K&H SZÉP Kártya
csak az úti cél lehet kérdés
- a K&H SZÉP Kártya díjmentesen igényelhető
- üdülésre, meleg étkezésre, egészségmegőrzésre, sportolási lehetőségre, kulturális programokra használható fel
- könnyen, biztonságosan és díjmentesen használható, jelenleg több mint 30 000 elfogadóhelyen
belépés a SZÉP kártyarendszerbe
csak a K&H SZÉP Kártya alszámlákon található egyenleg ellenőrzése lehetséges
főbb tudnivalók
a szolgáltatás használatának lépései
A K&H SZÉP Kártyával belföldön több ezer szállás, étterem, vagy szabadidős élmény közül választhatsz. A K&H SZÉP Kártyára juttatást munkáltatód utalhat kedvezményesen!
K&H SZÉP Kártya elfogadása élelmiszerláncoknál
A személyi jövedelemadóról szóló törvény, a Széchenyi Pihenőkártya 781/2021. (XII. 24.) melyet módosítja a 162/2022. (IV. 28.) Korm. rendelet és a 76/2018. (IV. 20.) Korm. rendeletek együttes értelmezése alapján 2022. február 1.–2022. július 1. között hideg élelmiszer vásárlására van lehetőség K&H SZÉP Kártyával az arra jogosult, K&H SZÉP Kártya szerződéssel rendelkező elfogadóhelyeken.
A K&H Bank és az élelmiszer hálózatok szoros együttműködésének köszönhetően az alábbi élelmiszerláncok üzleteiben vásárolható élelmiszer K&H SZÉP Kártya használatával:
- SPAR
- TESCO – várhatóan K&H SZÉP Kártya elfogadása február második hetétől
- ALDI
- PENNY
- AUCHAN
- COOP
- CBA
- REÁL ÉLELMISZER
- LIDL
Tájékoztatjuk tisztelt kártyabirtokosainkat, hogy az indulást követő napokban lehetnek fennakadások, azonban kollégáink folyamatosan dolgoznak annak érdekében, hogy folyamatunk az eddig megszokott zavartalansággal működjön.
Felhívjuk a figyelmet, hogy az élelmiszer vásárlást megelőzően érdemes tájékozódni, hogy az adott üzlethelyiségben van-e K&H SZÉP Kártya elfogadás, van-e lehetőség K&H SZÉP Kártyával kiegyenlíteni az összeget. Ezt főként a kisebb élelmiszerboltok esetén érdemes megtenni.
Az K&H SZÉP Kártya elfogadókat továbbra is tudják ellenőrizni az alábbi K&H SZÉP Kártya elfogadóhely keresőnkben, ami folyamatosan frissül és az aktuális állapotot mutatja.
élelmiszer vásárlás K&H SZÉP Kártyával
A személyi jövedelemadóról szóló törvény, a Széchenyi Pihenőkártya 781/2021. (XII. 24.) melyet módosítja a 162/2022. (IV. 28.) Korm. rendelet és a 76/2018. (IV. 20.) Korm. rendeletek együttes értelmezése alapján 2022. február 1.–2022. július 1. között hideg élelmiszer vásárlására van lehetőség K&H SZÉP Kártyával az arra jogosult, K&H SZÉP Kártya szerződéssel rendelkező elfogadóhelyeken.
Az alszámlák (szálláshely, vendéglátás, és szabadidő zsebek) közötti átjárhatóság meghosszabbítása alapján 2022. december 31-ig bármelyik alszámláról van lehetőség fizetni, minden K&H SZÉP Kártya elfogadóhelyen. Ez alapján mindhárom alszámlán lévő összeg felhasználható korlátozások nélkül hideg élelmiszer vásárlására is a szálláshely-, vendéglátás és szabadidő szolgáltatások mellett.
A K&H SZÉP Kártyán már meglévő és újonnan ráutalt összegek egyaránt felhasználhatóak mind a három alszámla esetében összegkorlát nélkül az arra jogosult elfogadó helyeken.
A 781/2021. (XII. 24.) Korm. rendelet alapján K&H SZÉP Kártyával vásárolható hideg élelmiszer, azonban ez alól kivételt képeznek az‑ alkoholtartalmú folyadékok, valamint a dohány és feldolgozott dohánypótló termékek.
A K&H SZÉP Kártyával történő fizetés folyamata változatlan. A kártyabirtokos az általa meghatározott, kiválasztott alszámla terhére egyenlítheti ki a fizetendő összeget. A fizetéssel kapcsolatos tudnivalókról bővebben olvashat a „fizess mindhárom alszámlával bármely elfogadóhelyen” menüpont alatt, valamint tájékoztatást kérhet az elfogadóhelyeken.
A 781/2021. (XII. 24.) Korm. rendelet nem kötelezi az élelmiszerboltokat K&H SZÉP Kártya elfogadására, ez alapján kérjük kedves Ügyfeleinket, hogy tájékozódjanak mely üzlethelyiségek rendelkeznek K&H SZÉP Kártya elfogadói szerződéssel.
fizess mindhárom alszámlával bármely elfogadóhelyen
A 76/2018. (IV. 20.) Korm. rendelet módosításáról szóló 784/2021. (XII. 24.)Korm. rendelet értelmében K&H SZÉP Kártya kártyabirtokosai mind a három alszámlával (szállás, vendéglátás, szabadidő) fizethetnek minden K&H SZÉP Kártya elfogadóhelyen 2021. április 25-től 2022. december 31-ig.
Fontos azonban, hogy az alszámlák egyenlege továbbra sem összevonható, így egy tranzakción belül továbbra is csak egy alszámla választható ki!
A fizetéssel kapcsolatban az alábbi változásokra hívjuk fel a figyelmed:
POS terminálokon történő fizetés esetében:
Fizetés során bármelyik alszámlát könnyedén kiválaszthatod a terminál segítségével, és a szolgáltatás ellenértéke kiegyenlíthető a kiválasztott alszámla terhére.
Online ételrendelés, webshopban történő fizetés esetében:
A K&H SZÉP Kártyával webshopban történő fizetés során többféleképen lesz mód az alszámla kiválasztására az adott honlaptól függően.
- Azon honlapok esetén, amelyek rendelkeznek alszámlaválasztó lehetőséggel, a K&H SZÉP Kártya fizetési felület (Payment Gateway) megjegyzi a webshop-on korábban megadott terhelendő alszámla típusát, és a választás alapján megy végbe a fizetés az eddig megszokott módon. Az alszámlaválasztó menü elérhető lehet közvetlenül a honlapon a kosárnál, vagy a fizetés gomb megnyomása után.
- Azon honlapok esetében, amelyek nem rendelkeznek alszámlaválasztó lehetőséggel, közvetlenül a K&H SZÉP Kártya fizetési felületén (Payment Gateway) tudod kiválasztani a megterhelendő alszámlát május elejétől.
Fontos: mindig az az alszámla kerül megterhelésre, amelyik a K&H SZÉP Kártya fizetési felületén is látszik, kiválasztásra került!
K&H SZÉP Kártya kártyabirtokosi felületen – vásárlás&előlegfizetés funkció használata során történő fizetés esetében:
A K&H SZÉP Kártya kártyabirtokos felületre történő belépést követően változatlanul, a „vásárlás & előlegfizetés” menüpont alatt, az elfogadóhely azonosítását követően szabadon kiválaszthatod a terhelendő alszámlát. Egy tranzakción belül csak egy alszámla kiválasztása lehetséges.
hogyan igényelhetek új kártyát?
- új K&H SZÉP Kártyát a K&H Bank fiókjaiban tudsz igényelni díjmentesen
- a K&H SZÉP Kártyához három (szállás, vendéglátás, szabadidő) bankszámla (alszámla) kapcsolódik, melyekre a munkáltatód közvetlenül utalja a SZÉP Kártya munkáltatói juttatást
- közeli hozzátartozók és élettárs számára a K&H Bankfiókokban társkártyát is tudsz igényelni, amelynek díja akciónk keretében 0 forint
mekkora összeget kaphatok juttatásként 2022-ben?
A szja-törvény és a 781/2021. kormányrendelet értelmében 2022. január 1-től az alszámlákra utalt együttes összeg 450 ezer forint lehet, minden munkáltató esetében. Az ezt meghaladó összeg nem minősül béren kívüli juttatásnak.
2022. január 1-től az K&H SZÉP Kártyára adható béren kívüli juttatás összege:
- a szállás alszámlára legfeljebb 225 ezer forint
- a vendéglátás alszámlára legfeljebb 150 ezer forint
- a szabadidő alszámlára legfeljebb 75 ezer forint
SZÉP Kártya juttatás utalható a munkáltató által kedvezményes adózással.
A munkáltató a kedvezményes keretösszeg felett is adhat SZÉP Kártya juttatást, azonban az már nem minősül béren kívül juttatásnak, így keretösszeg feletti részre a személyi jövedelemadó és a szociális hozzájárulási adó, valamint további járulékok megfizetése is kötelező.
mire költhetek SZÉP Kártyámmal?
A SZÉP Kártyádhoz három alszámla (korábbi „zsebek”) tartozik, amelyek eltérő célokra használhatóak fel: szállás, vendéglátás, szabadidő. Fontos, hogy a kártyádat csak a K&H SZÉP Kártya elfogadó helyeken tudod használni.
nézzünk pár példát alszámlánként:
szállás:
- belföldi szállás szolgáltatás (pl. wellness szálloda, magánszálláshely, apartman)
- szálláshely által nyújtott szolgáltatás (pl.: kezelések, túrák)
- utazási irodák belföldi csomagjai
- gyógyfürdő, strandbelépő
vendéglátás:
- éttermi vendéglátás
- munkahelyi étkezde, büfé szolgáltatás
- belföldi szállás szolgáltatás (pl. wellness szálloda, magánszálláshely, apartman)
- gyógyfürdő, strandbelépő
szabadidő:
- vidámpark-, állatkert-, növénykertbelépő
- koncert-, fesztivál-, múzeumbelépő
- sport szolgáltatások, sportegyesületi tevékenység, edzőterembelépő
- uszoda-, fürdő, gyógyfürdő-, strandbelépőd
- hajózás, lovaglás, kerékpárbérlés
-
erdei kisvasút
-
egészségmegőrzés, szolárium
-
nem orvosi jellegű gyógykezelés, például: fizioterápia, ápolás, gyógymasszázs, csontkovács
-
belföldi szállás szolgáltatás (pl. wellness szálloda, magánszálláshely, apartman)
hogyan aktiválhatom a kártyámat?
- a K&H SZÉP Kártyát a szerződéskötéskor megadott levelezési címedre küldjük ki, inaktív állapotban, azt az első használat előtt aktiválnod kell.
- interneten a K&H SZÉP kártyarendszer kártyabirtokosi felületen aktiválható a kártya
- telefonon a K&H TeleCenter +36 1/20/30/70 335 3355-ös (7-es menüpont, K&H SZÉP Kártya ügyfélszolgálat) segítségével történhet meg a kártya aktiválása
hogyan fizethetek a kártyámmal?
- a kártyát SZÉP Kártya elfogadó helyeken tudod használni, banki POS terminálokon, internetes felületen, a kereskedő internetes oldalán, vagy telefonon keresztül,
- a szállásfoglalás előlege is fizethető K&H SZÉP Kártyával
- a kártyához PIN kód nem tartozik, a fizetéskor aláírásoddal, fényképes igazolvánnyal tudod igazolni a személyazonosságodat
- internetes felületen végzett tranzakciónál a kártyához tartozó jelszót is meg kell adnod
- telefonos ügyfélszolgálton keresztül végzett tranzakciónál biztonsági kérdésekkel történik a beazonosítás
- a POS terminálon és az internetes tranzakciókról bizonylat készül vagy kérhető
- a kártya készpénzfelvételre nem jogosít
- a fizetésnél fokozottan figyelj arra, hogy az igénybevett szolgáltatás ellenértéke a megfelelő alszámlára (szállás, vendéglátás, szabadidő) legyen elszámolva
- a K&H SZÉP Kártya használata díjmentes
honnan tudok tájékozódni a SZÉP Kártya elfogadó helyekről?
hol tudok tájékozódni az egyenlegemről, tranzakciókról?
- egyenleged, a kártyával végzett tranzakcióid adatai, a bankszámlakivonatod elérhetőek a K&H SZÉP kártyarendszer kártyabirtokosi felületén
- ha csak az egyenlegedre vagy kíváncsi, azt lekérdezheted a K&H SZÉP Kártya ügyfélszolgálaton keresztül is (+36 1/20/30/70 335 3355 / 7-es menüpont)
- ha megadtad az e-mail címedet, tájékoztató üzenetet küldünk a felületen történt adatmódosításról, a lejáró egyenlegről, a kártya tiltásáról, illetve a pótkártya megrendeléséről
meddig érvényes a kártyám?
- a banki kibocsátástól számított 5 évig érvényes, ezt követően a kártyádat lecseréljük, postán küldjük meg az új kártyádat, amelyet az aktiválást követően ugyanúgy használhatsz, díjmentesen.
- fontos, hogy ha a K&H SZÉP Kártyád egyenlege nulla, akkor a kártyádat inaktívvá tehetjük.
- a kártya aktívvá tehető egy a munkáltatótól érkező feltöltéssel. Amennyiben időközben lejárt a kártya, akkor a K&H postai úton megújított kártyát küld a főkártyabirtokos számára.
családtagom használhatja a kártyámat?
mit tegyek, ha elveszett a kártyám?
hol kérhetek információt, segítséget?
- a K&H SZÉP Kártya ügyfélszolgálat a hét minden napján 7 és 22 óra között áll ügyfelei rendelkezésre. A fenti időszakon túl a K&H SZÉP Kártya ügyfélszolgálat kizárólag sürgősségi ügyintézést végez (elsősorban SZÉP kártya tiltás és engedélyezése) a nap 24 órájában, az év 365 napján.
- kérdéseidet, esetleges panaszodat a szepkartya@kh.hu e-mail címre is megírhatod
hogyan lépjek be a K&H SZÉP Kártya kártyarendszerbe?
- a K&H SZÉP Kártya kártyarendszerbe történő belépéshez és kártyaaktiváláshoz a kártyaszámra, valamint a kezdeti jelszóra van szükség (kezdeti jelszót a kártyaátvételi nyomtatvány tartalmazza)
- az első belépés alkalmával a rendszer automatikusan kéri a kezdeti jelszó megváltoztatását, a művelet sikeres befejezésével a kártya automatikusan aktiválásra kerül
- a „kártyaaktiválás” menüpontban a Főkártyabirtokos, valamint a Társkártyabirtokos saját maga is jogosult a társkártya aktiválására
- ha elfelejtetted a jelszavadat, használd az „elfelejtett jelszó” funkciót, ha továbbra sem tudsz belépni, úgy telefonon a K&H TeleCenter +36 1/20/30/70 335 3355-ös telefonszámán (7-es menüpont, K&H SZÉP Kártya ügyfélszolgálat) kollegáink segítségedre lesznek
- amennyiben 24 órán belül egymást követő 7 alkalommal hibás bejelentkezési kísérlet történik, akkor a rendszer 24 órára kizárja a felhasználót és az azonosító felfüggesztésre kerül. A 24 órás kizárási időtartam leteltével ismét megkísérelhető a bejelentkezés, illetve az elfelejtett jelszó funkció is használhatóvá válik.
hogyan fizessek előleget egy elfogadóhelynek?
- a K&H SZÉP kártyarendszer kártyabirtokosi felületén lehetőség van fizetési tranzakció kezdeményezésére egy adott elfogadóhely számára
- a tranzakciót a kártyabirtokos az elfogadóhely azonosítójának vagy nevének megadásával tudja kezdeményezni
- az elfogadóhely azonosítóját a kártyabirtokosnak az elfogadóhelytől kell megtudnia a tranzakció elvégzéséhez
- a fizetési művelet során az elfogadóhely azonosítója vagy neve mellett a terhelendő alszámla és a fizetés összegét kell megadni
- a fizetés jóváhagyása után a tranzakció azonnal megtörténik, helyesbítésre nincs lehetőség
- további információk az előlegfizetésről a K&H SZÉP Kártya előlegfizetési tájékoztató segédlet kártyabirtokosoknak dokumentumban található
havi díj terhelés felfüggesztve a lejárt egyenlegekre
A K&H Bank a 150/2021. (III. 27.) valamint a 190/2022. (V.26.) Kormányrendeletnek megfelelően 2021. március 28-tól felfüggeszti a lejárt vagy a későbbiekben lejáró K&H SZÉP Kártya egyenlegek 3 százalékos havi díj terhelését a veszélyhelyzet megszűnését követő 60 napig. Ennek megfelelően a 2017-ben, 2018-ban, valamint 2019-ben feltöltött egyenlegekre havi díjat a Bank jelenleg nem számít fel.
a szolgáltatás használatának lépései
A K&H SZÉP Kártya jelenleg kedvezményes adózással évi 800 ezer forint értékben adható a munkavállalóknak. A munkáltatóknak a 2021. december 31-ig a keretösszeg erejéig adott juttatás után csak személyi jövedelemadót kell fizetniük. A K&H Bank a munkáltatókat a díjmentes, K&H SZÉP Számla GIRO lekérdező alkalmazással segíti, amely szerződéskötés után érhető el.
mekkora a kedvezményes adózású juttatási keretösszeg 2022-ben?
A szja-törvény és a 781/2021. Korm. rendelet értelmében 2022. január 1-től az alszámlákra utalt együttes összeg 450 ezer forint lehet, minden munkáltató esetében. Az ezt meghaladó összeg nem minősül béren kívüli juttatásnak.
2022. január 1-től az K&H SZÉP Kártyára adható béren kívüli juttatás összege:
- a szállás alszámlára legfeljebb 225 ezer forint
- a vendéglátás alszámlára legfeljebb 150 ezer forint
- a szabadidő alszámlára legfeljebb 75 ezer forint
SZÉP Kártya juttatás utalható a munkáltató által kedvezményes adózással.
A munkáltató a kedvezményes keretösszeg felett is adhat SZÉP Kártya juttatást, azonban az már nem minősül béren kívül juttatásnak, így keretösszeg feletti részre a személyi jövedelemadó és a szociális hozzájárulási adó, valamint további járulékok megfizetése is kötelező.
mit jelent a kedvezményes adózás?
A SZÉP Kártya juttatások után a munkáltatónak a keretösszeg eléréséig lehetősége van kedvezményes adózás igénybevételére. A SZÉP Kártya juttatások után a munkáltatónak szociális hozzájárulási adót, valamint személyi jövedelemadót kell fizetnie.
A szja-törvény és a 781/2021. Korm. rendelet értelmében 2022. január 1-től az alszámlákra utalt együttes összeg 450 ezer forint lehet, minden munkáltató esetében. Az ezt meghaladó összeg nem minősül béren kívüli juttatásnak. A munkáltató a kedvezményes keretösszeg felett is adhat SZÉP Kártya juttatást, azonban a keretösszeg feletti részre a személyi jövedelemadó és a szociális hozzájárulási adó, valamint további járulékok megfizetése is kötelező.
miért érdemes szerződést kötni?
hogyan lehet szerződést kötni?
- A kényelmi szolgáltatás használatához egy K&H SZÉP Kártya Munkáltatói szerződés megkötésére van szükség
- az eredetiben aláírt szerződés 2 példányát, a K&H SZÉP Kártya 1851 Budapest” postafiókcímre kell eljuttatni, vagy leadni egy K&H Bankfiókban
- a K&H Bank által aláírt szerződést a cég által megadott levelezési címre postázzuk, a szerződésre rávezetésre kerül a munkáltató azonosítója és a hozzá tartozó kezdeti jelszó, mellyel a K&H SZÉP kártyarendszer internetes munkáltatói felületére léphet be
hogyan tudnak szerződést kötni a munkavállalók?
kinek ajánljuk?
- olyan munkáltatóknak, akik szívesen motiválják eredményesen dolgozó alkalmazottaikat
- aki szeretne kedvezményes adózással béren kívüli juttatást nyújtani
korábbi tájékoztatók
A 76/2018 (IV.20) Kormányrendelet jelentősen módosította a Széchenyi Pihenő Kártya kibocsátásának és felhasználásának feltételeit. Az erről szóló részletes, angol és magyar nyelvű tájékoztatóinkat az alábbi linkeken tudja letölteni:
a szolgáltatás használatának lépései
A K&H SZÉP Kártya elfogadása egy gyors, kényelmes, új vásárlókat vonzó lehetőség lehet azoknak a szolgáltatóknak és kereskedőknek, akik jogosultak a K&H SZÉP Kártya elfogadására. A K&H SZÉP Kártya elfogadás történhet már meglévő POS terminálon, interneten, webshopon és telefonon keresztül is.
K&H SZÉP Kártya elfogadása élelmiszer vásárláskor
Az élelmiszer vásárlása K&H SZÉP Kártyával kapcsolatos további hasznos információkat, leggyakrabban feltett kéréseket és a rá adott válaszainkat ide kattintva tudja elérni.
A személyi jövedelemadóról szóló törvény, a Széchenyi Pihenőkártya 781/2021. (XII. 24.) melyet módosítja a 162/2022. (IV. 28.) Korm. rendelet és a 76/2018. (IV. 20.) Korm. rendeletek együttes értelmezése alapján 2022. február 1.–2022. július 1. között hideg élelmiszer vásárlására van lehetőség K&H SZÉP Kártyával az arra jogosult, K&H SZÉP Kártya szerződéssel rendelkező elfogadóhelyeken.
A 781/2021. (XII. 24.) Korm. rendelet alapján a K&H SZÉP Kártya elfogadására jogosult elfogadó helyeken lehetőség nyílik hideg élelmiszer vásárlására K&H SZÉP Kártyával, azonban ez alól kivételt képeznek az‑ alkoholtartalmú folyadékok, valamint a dohány és feldolgozott dohánypótló termékek.
Az alszámlák (szálláshely, vendéglátás, és szabadidő zsebek) közötti átjárhatóság meghosszabbítása alapján 2022. december 31-ig bármelyik alszámláról van lehetőség fizetni, minden K&H SZÉP Kártya elfogadóhelyen. Ez alapján mindhárom alszámlán lévő összeg felhasználható korlátozások nélkül hideg élelmiszer vásárlására is a szálláshely-, vendéglátás és szabadidő szolgáltatások mellett.
A K&H SZÉP Kártyán már meglévő és újonnan ráutalt összegek egyaránt felhasználhatóak mind a három alszámla esetében, összegkorlát nélkül a K&H SZÉP Kártya elfogadására jogosult elfogadó helyeken.
Felhívjuk kedves Partnereink figyelmét, hogy a 781/2021. (XII. 24.) Korm. rendeletben feltüntetett új TEÁOR kód egyike sem kerül automatikusan beállításra. Amennyiben tevékenységi köre lehetővé teszi, ennek megfelelően a saját K&H SZÉP Kártya elfogadóhelyi felületükön lehetőségük van új TEÁOR beállítására. Azonban javasoljuk, a jelenleg már K&H SZÉP Kártya elfogadással rendelkező elfogadóhelyek számára, hogy amennyiben szeretnének 2022. július 1. után továbbra is elfogadni K&H SZÉP Kártyát, ne végezzenek módosítást TEÁOR kódjukon, nekik teendőjük nincs!
fogadja el mindhárom alszámlát fizetéskor
A 76/2018. (IV. 20.) Korm. rendelet módosításáról szóló 784/2021. (XII. 24.) Korm. rendelet lehetővé teszi a K&H SZÉP Kártya elfogadás során, hogy az elfogadóhely - a Széchenyi Pihenő Kártya elfogadói szerződésétől eltérően - az eredeti alszámlánál meghatározott tevékenységi körébe tartozó szolgáltatás ellenértékének megfizetésére egy másik alszámlán lévő egyenleget is elfogadhasson.
A K&H Bank rögzíti az elfogadóhelyek tevékenységi körét, és ez alapján ellenőrzi, hogy az elfogadóhely jogosult-e a tranzakció során megjelölt alszámla elfogadásra. A Kormányrendelet hatálybalépéstől, 2021. április 25-től kezdve ezt az ellenőrzést megszűntetjük 2022. december 31-ig annak érdekében, hogy minden elfogadóhely mindhárom alszámlát elfogadhassa a fizetés során
Fontos, hogy az elfogadóhelyek POS terminál szolgáltatójának is lehetővé kell tennie a POS terminálon mindhárom alszámla kiválasztását. Információink szerint minden POS terminál szolgáltatónál lehetősége van az elfogadóhelyeknek egy K&H SZÉP Kártya fizetés során mindhárom alszámlát kiválasztani április 25-től.
Az alszámla ellenőrzés felfüggesztése érinti a SZÉP Kártya kártyabirtokosi, valamint elfogadói felületet is, így kártyabirtokosi előlegfizetés&vásárlás és elfogadóhelyi felületen indított online fizetés használata során is kiválasztható lesz mindhárom alszámla a fizetés kezdeményezésekor.
A K&H SZÉP Kártya fizetési felülettel (Payment Gateway) rendelkező honlapok, webshopok esetén a kártyabirtokos kiválaszthatja a honlapon a fizetés gomb megnyomása előtt vagy után a megterhelendő alszámlát (amennyiben a honlap rendelkezik ilyennel), vagy a K&H SZÉP Kártya fizetési felületen is a május elejétől elérhető alszámlaválasztó menüben.
milyen feltételei vannak a K&H SZÉP Kártya elfogadásnak?
- A K&H SZÉP Kártya elfogadásának feltételeit a Széchenyi Pihenő Kártya működéséről szóló 76/2018 (IV.20.) Kormányrendelet szabályozza. Azok a szolgáltatók fogadhatják el a K&H SZÉP Kártyát, amelyek rendelkeznek azzal a tevékenységi körrel (TEÁOR-besorolás), amely a Kormányrendeletben meghatározásra került. A tevékenységek listája a Kormányrendeletben található meg.
- Továbbá a K&H SZÉP Kártya elfogadásához egy elfogadói szerződés megkötésére van szükség.
hogyan lehet SZÉP Kártyát elfogadni?
- K&H SZÉP Kártya elfogadás történhet POS terminálon, telefonon keresztül, K&H SZÉP kártyarendszer internetes felületén, és a kereskedő saját internetes oldalán, webshopon keresztül
- a K&H SZÉP kártyarendszeren keresztüli internetes és a K&H SZÉP Kártya ügyfélszolgálaton keresztüli telefonos elfogadási módot az elfogadói szerződés megkötése után mindenkinek biztosítjuk, így azok is fogadhatnak el K&H SZÉP Kártyát, akik nem rendelkeznek POS terminállal
- amennyiben rendelkezik POS terminállal, akkor az elfogadói szerződésben lehetősége van a terminál adatainak megadására, hogy beállításra kerüljön a SZÉP Kártya elfogadása a terminálon is
- amennyiben rendelkezik saját internetes oldalán webshoppal, és azon keresztül szeretné elfogadni a K&H SZÉP Kártyát, erre is van lehetősége a K&H SZÉP Kártya webshopon keresztüli elfogadási szerződés megkötésével
hogyan lehet szerződést kötni?
- K&H SZÉP Kártya elfogadásához egy elfogadói szerződés megkötésére van szükség minden vállalkozás számára, melyet ide kattintva lehet kitölteni
- az elfogadás feltételeiről minden fontos információt az általános szerződési feltételek tartalmaz
- a szerződés benyújtásához szükséges dokumentumok listája a „K&H SZÉP Kártya elfogadásához szükséges dokumentumok” tájékoztatóban található
- ha saját internetes oldalán keresztül szeretné elfogadni a K&H SZÉP Kártyát, akkor K&H SZÉP Kártya webshopon keresztüli elfogadási szerződés megkötése is szükséges
- az eredetiben aláírt szerződés 2 példányát, valamint a kapcsolódó mellékleteket a K&H SZÉP Kártya 1851 Budapest” postafiókcímre kell eljuttatni, vagy leadni egy K&H Bankfiókban
- a szerződéskötés státuszáról a +36 1/20/30/70 335 3355-ös (7-es menüpont) telefonszámon, vagy a szepkartya@kh.hu e-mail címen lehet érdeklődni
mi történik a szerződéskötés után?
- miután a SZÉP Kártya elfogadást aktiváltuk, az elfogadóhely megjelenik a K&H SZÉP Kártya elfogadóhely keresőben
- a K&H Bank által aláírt szerződést a cég által megadott levelezési címre postázzuk, a K&H SZÉP Kártya elfogadói matricával együtt (további matricák a K&H SZÉP Kártya Ügyfélszolgálatán keresztül kérhetők)
- az elfogadói szerződésre rávezetésre kerül az elfogadóhely azonosítója és a hozzá tartozó kezdeti jelszó, mellyel a K&H SZÉP kártyarendszer internetes elfogadói felületére léphet be
- az első belépés alkalmával a rendszer automatikusan kéri a kezdeti jelszó megváltoztatását
- egy elfogadóhely esetén több felhasználó is létrehozható, hogy mindenki a saját belépési jelszóval tudja használni a K&H SZÉP kártyarendszer elfogadói felületét. Erről bővebb információ a felhasználói segédletben található.
- a felületen lehetőség van a napi kimutatás valamint, a tételes tranzakciós lista letöltésére, szállásfoglalás előlegének rögzítésére és az elfogadóhely egyes adatainak módosítására
- az „egyedi azonosító” birtokában korlátlan számban létrehozhatsz „felhasználói azonosítót” munkatársa(i) számára
- a SZÉP Kártyával végzett tranzakciókról készült hivatalos, tételes forgalmi kimutatást havonta, postai úton juttatjuk el
- amennyiben webshopon keresztül is nyújt elfogadást, a honlapon fel kell tüntetnie a K&H SZÉP Kártya logóját, amely ide kattintva letölthető
mit tegyek, ha több elfogadóhelyem van?
- minden vállalkozásnak, csak egyszer kell elfogadói szerződést kötnie
- amennyiben egy vállalkozás több elfogadóhellyel, bolttal rendelkezik, akkor az elfogadói szerződés kitöltése mellett szükség van a K&H SZÉP Kártya új elfogadóhely bejelentő lap kitöltésére is
- a szerződéskötést követően új elfogadóhely bejelentéséhez ugyancsak a K&H SZÉP Kártya új elfogadóhely bejelentő lapot kell kitölteni
- az új elfogadóhely egy saját egyedi azonosítót fog kapni, amivel a K&H SZÉP kártyarendszer elfogadói felületére lehet belépni. az egyes elfogadóhelyek tranzakcióit külön jelenítjük meg a felületen
mit tegyek adatváltozás során?
- amennyiben az elfogadó vállalkozás, vagy az egyes elfogadóhelyek adataiban változás állt be, akkor a K&H SZÉP Kártya elfogadó adatváltozás bejelentő lap kitöltése szükséges az új adatokkal
- amennyiben adott elfogadóhelyen, vagy az egész vállalkozás esetén szeretné megszűntetni a K&H SZÉP Kártya elfogadását, akkor a K&H SZÉP Kártya elfogadás megszüntetés bejelentő lap kitöltése szükséges
mire figyeljek a SZÉP Kártya elfogadásakor?
- K&H SZÉP Kártya elfogadás történhet több módon, az elfogadás részletes folyamatát a „Használati útmutató” tartalmazza
- a K&H SZÉP Kártyához nem tartozik PIN kód, de az elfogadóhely kérheti a kártyabirtokos személyazonosságának igazolását, internetes felületen történő elfogadáshoz pedig minden esetben szükséges a kártyabirtokos jóváhagyó jelszava
- POS terminálon történő elfogadás esetén a kártyabirtokosnak a nyugta aláírásával kell hitelesítenie a vásárlást
- a K&H SZÉP Kártyát csak a tulajdonosa használhatja, másra át nem ruházható
- a szállásfoglalás előleggel tranzakció rögzítéséről olvassa el tájékoztatónkat
- telefonos tranzakció lebonyolításához hívja a K&H SZÉP kártya ügyfélszolgálatot, amely a hét minden napján 7 és 22 óra között áll ügyfelei rendelkezésre. A fenti időszakon túl a K&H SZÉP kártya ügyfélszolgálat kizárólag sürgősségi ügyintézést végez (elsősorban SZÉP kártya tiltás és engedélyezés) a nap 24 órájában, az év 365 napján.
- amennyiben kérdése merülne fel, azt e-mailben a szepkartya@kh.hu címre is beküldheti
hogyan fizethet előleget a kártyabirtokos egy elfogadóhelynek?
- a K&H SZÉP kártyarendszer kártyabirtokosi felületén lehetősége van a kártyabirtokosoknak fizetési tranzakció kezdeményezésére egy adott elfogadóhely számára
- a tranzakciót a kártyabirtokos az elfogadóhely azonosítójának vagy nevének megadásával tudja kezdeményezni
- az elfogadóhely azonosítóját az elfogadóhelynek kell megadnia a kártyabirtokosnak a tranzakció elvégzéséhez
- az elfogadóhely azonosítója megtalálható az aláírt elfogadói szerződésen, vagy beazonosított hívás során megtudható a K&H SZÉP Kártya ügyfélszolgálaton
- a fizetési művelet során a kártyabirtokosnak az elfogadóhely azonosítója vagy neve mellett a terhelendő alszámla és a fizetés összegét kell megadni
- a fizetés jóváhagyása után a tranzakció azonnal megtörténik, helyesbítésre nincs lehetőség
- a pénzügyi teljesítésre a tranzakciót követő munkanap kerül sor, ahogy a többi K&H SZÉP Kártyával végzett fizetési tranzakció esetén is
- további információ az előlegfizetésről a K&H SZÉP Kártya előlegfizetési tájékoztató elfogadóhelyeknek dokumentumban található
- emellett a K&H SZÉP kártyarendszer elfogadói felületén lehetőség van a szállásfoglalás előleg tranzakció rögzítésére is, amelyről további információ itt érhető el
milyen költsége van a SZÉP Kártya elfogadásának?
- a K&H SZÉP Kártya elfogadói szerződés megkötése ingyenes
- forgalom alapján tranzakciónként minimum 12 forintot, de legfeljebb a Kormányrendeletben meghatározott 3,6% jutalékot számítunk fel
- a forgalmazott összegek elszámolása és jóváírása a tranzakciót követő munkanapon történik
kinek ajánljuk?
- minden kereskedőnek vagy szolgáltatónak, aki szeretné meggyorsítani fizetési tranzakcióit
- azoknak, akik SZÉP Kártya elfogadással szeretnék bővíteni ügyfél- és vevőkörüket
- magánszállásadók számára POS használata nélkül is biztosítani tudjuk a K&H SZÉP Kártya elfogadását