qvik fizetés - a legújabb azonnali fizetési megoldás
2024. november 18. - Gyors és biztonságos bankolás: a qvik fizetés segítségével csak egy okostelefonra és egy magyar pénzintézet mobilbank szolgáltatására van szükség.
(A cikk tartalma frissült: 2024.01.31.)
A mesterséges intelligencia azokat a szimulációkat jelenti, melyekben gépek, különösen számítógépes rendszerek alkotják újra az emberi intelligencia folyamatait. A gépek által, emberek helyett elvégzett folyamatok listája ma már igencsak hosszú, mesterséges intelligencia konkrét alkalmazásai közé tartoznak többek között a szakértői rendszerek, a természetes nyelvfeldolgozás, a beszédfelismerés és a gépi látás is.
Általánosságban elmondható, hogy ezek a rendszerek nagy mennyiségű címkézett képzési adatot vesznek fel, egyfajta tanulási folyamat részeként. Ezután elemzik az adatokat, összefüggéseket és különböző ismétlődő mintákat keresnek, majd ezek mentén előrejelzéseket készítenek a jövőbeli állapotokra vonatkozóan. Ily módon például egy chatbot, amelyet szöveges csevegések példáival táplálnak, a belétáplált több ezer kommunikációs aktus leképeződéseként megtanulhat élethűen kommunikálni az emberekkel. Vagy egy képfelismerő eszköz azonosíthatja és leírhatja a képeken lévő tárgyakat több millió példa áttekintésével. A mesterséges intelligencia programozása persze nem csak a tanulásra, hanem olyan kognitív képességekre is összpontosít, mint például az érvelés és az önkorrekció.
A mesterséges neurális hálók és a mélytanulásos mesterséges intelligencia-technológiák gyorsan fejlődnek, elsősorban azért, mert a mesterséges intelligencia sokkal gyorsabban dolgoz fel nagy mennyiségű adatot, mint az emberileg lehetséges. Míg a naponta keletkező hatalmas adatmennyiség egy kutatót is maga alá temetne, a gépi tanulással működő MI-alkalmazások képesek ezeket az adatokat felhasználni, és gyorsan használható információvá alakítani. A mesterséges intelligencia használatának elsődleges hátránya, hogy az MI programozáshoz szükséges nagy mennyiségű adat feldolgozása drága, mély műszaki tudást igényel, az eszközeinek kiépítéséhez szükséges képzett munkaerő pedig még csak korlátozottan áll rendelkezésre.
A felmerülő hátrányok és nehézségek ellenére 2023-at az áttörés évének tartják, amelyre a ChatGPT sikerei komolyan ráerősítettek az év elején. Ez a chatbot az emberihez hasonló beszélgetések generálásában, művészeti alkotások és zene létrehozásában jeleskedik, sőt, még működő programkódot is ír fejlesztők számára. A benne rejlő opciók szinte végtelennek tűnnek. A mesterséges intelligenciával elérhető lehetőségek köre tehát ugrásszerűen megnőtt az elmúlt években, amivel párhuzamosan rengeteg kérdés is felmerülhet a gazdasági megvalósíthatóságával kapcsolatban. A ChatGPT térnyerésével ugyanis megjelentek a fogyasztói szintű, gyakorlati MI-eszközök, amelyek lehetővé teszik néhány nagy teljesítményű alkalmazás nyilvános megvalósítását, látszólag teljesen ingyen.
Számos terület már évek óta rendszeresen használja a mesterséges intelligenciát, és a benne rejlő lehetőségeket, anélkül, hogy ennek tudatában lennénk. Felsorolni is nehéz lenne, hány területen alkalmazzák már napi szinten előnyeit, a navigációs technológiáktól az önvezető autóknál látható megoldásokon át a telekommunikációig. Mutatunk pár kevésbé egyértelmű példát.
A mesterséges intelligenciának számos alkalmazása található mind a lakossági pénzügyekben, mind a globális banki műveletekben. Például a normál mintába nem illeszkedő tranzakciók felgöngyölítésével a pénzügyi csalások lebuktatásában komoly szerepe van a mesterséges intelligenciának, de a biztosítótársaságok is MI-eszközöket használnak a kockázatok értékelésére, valamint a kárigények feldolgozására. Fogyasztói szinten leginkább a pénzintézetek által működtetett, ügyfélkezelő chatbotokkal és a digitális személyi asszisztensekkel találkozhatunk, mint amilyen például a K&H esetében Kate.
Bár az egészségügy nagymértékben támaszkodott az emberi munkaerőre és gondozásra, egyre több feladatot lehet kiszervezni a mesterséges intelligenciának. Az egyén egészségi állapota, vagy akár egy bizonyos kezelésre adott válasza például számos tényezőtől függhet, melyeket a rengeteg variációs lehetőség rendelkezésre állása miatt az emberi orvosok nehezen tudnak elemezni. A mesterséges intelligencia azonban pillanatok alatt hatalmas mennyiségű adatot képes feldolgozni, hogy azonosítsa a betegek számára optimális kezeléseket, vagy akár a felmerülő egészségügyi problémákat. Ezen kívül a számítógépes látás bizonyos műtéteknél segít, a vegyületek kölcsönhatásait megjósoló gépi tanulás a gyógyszerkutatást egyszerűsíti, de az MI eszközökkel a betegségek terjedésének előrejelzése is lehetséges ma már.
Mivel a legismertebb keresőmotorok és algoritmusok már jó ideje a mesterséges intelligencia tanulási és ajánlási rendszerével működnek a fogyasztók egyéni preferenciáira szabva, ez az iparág már számos területen alkalmazza az MI-eszközöket. Az automatikus üzenetküldések, a chatbotok és más marketing automatizációk ma már mindennapi életünk részei.
A mesterséges intelligencia természetesen a már alkalmazott területek és iparágak számára is tartogat még meglepetéseket, de folyamatos fejlődésével az új belépőket is támogatja.
Leginkább tanulás és a tanítás terén mutatkozó hiányosságok pótlásában segíthet a mesterséges intelligencia, lehetővé téve az iskolák és tanárok számára, hogy minden eddiginél többet tegyenek a diákokért. Az MI elősegítheti a hatékonyságot, a személyre szabhatóságot és racionalizálhatja az adminisztrációs feladatokat, hogy a tanároknak több idejük legyen a gyerekek megértésre. Emellett a mesterséges intelligencia a gépi tanulás, a természetes nyelvi feldolgozás és az arcfelismerés segítségével segíthet digitalizálni a tankönyveket, kiszűrni a plágiumot és felmérni a diákok érzelmeit, ezáltal az egyéni igényeihez igazítani a tanulás élményét.
A közlekedés az egyik olyan iparág, amely minden bizonnyal drasztikus változásokon esik majd át az MI hatására. Az önvezető autók és a mesterséges intelligencia által vezérelt utazástervezők csak néhány példa, melyek még messze nem tökéletesek, egy napon mégis a közlekedés alapjaiként szolgálnak majd a várakozások szerint.
A legtöbb ember retteg attól, ha gépi hang szólítja meg egy ügyfélszolgálati számon, ám a mesterséges intelligencia olyan adatvezérelt eszközöket biztosíthat az iparág számára, amelyek mind az ügyfél, mind a szolgáltató számára hasznos betekintést nyújtanak. Az ügyfélszolgálati iparágat működtető MI-eszközök chatbotok és virtuális asszisztensek formájában jelennek meg, és nyújtanak majd megoldást problémáinkra.
A mesterséges intelligencia itthoni felhasználásának egyik jó példája Kate, a K&H Bank digitális személyi asszisztense. Ez a megoldás több, mint egy intelligens chatbot, mert akár írásban, akár szóban is tud magyarul. Számos banki ügy elintézésére képes helyettünk, válaszainkból pedig folyamatosan tanul. Ennek köszönhetően egyre összetettebb problémák megoldására is képes, hogy a bank ügyfeleinek egyszerűbb, gyorsabb, biztonságosabb és kényelmesebb digitális bankolást biztosíthasson.
Kate segítségét a K&H valamennyi ügyfele igénybe veheti a K&H mobilbankon belül. Elegendő az alkalmazásban található logójára kattintani, és Kate máris beköszön, hogy segíthessen.
A legfontosabb és mindennap használatos banki műveleteket és a biztosítással kapcsolatos ügyintézést ma már egy okostelefonról is könnyedén elintézhetjük Kate segítségével, aki például megadja a bankkártyánk elfelejtett PIN-kódját, kérésre meg tudja változtatni a bankkártya fizetési limitjét és az internetes vásárlási jelszót is. Használatával fel tudjuk függeszteni, és akár le is tudjuk tiltani bankkártyánkat, valamint új kártyánkat egy pillanat alatt aktiválja. Kate segítséget nyújthat utas- vagy lakásbiztosítás, kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás vagy CASCO megkötésében is, az adminisztrációs elintéznivalóktól a biztosítási díj kifizetéséig.
Te is kipróbálnád, mire képes Kate, a K&H személyes digitális asszisztense? Nyiss bankszámlát kényelmesen, appon keresztül & élvezd az előnyeit!
K&H online számlanyitás
Jelen tájékoztató marketingjellegű közleménynek minősül és nem minősül ajánlattételnek, célja pusztán a figyelem felkeltése. A termék, szolgáltatás részletes leírását, kondícióit a vonatkozó Szerződés, a lakossági bankszámla, betétszámla, és lekötött betét termékek Általános szerződési feltételei, a bankkártya és hitelkártya szolgáltatások Általános szerződési feltételei, a lakossági hitelek Általános szerződési feltételei, az elektronikus azonosítású banki szolgáltatások Általános szerződési feltételei, a K&H Bank Üzletszabályzata, a Természetes személyek számláira, betéteire, pénztári tranzakcióira vonatkozó hirdetmény, a K&H betéti bankkártya és hitelkártya természetes személyek részére hirdetmények, a K&H forint folyószámlahitel hirdetmény, a Befektetési és kiegészítő szolgáltatások Üzletszabályzata, a befektetési szolgáltatások és értékpapír műveletek díjhirdetménye, az Akció feltételeit a Részvételi feltételek tartalmazza. A részvételi feltételek, valamint a hivatkozott dokumentumok megtekinthetők a bankfiókokban és a kh.hu internetes weboldalon. A K&H mobilbank teljes körű használatára a K&H e-bank felhasználói válhatnak jogosulttá. A programban résztvevő befektetési alapok kezelője a KBC Asset Management N.V. A biztosítást a K&H Biztosító Zrt. nyújtja. A biztosítás feltételeit a vonatkozó biztosítási feltételek tartalmazza. A Bank a kondíciók megváltoztatásának, valamint az Akció visszavonásának jogát fenntartja. A számlanyitás és befektetés ajánlatunkkal kapcsolatos részletek és további feltételek a www.kh.hu/szamla oldalon érhetőek el.