itt a tavasz – elő a nyári gumikkal!

2016. március 31.
Ha rendre 10 fok körüli a hőmérséklet, az egyértelmű jel arra, hogy ideje lecserélni a téli gumikat, a nyári abroncsokra. Ezt fontos meglépni, mert a téli gumi hatványozottan jobban kopik a melegben, mint a nyári. Gumikisokosunk következik.

itt a tavasz – elő a nyári gumikkal!

Az autó téli időszakra való felkészítéséhez hasonlóan fontos, hogy a melegebb időjárásnak is megfelelő állapotban vágjunk neki az autónkkal. Érdemes a gumiabroncsokkal kezdeni a műveleteket.

miért kell a csere?

  • A melegebb időben az aszfalt is magasabb hőmérsékletű, ezáltal a téli gumi gyorsabban túlmelegedhet, mint a nyári „kollégája”, és hamarabb elkopik.
  • A kopott gumival a tapadás is mérséklődhet, instabilabbá válhat az autó, ez pedig már balesetveszélyt is okozhat.
  • Arról nem beszélve, hogy a téli gumival többet fogyaszthat az autó.

mire figyeljünk?

  • Érdemes gumiszervizt felkeresni, mert itt a nyári gumikat, ha szükséges kicentrírozzák.
  • Sok szervizben pedig gumihotel is üzemel, azaz a téli gumikat ott tárolhatjuk, amíg újra szükség lesz rájuk.
  • A csere előtt vizsgáljuk meg a nyári gumikat, csak sérülésmentes abroncsot tegyünk a téli gumi helyére!
  • A szakszervizekben ügyelnek rá, de rendszeresen ellenőrizzük a guminyomást, így azt is, hogy a csere után a megadott értékeken gurulunk.
  • A gumirugdosásos módszert felejtsük el!
  • „A látszólag rendben lévő abroncsok nyomását is ellenőrizni kell, havonta legalább egyszer, mondjuk a lakóhelyünkhöz legközelebb eső benzinkúton. Az optimális persze az lenne, ha a teljesen hideg abroncsokban lévő nyomást tudnánk ellenőrizni, például még reggel, otthon, ugyanis az így mért szám a valós. A kívánt érték az, amit az autó kézikönyvében, vagy jellemzően a vezető felőli első ajtó környékére ragasztott matricán tesz közzé a gyártó. A kis táblázatban eltérő értéket adnak meg egy-két utasra számítva, jól felpakolt kocsira, dízel- illetve benzinmotorra, és megint mást, ha utánfutót vontatunk. Ha a nyomást meleg gumin ellenőrizzük, a gyártó által előírt számokhoz 0,3 bar-t hozzá kell adni” – hívja fel a figyelmet a Magyar Gumiabroncs Szövetség.

itt a tavasz – elő a nyári gumikkal!

profilmélység és egyebek

  • Fontos a profilmélység is, az előírások szerint 1,6 milliméternél alacsonyabb értékű gumival nem szabad autózni.
  • Szakemberek legalább 3-4 milliméteres profilmélységű gumi használatát javasolják.
  • A gumi életkorát is figyelembe kell venni, az öt évnél régebbi abroncsot érdemes elbúcsúztatni.
  • A gumi pontos életkorát az abroncs oldalán találtható úgynevezett DOT-kód árulja el. A négyjegyű szám első két számjegye gyártás évére utal, a második kettő pedig arra, hogy az adott év hányadik hetében készült a gumi. Tehát a „1319”-es DOT-kóddal rendelkező gumi 2013-ban a tizenkilencedik héten jött ki a gyárból.

Válaszd autódhoz a K&H gépjárműbiztosításait, amiket kényelmesen online, pár perc alatt megköthetsz! Tudj meg többet!

K&H kötelező biztosítás K&H casco biztosítás