2014. december 29.
Milyen is lenne az ideális taxiszolgálat a XXI. században? Például nem lenne rossz, ha a kocsirendelési és fizetési folyamat is automatizálva lenne: könnyedén intézhetnénk az egészet az okostelefonunkról. Tudnánk, mennyit kell várni a kocsira, ami gyorsan odaérne, és szólna, ha megjött. Ja, és persze az sem ártana, ha mindez olcsó lenne. És a rendszer más országokban is ugyanígy működne.

uber

Nos, az Uber névre keresztelt, egyre népszerűbb szolgáltatás éppen ezeket a célokat tűzte ki a zászlajára. Nézzük meg, hogyan is működik!

regisztráció nélkül nem megy

Első lépésként regisztrálnunk kell magunkat. Ezt a legkényelmesebben a cég honlapján tehetjük meg. Szükség lesz hozzá a nevünkre, email címünkre, mobilszámunkra, továbbá meg kell adnunk egy érvényes bankkártya számot, és azt is, hogy mi az anyanyelvünk.

jöhet az applikáció

Ezt követően letölthetjük a mobil appot iOS, Android, Windows Phone vagy BlackBerry telefonunkra. Itt már csak be kell lépnünk a nemrég beszerzett azonosító/jelszó párossal. De akár a honlapot ki is hagyhatjuk és regisztrálhatunk egyből a mobilon.

autótípusok

Ha kocsira van szükségünk, öt fajta közül választhatunk. A „Black Car” a standard Uber autó, a cég saját flottájából. A „Taxi” opció egy hagyományos taxit hív azoktól a társaságoktól, amelyek szerződésben állnak az Uberrel. Az „UberX” egy hétköznapi kocsi - ez a legolcsóbb  megoldás a rendszerben. „SUV” - egy hatszemélyes szabadidőautó, ami jóval drágább, mint a Black Car. Végül pedig a „LUX” egy luxusautót jelent - ez az Uber legdrágább szolgáltatása.

a tartózkodási helyünk

Ezt követően egy mozdulattal leszúrhatunk egy virtuális gombostűt a térképen, hogy hová kérjük a kocsit, de gépeléssel is megadhatjuk a címet. Az applikáció visszakérdez, és ekkor meg kell erősítenünk pozíciónkat, hogy biztos jó helyre menjen értünk a sofőr.

fizetési mód

Választhatunk az előre megadott fizetési módok közül, vagy hagyhatjuk az alapértelmezett beállítást és léphetünk tovább. Az utazás során készpénzre egyáltalán nem lesz szükségünk, a viteldíjat a bankkártyánkról vonja le a rendszer. Az alkalmazásban még azt is előre beállíthatjuk, hogy hány százalék borravalót adunk.

tudjuk, mennyit kell várni

Az alkalmazás értesíti a legközelebbi szabad autót, ami elindul értünk, és a képernyőnkön máris megjelenik, hogy mennyi idő múlva fog odaérni. Amikor megérkezik, értesítést kapunk róla, így például nem kell feleslegesen várakoznunk az utcán. Ráadásul az applikáció megadja nekünk a sofőr telefonszámát is, úgyhogy tudunk vele beszélni, ha bármi fennakadás lenne. Akár le is mondhatjuk a fuvart, de az pénzbe fog kerülni.

kombinált tarifa

Az Uber az idő és távolság alapú tarifaszámítást kombinálja: egy adott sebesség alatt percdíjat kell fizetni, fölötte viszont a megtett kilométerek alapján kalkulálják az árat. Ezen kívül van még egy alapdíj is, ami viszont városonként eltérő. A rendszer használata előtt érdemes tájékozódni a tarifákról a honlapon.

mindenki lehet sofőr

Az Ubernél nem csak az utasok XXI. századi kiszolgálása forradalmi, hanem az is, hogy bárki jelentkezhet sofőrnek. A fuvart vállaló autó tulajdonosok ugyanúgy bejelentkezhetnek a rendszerbe, mint az utasok, és részesedést kapnak a viteldíjból. Vagyis az Uber közvetlenül kapcsolja össze a keresletet a kínálattal. Így nincs szükség diszpécserekre és autóflottára, amitől a szolgáltatás jelentősen olcsóbb tud lenni. Ez a koncepció már számos országban megrengette a hagyományos taxis piacot.

már több mint 200 városban

2009-es indulása óta az Uber egy gyorsabb iramban terjeszkedik, és immár kezd globális jelenséggé válni. A szolgáltatást jelenleg 45 ország több mint 200 városában lehet használni. Budapest egyelőre nincs közöttük, de a nyáron már meghirdettek itt néhány menedzseri állást, vagyis a jelek szerint megkezdték a helyi központ kiépítését.

Válaszd utazásod mellé a K&H utasbiztosítást, amit kényelmesen online, pár perc alatt megköthetsz! Tudj meg többet!

K&H utasbiztosítás