Hitelértesítő levelek digitalizációja
Örömmel értesítjük, hogy Ügyfeleink kényelmének érdekében, összhangban Bankunk digitalizációs és fenntarthatósági törekvéseivel, 2025. december 1-jétől a lakossági hitelekhez kapcsolódóan több fontos változást is sikerül megvalósítanunk.
- lakossági hiteleihez kapcsolódó általános értesítő leveleit és
- adatainak változásáról a KHR részére küldött tájékoztatásról szóló értesítő leveleit a jövőben már digitálisan is megkapja!
- Előnyök: a nap 24 órájában elérhető hitelértesítő levelek & papírfelhasználás csökkentése, amely 2025. március 1. után szerződött ügyfeleink esetén már alapszolgáltatás!
FONTOS:
Hol nézheti meg a hitelértesítőit a jövőben elektronikusan?
Hitelértesítőit és/vagy a KHR értesítőit megtekintheti 0-24-ig a következő felületeinken:
- K&H mobilbank (profil/dokumentumok/beérkezett/tájékoztató/hitel)
- K&H e-bank (dokumentumok/edosszié/tájékoztató/hitel)
- K&H elektronikus postaláda (edosszié/tájékoztató/hitel)
Kérjük, ha nem szeretne több postai KHR értesítőt kapni, nyilatkozzon erről a K&H mobilbankban, K&H e-bankban, vagy bármely személyes ügyfélpontunkon (időpontegyeztetést követően).
Miért érdemes az elektronikus kézbesítést választani?
- gyors és kényelmes hozzáférés – 2025. december 1-jétől hitelértesítői 0-24 órában elérhetők
- rugalmas választás – nyilatkozhat, hogy digitálisan vagy papíralapon kéri leveleit, és ezt bármikor módosíthatja (nyilatkozatait pedig megtekintheti a digitális felületeken)
- környezetkímélő
hitelértesítők
mire van szüksége ahhoz, hogy elektronikus leveleihez a jövőben hozzáférjen, azokat megtekinthesse?
- kérjük ellenőrizze van-e K&H elektronikus postaládája, K&H e-bankja vagy K&H mobilbankja?
- ha nincs még ilyen szolgáltatása, vagy nem fér hozzá kattintson ide bármely ügyfélpontunkba történő időpontfoglaláshoz.
- A dokumentumok eléréséhez be kell lépnie K&H elektronikus postaládájába, K&H e-bankjába vagy K&H mobilbankjába.
- K&H mobilbank használat esetén a belépéshez szükséges
- mPIN (az ügyfél egyedi azonosítására szolgál az Elektronikus Azonosítású Banki Szolgáltatások során) vagy
- beállított ujjlenyomat
- K&H ebank vagy elektronikus postaláda használat esetén
- ePIN kód (az ePIN kód egy hatszámjegyű titkos azonosító, amely a K&H énazonosítóval együtt az ügyfél egyedi azonosítására szolgál az Elektronikus Azonosítású Banki Szolgáltatások során) és
- a kétfaktoros azonosításhoz szükséges autentikációs telefonszám (amelyre az e-banki belépéshez szükséges SMS kód érkezik) vagy
- K&H mobilbank használata esetén a QR kód beolvasásával is be tud jelentkezni
Amennyiben bármely azonosítóját elfelejtette, vagy kizárta magát a fent felsorolt rendszerekből, kollégáink a K&H TeleCenterben, vagy bármely ügyfélponton tudnak segíteni Önnek abban, hogy újra hozzáférjen ezekhez a digitális csatornákhoz. További információk: www.kh.hu/digitalis-bankolas
mikortól éri el a leveleit elektronikusan?
- Ha KHR értesítőit csak elektronikusan szeretné megkapni a jövőben, akkor nyilatkoznia szükséges erről bármely ügyfélponton, K&H e-bankban vagy K&H mobilbankban, amit 2025. október 1. után bármikor megtehet.
- 2025. március 1. után hitelszerződést kötött ügyfeleink számára a hitelértesítőket már a szerződésben foglaltak alapján elektronikus módon biztosítjuk ingyenesen. Amennyiben papír alapú hitelértesítőre van szüksége, azt a hirdetménynek megfelelő díjfizetés mellett, bármely ügyfélponton igényelheti.
Mely hitelértesítőket kaphatja majd meg elektronikusan postai út helyett, amennyiben ön adósa a hitelnek és rendelkezik ePINnel?
Hitelértesítők, melyek 2025. december 1-jétől elektronikusan kerülnek kézbesítésre:
- tájékoztató elszámolt időszak végéről: személyi kölcsön, jelzáloghitel, támogatott hitel, babaváró hitel
- tájékoztató kamatperiódus végéről: személyi kölcsön, jelzáloghitel, támogatott hitel, babaváró hitel
- tájékoztató kamatváltozásról: jelzáloghitel
- tájékoztató kezelési költség változásáról: személyi kölcsön, jelzáloghitel, támogatott hitel
- tájékoztató a kölcsönügylet lejáratáról ill. tájékoztató a kölcsön végtörlesztés miatti megszűnéséről: személyi kölcsön, jelzáloghitel, támogatott hitel, babaváró hitel
- folyósítási értesítő: támogatott hitel, babaváró hitel
- bizonyos felszólító levelek: személyi kölcsön, folyószámla hitelkeret
hol tudok nyilatkozni a hitelértesítő levelekről?
- Bármelyik ügyfélpontunkon nyilatkozatot tehetsz személyesen.
- K&H e-bankban: Kattints a Beállítások menüpontra, majd válaszd az Adatok, nyilatkozatok lehetőséget. Itt kiválaszthatod, hogy a Központi Hitelinformációs Rendszer (KHR) változásértesítőről vagy az általános hitelértesítőről szeretnél-e nyilatkozni. Miután kiválasztottad az egyik lehetőséget, a Nyilatkozom gombbal hozzájárulhatsz az elektronikus értesítéshez, vagy elutasíthatod azt.
- K&H mobilbankban: A nyilatkozattétel a mobilbankban résznél ide kattintva képes útmutatót is találsz a folyamat lépéseiről.
Mi változik 2025. december 1-jét követően a hitelértesítők kapcsán?
2025. december 1-jét követően hitelértesítőit a K&H elektronikus postaládájában az e-dossziéjában, a K&H e-bankban a dokumentumok menüpont alatt, illetve a K&H mobilbankban érheti el.
- Ha az Ön számára megfelelő, hogy a hitelértesítőit 2025. december 1-jétől elektronikus úton kapja meg, akkor nincs teendője! (A bank automatikusan átállítja a hitelértesítők küldését elektronikusra.)
- Amennyiben 2025. március 1. előtt kötött a K&H-val hitelszerződést, kérheti, hogy hitelértesítőit továbbra is postai úton kapja meg. Erre nézve bármikor nyilatkozhat személyes ügyfélpontjainkon, a K&H e-bankban vagy a K&H mobilbankban. Nyilatkozatát 2025. október 1-jét követően megteheti bármikor.
2025. december 1-jét követően hitelértesítő levelei nyomtatott formában történő elérésének lehetőségei
2025. december 1-jét követően hitelértesítő levelei nyomtatott formában történő elérése:
- Amennyiben ön 2025 március 1. előtt kötött a K&H-val hitelszerződést, és valamely értesítő levelére nyomtatva van szüksége, úgy azt bármely ügyfélponton díjmentesen biztosítjuk önnek. (Amennyiben értesítő leveleit rendszeresen szeretné nyomtatva megkapni, úgy kérjük nyilatkozzon erről K&H e-bankban, K&H mobilbankban vagy bármely ügyfélponton a postai levélküldést választva.)
- Amennyiben ön 2025. március 1. után kötött a K&H bankkal hitelszerződést, hitelértesítő leveleit a szerződés alapján elektronikusan fogja megkapni. Amennyiben ügyfélponton igényli valamely elektronikusan feltöltött dokumentuma nyomtatást, úgy a hirdetményeknek megfelelő díjat számítunk fel a nyomtatásért.
Központi Hitelinformációs Rendszer (KHR) értesítők
A jogszabályi elvárások alapján a Bank köteles a Központi Hitelinformációs rendszer felé bejelenteni, ha hitelszerződéssel (személyi kölcsön, jelzáloghitel, támogatott hitel, babaváró hitel, folyószámla hitelkeret, hitelkártya) érintett ügyfelei személyes vagy szerződéses adataiban változás következik be, illetve ha az ügyfélnek 90 napja fennálló, a mindenkori bruttó minimálbér összegét elérő, meg nem fizetett tartozása halmozódik fel. Ennek a bejelentésnek a megtörténtéről az ügyfelet is értesíteni szükséges. Ezeket a KHR-rel kapcsolatos értesítőket csak abban az esetben tudjuk elektronikusan megküldeni az Ön számára, ha Ön ezt kifejezetten kéri.
- Ha a jövőben a KHR értesítőket csak elektronikusan szeretné megkapni, akkor erre nézve bármikor nyilatkozhat személyes ügyfélpontjainkon, a K&H e-bankban, vagy a K&H mobilbankban. Nyilatkozatát 2025. október 1-jét követően megteheti bármikor.
- Amennyiben KHR értesítő leveleit továbbra is inkább postán szeretné megkapni, akkor nincs teendője.
A 2025. március 1. előtt kötött hitelszerződésekre vonatkozó információk
Azon ügyfeleinket, akik 2025. március 1. előtt kötöttek a K&H bankkal hitelszerződést, és rendelkeznek mobilbankkal, érvényes telefonszámmal, email címmel bankunknál, a nyilatkozattélre biztosított időszak pontos kezdő időpontjáról push üzenet, SMS vagy e-mail formájában fogjuk értesíteni, amennyiben nem tiltakozott szolgáltatási üzenetek fogadásával szemben.
nyilatkozattétel a mobilbankban
-
1. lépés lenyíló
a kezdőoldalon kattints a jobb felső sarokban a profil gombra
-
2. lépés lenyíló
kattints a személyes beállítások menüpontra
-
3. lépés lenyíló
kattints a nyilatkozatok és engedély menüpontra
-
4. lépés lenyíló
itt kiválaszthatod, hogy az általános hitelértesítő vagy KHR változás értesítő nyilatkozatot szeretnéd-e kitölteni
-
5. lépés lenyíló
ha az általános hitelértesítő nyilatkozat menüpontot választottad a válasz megadása után tudod véglegesíteni a nyilatkozatodat alul a „nyilatkozom” gomb megnyomásával
-
6. lépés lenyíló
ha a KHR változás értesítő nyilatkozat menüpontot választottad a válasz megadása után tudod véglegesíteni a nyilatkozatodat alul a „nyilatkozom” gomb megnyomásával
Amennyiben további információra van szüksége, kérjük, forduljon bizalommal kollégáinkhoz ügyfélpontjainkon, vagy hívja a K&H TeleCentert a (06 1/20/30/70) 335 3355-ös telefonszámon.
Együttműködését köszönjük!
Üdvözlettel:
K&H Bank