szerelem és matematika

2018. február 12.
Nyakunkon a Valentin-nap, avagy a szerelmesek és szíves bonbon gyártók világnapja. Vannak, akik szeretik és vannak, akik utálják ezt a dátumot, de megkérdőjelezhetetlen, hogy az érzelmek mellett a pénzköltést is megbolygatja. Nézzünk utána, milyen hatása is van a kiadásokra hazai- és világszinten!

szerelem és matematika

mennyit vagyunk hajlandóak költeni a szerelemre?

Elsőre persze barbárnak tűnhet a kérdés és eszünkbe juthat a “szeretetet nem lehet megvenni!” örökzöld, be kell azonban látnunk, hogy életünk ezen területén is kell kiadásokkal számolnunk.

Mindehhez manapság már elég jó fogódzkodókat is kapunk kis utánanézéssel, így például az amerikai Cost Of Loving Index évről évre, feketén-fehéren kimutatja a Valentin-nap gazdasági vonatkozásait.

mennyit és mire költenek az Egyesült Államokban?

Kiderítette például, hogy az ottani piacon 2017-ben reálértéken 8%-kal többet költöttek a fogyasztók a legkedveltebb romantikus ajándékokra 2016-hoz képest, így az a sokak által kedvelt - vagy egyenesen remélt - hipotézis a számok szintjén megdőlt, hogy egyre jobban elegük van az embereknek a Valentin-napból és fokozatosan háttérbe is szorul emiatt.

A teljes, tervezett költés átlépte kint tavaly a 18 milliárd dollárt, ami magasabb a válság előtt mért értékeknél, és érdemes azt is hozzátenni még, hogy február 13-án zárták a kutatást. Ennek megfelelően az utolsó pillanatig lebonyolított vásárlásokkal ez az érték jóval magasabb is lehetett végül.

Talán nem meglepő, hogy a virágok mezőnyében a vörös rózsa tarolt, és az összes virág vásárlás kétharmadát tette ki. Jól szerepeltek az édességek is (köztük persze az ominózus szíves bonbonok is), kis híján minden második ajándék ez volt, illetve minden ötödik férfi ékszerrel is meglepte párját. Az üdvözlő kártyák is elég erősen szerepeltek, de ezeknél azért valljuk meg: az ajándékozásba fektetett idő és energia hagy némi kívánnivalót maga után.

mi a helyzet hazánkban?

Magyarország pénzköltési szempontból persze nem Amerika, más dimenzióról beszélünk. A Mastercard 2017-ben publikált Love Index felmérése szerint 2014 és 2017 között 150 ezer tranzakció történt hazánkban a Valentin-nappal összefüggésben. A szerelmesek ünnepe tehát felértékelődött a magyarok körében is: tavaly 66 százalékkal költöttünk többet ezen a napon, mint 2014-ben tettük. Az interneten és az éttermekben is kétszer annyit hagytunk ott 2017-ben ezen a napon, mint 4 évvel ezelőtt. Utóbbi, vagyis az éttermi kiadások teszik ki a magyarok Valentin-napi költésének 70 százalékát.

Te mennyire érzed magad kreatívnak, amikor romantikus ajándékokról van szó?

A K&H érintőkártyáival könnyedén tudsz fizetni a Valentin napi ajándékodért országszerte már több, mint százezer elfogadóhelyen. Válaszd ki számlacsomagjaink közül amelyik leginkább megfelel igényeidnek!

megnézem a számlacsomagokat

Sőt, a K&H mobiltárca segítségével már telefonoddal is fizethetsz egyetlen érintéssel.

érdekel a mobiltárca