viharkárok: azonnali kifizetés a lakásbiztosításoknál

2020. július 29.
A viharokkal, csapadékkal, jégesővel tarkított nyár nem csak a frontok miatt okozhat fejfájást, hanem a betört ablakok, beázások, megrongálódott tetők miatt is. Ám a K&H lakásbiztosítást választóknak nem sokáig árnyékolja be a viharkár a mindennapjait, hiszen a kifizetés azonnali átutalással, akár már a helyszínen megtörténik. Így nem kell napokat vagy heteket várni a megállapított és elfogadott kárkifizetésre!

viharkárok: azonnali kifizetés a lakásbiztosításoknál

hogyan működik?

A gyakorlatban az azonnali kárkifizetés azt jelenti, hogy a bejelentett kárt a K&H Biztosító kárszakértője felméri, ha pedig az ügyfél elfogadja a kártérítési összeget, akkor azt a biztosítótársaság azonnal átutalja, így a kártérítés pár másodperc alatt – a szemlével egyidőben – meg is érkezik a bankszámlánkra személyes kárrendezés esetén. Nem csak a személyes, hanem a károk 30 százalékát kitevő szemlementes kárrendezésre is kiterjed az azonnali kárfizetési megoldás. A bejelentett kárról az érintett lakásbiztosítással rendelkező ügyfél telefonon keresztül egyeztet a szakértőkkel, a megállapított kártérítést pedig – még a beszélgetés ideje alatt – átutalja a biztosító.

viharkárok számokban

A K&H Biztosító tavaly 22 ezer lakáskárra fizetett, az elmúlt 4 nyári hét átlagos kármennyisége pedig meghaladta az 1000 db/hetet, ami az éves átlagos mennyiséghez képest közel háromszor nagyobb! A viharkárok közül a leggyakoribb a heves szél és esőzések közepette megrongálódott tetőszerkezet, az így keletkezett beázás és a villámcsapás okozta károk.

ha most találkozunk először viharkárral

Ha megtörténik a káresemény, például a jégeső betöri az ablakot, beázik a tető, csak a feltétlenül szükséges mértékben enyhítsük a kárt, amíg a helyszíni vagy telefonos, videós kárfelmérés megtörténik. Fontos, hogy a bontást vagy az esetleges ablakcserét, leesett tetőcserepek eltakarítását se kezdjük meg addig, amíg nem beszéltünk a kárszakértőnkkel. 

Ha kár történik lehetőleg azonnal, de legkésőbb a kár tudomásunkra jutásától számított 2 munkanapon belül jelentsük be a kárt. A kárbejelentést weboldalon keresztül is megtehetjük. Ha személyes kárfelmérésre lesz szükség, akkor szintén az ügymenet gördülékenysége érdekében tegyük lehetővé, hogy a szakértő hozzáférjen a kár helyszínéhez, legyen lehetősége eljutni akár a tetőre vagy egy eláztatott pincehelyiségbe. Videós kárrendezésnél a kárszakértővel nem kell személyesen találkozni, helyette egy mobil applikáción keresztül rendezhető a káresemény.

érdemes tudni!

A villámcsapás tud úgynevezett másodlagos kárt is okozni, és a hálózati probléma által megrongálni elektromos berendezéseinket. Ezért javasolt az esetleges túlfeszültség miatt áramtalanítással megvédeni készülékeinket (TV, laptop, PC stb.). De ha megtörtént a baj, és a túlfeszültséget is fedezi biztosításunk, akkor van megoldás: a K&H Biztosító segítségével a megrongálódott tárgyakat elvitethetjük, melyet a javítást követően vissza is szállítanak az otthonunkba.  Mivel viharok idején nagyon gyakori a tetőbeázás, érdemes odafigyelnünk, hogy biztosításunk az ilyen károkra is kiterjedjen.

A szabadban tárolt ingóságokra azonban mindig a tulajdonosnak kell odafigyelnie, hogy ezeket az érkező vihar elől még időben védett helyre vigye, hiszen megrongált kertibútorokra, kint felejtett szerszámokra nem terjed ki a lakásbiztosítás.

Válassz igényeid szerint a K&H lakásbiztosítások közül, melyet most minimum 32% kedvezménnyel köthetsz meg online!

Válaszd ingatlanodhoz a K&H lakásbiztosítását, amit kényelmesen online, pár perc alatt megköthetsz! Tudj meg többet!

K&H lakásbiztosítás