szia, itt Kate: bemutatkozik a K&H személyes digitális asszisztense

2023. január 04.
A multitasking ma már szinte elvárás a rohanó hétköznapokban: mindent egyszerre akarunk elintézni, amihez a digitális asszisztensek jó segítséget nyújthatnak. Kate, a K&H digitális személyi asszisztense a pénzügyek terén mutat újat & teszi még egyszerűbbé és gyorsabbá a K&H mobilbankon keresztül a napi bankolást. Lássuk, mi mindenre képes!

(A cikk tartalma frissült: 2024.01.31.)

mit nevezünk digitális asszisztensnek?

A digitális asszisztens, gyakorlatilag egy hangvezérléssel működő számítógépes program, amely képes megérteni és elvégezni helyettünk bizonyos feladatainkat. Ahelyett, hogy a kezünket használnánk egyes alkalmazások előhívására, telefonunk felvételére, vagy üzenetek küldésére, csak ki kell mondanunk a parancsot és a digitális asszisztens végrehajtja helyettünk. Amennyiben napi szinten használjuk okostelefonunkat, akkor nagy valószínűséggel már belefutottunk beépített digitális asszisztensükbe, az Apple Siribe, vagy a Google Assistantbe. Ne keverjük azonban ezeket össze a chatbot szolgáltatással. Egy digitális asszisztens ugyanis a chatbotok egy fejlett típusa, amely képes bonyolultabb interakciókat is valós időben, beszélgetés formájában kezelni.

milyen digitális asszisztenseket ismerünk?

A legnépszerűbb digitális asszisztensek ma már beépítve és telepítve járnak a különböző számítógépek és mobileszközök mellé. Siri például az iOS és a macOS rendszert használó készülékeken bukkan fel. Használatához egyszerűen csak lenyomva tartjuk a Home/oldalsó gombot készülékünkön, és máris mondhatjuk az utasításainkat. A Google Assistant az androidos telefonokon a Google alkalmazásban található, használatához mondjuk ki, hogy OK Google, és máris kérdezhetünk. A Windows 10 rendszert futtató készülékeken Cortanával, az Amazon Echo termékein pedig Alexával végeztethetjük el a feladatokat.

miben segítik a mindennapjainkat a digitális asszisztensek?

Ahogy a digitális asszisztensek egyre elterjedtebbé váltak, úgy fejlődött a tudásuk is. Ma már például kérhetünk tőlük információt a várható időjárásról, de egyszerű számolásokat is képesek elvégezni helyettünk. Ezenkívül telefonunk alapvető funkcióit is kiválóan kezelik, használhatjuk ébresztések, időzítők és emlékeztetők beállítására, hangoskönyvek felolvasására, zenelejátszásra, de akár vicc mesélésre is a tudásukat. Egy globális felmérés szerint 2020-ban világszerte több, mint négymilliárd digitális asszisztenst használtak legalább egyszer, az előrejelzések szerint pedig 2024-re a számuk már a világ népességét is meghaladhatja.

milyen eszközökön tudunk kommunikálni?

Ahogy a statisztikákból is látszik, manapság egyre több ember támaszkodik digitális asszisztensekre az egyszerűbb feladatok elvégzéséhez, ezért egyre több eszközben találkozhatunk velük. Az okostelefonok és a tabletek csak a jéghegy csúcsát jelentik, már az okosórákban, autókban és olyan okoseszközökben is felbukkannak, mint az intelligens hangszórók, vagy az okostelevíziók. Emellett népszerűek az azonnali szöveges üzeneteket küldő programokban is, illetve ügyfélszolgálati feladatokra is egyre több területen alkalmazzák.

milyen előnyei vannak a bankolásban a digitális asszisztensnek?

Mivel az ügyfelek jellemzően folyamatos időhiányban szenvednek, gyors és célzott megoldásokat várnak el a bankjuktól is, ezért egyre többen használnak digitális csatornákat a kapcsolattartásra. A digitális asszisztensek pedig már a bankszektort is elérték, azért, hogy még gyorsabb és egyszerűbb legyen a napi banki teendők intézése.

bemutatkozik Kate, a K&H személyes, digitális asszisztense

mit érdemes tudni Kate-ről?

Kate természetesen magyarul kommunikál, számos banki ügy elintézésére képes helyettünk, a mesterséges intelligenciának köszönhetően pedig folyamatosan tanul. Ennek köszönhetően napról napra komplexebb tanácsokkal és relevánsabb meglátásokkal képes segítséget nyújtani az ügyfeleknek, egyszerűbb, gyorsabb, biztonságosabb és kényelmesebb bankolást biztosítva a mindennapokban. Kommunikációjában az is egyedi, hogy szabadon lehet váltogatni a hangvezérelt és chates segítségkérés között, így alkalmazkodva az éppen aktuális élethelyzethez. Ha szóban kérdezünk Tőle, hanggal válaszol, de ha a szituáció vagy a témakör úgy kívánja, írásban adja meg a keresett választ, például PIN kód megmutatása.

Elindítása mögött az a felismerés állt, hogy az ügyfelek szeretik és használják a digitális újdonságokat. A K&H 2022. november elején már 635 ezer digitálisan aktív ügyféllel rendelkezett, akik 88%-a valamilyen digitális csatornán keresztül intézi ügyeit, legyen az internetbank, vagy mobilapplikáció.

ki veheti igénybe ezt a szolgáltatást?

Kate segítségét valamennyi K&H ügyfél igénybe veheti a K&H mobilbankon belül. Elegendő az alkalmazásban található logójára kattintani, és máris beköszön, hogy segíthessen. A 2022. nyári tesztidőszak alatt egyébként Kate már át is esett a tűzkeresztségen, november elejéig közel 110 ezer magyar ügyfél próbálta már ki, és közel százezer kérdést intéztek hozzá. Ezek harmadát hangfelismerés után szóban tették fel, amire az ügyfelek visszajelzései alapján teljesen kielégítő válaszokkal és megoldásokkal tudott szolgálni.

miben segíthet Kate, a K&H digitális asszisztense?

Kate olyan helyzetekben is tud segítséget nyújtani, amikor a gyors helyzetmegoldás kulcsfontosságú. Például képes megadni a bankkártya elfelejtett PIN-kódját, kérésre meg tudja változtatni a bankkártya fizetési limitjét és az internetes jelszót is. De szükség esetén fel tudja függeszteni és akár le is tudja tiltani bankkártyánkat, valamint képes az újat egy pillanat alatt aktiválni. Kate továbbá segítséget nyújthat utas- vagy lakásbiztosítás, kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás vagy casco biztosítás megkötésében is, az adminisztrációs elintéznivalóktól a biztosítási díj kifizetéséig.

miért kimagasló a K&H digitális asszisztensi szolgáltatása?

Más digitális asszisztensekkel ellentétben a Kate mögött meghúzódó mesterséges intelligencia folyamatosan tanul és fejlődik. Mintázatokba rendezi az ügyfelek adatait, melyeket a digitális interakcióik során rögzít. Megjegyzi a hasznos válaszokat, átfedéseket képez a hasonló megkeresések között, így megtanulja, hogy mi a helyes reakció az egyes kérdésekre, valamint proaktívvá válik. A jövőben Kate így képes lesz a tökéletes válaszadás mellett termékeket, szolgáltatásokat, különféle pénzügyi megoldásokat ajánlani a hasonló esetekből és élethelyzetekből kiindulva. De felhívhatja majd a figyelmünket arra is, ha valamilyen problémát észlel, ami már korábban is előfordult.

A K&H Kate életre hívásánál arra törekedett, hogy minél egyszerűbbé, gyorsabbá és kényelmesebbé váljon a mobilbankolás. Ennek érdekében kedvelhető személyiséggel ruházták fel, akihez megbízható ismerősként fordulhatunk.

internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatás [K&H e-bank, K&H mobilbank, K&H számlányitás applikáció]
számlavezetés


Tudj meg többet Kate-ről & segíts neki Te is a tanulásban!

szia, itt Kate

Még nem vagy K&H-s, de szívesen kipróbálnád, mit tud Kate? Nyiss számlát online, appon keresztül & élvezd a digitális innovációk előnyeit!

online számlanyitás

Jelen tájékoztató nem minősül ajánlattételnek, célja pusztán a figyelem felkeltése. A kondíciók módosításának jogát a Bank fenntartja. A termék részletes leírását és feltételeit a K&H Bank Üzletszabályzata, az Ügyfélszerződés, a Devizabelföldi és devizakülföldi természetes személye részére nyújtott bankszámla, betétszámla és lekötött betét termékekre vonatkozó Általános szerződési feltételek, az Elektronikus azonosítású banki szolgáltatásokra vonatkozó Általános szerződési feltételek, a Természetes személyek számláira, betéteire, pénztári tranzakcióira vonatkozó Hirdetmény dokumentumok tartalmazzák, amelyek megtekinthetők a bankfiókokban és a kh.hu internetes weboldalon. A K&H mobilbank teljes körű használatára a K&H e-bank felhasználói válhatnak jogosulttá.