Akadálymentesítési nyilatkozat

A K&H Bank Zrt. elkötelezett amellett, hogy a szolgáltatásait akadálymentesen elérhetővé tegye a fogyatékossággal élő személyek számára. Ennek érdekében a szolgáltatásainkat, valamint digitális környezetben a felhasználói élményt folyamatosan fejlesztjük, és betartjuk az érvényes akadálymentesítési szabványokat.

A K&H Bank Zrt. az alábbi intézkedésekkel biztosítja a szolgáltatásai akadálymentes elérhetőségét:

  • Rendszeres akadálymentesítési képzést biztosítunk munkatársainknak.
  • Szabványosított akadálymentesítési minőségbiztosítási módszereket alkalmazunk.
  • Bekérjük és ellenőrizzük külső szoftverszállítóink akadálymentesítési nyilatkozatait, és jelezzük a tesztelés során feltárt problémákat.
  • Folyamatos felhasználói visszajelzéseket gyűjtünk és építünk be a fejlesztésekbe.
  • A felhasználói felületeket és alkalmazásokat belső és külső auditokkal is ellenőrizzük.

Megfelelőségi státusz

A Webes Akadálymentesítési Útmutató (WCAG) meghatározza azokat a követelményeket, amelyek a fogyatékossággal élő személyek webes hozzáférését segítik. Az útmutató három megfelelőségi szintet különböztet meg: A, AA és AAA szintet.

A kh.hu weboldal és digitális szolgáltatásaink részlegesen megfelelnek a WCAG 2.2 AA szintnek, ami azt jelenti, hogy a tartalom bizonyos részei nem teljesítik maradéktalanul az akadálymentesítési szabványt. A jövőbeli fejlesztéseket az akadálymentességi szempontok figyelembevételével tervezzük és valósítjuk meg, a felhasználói élmény és hozzáférhetőség javítása érdekében.

Ha bármilyen akadálymentesítési problémát tapasztal, kérjük, jelezze a https://www.kh.hu/kapcsolat oldalon található elérhetőségeink egyikén.

Kompatibilitás böngészőkkel és segítő technológiákkal

A kh.hu és digitális felületeink a következő segítő technológiákkal kompatibilisek:

  • Képernyőolvasók (NVDA, VoiceOver, TalkBack)
  • Beszédfelismerő szoftverek (Dragon, operációs rendszerbe épített megoldások)
  • Alternatív billentyűzetek és kapcsolóvezérlők
  • Operációs rendszer és böngésző szintű olvashatósági beállítások (pl. Olvasó mód)

A kh.hu nem használható:

  • Három fő verziónál régebbi böngészőkkel (pl. Internet Explorer 10 vagy korábbi)

Technikai specifikációk

A kh.hu és digitális szolgáltatásaink akadálymentessége az alábbi technológiákon alapszik:

  • HTML
  • WAI-ARIA
  • CSS
  • JavaScript

Ezek a technológiák elengedhetetlenek az akadálymentesítési szabványoknak való megfeleléshez.

Korlátozások és alternatívák

A kh.hu akadálymentesítésében – minden erőfeszítésünk ellenére – előfordulhatnak hiányosságok. Az alábbiakban ismertetjük az ismert korlátozásokat és a lehetséges megoldásokat. Amennyiben a felsoroltakon kívül más problémát észlel, kérjük, jelezze felénk.

Ismert korlátozások a kh.hu esetében:

  • Egyes képek nem tartalmaznak megfelelő leíró alternatív szöveget. Ezen folyamatosan dolgozunk.
  • A felhasználói felület egyes vezérlőelemeinek fókuszjelzői nem rendelkeznek megfelelő kontraszttal.
  • A kalkulátorok jelenlegi verziója nem minden képernyőolvasóval működik megfelelően.

K&H mobilbank

A K&H mobilbank elérhető iOS és Android platformon, részben natív fejlesztéssel, részben webes technológiával. Az alkalmazás főbb felületei képernyőolvasóval (VoiceOver, TalkBack) használhatók.

Ismert problémák:

  • Egyes gombok nem rendelkeznek felolvasott címkével
  • Bizonyos képernyőkön nem megfelelő a fókuszkezelés
  • Navigációs nehézségek előfordulhatnak speciális beállítások mellett

Az akadálymentesség fejlesztése folyamatban van, és a jövőben a mobilalkalmazás áruházi oldalán is jelezni fogjuk a megfelelőségi szintet.

K&H e-bank

A jelenlegi K&H e-bank nem felel meg a WCAG 2.2 AA követelményeinek.

A fennálló hiányosságok többek között:

  • képernyőolvasó technológiák nem működnek megfelelően
  • kontrasztarány több helyen nem felel meg az előírásoknak
  • fókuszkezelés nem egyértelmű vagy hiányos
  • az oldal nem reszponzív, mobilkijelzőn korlátozottan elérhető
  • billentyűzetes (tabulátoros) navigáció nem használható

A felület jövőbeni megújítását az akadálymentességi szempontok figyelembevételével tervezzük.

Külsős fejlesztésű szoftverek

Az alábbi külső fejlesztésű szoftvereket használjuk. Az esetleges akadálymentesítési problémákról és megoldásokról az alábbi nyilatkozatokban tájékozódhat:

Ha speciális segítségre van szüksége, kérjük, keressen fel minket a https://www.kh.hu/kapcsolat oldalon található elérhetőségeink egyikén.

Értékelési módszer

A K&H Bank az alábbi módszerekkel értékeli az akadálymentesség megfelelőségét. Az értékelések során külső és belső módszerek kombinációját alkalmazzuk, figyelembe véve a WCAG előírásait és a felhasználói visszajelzéseket is. Az akadálymentesség fejlesztése és felügyelete folyamatos, a működés és fejlesztés szerves részét képezi.

ATM automaták

Jelenleg az ATM automatáink több, mint 90%-a akadálymentesen megközelíthető. Minden ATM rendelkezik

  • látássérülteket segítő felolvasó szoftverrel,
  • fülhallgató (jack) bemenettel,
  • több érzékszervi csatornán érzékelhető figyelmeztető lehetőséggel,
  • lehetőséggel a rendelkezésre álló idő meghosszabbítására
  • érintéssel felismerhető nyomógombokkal.

Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy akadálymentesen megközelíthető ATM automatáink száma folyamatosan növekedjen.

Bankfiókok

Bankfiókjaink jelenleg 82 %-a akadálymentesen megközelíthető, a jövőbeni ügyfélpontjaink kialakításánál pedig törekszünk a fogyatékossággal élők speciális igényeinek figyelembe vételére.

A bankfióki ügyfélkiszolgálásunk során a fogyatékossággal élő ügyfeleink soron kívüli ügyfélkiszolgálásban részesülnek, bankfiókon belüli mozgásukat pedig a bankfiók alkalmazottai segítik.

Munkatársaink speciális képzésben részesülnek a fogyatékossággal élők kiszolgálásával kapcsolatos ismeretekről.

Dátum

Ezt a nyilatkozatot utoljára 2025. június 27-én frissítettük.