Tájékoztató az üzleti folyamatokat és működést érintő változásokról ügyfeleink részére

utoljára frissítve: 2025.04.28.

A K&H-nál azért fejlesztjük szolgáltatásainkat, hogy ügyfeleink számára biztonságos és folyamatosan megújuló, innovatív pénzügyi megoldásokat nyújtsunk. Ehhez elengedhetetlen, hogy korszerű háttérrendszereink, innovatív elektronikus csatornáink, egyszerű folyamataink és könnyen igénybe vehető termékeink legyenek. Ennek érdekében folyamatos fejlesztéseket hajtunk végre a K&H informatikai rendszereiben, ugyanakkor mindent megteszünk azért, hogy ezen újítások bevezetése a lehető legkevésbé zavarja meg ügyfeleink mindennapi bankolását.

Célunk, hogy fejlesztéseinkkel további hasznos funkciókat tegyünk ügyfeleink számára elérhetővé és növeljük szolgáltatásunk minőségét.

Fontos, hogy az informatikai rendszereink fejlesztése közben is elérhetőek maradnak az Ön számára a már megszokott szolgáltatások.

További észrevételek vagy kérdések esetén keresse a K&H Telecenterét a +36 1/20/30/70 335 3355 telefonszámon, vagy látogasson el ügyfélpontjaink bármelyikébe, ahol munkatársaink készséggel állnak rendelkezésére.

a könnyebb eligazodás érdekében összeszedtük a legfontosabb változásokat

gyakran ismételt kérdések

Megkaptam a tájékoztató levelet a Hirdetményi és ÁSZF változásról. Ennek kapcsán van további feladatom?

Önnek nincs további feladata, továbbra is az eddig megszokottak szerint bankolhat. Ahogyan a levélben is szerepel, a változásokat részletesen tartalmazó aktuális Hirdetményt (Hirdetmény - természetes személyek bankszámláira, betétszámláira, lekötött betéteire, valamint pénztári tranzakcióira vonatkozóan) és ÁSZF-et elérheti Bankunk honlapján. Fontos tudni, hogy az „Informatikai rendszerek fejlesztésével érintett számlatulajdonosok”-nak szóló (haranggal is jelölt) rendelkezésekben foglaltak vonatkoznak Önre.

Amennyiben olyan szolgáltatásra szerződik a fejlesztés időpontjáig, amely kizárja a „Informatikai rendszerek fejlesztésével érintett számlatulajdonosok” köréből, arról külön értesítést kap.

Mit jelent, hogy „Informatikai rendszerek fejlesztésével érintett számlatulajdonos” leszek? Van olyan ügyfél, aki nem lesz az?

Informatikai fejlesztéseink bevezetése több szakaszban történik, így az elkövetkező hónapokban fokozatosan valamennyi ügyfelünk érintetté válik.

A fejlesztést követően továbbra is intézhetem az ügyeimet bármelyik K&H ügyfélpontban?

Igen, továbbra is megszokott módon intézheti banki ügyeit bármelyik K&H ügyfélponton.

Nem csak számlával, de egyéb termékkel (pl. befektetés, hitel) is rendelkezem az Önök bankjánál. Ezeket mennyiben érinti a változás?

A fejlesztések nem érintik a befektetési és hitel termékeket.

Szeretnék a jövőben új társtulajdonost a számlámhoz rendelni. Erről tudok majd rendelkezni?

Az „Informatikai rendszerek fejlesztésével érintett ügyfél, csak Informatikai rendszerek fejlesztésével érintett ügyféllel létesíthet társtulajdonosi kapcsolatot, valamint a fejlesztésben nem érintett ügyfél, csak a fejlesztésben nem érintett ügyféllel létesíthet társtulajdonosi kapcsolatot.

Milyen korlátozásokkal és változásokkal találkozhatok a fejlesztések miatt?

Mindent megtesz Bankunk annak érdekében, hogy Önt semmilyen hátrány ne érje a mindennapi bankolása során. Kérjük, hogy tanulmányozza át a honlapunkon elérhető, aktuális Hirdetményt és ÁSZF-et. Fontos, hogy az „Informatikai rendszerek fejlesztésével érintett számlatulajdonos-nak szóló (haranggal is jelölt) rendelkezésekben foglaltak vonatkoznak Önre. Amennyiben kérdése van, forduljon hozzánk bizalommal!

Mennyiben érinti a fejlesztés az elektronikus csatornák használatát? Van ezzel kapcsolatban teendőm?

A fejlesztést követően továbbra is a megszokott módon használhatja az eddig is igénybe vett csatornákat, ehhez kapcsolódóan nincs teendője. A változásokról az aktuális Hirdetményt (Hirdetmény a természetes személyek bankszámláira, betétszámláira, lekötött betéteire, valamint pénztári tranzakcióira vonatkozóan) és ÁSZF-et elérheti Bankunk honlapján. 

A fejlesztést követően van teendőm?

Önnek semmilyen teendője nincs, azonban érdemes elolvasnia az aktuális Hirdetményben és ÁSZF-ben, hogy „Informatikai rendszerek fejlesztésével érintett számlatulajdonos”-ként mely Ön által használt szolgáltatások teljesítésében lehetnek változások (lásd haranggal jelölt részek).  

Kell készülnöm valamilyen módon a fejlesztésre? A fejlesztés ideje alatt is teljesülni fognak a rendszeres átutalási megbízásaim?

A rendszeres átutalások teljesülése az informatikai fejlesztést követő napokban az alábbiak szerint történik:

  • A napi gyakoriságú rendszeres átutalási megbízásai a fejlesztést követő hétfői napon nem teljesülnek.
  • Azon nem napi gyakoriságú rendszeres átutalási megbízások, melyek esedékessége a fejlesztés idejére vagy az azt követő napra esik, a hétfői nap helyett kedden teljesülnek.
  • Amennyiben ez nem megfelelő az Ön számára, akkor a rendszeres átutalás törlése, az adott napon eseti átutalás indítása, majd a rendszeres átutalás újbóli rögzítése szükséges.  

Fontos, hogy az utalásaim mindig pontosan érkezzenek, teljesüljenek. Ebben milyen változás várható?

  • Deviza fizetések megbízásai a jövőben akkor is befogadásra kerülnek, ha a megbízás pillanatában nem áll rendelkezésre elegendő fedezet a számláján. Amennyiben napon belül a Hirdetményben meghatározott időpontig megérkezik a megbízás fedezete, akkor a megbízás teljesül, ellenkező esetben fedezet hiánya miatt a megbízás elutasításra kerül. Ez az eljárás megegyezik a forint megbízások (ide nem értve az azonnali forint átutalást) jelenlegi feldolgozási gyakorlatával. Az ügyfélpontban benyújtott papír alapú, bankon kívüli deviza átutalási megbízások a jelenleg megszokotthoz képest 1 nappal korábbi értéknappal kerülnek feldolgozásra.  
  • Forint fizetések: a papír alapon ügyfélpontban benyújtott eseti forint átutalások, illetve átvezetések feldolgozását a Bank a benyújtás napját követő banküzemi napon végzi el, a jelenlegi, a benyújtás napján belül történő feldolgozás helyett.  
  • Beérkező jóváírások alapján járó kedvezmények: jóváírásként az adott hónap 20-áig beérkező tételeket fogjuk figyelembe venni a számlán történő rendszeres jóváírásokhoz kapcsolódó kedvezmények esetében.  Abban az esetben, ha Önt a jóváírás vizsgálati időpontjával kapcsolatos változás a fejlesztés bevezetésének hónapjában hátrányosan érintené, az adott hónapra járó kedvezményt az átutalás beérkezésétől függetlenül a következő hónap első munkanapján írjuk jóvá a számláján. 

Konverzióhoz egyedi árfolyam igénylése kapcsán lesz bármilyen változás?

A jövőben a Bank kizárólag az elektronikus csatornán benyújtott 50.000 EUR összeghatárt elérő, illetve az azt meghaladó értékű konverzió esetén alkalmazhat egyedi árfolyamot.

Változik-e bármi a kamatszámítás kapcsán?

A fejlesztést követően a kamatelszámolás napja a munkaszüneti napot megelőző munkanapra kerül át, azokban az esetekben, amikor a hónap utolsó napja munkaszüneti napra esik. A változás a látra szóló betétek után számított, továbbá a számlatartozás (negatív egyenleg) esetén Ön által fizetendő, valamint a folyószámlahitelt terhelő kamatra egyaránt vonatkozik. Annak érdekében, hogy a kamatszámítás időpontjában történt változás Önt ne érintse hátrányosan, a régi és az új kamatelszámolási mód közötti esetleges negatív irányú különbség öt éves időtávra vonatkozóan becsült összegét egyszeri összegként az informatikai fejlesztés bevezetését követő hónapban jóváírjuk a számláján.

Változik-e bármi a díjszámítás kapcsán?

A fejlesztést követően MNB középárfolyamot alkalmazunk minden rendszeres és eseti díj elszámolásánál a K&H deviza I. középárfolyam helyett, amennyiben az érintett díjtípus Hirdetményben meghatározott devizaneme eltér a terhelt számla devizanemétől. A K&H Gyámhatósági Forintszámlákon a számlákról történő készpénzfelvétel díját a Bank a jövőben a tranzakcióval egyidejűleg terheli, a jelenlegi havonta esedékes díjelszámolás helyett. Annak érdekében, hogy ez a változás Önt ne érintse hátrányosan, a Bank kompenzációként 100 Ft-ot jóváír az érintett számlákon.

Mi fog változni a kivonaton? Hogyan tudom nyomon követni a számlaforgalmamat?

Bankszámlakivonatunk tartalma és formája egyaránt megújul, egyes tranzakció elnevezések a bankszámlakivonaton és az elektronikusan lekért számlatörténetben változni fognak.

Amennyiben az Ön bankszámlájához 2011. április 1-ét megelőzően kötött szerződés alapján tartozik díjmentes életbiztosítás, akkor a jövőben a számlavezetési díj mellett az ingyenes életbiztosítás nem kerül 0 Ft-os díjjal feltüntetésre. Ez a biztosítás meglétét, érvényességét nem érinti.

A Bankszámlák betéti kamata jelenleg nettó módon, egyösszegben kerül jóváírásra, közleményben feltüntetve a bruttó kamatot és a kamatadót, valamint a szociális hozzájárulási adót. A jövőben a számlakivonaton külön tranzakciókban lesz látható a teljes jóváírt betéti kamat, valamint a hozzá kapcsolódóan terhelt kamatadó és a szociális hozzájárulási adó. Lekötött betétek esetében a korábbi gyakorlat nem változik, a betétek kamatát a Bank nettó módon írja jóvá, a tranzakció közlemény részében feltüntetve a bruttó kamat összegét, a kamatadó és a szociális hozzájárulási adó százalékos mértékét és összegét.

Változik-e a számlakivonat küldési rendje?

Azon ügyfelek számára, akik havi gyakorisággal kapnak számlakivonatot, az Informatikai rendszerek fejlesztésével érintett hónapban két kivonat készül. Egy a fejlesztés előtti időszakról, egy pedig a fejlesztést követő hónap végéig terjedő időszakra vonatkozóan. A két kivonat külön kerül kiküldésre.

Munkabér érkezik az Okos bankszámlámra, mely után a havi számlavezetésem jelentősen olcsóbb. Itt várható változás?

A Bank a tárgyhavi csomagdíj-kedvezmény megállapításakor a jóváírt átutalásokat az előző hónap 21. napja 00:00 órától a tárgyhó 20. nap 24:00 óráig veszi figyelembe.

Mit jelent az, hogy a Bank a tartozásaimat egyéb számláimról is kiegyenlítheti?

Ha a jövőben az Ön által igénybe vett banki szolgáltatásokhoz kapcsolódó számláján nem áll rendelkezésre elegendő fedezet a szolgáltatási díjak és kamatok kiegyenlítésére, abban az esetben az ilyen jellegű tartozásait a Bank az egyéb bankszámlái pozitív egyenlege terhére elszámolja.  

A Bankkal szembeni hitel- és egyéb tartozásai is kiegyenlítésre kerülhetnek további, a K&H Banknál vezetett számláiról (kivéve a közös számlákat).

A cégem is a K&H-nál vezeti a számláját, illetve rendelkezem ilyen számla felett.  Ezek a számlák érintettek lesznek a fejlesztésben?

Igen. A fejlesztés már nem csak magánszemélyként igénybe vett termékeket érinti. Az informatikai rendszerek fejlesztésével érintett vállalati ügyfeleket külön értesítettük és részükre külön hirdetmény készült, ez tartalmazza az összes változást az érintett ügyfélkör kapcsán.

Bankkártyával rendelkezem, érinthet engem a fejlesztés?

Igen. A lakossági betéti bankkártyákat érintő változásokat összefoglaló az aktuális Természetes személyek betéti bankkártyáira vonatkozó hirdetmény és a Betéti bankkártya és hitelkártya szolgáltatásokra vonatkozó ÁSZF-et elérheti Bankunk honlapján. A bankkártyákra vonatkozó hirdetmény „Informatikai rendszerek fejlesztésével érintett számlatulajdonosoknak/kártyabirtokosoknak szóló (haranggal is jelölt) rendelkezései vonatkoznak minden olyan lakossági számlatulajdonosra és lakossági társkártya-birtokosra, ahol a számlatulajdonos tájékoztató levelet kapott Bankunktól.

Értékpapír számlával és befektetési jegyekkel rendelkezem, miben érint a fejlesztés?

Ha az adott napon nincs fedezet az értékpapír számláján és a bankfiókban papíralapon történik az átvezetés az értékpapírszámlára, abban az esetben az átvezetést T napon, vagyis a benyújtás napján dolgozza fel a bank.

Történik-e változás a Privát és Kiemelt Privátbanki, illetve a Prémium banki ügyfelek által igénybe vehető szolgáltatások körében?

A banki számlavezető háttérrendszer fejlesztése miatt a Bank eljárási, működési folyamataiban bekövetkező változások a prémium ügyfélkört is érintik, azonban az ügykezelésben nincs jelentős eltérés a lakossági és a prémium ügyfelek között. Ugyanakkor módosul, hogy a prémium számlatulajdonosok esetén a tárgyhavi csomagdíj-kedvezmény megállapítása a jóváírt átutalásokat a Bank az előző hónap 21. napja 00:00 órától a tárgyhó 20. nap 24:00 óráig veszi figyelembe.

Azon Privát és Kiemelt Privátbanki ügyfelek, akik a Privát banki szolgáltatáscsomag szerződés, Kiemelt Privátbanki Keretszerződés, illetve Prémium szolgáltatáscsomag szerződés megkötésének időpontjában informatikai rendszerek fejlesztésével éritett számlatulajdonosnak minősülnek, az alábbi szolgáltatások nem lesznek elérhetők:

  • a bizalmi vagyonkezeléssel összefüggő termékek;
  • széfszolgáltatás.

Inkasszó van a számlámon, milyen változásra számíthatok?

A megújítást követően a jogszabály szerinti mentes összeg elérhető egyenlegként megjelenik a számláján, Ön korlátozás nélkül hozzáfér, ATM-ben is tud majd az összeg erejéig pénzt felvenni, utalni, kártyával vásárolni.

Az inkasszó összegét az inkasszóhoz kapcsolódó zárolás alapján nem lehet kikövetkeztetni, mivel a megújítást követően csak az inkasszó fizetésre közvetlenül felhasználható összeg kerül zárolásra a számláján, és a részteljesítést követően el is tűnik a zárolás a számláról. Ha nincs ilyen elérhető egyenleg - mert nincs pénz a számlán, vagy csak az inkasszó teljesítés alól mentes összeg áll rendelkezésre -, nem lesz zárolás a számlán.

Ha az inkasszó befogadását követő napon készült bankszámlakivonat, akkor azon feltüntetésre kerül az inkasszó összege, lejárata. Ha az inkasszó befogadását követő napon nem készül kivonat, akkor Önt az inkasszó befogadásáról külön levélben értesítjük.

Változik-e a számlakivonatom tartalma

A napi gyakoriságú kivonatokon számlazáráskor és az év végi kivonatküldésnél, valamint az Electra kivonatokon az "Időszak" mezőben nem a kiállítás napja kerül feltüntetésre, hanem az utolsó kivonat kiállításától eltelt teljes időszak.