K&H web Electra belépés

Az EU az egységes euró fizetési övezet teljes körű megvalósítása érdekében rendeletben írta elő a SEPA fizetési módok kötelező használatbavételének határidejét. A SEPA végdátum rendelet 2016. október 31. után kötelezővé teszi valamennyi euró-fizetés lebonyolításában a SEPA fizetési módok alkalmazását. 

mi a SEPA?

Egy olyan földrajzi térség, ahol a gazdaság szereplői országhatártól függetlenül azonos jogokkal és kötelezettségekkel, ugyanolyan egyszerűen tudják lebonyolítani euró alapú fizetési műveleteiket. Az Egységes Euró Fizetési Övezet (Single Euro Payments Area, rövidítve: SEPA) tagjai jelenleg az EU 28 országa mellett Svájc, Norvégia, Izland, Lichtenstein, San Marino és Monaco.

miért szükséges a változás?

Az övezeten belüli, sokmilliárdnyi tranzakció hatékony lebonyolítása szempontjából fontos, hogy legyen egy összes érintett ország és szereplő által használt, egységes adatformátum. Az egységes szabvány, a gyorsabb teljesítés és az egyszerűsített feldolgozás hatékonyabb készpénzgazdálkodást és költségmegtakarítást eredményez.

Az EU az egységes euró fizetési övezet teljes körű megvalósítása érdekében rendeletben írta elő a SEPA fizetési módok kötelező használatbavételének határidejét. A SEPA végdátum rendelet*  2016. október 31. után kötelezővé teszi valamennyi euró-fizetés lebonyolításában a SEPA fizetési módok alkalmazását.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy 2016. november 1-től a hazai vállalatoknak, intézményeknek - azaz így Önöknek is - ún. ISO 20022 XML fájlformátumban kell benyújtaniuk az övezeten belüli, euróban denominált, kötegelt fizetési megbízásaikat.

* az Európai Parlament és a Tanács 260/2012/EU rendelete az euro-átutalások és beszedések technikai és üzleti követelményeinek megállapításáról

miért előnyös a változás?

  • minden pénzforgalmi szolgáltató azonos szabványt vezet be, így a SEPA átutalási rendszer az automatikus feldolgozás előnyeit kínálja átutalónak és kedvezményezettnek egyaránt

  • a SEPA átutalási megbízáson szereplő teljes összeg átutalásra kerül, nincs levonás, az átutaló vagy a kedvezményezett csak a saját bankköltségeit viseli

  • előírt és kiszámítható a tranzakció jóváírásának időpontja

  • a tranzakciónál elég a kedvezményezett IBAN számlaszámát megadni

  • bővebb adattartalom adható meg az átutalásban, így a közlemény rovatban

  • lehetőség nyílik más nevében, illetve más javára történő átutalások kezdeményezésére és fogadására

hogyan támogatjuk ügyfeleinket?

Vállalati ügyfeleink részére az Electra rendszerben kibővített adattartalommal, ISO 20022 XML fájlformátumban nyújthatók be a SEPA övezeten belüli euróátutalási megbízások. Az Electra által támogatott fájlformátumról ezen az oldalon található részletes technikai leírás, illetve teszt-támogatás.

lesz lehetőség ISO 20022 XML szabványtól eltérő formátum használatára?

Amennyiben nincs lehetősége áttérni a SEPA végdátum rendeletben előírtaknak megfelelő fájlformátumra, a jelenleg használt ISO 20022 XML-től eltérő importformátumot továbbra is használhatja. Electra fejlesztésünknek köszönhetően az euróban denominált, kötegelt SEPA átutalási megbízásokat még az aláírás (befogadás) előtt átalakítjuk a szabvány szerinti ISO 20022 XML formátumra. A konvertált fájlformátumban az átutalási megbízások aláírhatók és a megfelelő formátumban beküldhetők lesznek bankunkhoz. 

A fájlkonverzió rövid távon hasznos lehet a működési kockázatok kezelésére, és időt hagy a belső rendszerfejlesztésekre, de hosszú távon akadályozza a SEPA előnyeinek valódi és teljes kihasználhatóságát. Kérjük, hogy mielőbb tegye meg a SEPA formátumra való átálláshoz szükséges lépéseket.

hogyan teljesülnek a kimenő SEPA átutalások?

Az Electra és K&H e-bank rendszerben benyújtott megbízások esetén T+1 napon, bankfiókban benyújtott megbízások esetén T+2 napon belül teljesítjük a kimenő SEPA átutalási megbízásokat a kedvezményezett bankja felé. Elektronikus csatornán 14.00 óráig, papíralapon 10.00 óráig hiánytalanul benyújtott kimenő SEPA átutalási megbízásokat tárgynapon feldolgozzuk.

A hatályos vállalati Hirdetmény szerint sürgős, T-napos teljesítésű kimenő SEPA átutalási megbízás SEPA formátumban nem nyújtható be.

van összegkorlát a SEPA átutalásnál?

Bankunk a normál értéknapos, 499 999 euró összeget nem meghaladó összeget továbbítja a SEPA klíring rendszeren. Amennyiben ennél az összegnél nagyobb összeg kerül rögzítésre, a megbízás a hagyományos módon, SWIFT-en kerül teljesítésre.

szükséges BIC (SWIFT) kódot megadni a SEPA átutalásnál?

2016. november 1-től SEPA átutalási megbízások esetén nem kötelező a BIC (SWIFT) kód használata. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a SEPA átutalási megbízás kitöltésénél elegendő megadni a kedvezményezett nevét, számlaszámát IBAN formátumban, valamint az átutalandó összeget.

használható az ISO 20022 XML szabvány eurótól eltérő devizanemű átutalásoknál?

Igen, az egységes importformátum-használat érdekében nem csak euró átutalásoknál érdemes áttérni az ISO 20022 XML szabvány alkalmazására, hanem bármely más, a K&H Bank által támogatott devizanemű utalás*  importálására is lehetőséget nyújt ez a szabvány.

* HUF, USD, EUR, CHF, GBP , SEK, DKK, CAD, AUD , JPY, NOK , CZK, PLN, RON, TRY, RUB, CNY

képes a K&H Bank SEPA beszedési megbízás indítására és fogadására?

Jelenleg a K&H Bank közvetlenül nem fogad és nem küld SEPA beszedési megbízásokat. Igény esetén a vállalati ügyfelek a K&H Bank anyabankjánál, a KBC Bank NV-nél tudnak számlát nyitni Belgiumban, és a KBC Banknál vezetett számláról lehet SEPA beszedési megbízást indítani. A beszedett összeget elektronikus átutalással, vagy automatizált átvezetéssel tudjuk elérhetővé tenni a K&H Banknál vezetett számlán.

SEPA beszedési megbízás fogadása is úgy lehetséges, ha a vállalat rendelkezik számlával Belgiumban, a KBC Bank NV-nél. 

kérdése van?

A SEPA végdátum rendelettel kapcsolatos tájékoztatásainkat folyamatosan frissítjük weboldalunkon. További kérdés esetén hívja a K&H Vállalati ügyfélszolgálatát a +36 40 200 069-es telefonszámon, vagy írjon az electra@kh.hu e-mail címre.

mi az a token?

Egy USB csatlakozóval ellátott chipkártya, melynek segítségével az Electra rendszerbe léphet be és írhat alá tranzakciókat.  Az USB token biztonságos, kétfaktoros hitelesítő eszköz, melyhez a PKI (public key infrastructure) szabványok és az azokban felhasznált kriptográfiai módszerekre épülő hitelesítő és azonosítási eljárások kapcsolódnak.

hogyan juthat hozzá a tokenhez?

Az azonosító eszközt bármelyik bankfiókunkban igényelheti új Electra szerződéskötés vagy új felhasználó bejelentése esetén.

hogyan kell telepíteni a tokent?

A token telepítéséhez rendszergazdai jogosultság szükséges. A telepítő program  a számítógépen használt operációs rendszertől függ. Segédletünkkel gyorsan megtalálja a szükséges programot és lépésről-lépésre végigvezetjük a telepítés folyamatán. Kattintson ide!

mit tegyen, ha elrontotta vagy elfelejtette a PIN kódját?

Ha belépéskor vagy tranzakció aláíráskor hibás PIN kódot adott meg, többszöri próbálkozást követően az eszköz automatikusan tiltásra kerül. A tiltás feloldásához, kérjük, hívja a K&H Vállalati ügyfélszolgálatot. 

mit tegyen, ha lejár a token?

Az Ön biztonsága érdekében a token azonosító eszköz tanúsítványa 4 évente lejár, emiatt szükségessé válik a tanúsítványok cseréje. A lejárat napjáig az eszköz a megszokott módon működik. A tanúsítvány lejárata után a megújításig a tokennel nem lehet belépni és aláírni.

hogyan tudok belépni tokennel? hogyan tudok belépni tokennel?

töltse le a meghajtó programot
telepítse a meghajtó programot
csatlakoztassa a tokent
változtassa meg a kezdeti PIN kódot

telepítési útmutató telepítési útmutató

válassza ki az alábbi legördülő menüpontokból a számítógépére vonatkozó jellemzőket!

mi az a ViCA?

A ViCA egy olyan okostelefonra (iOS, Android) fejlesztett alkalmazás, ami egy alternatív kétcsatornás autentikációs eszköz, amellyel biztonságosan léphet be a web Electra rendszerébe, valamint lehetőséget biztosít már beadott tranzakciók aláírására is. 

hogyan juthat hozzá?

Az azonosító eszközt szerződéskötéskor vagy a K&H Vállalati ügyfélszolgálat segítségével igényelheti. Amennyiben Ön iOS operációs rendszerű (iPhone) készüléket használ, abban az esetben az AppStore webáruházból töltheti le az alkalmazást.

Amennyiben Ön Android operációs rendszert futtató készület használ, abban az esetben a Google Play webáruházból töltheti le az alkalmazást.

mit kell tenni első használatkor?

  • állítsa be ViCA jelszavát
    • ez lesz a személyes jelszava az alkalmazás indításához
    • ezt követően egy sms-t küldünk önnek a regisztrációs azonosítóval és a regisztrációs kóddal
  • regisztráljon
    • kattintson a „regisztráció” gombra, adja meg a regisztrációs azonosítót és a regisztrációs kódot, amit előzőleg sms-ben küldtünk
    • új sms-t küldünk, mely a regisztráció befejezéséhez szükséges ellenőrző kódot tartalmazza
  • adja meg az ellenőrző kódot
    • ha a kód helyes, regisztrációja sikeres volt

hogyan léphetek be a ViCA segítségével az Electra rendszerébe?

  • kezdje meg a bejelentkezést a web Electrába
    • kattintson a „bejelentkezés ViCÁVAL” gombra
  • indítsa el a ViCA alkalmazást mobiltelefonján
    • adja meg a belépéshez szükséges jelszót
  • sikeres azonosítás
    • sikeres azonosítást követően az Electra használatra kész

hogyan írhat alá tranzakciókat a ViCA segítségével?

  • kezdeményezzen tranzakciót a web Electrában
    • az aláírási jelszó megadása helyett indítsa el a ViCA alkalmazást mobiltelefonján
  • ellenőrizze a megbízás részleteit
    • a ViCA automatikusan megmutatja a tranzakció részleteit az aláírást megelőzően (számlaszám, összeg)
  • írja alá a tranzakciót
    • az aláírás sikeres, a csomag a web Electra rendszerben beadásra kész

hogyan tudok belépni ViCA-val? hogyan tudok belépni ViCA-val?

töltse le a programot az AppStore vagy a Google Play áruházból
hívja a regisztrációhoz a K&H Vállalati ügyfélszolgálatot!
indítsa el az alkalmazást!

mit teszünk az Ön online biztonsága érdekében?

  • a K&H Electra adatforgalmát Európa egyik legmodernebb biztonságos adatközpontjában dolgozzuk fel

  • folyamatosan monitorozzuk az esetleges behatolásokat, a hálózatot érő támadásokat és ennek alapján hangoljuk a védelmi rendszerünket is

  • kapcsolatban állunk a KBC tagbankok és más bankok információbiztonsági területeivel, így első kézből kapunk információt a felbukkanó visszaélésekről. Így idejében tudunk figyelni arra is, ami még csak terjedőben van.

  • átkapcsolási lehetőséggel és rendszeresen tesztelt tervvel rendelkezünk az esetleges hálózati leállásokra

  • bevezettük a legmagasabb biztonságú azonosító eszközök használatát

  • automatikusan kijelentkeztetjük a web Electra rendszerből, ha 7 percig nem használta azt. Így a kapcsolat nem marad magára, amikor ezt mások is kihasználhatják.

  • bejelentkezéshez és megbízások aláírásához is kérjük az azonosító eszköz, azaz a token vagy a ViCA használatát.

  • fejlesztéseink biztonságáról az élesítés előtt magas szintű sérülékenységeket kereső vizsgálatokkal győződünk meg

mit nem teszünk semmilyen körülmények között?

  • soha nem fogjuk kérni, hogy egy e-mailben található linken keresztül lépjen be az Electra rendszerébe

  • soha nem kérjük, hogy küldje el e-mailen PIN kódját vagy token jelszavát

  • soha nem küldünk e-mailt, hogy azonnal bezárjuk számláját, ha nem ad meg személyes azonosító adatokat

  • soha nem fogjuk Önt telefonon hívni és arra kérni, hogy utaljon pénzt egy megadott számlára

Kérjük, jelezze ügyfélszolgálatunkon, ha a fentiek közül bármelyik esettel találkozik. Minél több jelzést kapunk és minél több részletet ismerünk, annál sikeresebben tudunk reagálni az adott problémára és védeni a legfontosabbakat: ügyfeleink érdekeit és értékeit.

mit tehet Ön online biztonságának növelése érdekében?

  • védje számítógépe biztonságát naprakész vírusirtó szoftverrel és tűzfallal. Rendszeresen telepítse az operációs rendszeréhez kiadott biztonsági frissítéseket.

  • csak hivatalos app store-ból töltsön le alkalmazásokat mobil eszközeire

  • csak megbízható forrásból származó operációs rendszert telepítsen számítógépére

  • csak nehezen kitalálható jelszót adjon meg azonosítóeszköze használatához. A biztonságos jelszavak tartalmaznak kis- és nagybetűket, számokat és speciális karaktereket.

  • semmilyen körülmények között ne tárolja jelszavait az adott eszköz mellett

  • ne használja ugyanazt a jelszót több rendszerben

  • legyen körültekintő az e-mailben érkező linkek és csatolmányok megnyitásakor. Főleg ismeretlen címzettől érkező e-mailek tartalmazhatnak káros csatolmányokat.

  • lépjen ki az Electra rendszeréből, ha nem használja azt

  • lehetőleg több felhasználó ne használja ugyanazt a számítógépet bejelentkezésre és tranzakciók aláírására

  • ne lépjen be nyilvános helyről vagy titkosítatlan wifi kapcsolattal az Electra internetbanki rendszerébe

  • soha ne írja felül fizetéssel kapcsolatos megbízásait e-mailben, sms-en kapott információ alapján. Mindig lépjen kapcsolatba a megbízás kedvezményezettjével számlaszám változás esetén és igazoltassa vissza a módosítást.

gyanús e-mailt kapott a K&H nevében?

Ne kattintson a benne található linkre vagy csatolmányra. Továbbítsa az irm@kh.hu címre, hogy mielőbb értesüljünk ezekről az eseményekről és megtehessük a szükséges lépéseket.

Amennyiben visszaélést tapasztalt, azonosító eszközének azonnali tiltásához hívja a K&H Vállalati ügyfélszolgálatát a +36 40 200 069-es számon.

Jelen hirdetés nem minősül ajánlattételnek. A kondíciók módosításának jogát a Bank fenntartja. A termék részletes leírását, illetve feltételeit a vonatkozó szerződés, az Általános Szerződési Feltételek, a K&H Bank Üzletszabályzata, valamint az aktuális hirdetmény tartalmazzák, amelyek megtekinthetőek a bankfiókokban és a www.kh.hu internetes oldalon.