az új kgfb biztosítások 2/3-át az interneten kötik

2011. október 26.

A khdirektbiztositas.hu és a GfK Hungária legújabb „Biztosítási trendek II ”, online megoldásokat vizsgáló kutatása szerint a biztosítások két-harmadát már az interneten kötik. Évről évre nő a különböző kgfb és casco biztosításokról az interneten tájékozódó ügyfelek száma, ezért a K&H Biztosító immár második alkalommal végzett kutatást a körükben. Az ő preferenciáik alapvetően befolyásolhatják a közelgő átkötési hullámot. Bár 2010-től már nem január 1-je a kgfb szerződések előírt évforduló napja, várhatóan még idén novemberben is erőteljes kgfb kampány várható.

“Nagy örömünkre a K&H Biztosító volt a tavalyi kötelező felelősségbiztosítás kampány egyik nyertese. Míg az esetek 17%-ban adtuk a legjobb ajánlatot, az üzletkötések 25%-át hoztuk el a piacról. Ez azt jelenti, hogy az ügyfelek nemcsak az árat, hanem az ajánlat mögött álló biztosító teljesítményét is értékelik.” - mondta Kaszab Attila, a K&H Biztosító nem-életbiztosítási üzletágának vezetője.

Az új kgfb biztosítások 2/3-át az interneten kötik

 

A kutatás szerint az internetező autótulajdonosok 86%-a tervezi, hogy utánanéz a kedvezőbb kgfb ajánlatoknak, amikor biztosítási szerződésének évfordulója lehetővé teszi a váltást.
A biztosítási időszak mindenki számára továbbra is egy év, ám a biztosítási évforduló napja a 2010. január 1. után kötött szerződéseknél már a kockázatviselés kezdetének napja. Azonban a legtöbb autótulajdonos kötelező biztosítási szerződésének még mindig január elseje az évfordulója, így november hónap folyamán kell döntenie, ha biztosítót akar váltani. A khdirektbiztositas.hu és a GfK Hungária legújabb „Biztosítási trendek II” című kutatása szerint várhatóan 2/3-uk már az interneten köti meg biztosítását.

 

  Az új kgfb biztosítások 2/3-át az interneten kötik 

Új kgfb szerződését az internetes döntéshozók közel kétharmada online kötné meg, további harmaduk személyesen. Főleg a férfiak, a 30-as éveikben járók, közép-magyarországiak és a gyerekes háztartásban élők preferálnák a kötelező gépjármű biztosítás internetes megkötését. Az internetező autótulajdonosok jelentős részének szándékában áll, hogy a biztosítási évfordulókor utánanéz a különböző ajánlatoknak, van-e a jelenleginél kedvezőbb. A kgfb-vel kapcsolatos tájékozódásban óriási szerepe van az internetnek, azok közül, akik utánanéznek az ajánlatoknak, 84% mindenképpen megnézi az internetet is.

 

Az új kgfb biztosítások 2/3-át az interneten kötik

 

Aki online kötné új KGFB szerződést, szinte kivétel nélkül interneten is informálódna az ajánlatokról. Az új gépjármű biztosítást személyesen megkötők nagyobb része is inkább online, mintsem személyesen tájékozódna.