durva adatok a balesetveszélyes sofőrökről

2016. május 28.
Bár a kötelező felelősségbiztosítással rendelkező autósok túlnyomó része a bonus kategóriába tartozik a K&H Biztosítónál, a kgfb-s autósok mindössze 1 százalékát adó malus kategóriába tartozó autósok arányaiban sokkal nagyobb kárt okoznak.

durva adatok a balesetveszélyes sofőrökről

A magyarországi kötelező felelősségbiztosítás (kgfb) történetével közel egy idős az úgynevezett bonus-malus rendszer, amelynek lényege, hogy a balesetmentesen közlekedő autós a legmagasabb besorolás eléréséig évről évre kedvezőbb besorolásba kerül, amely a balesetet okozó sofőrökhöz képest kedvezőbb biztosítási díjat eredményez.

A K&H Biztosítónál a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással rendelkező ügyfelek 83 százaléka tartozik a bonus kategóriába, és mindössze 1 százalékuk kapott malus besorolást (a fennmaradó 16 százalék A0-ás kategóriába került, ők azok például, akik első alkalommal kötnek kgfb-t). A Biztosító tavaly összesen 10,6 milliárd forint kárösszeget fizetett a kgfb-s ügyfelek által okozott károkra, ezen belül a malusos kategóriába sorolt sofőrökre eső kárösszeg megközelítette az 570 millió forintot.

ötször annyi

Az arányokat nézve ez azt jelenti, hogy a teljes ügyfélállomány alapján a malusos sofőrökre jutó kárösszegnek 106 millió forintnak kellett volna lennie, ezzel szemben ennek több mint az ötszörösét produkálták a tavalyi adatok szerint. 2015-ben jelentősen - 36 százalékkal - több mint 25 ezerre nőtt a káresetek száma 2014-hez képest, emellett a kifizetett teljes kárösszeg 42 százalékkal 10,6 milliárd forintra nőtt. Így az egy káreseményre jutó átlagos kárösszeg közel 420 ezer forint volt tavaly, ami 4,3 százalékos emelkedésnek felel meg.

többen vagyunk az utakon

A növekvő káresetszám és a teljes kárösszeg növekedése azzal magyarázható, hogy nőttek a forgalomba helyezések, emiatt több autó van az utakon, másrészt pedig az olcsóbb üzemanyagok miatt is nőtt a közlekedésben részt vevő autósok, autók száma. Ennek pedig sajnos természetes velejárója a balesetek számának növekedése is.

mit tehetünk?

A nagyobb rutinnal vezető autósok hajlamosak kevésbé figyelni vezetés közben, azonban fontos, hogy mindig a legnagyobb körültekintés mellett közlekedjünk.

  • Utazás előtt rendszeresen ellenőrizzük a fék- és hűtőfolyadék szintjét és az ablaktörlők állapotát.
  • Esőben, csúszós útón fokozottan figyeljünk arra, hogy tartsuk a követési távolságot.
  • Éjszakai vezetés során hagyjunk időt arra, hogy a szemünk hozzászokjon a sötéthez.
  • Hosszabb utak alkalmával tartsunk rendszeresen pihenőt, gondoskodjunk a folyadékpótlásról.
  • Ha friss jogosítvánnyal rendelkezünk, és bizonytalannak érezzük magunkat, kérjünk meg egy rutinos vezetőt, hogy üljön be mellénk.
  • Ne rántsuk el hirtelen a kormányt, és mindig időben jelezzük, ha sávot szeretnénk váltani.
  • Időről-időre frissítsük fel a kresz-tudásunkat.
  • Mindig kössük be magunkat, és erre figyelmeztessük a velünk egy autóban utazókat is.
  • Ne zavarjuk a sofőrt vezetés közben, hagyjuk koncentrálni.
  • Bármilyen banálisnak hangzik, mindig tartsuk be a közlekedési szabályokat, és ne lépjük túl a sebességhatárt. A legfontosabb az, hogy épségben érkezzünk meg. 

Válaszd autódhoz a K&H gépjárműbiztosításait, amiket kényelmesen online, pár perc alatt megköthetsz! Tudj meg többet!

K&H kötelező biztosítás K&H casco biztosítás