Ugrás a tartalomhoz

a legnépszerűbb újévi fogadalmak: hogyan ne bukjuk el őket?

2018. január 03.
Új év, új lap: nem véletlen, hogy sokan újév napján fogadnak meg valamit, amit már régóta terveznek, pedig sokszor éppen ez a kényszeresség ítéli halálra a fogadalmakat, amelyeket ilyenkor teszünk. De nézzük, melyek a leggyakoribbak, és mi lehet a titok!

a legnépszerűbb újévi fogadalmak: hogyan ne bukjuk el őket?

leszokni a cigiről

Érdemes belegondolni, hogy hogyan lehet ez a fogadalom minden éven a leggyakoribb: sajnos keveseknek sikerül. A dohányzás esetén a cigihez kapcsolt szokásokkal kapcsolatos viselkedési mintákon kell szépen lassan változtatni.

Az első néhány nap nehézsége azonban csak a kezdet, a visszaesés leggyakrabban az első hetek során következik be, ilyenkor pedig könnyű azt mondani, hogy majd szilveszterkor újra megpróbáljuk, pedig ezek az első botlások nem jelentik a teljes kudarcot. Kísérletezzük ki a számunkra megfelelő és hatékony módszert. Ha kell, haladjunk lassan, fokozatosan csökkentve az adagot, ha kell, válasszunk olyan útvonalakat, amelyek elkerülik a trafikokat. A lényeg, hogy a célra összpontosítsunk, ami pedig nem más, mint a füstmentes élet.

Az újévi leszokás azért sem a legjobb ötlet egyébként, mert van egy markáns dátum, amihez kötni tudjuk az eseményt, márpedig a leszokás egyik első jele, ha elfelejtjük, mikor cigiztünk utoljára.

száraz 2018

Némileg furcsa éppen egy olyan alkalommal absztinenciát fogadni, amikor a legtöbben megiszunk azért egy-két pohárkával, de a felelősebb alkoholfogyasztás szintén előkelő helyet foglal el a népszerűségi listán.

Mi ennél is azt javasoljuk, hogy fokozatosan, ne egyik pillanatról történjen meg a váltás. Próbáljuk egy jó ideig elkerülni azokat az alkalmakat, helyzeteket, társaságokat, amelyeknél eddig nem tudtuk megállni az alkoholfogyasztást.

súlyfogyatkozás

A lista egyik örök szereplője a fogyókúráról szól. Sajnos azonban a tartós fogyás elérése rengeteg odafigyelést és munkát igényel. A legfontosabb teendő az étrend megváltoztatása, amihez akár szakember segítségét is igénybe vehetjük. Kerüljük a finomított szénhidrátokat, tartsuk be a napi ötszöri étkezés ritmusát, és próbáljunk egészséges dolgokat nassolni.

A következő lépés a rendszeres testmozgás bevezetése a mindennapokba. Ez is olyan vállalás, amelyhez – legalábbis az elején - megfontolandó egy személyi tréner felkeresése. A fokozatosság természetesen itt is fontos!

egy kicsi mozgás

Nem csak a fogyókúra mellé érdemes elkezdeni a mozgást, és ezt a karácsonyi semmittevés után különösen hangsúlyozzuk. Természetesen itt is figyeljünk oda a fokozatosságra, nehogy rögtön az elején összeszedjünk egy komolyabb sérülést, ami miatt – ha nem is egy újabb évet, de azért – tolódhat a mozgás elkezdése.

Vásároljuk meg a szükséges eszközöket, ruhákat; keressük fel a hozzánk legközelebbi edzőtermet, futópályát vagy egyesületet, és alakítsunk ki egy kezdetben elég rugalmas rendszert, ami beleillik az életünkbe. Ha egy-egy alkalommal kimarad egy foglalkozás, ne dőljünk a kardunkba, de igyekezzünk gyorsan visszarázódni a szisztémánkba.

több megtakarítás

Sokan megfogadják, hogy az új évben kevesebbet vásárolnak, ezzel párhuzamosan többet tesznek majd félre, és igyekezni fognak, hogy felesleges tárgyakra, ruhákra ne költsenek. Ezt nehéz lehet megállni, ha meglátunk egy jó darabot a kirakatban, vagy ha hatalmas akciókkal találkozunk, a cél viszont ilyen esetben lehet egy nagyobb álom megvalósítása: pl. lakásvásárlás, vagy akár vésztartalék képzése a mindennapokra, esetleg nyugdíjcélú megtakarítás.

Próbáljunk tudatosak lenni a kiadásainkkal kapcsolatban, és ha még nincs megtakarítási számlánk, akkor érdemes lehet nyitni egyet, így folyamatosan nyomon tudjuk követni, hogy melyik célunkra mennyi pénzünk gyűlt már össze.

K&H tervező megtakarítási számla

Ha pedig úgy döntünk, hogy az új évben elkezdünk félretenni nyugdíjas éveinkre, akkor érdemes alaposan tájékozódni, és a számunkra megfelelő megoldást választani.  

Sok sikert, és boldog új évet!