azonnali fizetési szolgáltatás

átutalás villámgyorsan és egyszerűen

  • átutalásaid pár másodpercen belül teljesülnek, az év minden napján, a nap 24 órájában
  • indítható akár mobiltelefonszámra, email címre, vagy
  • teljesíthető partner által indított fizetési kérelemből is

2024. február 1-től már a K&H mobilbankban és K&H e-bankban is elérhető az új, fizetési kérelem fogadás szolgáltatás. Fizetési partnered indíthat fizetési kérelmet K&H bankszámládra, ami tulajdonképpen egy felkérés arra, hogy azonnali átutalást indíts a részére az általa megadott összegben.

A szolgáltatás használatához el kell fogadnod a vonatkozó tájékoztatót a K&H mobilbankodban vagy e-bankban

Azonnali Fizetési Szolgáltatás

Az azonnali fizetési szolgáltatás keretében:

  • azonnali átutalással villámgyorsan teljesülnek kifizetéseid, az év minden napján, a nap 24 órájában,
  • nem kell hosszú számlaszámokkal bajlódni, az utalást egyszerűen, akár mobilszámra, e-mail címre is indíthatod a másodlagos számlaazonosító segítségével,
  • partner által indított fizetési kérelemből pedig egy kattintással teljesítheted fizetési kötelezettséged.

részletek

mit jelent az azonnali átutalás

Az átutalás azonnal, 5 másodpercen belül teljesül, az év minden napján, a nap 24 órájában, azaz akár hétvégén vagy éjszaka.

Nem kell erre vonatkozóan külön beállítás, vagy rendelkezés, automatikusan azonnali átutalásként teljesül minden elektronikus csatornán (mobilbank, e-bank), forint számláról indított utalás, ha

  • összege a 20 millió forintot nem haladja meg,
  • belföldi, eseti utalás
  • aznapi teljesítésre szól (tehát nem előre értéknapozott)

mit jelent az 5 másodperces teljesítés?

A fizető fél számlavezető bankjának biztosítania kell, hogy az azonnali átutalási megbízás átvételétől - tehát amikor a fizetési megbízás beérkezett hozzá, és a hitelesítés megtörtént - számított 5 másodpercen belül a fizetési művelet összege jóváírásra kerüljön a kedvezményezett pénzforgalmi szolgáltatójának számláján. A kedvezményezett pénzforgalmi szolgáltatójának pedig haladéktalanul jóvá kell írnia a kedvezményezett bankszámláján az átutalás összegét úgy, hogy azzal a  kedvezményezett azonnal rendelkezni is tudjon.

a bankon belüli forint átutalások is azonnal teljesülnek?

A bankon belüli forint átutalások és saját számlák közötti eseti forint átvezetések az év minden napján és a nap 24 órájában 5 másodperc alatt teljesülnek, amennyiben megfelelnek az azonnali átutalási feltételeknek

hogyan adhatunk meg a K&H e-bank és mobilbank felületeken azonnali átutalási megbízást?

A „forintátutalás” menüpontban a megbízás részleteinek kitöltésekor az alapértelmezett értéknap az „azonnali utalás", tehát az aznapi utalás automatikusan azonnali átutalásként teljesül, nem kell azt külön beállítani.

Ha az értéknapot módosítjuk (tehát nem az adott napra kérjük az utalást), akkor az utalás értéknaposnak tekintendő, így nem azonnali átutalásként fog teljesülni, hanem a megadott napon.

mi történik az ügyfél által fedezethiányosan benyújtott azonnali átutalásokkal?

Fedezethiány esetében az azonnali átutalás visszautasításra kerül, az ügyfél egyidejű értesítése mellett.
Az azonnali forint átutalás sem a tárgynapon, sem a következő munkanapokon nem állítható sorba. Az ügyfélnek a fedezetbiztosítást követően újra kell indítani az azonnali forint átutalást. A napközbeni sorba állítás csak az értéknapos, a papír alapon és telefonon benyújtott megbízásokra vagy a rendszeres átutalásokra marad meg.

milyen sorrendben teljesülnek a benyújtott megbízások?

MNB rendelet szerint az azonnali átutalás prioritást élvez az ügyfél által indított egyéb, még fedezetre váró  átutalásokkal szemben. Ez azt jelenti, hogy ha van az ügyfélnek egy fedezetre váró állandó összegű rendszeres átutalása, és benyújt egy azonnali forint átutalást, amire elegendő a fedezet a számláján, akkor az azonnali átutalás fog teljesülni, függetlenül attól, hogy az állandó átutalás hamarabb került rögzítésre. 

melyek a nem azonnali átutalásként teljesülő átutalások?

  • rendszeres átutalások,
  • csoportos átutalások,
  • hatósági átutalási megbízás és az átutalási végzés,
  • deviza átutalások, nemzetközi forint átutalások,
  • eseti belföldi forint átutalások közül (ideértve a VIBER átutalásokat is):
    • 20 millió forint feletti megbízások,
    • az értéknaposan benyújtott megbízások,
    • manuálisan feldolgozott megbízások (papír alapon megadott átutalások.

20 millió Forint feletti átutalások esetén elképzelhető, hogy szintén alkalmazza majd a K&H Bank az 5 másodperces szabályt?

A törvényben meghatározott 2023. szeptember 1-jétől, 20 millió forintos összeghatárig küldünk és fogadunk azonnali átutalást. Az ennél nagyobb összegű utalásokat Bankunk a napközbeni elszámolás forgalomban teljesíti és fogadja.

mit jelent a másodlagos számlaazonosító?

A számlád azonosítására a számlaszámodhoz hozzá tudsz rendelni egyszerűbben megjegyezhető, könnyebben kezelhető azonosítót, amire fizetési partnered ugyanúgy tud utalni, mint számlaszámra, ezt hívják másodlagos számlaazonosítónak.

A másodlagos számlaazonosító lehet:

  • mobiltelefonszámod
  • e-mail címed
  • adóazonosító jeled

A másodlagos számlaazonosító helyettesítheti az azonnali átutalásban a kedvezményezett számlaszámát és a kedvezményezett nevét.

Példa: ha regisztrálod például a mobiltelefonszámod másodlagos számlaazonosítónak, akkor fizetési partnerednek elég a mobilszámodat megadni, ő a mobilszámodra tud átutalást indítani a számládra, pont úgy, mintha a számlaszámod adtad volna meg.

Ez a szolgáltatás csak az azonnali forint átutalásoknál használható. Az azonnali fizetési rendszerben a másodlagos számlaazonosítók és a hozzá tartozó adatok tárolását, és valós idejű kezelését a GIRO Zrt. Központi Másodlagos Számlaazonosító Adatbázisa biztosítja.

hogyan lehet a másodlagos számlaazonosítókat hozzárendelni a bankszámlákhoz?

  • mobiltelefonszám, e-mail cím hozzárendelése:
    • a legegyszerűbben mobilbankodon keresztül a számlarészleteken belül a másodlagos azonosító bejelentése menüpontban
    • e-bankon keresztül a számlabeállítások/ másodlagos számlaazonosító menedzsment menüpontban
    • bankfiókban
    • a regisztráció részeként egy egyszeri kódot (’one time password’) küldünk számodra a megadott e-mail címre vagy telefonszámra, amit az e-csatorna regisztrációs felületén kell megadnod
    • mobiltelefonszám esetében magyar vagy EGT államban kiadott telefonszám adható meg
  • belföldi adószám/adóazonosító jel hozzárendelése:
    o    e-bankon/mobilbankon keresztül: abban az esetben, ha az azonosító már korábban rögzítésre került a bank által.
    o    bankfiókban

egy számlához több másodlagos számlaazonosító is hozzárendelhető?

Igen, egy fizetési számlához több másodlagos számlaazonosító is hozzárendelhető, akár azonos típusból is. Vagyis egy bankszámlához megadhatsz egy mobiltelefonszámot és egy e-mail címet is, sőt akár 2 mobiltelefonszámot, vagy akár több email címet is másodlagos számlaazonosítóként. 

egy másodlagos számlaazonosító több banknál vezetett bankszámlához is hozzárendelhető?

Nem, egy másodlagos számlaazonosító csak egy fizetési számlához rendelhető hozzá. Vagyis ha ügyfelünk két bankban is vezet bankszámlát, és minden bankszámlájához szeretne másodlagos számlaazonosítót rendelni, de csak egy mobilszáma és egy email címe van, ezt úgy teheti meg, ha például az egyik bankban vezetett számlájához a mobiltelefonszámát, a másik bankban vezetett számlájához pedig az email címét rendeli hozzá. 

mennyi ideig él a bejelentett másodlagos számlaazonosító?

Sikeres regisztrációt követően évente köteles a számlatulajdonos a fizetési számlához rendelt másodlagos számlaazonosítót megerősíteni. A határidő lejártát megelőzően 30 nappal a Bank értesítést küld elektronikus csatornán (push üzenet, elektronikus levél, vagy sms formájában).

milyen adat jelenik meg a bankszámlakivonaton a másodlagos számlaazonosítóval beadott azonnali forint átutalásról?

Ha az ügyfél az azonnali átutalási megbízását a kedvezményezett másodlagos számlaazonosítójának a feltüntetésével nyújtotta be, a bankszámlakivonaton a kedvezményezett adataként kizárólag a feltüntetett másodlagos számlaazonosító látszik. 

hogyan újítható meg a másodlagos számlaazonosító?

  • K&H mobilbank alkalmazásban: az adott bankszámlára kattintva a “számlaadatok” oldalon a lábléc utolsó „számlabeállítások” menüpontjában a „másodlagos számlaazonosító” gombra kattintva, a meghosszabbítani kívánt másodlagos számlaazonosító melletti nyílra kattintva, a "megújítás" gomb megnyomásával, vagy
  • K&H e-bank felületen: a fő menü „beállítások” pontja alatt a “számlabeállítások” oldalsó menüpontban az adott számlát kiválasztva a sor jobb szélén lévő lefele mutató nyíllal megjeleníthetőek a számlához rendelt másodlagos azonosítók. A meghosszabbítani kívánt azonosítót kiválasztva, majd a "megújítás" gombra kattintva a művelet elvégezhető, vagy
  • bankfiókban: tanácsadóink segítségével.

Amennyiben az érvényesség lejárata több másodlagos számlaazonítót, vagy több olyan számlát is érint, melyhez a hozzá tartozó másodlagos számlaazonosító lejár, a megújítás mindegyiknél külön-külön szükséges!

mi történik, ha nem újítom meg lejáratig a másodlagos számlaazonosítót?

Amennyiben a másodlagos számlaazonosító megújítása egy éven belül nem történik meg a Banknak töröltetnie kell a Központi adatbázisból a határidő lejártát követő napon 00:00 órakor.

A törlés eredményeként a másodlagos számlaazonosító használatával a megjelölt fizetési számla javára fizetési megbízás nem lesz kezdeményezhető. A számlaazonosító újbóli regisztrációja azonban ezt követően is lehetséges.

hol érhetőek el a másodlagos azonosítóval kapcsolatos funkciók az e-bankban, mobilbankban?

A másodlagos számlaazonosító mentése, törlése és éves megújítása (kötelező) a számlabeállítások menüpontban érhetőek el.

a partner mentése során is lehetőség van másodlagos számlaazonosítót megadni?

Igen, a partner mentése oldalon is elérhető a másodlagos azonosító megadásának lehetősége, és korábban mentett partnerek esetén is lehet utólag másodlagos számlaazonosítót megadni. Valamint a tranzakció rögzítésekor a partner azonnal rögzíthető a „partner rögzítése” jelölő négyzet segítségével – a partner mentése a tranzakció aláírásával egyidőben történik meg, és csak azt követően használható a partner listából további átutalások rögzítésekor.

Mit jelent a fizetési kérelem fogadása szolgáltatás?

Fizetési partnered indíthat fizetési kérelmet K&H bankszámládra, ami tulajdonképpen egy felkérés arra, hogy átutalást indíts a részére az általa megadott összegben.

A beérkező kérelem jóváhagyásáról szabadon dönthetsz: ha jóváhagyod, akkor a kérelemben megadott adatokkal automatikusan elindul az azonnali forint átutalás és a küldő fél másodperceken belül meg is kapja a kért összeget.

Ha nem értesz egyet a kérelemben szereplő összeggel, akkor elutasíthatod a kérelmet, vagy figyelmen kívül is hagyhatod.

A fizetési kérelem jóváhagyásával indított azonnali átutalás lakossági ügyfelek esetében teljesen díjmentes.

A szolgáltatás használatának megkezdése előtt, kérjük, tájékozódj a biztonságos használattal kapcsolatos tudnivalókról.

Biztonságos használattal kapcsolatos tudnivalók

  • Jóváhagyás előtt mindig ellenőrizd a fizetési kérelmet kezdeményező kedvezményezett nevét, számlaszámát, valamint az összeget és a közlemény tartalmát is, csak akkor hagyd jóvá, ha megbizonyosodtál róla, hogy az összeget valóban ki kell fizetned a kedvezményezettnek.
  • Nem várt fizetési kérelem jóváhagyása előtt javasoljuk egyeztess a fizetés kezdeményezőjével
  • ha felmerül benned, hogy a kérelmet csalók küldhették, kérjük, jelezd az  informationsecurity@kh.hu e-mail címen, vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon, K&HTeleCenter-en (a +361/20/230/70 335 3355 számon. A bejelentés módjáról a kh.hu/adathalaszat oldalon részletes leírást találsz. Ha nem K&H mobilbankon vagy e-bankon érkezne számodra fizetési kérelem, vagy az értesítést nem push üzenet útján kapnád meg, úgy kérjük jelezd felénk a fenti elérhetőségek bármelyikén.
  • ha nem K&H mobilbankon vagy e-bankon érkezne számodra fizetési kérelem, vagy az értesítést nem push üzenet útján kapnád meg, úgy kérjük jelezd felénk a fenti elérhetőségek bármelyikén.

Hogyan értesülök róla, ha fizetési kérelmem érkezett?

A fizetési kérelmek kizárólag K&H e-bank, illetve mobilbank felületen érhetőek el.

A beérkezett fizetési kérelmek K&H e-bankon és mobilbankon a „Bejövő fizetési kérelmek” menüben kérdezhetők le a beérkezést követően azonnal.
A K&H mobilbankban push üzenetet is kapsz, ha valamely számládra új fizetési kérelem érkezett.
A push üzenetek megérkezésének feltétele, hogy mobilbankban engedélyezd az ilyen típusú értesítések fogadását.

Jóváhagyás előtt mindig ellenőrizd a fizetési kérelmet kezdeményező kedvezményezett nevét, számlaszámát, valamint az összeget és a közlemény tartalmát is! Csak akkor hagyd jóvá, ha megbizonyosodtál róla, hogy az összeget valóban ki kell fizetned a kedvezményezettnek.

Milyen időszakban érkezhet fizetési kérelem?

A fizetési kérelem fogadása és a beérkezett kérelem megválaszolása (teljesítése vagy visszautasítása) az év minden napján, a nap 24 órájában folyamatosan elérhető.

Mi a teendő, ha nem várt fizetési kérelmet kapok?

Nem várt fizetési kérelem jóváhagyása előtt javasoljuk egyeztess a fizetés kezdeményezőjével

Ha felmerül benned, hogy a kérelmet csalók küldhették, kérjük, jelezd az  informationsecurity@kh.hu e-mail címen, vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon, K&HTeleCenter-en (a +361/20/230/70 335 3355 számon. A bejelentés módjáról a kh.hu/adathalaszat oldalon részletes leírást találsz. Ha nem K&H mobilbankon vagy e-bankon érkezne számodra fizetési kérelem, vagy az értesítést nem push üzenet útján kapnád meg, úgy kérjük jelezd felénk a fenti elérhetőségek bármelyikén.

Fizetés előtt lehet -e módosítani a fizetési kérelemben megadott adatokon?

A beérkezett kérelmek kifizetésekor az e-bank és mobilbank felület automatikusan kitölti az átutalás adatait a fizetési kérelem adataival. Az adatok közül az összeg és a közlemény abban az esetben módosítható aláírás előtt, ha a küldő partner ezt engedélyezte. Amennyiben nem értesz egyet bármely adattal, javasoljuk a kérelem elutasítását.

Hogyan lehet teljesíteni vagy elutasítani a fizetési kérelmet?

A fizetési kérelem teljesítése vagy elutasítása egyaránt aláírás-köteles művelet.  Amíg nem történik meg az aláírás, addig a beérkező fizetési kérelmek „aláírásra vár” státuszban jelennek meg a lekérdező felületen.

Jóváhagyás előtt mindig ellenőrizd a fizetési kérelmet kezdeményező kedvezményezett nevét, számlaszámát, valamint az összeget és a közlemény tartalmát is, csak akkor hagyd jóvá, ha megbizonyosodtál róla, hogy az összeget valóban ki kell fizetned a kedvezményezettnek.

Mi történik, ha az érvényességi időn belül nem válaszolok a fizetési kérelemre?

Ha az érvényességi időn belül nem hagyod jóvá az átutalást, vagy nem utasítod el a kérelmet, az lejárt státuszú lesz, és már nem tudod megválaszolni. Ezzel egyidejűleg a kérelmet küldő félnél is lejárt lesz a fizetési kérelem státusza, így további teendő nincs.

Mi történik, ha a fizetési kérelemmel teljesített azonnali átutalás fedezetlen?

A Fizetési kérelemmel kezdeményezett azonnali átutalás fedezetlensége esetén a fizetési kérelem továbbra is jóváhagyható vagy visszautasítható marad az érvényességi idő végéig. Ugyanazon fizetési kérelem alapján több azonnali átutalási megbízás nem teljesíthető.

Mit kell tennem, ha egyáltalán nem szeretnék fizetési kérelmeket fogadni?

Lehetőséged van számlánként letiltani a számládra küldhető fizetési kérelmeket e-bankon vagy mobilbankon.
Tiltás esetén az adott számlára érkező fizetési kérelmeket a Bank külön értesítés nélkül automatikusan visszautasítja mindaddig, amíg nem kéred a tiltás feloldását. Alapértelmezetten az összes fizetési számlán engedélyezve van ez a szolgáltatás.

Mennyi ideig érvényes a fizetési kérelem?

A kérelem érvényességi idejét a kérelem küldője határozza meg, de legfeljebb 2 hónapos érvényességi időt állíthat be a küldő.  A kérelem címzettje, azaz a fizető fél a kérelem érvényességi ideje alatt bármikor reagálhat a kérelemre, azaz elfogadhatja vagy elutasíthatja azt. Ha figyelmen kívül hagyja a kérelmet, az automatikusan lejár az érvényességi idő leteltével.

Mit jelent a kérelemben feltüntetett fizetési határidő?

Az érvényességi idő mellett a fizetési kérelem kötelező adata a fizetési határidő is. Ezt ugyancsak a kérelem küldője határozza meg, és nem lehet későbbi, mint az érvényességi idő. A Fizetési határidő elsősorban a fizető fél tájékoztatására szolgál, a kérelem kifizetése technikailag a fizetési határidőt követően is lehetséges, ha az érvényességi idő még nem járt le.

Mit jelentenek a kérelemben megadható egyéb adatok?

Az egyéb adatok között a küldő megjelölheti pl. magát a fizetési helyzetet, megadhatja az ügyfélazonosítót, esetleg számla- vagy törzsvásárlói azonosítót. Ezek az adatok arra szolgálnak, hogy a kérelem küldője – az alapadatokon túl – egyéb releváns adatokat is megadhasson, amelyeket a kérelem elfogadása után a hozzá beérkező átutalás adatai között visszakap, és a saját elszámolásában felhasználhat.

Mit tegyek, ha gyanús fizetési kérelmet kapok?

Ha felmerül benned, hogy a kérelmet csalók küldhették, kérjük, jelezd az  informationsecurity@kh.hu e-mail címen, vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon, K&HTeleCenter-en (a +361/20/230/70 335 3355 számon. A bejelentés módjáról a kh.hu/adathalaszat oldalon részletes leírást találsz. Ha nem K&H mobilbankon vagy e-bankon érkezne számodra fizetési kérelem, vagy az értesítést nem push üzenet útján kapnád meg, úgy kérjük jelezd felénk a fenti elérhetőségek bármelyikén.

Visszahívható-e a fizetési kérelem

Az érvényességi idő lejártáig a fizetési kérelmet a küldő fél visszahívhatja, amennyiben az még nem került jóváhagyásra vagy visszautasításra. A visszahívott fizetési kérelem jóváhagyása vagy visszautasítása már nem lehetséges. A visszahívott fizetési kérelmek a Lejárt fizetési kérelmek között kérdezhetőek le a lejáratot követő 30 napig.

Lehetséges fizetési kérelem indítása K&H-nál vezetett számlán?

Későbbiekben bővítjük a fizetési kérelem indítással szolgáltatásunk körét.

Milyen esetben nem biztosítja a Bank a fizetési kérelem fogadását?

A Bank a beérkező fizetési kérelmet automatikusan visszautasítja és nem továbbítja a Számlatulajdonos részére, ha:

  • a Számlatulajdonos nem rendelkezik a K&H mobilbank és e-bank szolgáltatással
  • a fizetési kérelemben megadott összeg 20 millió forint feletti
  • a fizetési kérelemben megjelölt fizető fél számla nem alkalmas azonnali átutalási megbízás benyújtására (pl devizaszámla)
  • Számlatulajdonos tiltja a fizetési kérelemben megjelölt fizetési számlán a fizetési kérelem fogadását,
  • a küldő pénzforgalmi szolgáltató nem szerepel a GIRO Zrt. nyilvántartásában (A szolgáltatást nyújtó pénzforgalmi szolgáltatók listája a GIRO Zrt. honlapján elérhető („Dokumentumok” menüpontot választva, majd a „GIROInstant” szolgáltatás szűrőt alkalmazva),
számlavezetés
átutalás belföldön forintban