elveszett a poggyászod a reptéren? erre figyelj!

2017. november 23.
Csak állsz a reptéri futószalag mellett, és figyeled, ahogyan az utolsó csomag is lecsúszik a rámpán, de csalódottan veszed tudomásul, hogy a Te bőröndöd még mindig nincs a kezedben. Az elsők között érkeztél, a pozíciód is jó volt, biztosan nem vitte el más… Elveszett… Még szerencse, hogy az utasbiztosításod a poggyászodra is kiterjed!

elveszett a poggyászod a reptéren? erre figyelj!

(kép forrása: pixabay)

A felmérések szerint egyre kevesebb csomag keveredik el, de néha azért mégis előfordul. Na de melyek a leggyakoribb okok, amelyek miatt váltásruha nélkül marad az egyszeri utazó egy távoli országban?

A poggyász eltűnésének okai lehetnek:

  • Veszélyesnek tűnő tárgyat sejtenek a feladott csomagban. Ilyenkor a bőrönd könnyedén lekésheti a járatunkat.
  • Előfordulhat az is, hogy késve csekkoltuk be a táskánkat az indulási repülőtéren, ezért az már nem jutott fel a gép rakterébe.
  • Ha feljut, de túl nagy vagy túlsúlyos, akkor előfordul, hogy indulás előtt leveszik a gépről, és egy későbbi járattal szállítják utánunk.
  • Ha több légitársaság biztosítja A-ból B-be való eljutásunkat, megsokszorozódik a félreértések és elkeverések esélye.
  • Végül pedig lehet, hogy mégsem elsőként értünk a poggyászfelvételre, és valaki összekeverte a bőröndjét a miénkkel, és magával vitte.

A következmények szempontjából igazából az okozat teljességgel lényegtelen, ha már megtörtént velünk a kellemetlenség. Az első és legfontosabb dolog az, hogy azonnal jelezzük az esetet az adott repülőtér érkezőtranzitjában, az elveszett poggyászok (általában „Lost and Found”) ügyfélszolgálatnál. Az itt felvett jegyzőkönyv alapján indul meg a hajsza az elveszett csomag után, tehát figyeljünk oda a kitöltésénél.

Itt rögzítik a bőrönd típusát, színét és tartalmát is, mert ha a becsekkoláskor rárakott címke leesik róla, akkor a poggyász tartalma alapján folytatódik a keresés. Célszerű tehát olyan tárgyat is beletenni a táskába, ami egyedi, hogy könnyebben be tudják azonosítani.

A csomagok sikeres megtalálása ugyanis egy olyan központi adatbázisnak köszönhető, amelyhez szinte mindegyik légitársaság hozzáfér. A WorldTracerben rögzítik a tulajdonosát vesztett bőrönd nyilvántartási számát, jellemzőit, illetve a benne található tárgyak leírását is, így relatíve könnyen visszatalálhatnak az elveszett poggyászok eredeti gazdáikhoz.

Amit sokan nem tudnak, hogy az utas kérheti a társaságtól, hogy térítse meg a csomagja késése, megrongálódása, elvesztése miatt külföldön felmerülő költségeket. Ilyen költség lehet a váltás fehérneműk, ruhák és tisztálkodószerek beszerzése például. Az erre fordítható összeget minden légitársaságnál egyénileg határozzák meg (eltelt órák vagy napok alapján), erről az adott cég honlapján vagy az utazási irodánknál tudunk tájékozódni.

Természetesen a biztosítót is minél előbb értesítenünk kell a poggyásszal kapcsolatos problémáról, hiszen az utasbiztosítási szerződési feltételekben meghatározottak szerint (ez biztosítótársaságonként eltérő) térítést kaphatunk abban az esetben, ha a poggyászunkat jelentős késéssel kapjuk meg, vagy ha a légitársaság a poggyászt hiányosan vagy egyáltalán nem szolgáltatja vissza számunkra.

De vajon mi lesz azokkal a poggyászokkal, amelyekért senki sem jelentkezik? Mivel a légitársaságoknak és a reptereknek nincs kapacitásuk arra, hogy ezeket a bőröndöket hosszabb ideig tárolják, erre született az a megoldás, hogy az Unclaimed Baggage Center nevű áruház felvásárolja a légitársaságoktól a gazdátlanul maradt csomagokat, és árulják azok tartalmát.

Utazás előtt soha ne felejtsünk el az utazásunk céljának megfelelő utasbiztosítást kötni, hiszen így nem csak a poggyászunkat tudhatjuk biztonságban, hanem egy váratlan baleset vagy megbetegedés esetére az orvosi ellátás költségeiért sem kell, hogy fájjon a fejünk.

Válaszd utazásod mellé a K&H utasbiztosítást, amit kényelmesen online, pár perc alatt megköthetsz! Tudj meg többet!

K&H utasbiztosítás