10 hasznos tipp a SZÉP Kártyák biztonságos használatához

2012. május 4.
A K&H tapasztalatai szerint a SZÉP Kártyákat tulajdonosaik a kézhezvétel után rövid időn belül használni kezdik. A K&H szakértői összegyűjtötték azokat az elővigyázatossági lépéseket, amelyeket érdemes megtenni a kártya használata előtt.

Elöljáróban fontos tudni, hogy a SZÉP Kártya, bár megjelenésében bankkártyához hasonlít, felhasználási, elfogadási lehetőségei és bizonyos biztonsági kellékei eltérnek a bankkártyáétól. Ugyanakkor a SZÉP Kártya biztonságos használatára is érvényesek azok az alapvető szabályok, amelyeket a bankkártyák esetén is be kell tartani.


1/ Vigyázzon kártyájára! A SZÉP Kártyával történő visszaélésre – a bankkártyához hasonlóan – akkor van lehetőség, ha a kártya teljes száma, lejárati dátuma és az ügyfél neve illetéktelenek kezébe kerül. A kártyát tartsa biztos helyen, figyeljen arra, hogy ne ránthassa ki fizetés közben a pénztárcájából, vagy a táskájából.


2/ A kártyával fizetés során ügyeljen arra, hogy az aláírás, a papírok összegyűjtése közben ne felejtse a kártyát a pénztárnál, recepciónál.

 

 

3/ Használat közben soha ne adja ki a kezéből a SZÉP Kártyát. „Kísérje el” a kártyát a POS terminálhoz, legyen ott, amikor a kártyával webes felületen vagy telefonos elfogadással fizetés történik. A kártyát az elfogadóhelyek nem kérhetik el a tulajdonostól.

 

 

4/ Arra az esetre, ha mégis elveszik a kártya, telefonjában szerepeljen az a szám, amelyen azonnal le tudja tiltatni a további használatot. Ez a szám általában a bankok bankkártya ügyfélszolgálatának telefonszáma.

 

 

5/ A fizetéskor megkapott ellenőrzőszelvényeket őrizze meg, ezeket később egy internetes felületen keresztül összevetheti azzal, hogy a kártyát kibocsátó bank szerint mikor és milyen fizetések, elszámolások történtek a kártyán. A kártyák védelme érdekében a K&H SZÉP Kártyák esetén a POS elfogadáskor csak a kártyaszám utolsó néhány karaktere olvasható az ellenőrzőszelvényen, így ha véletlenül mégsem viszi magával azt, illetéktelenek ez alapján nem ismerhetik meg a teljes kártyaszámot.

 

 

6/ Ne írja fel és tárolja a SZÉP Kártyája összes adatát - a kártya teljes számát, a kártyabirtokos nevét, a lejárat dátumát, az online fizetéshez szükséges kódot - egy helyen, mert illetéktelenek ezek birtokában, a kártya nélkül is visszaélhetnek azzal.

 

 

7/ A fizetés – történjen kártyával vagy telefonon keresztül – csak a kártya tulajdonosára és az azt elfogadó személyre vonatkozik. Várja meg, amíg a sorban Ön mögött állók, kíváncsiskodók eltávolodnak.

 

 

8/ Ha vendéglátó- vagy szálláshelyen a személyazonosságát igazoló okmányt kérik, legyen együttműködő, az Ön biztonsága érdekében ellenőrzik ezeket az adatokat.

 

 

9/ Ha problémát tapasztal a számlázással vagy a szolgáltatás minőségével kapcsolatban, SZÉP Kártyával való fizetés esetén mindig van lehetőség reklamációra. Ne fogadja el, ha a szolgáltató ezt esetleg visszautasítja.

 

 

10/ Közeli hozzátartozók esetén a SZÉP Kártya mellé társkártya igényelhető. A társkártya tulajdonosa is a teljes SZÉP Kártya egyenleg felett rendelkezik. Ne feledje felhívni a társkártya tulajdonosok figyelmét az elővigyázatossági lépésekre.

 

 

 

***
K&H Csoport

 


A K&H Csoport Magyarország egyik vezető pénzügyi szolgáltatója. Az ügyfelek pénzügyi igényeire banki és biztosítási megoldásokat egyaránt kínál, amelyek közül az ügyfelek okosan dönthetnek és kiválaszthatják a számukra legmegfelelőbbet. A K&H Csoport termékpalettája kiterjed a hagyományos lakossági és vállalati banki termékeken kívül (számlavezetés, befektetések, megtakarítások, hitelek, bankgaranciák, bankkártya szolgáltatások, letétkezelés, treasury, projektfinanszírozás, stb.) a prémium banki szolgáltatásra, a befektetési alapkezelésre, a lízingre, az életbiztosításra, a vagyon- és felelősségbiztosításra, az egészség- és nyugdíjpénztári szolgáltatásokra, valamint az értékpapír kereskedelemre is. A K&H Csoport országszerte 236 lakossági fiókkal, valamint közel 390 biztosítást értékesítő szerződéses partnerén keresztül többszáz pénzügyi szolgáltatást kínál ügyfeleinek.


A KBC Európa egyik vezető pénzügyi csoportja. Többcsatornás bankbiztosítási csoport, melynek tevékenysége Európára koncentrálódik. A Csoport jelentős, több esetben vezető pozíciót foglal el elsődleges hazai piacain, Belgiumban és Közép-Kelet Európában (Csehországban, Szlovákiában, Magyarországon és Bulgáriában), ahol elsősorban lakossági ügyfeleket, kis- és közepes méretű vállalatokat és közepes tőzsdei kapitalizációjú helyi vállalatokat szolgál ki.
A KBC Belgium egyik legjelentősebb vállalata, és a brüsszeli Euronext tőzsdén is jegyzik.

 


főbb adataink:

K&H Bank
2011. december 31-én:

saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 194 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2874 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,0 milliárd forint



K&H Biztosító
2011. december 31-én:

saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 6,8 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 103,7 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 2,2 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 1,9 milliárd forint



további információ:
Kommunikációs igazgatóság
Lesti Mónika
e-mail: monika.lesti@kh.hu
Tel.:06 1 328-9181
www.kh.hu

  © K&H Bank Zrt. Minden jog fenntartva!