Akadálymentesítési nyilatkozat

A K&H Bank Zrt. elkötelezett amellett, hogy a szolgáltatásait akadálymentesen elérhetővé tegye a fogyatékossággal élő személyek számára. Ennek érdekében a szolgáltatásainkat, valamint digitális környezetben a felhasználói élményt folyamatosan fejlesztjük, és betartjuk az érvényes akadálymentesítési szabványokat.

A K&H Bank Zrt. az alábbi intézkedésekkel biztosítja a szolgáltatásai akadálymentes elérhetőségét:

  • Rendszeres akadálymentesítési képzést biztosítunk munkatársainknak.
  • Szabványosított akadálymentesítési minőségbiztosítási módszereket alkalmazunk.
  • Bekérjük és ellenőrizzük külső szoftverszállítóink akadálymentesítési nyilatkozatait, és jelezzük a tesztelés során feltárt problémákat.
  • Folyamatos felhasználói visszajelzéseket gyűjtünk és építünk be a fejlesztésekbe.
  • A felhasználói felületeket és alkalmazásokat belső és külső auditokkal is ellenőrizzük.

Megfelelőségi státusz

A Webes Akadálymentesítési Útmutató (WCAG) meghatározza azokat a követelményeket, amelyek a fogyatékossággal élő személyek webes hozzáférését segítik. Az útmutató három megfelelőségi szintet különböztet meg: A, AA és AAA szintet.

A kh.hu weboldal és digitális szolgáltatásaink részlegesen megfelelnek a WCAG 2.2 AA szintnek, ami azt jelenti, hogy a tartalom bizonyos részei nem teljesítik maradéktalanul az akadálymentesítési szabványt. A jövőbeli fejlesztéseket az akadálymentességi szempontok figyelembevételével tervezzük és valósítjuk meg, a felhasználói élmény és hozzáférhetőség javítása érdekében.

Ha bármilyen akadálymentesítési problémát tapasztal, kérjük, jelezze a https://www.kh.hu/kapcsolat oldalon található elérhetőségeink egyikén.

Kompatibilitás böngészőkkel és segítő technológiákkal

A kh.hu és digitális felületeink a következő segítő technológiákkal kompatibilisek:

  • Képernyőolvasók (NVDA, VoiceOver, TalkBack)
  • Beszédfelismerő szoftverek (Dragon, operációs rendszerbe épített megoldások)
  • Alternatív billentyűzetek és kapcsolóvezérlők
  • Operációs rendszer és böngésző szintű olvashatósági beállítások (pl. Olvasó mód)

A kh.hu nem használható:

  • Három fő verziónál régebbi böngészőkkel (pl. Internet Explorer 10 vagy korábbi)

Technikai specifikációk

A kh.hu és digitális szolgáltatásaink akadálymentessége az alábbi technológiákon alapszik:

  • HTML
  • WAI-ARIA
  • CSS
  • JavaScript

Ezek a technológiák elengedhetetlenek az akadálymentesítési szabványoknak való megfeleléshez.

Korlátozások és alternatívák

A kh.hu akadálymentesítésében – minden erőfeszítésünk ellenére – előfordulhatnak hiányosságok. Az alábbiakban ismertetjük az ismert korlátozásokat és a lehetséges megoldásokat. Amennyiben a felsoroltakon kívül más problémát észlel, kérjük, jelezze felénk.

Ismert korlátozások a kh.hu esetében:

  • Egyes képek nem tartalmaznak megfelelő leíró alternatív szöveget. Ezen folyamatosan dolgozunk.
  • A felhasználói felület egyes vezérlőelemeinek fókuszjelzői nem rendelkeznek megfelelő kontraszttal.
  • A kalkulátorok jelenlegi verziója nem minden képernyőolvasóval működik megfelelően.

K&H mobilbank

A K&H mobilbank elérhető iOS és Android platformon, részben natív fejlesztéssel, részben webes technológiával. Az alkalmazás főbb felületei képernyőolvasóval (VoiceOver, TalkBack) használhatók.

Ismert problémák:

  • Egyes gombok nem rendelkeznek felolvasott címkével
  • Bizonyos képernyőkön nem megfelelő a fókuszkezelés
  • Navigációs nehézségek előfordulhatnak speciális beállítások mellett

Az akadálymentesség fejlesztése folyamatban van, és a jövőben a mobilalkalmazás áruházi oldalán is jelezni fogjuk a megfelelőségi szintet.

K&H e-bank

A jelenlegi K&H e-bank nem felel meg a WCAG 2.2 AA követelményeinek.

A fennálló hiányosságok többek között:

  • képernyőolvasó technológiák nem működnek megfelelően
  • kontrasztarány több helyen nem felel meg az előírásoknak
  • fókuszkezelés nem egyértelmű vagy hiányos
  • az oldal nem reszponzív, mobilkijelzőn korlátozottan elérhető
  • billentyűzetes (tabulátoros) navigáció nem használható

A felület jövőbeni megújítását az akadálymentességi szempontok figyelembevételével tervezzük.

Harmadik féltől származó tartalmak

Weboldalainkon és digitális szolgáltatásainkban több, külső forrásból származó komponens és szolgáltatás (pl. térképek) fut. Ezek elérhetőségét nem mindig tudjuk közvetlenül ellenőrizni, mivel a harmadik feleknél történt fejlesztések a mi hatáskörünkön túl történnek. Ennek ellenére törekszünk arra, hogy a lehető legjobban integráljuk őket meglévő rendszereinkbe, és jelezzük a szolgáltatók felé, ha problémát észlelünk.

Ha speciális segítségre van szüksége, kérjük, keressen fel minket a https://www.kh.hu/kapcsolat oldalon található elérhetőségeink egyikén.

Értékelési módszer

A K&H Bank az alábbi módszerekkel értékeli az akadálymentesség megfelelőségét. Az értékelések során külső és belső módszerek kombinációját alkalmazzuk, figyelembe véve a WCAG előírásait és a felhasználói visszajelzéseket is. Az akadálymentesség fejlesztése és felügyelete folyamatos, a működés és fejlesztés szerves részét képezi.

ATM automaták

Jelenleg az ATM automatáink több, mint 90%-a akadálymentesen megközelíthető. Minden ATM rendelkezik

  • látássérülteket segítő felolvasó szoftverrel,
  • fülhallgató (jack) bemenettel,
  • több érzékszervi csatornán érzékelhető figyelmeztető lehetőséggel,
  • lehetőséggel a rendelkezésre álló idő meghosszabbítására
  • érintéssel felismerhető nyomógombokkal.

Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy akadálymentesen megközelíthető ATM automatáink száma folyamatosan növekedjen.

Bankfiókok

Bankfiókjaink jelenleg 82 %-a akadálymentesen megközelíthető, a jövőbeni ügyfélpontjaink kialakításánál pedig törekszünk a fogyatékossággal élők speciális igényeinek figyelembe vételére.

A bankfióki ügyfélkiszolgálásunk során a fogyatékossággal élő ügyfeleink soron kívüli ügyfélkiszolgálásban részesülnek, bankfiókon belüli mozgásukat pedig a bankfiók alkalmazottai segítik.

Munkatársaink speciális képzésben részesülnek a fogyatékossággal élők kiszolgálásával kapcsolatos ismeretekről.

Dátum

Ezt a nyilatkozatot utoljára 2025. július 11-én frissítettük.