biztonságos online fizetés és vásárlás

mi kell ahhoz, hogy működjön az online fizetés? részletek

megváltozott az online fizetés folyamata

miért?

  • az internetes betéti- vagy hitelkártyával történő vásárlások belföldön és külföldön a pénzforgalmi jogszabályoknak (PSD2) megfelelően még biztonságosabbak lesznek
  • az új folyamatot erős ügyfélhitelesítésnek, azaz Strong Customer Authentication (SCA)-nak nevezzük, ami minden kártyakibocsátó Bank és kereskedő (bankkártya elfogadóhely) számára kötelező

a vásárlás új folyamata, ha K&H mobilbankot használsz

a fizetési felületen add meg a kártyád adatait
kattints a mobilodra érkezett azonnali (push) értesítésre
azonosítsd magad mPinnel vagy biometriával (ujjlenyomattal, arcfelismeréssel)

a vásárlás új folyamata, ha nem használsz K&H mobilbankot

  • Első lépésként meg kell adnod egy 4 számjegyből álló internetes vásárlási jelszót és a bankkártyádhoz tartozó telefonszámot, melyre az SMS kódot fogjuk küldeni. Ezeket legegyszerűbben az alábbi módon adhatod meg:
    • az internetes vásárlási jelszót megadhatod és módosíthatod a K&H e-bankban a kártyák, számlák menüpontban a kártyaképre kattintva, a K&H e-kártyafelületen a módosítás gombra kattintva, illetve a K&H Telecenter, vagy bármelyik K&H bankfiók segítségével
    • a bankkártyához tartozó telefonszámot a megadhatod és módosíthatod a K&H e-bank felületén a kártyák, számlák menüpontban a kártyaképre kattintva, illetve a K&H Telecenter vagy bármelyik K&H bankfiók segítségével
  • Vásárláskor először az általad korábban megadott 4 számjegyből álló internetes vásárlási jelszót kell megadni, és csak ezt követően az SMS-ben küldött 6 számjegyű kódot.

 

a fizetési felületen add meg a kártyád adatait
írd be az általad korábban rögzített internetes vásárlási jelszavad (4 jegyű szám)
add meg az SMS-ben kapott, 6 számjegyű megerősítő kódot

mire van szükséged ahhoz, hogy továbbra is gördülékenyen fizethess online?

internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásra [K&H mobilbank] és az okostelefon készüléken engedélyezett felugró üzenetekre

  • még nincs K&H mobilbankod? – kattints és töltsd le most
  • a belépéshez hasznos információkat találsz az aktiválásról és belépésről a videónkban 

megfelelően beállított internetes vásárlási limitre

  • az internetes vásárlásokhoz külön limit tartozik. A limitmódosítással tovább növelhető a biztonság, hiszen elegendő a vásárlás időszakára megemelni, majd visszaállítható egy alacsonyabb szintre
  • a K&H e-bank, K&H mobilbank felületeken a bankkártyák/limitmódosítás menüpontban tudod ellenőrizni az egyes bankkártyákhoz beállított telefonszámot és az internetes vásárlási limitet is

internetes vásárláshoz rögzített telefonszámra (3DS telefonszám)

 

internetes vásárlási jelszóra

Internetes vásárlási jelszó rögzítése mindenképpen ajánlott annak érdekében, hogy az online tranzakció biztosan teljesüljön még akkor is, ha K&H mobilbank segítségével jóváhagyott online vásárlás sikerességének ez nem feltétele.

miért?

ha valamilyen technikai ok miatt nem tudunk neked azonnali (push) értesítést küldeni, akkor ezzel az internetes vásárlási jelszóval és SMS-ben küldött jelszóval tudod hitelesíteni a fizetést.

hogyan állíthatsz be internetes vásárlási jelszót?

  • a K&H mobilbankban a bankkártyák menüpontban a kártyaképre kattintva a kártyabiztonság/SMS megerősítés menüpontban
  • K&H e-bankban a kártyák/számlák menüpontban a kártya képére kattintva megjelenő oldalon az új jelszó mezőben
  • K&H e-kártyafelületen az internetes vásárlási jelszó módosítása gombra kattintva

gyakori kérdések és válaszok

mi kell ahhoz, hogy működjön az online fizetés?

  1. lehetőség szerint töltsd le az internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásra [K&H mobilbank] és az okostelefon készüléken engedélyezett felugró üzenetekre

Google Play Áruház  App Store

  1. állítsd be a vásárláshoz rögzített telefonszámod (3DS telefonszám)
  2. állíts be egy internetes vásárlási jelszót
  3. rögzíts egy számodra megfelelő internetes vásárlási limitet

nem működik az online fizetés, mi a teendő?

Amennyiben problémád adódna, itt megtalálod a megoldást az esetleges fennakadások esetén.

hogyan fizethetek online, ha nem rendelkezek K&H mobilbankkal?

  1. a fizetési felületen add meg a kártyád adatait
  2. írd be az általad korábban rögzített internetes vásárlási jelszavad (4 jegyű szám)
  3. add meg az SMS-ben kapott, 6 számjegyű megerősítő kódot

hol lehet megadni az internetes vásárlási jelszót?

Az internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásokban [K&H e-bank], [K&H mobilbank], [K&H e-kártyafelület] egy külön menüpont áll rendelkezésre, ahol ezt az új jelszót megadhatod. Az internetes vásárlási jelszó megadását mindenképpen javasoljuk, hogy akkor is tudj vásárolni, ha az azonnali (push) értesítés kiküldése hibába ütközik. 

Az internetes vásárlási jelszó megadható:

  • a K&H mobilbankban a bankkártyák menüpontban a kártyaképre kattintva a kártyabiztonság/SMS megerősítés menüpontban.
  • K&H e-bankban a kártyák, számlák menüpontban a kártyaképre kattintva

hogyan tudok online vásárolni, ha társkártyabirtokos vagyok?

Ha rendelkezel saját  K&H mobilbank hozzáféréssel akár saját lakossági, akár vállalkozói számla miatt, akkor azon keresztül a nevedre szóló minden kártyád tranzakcióját tudod hitelesíteni az ahhoz tartozó K&H mobilbank segítségével.

Ha nincs saját K&H mobilbankod, kizárólag egy társkártyával rendelkezel, akkor internetes vásárlási jelszóval és SMS-ben kapott megerősítő kóddal lehetséges az online vásárlás:

  1. a fizetési felületen add meg a kártyád adatait
  2. írd be az általad korábban rögzített internetes vásárlási jelszavad (4 jegyű szám)
  3. add meg az SMS-ben kapott, 6 számjegyű megerősítő kódot

A telefonszám megadása, amelyre a megerősítő SMS érkezik (3DS telefonszám) , illetve az internetes vásárlási limit beállítása a számlatulajdonos feladata, amit a K&H e-bankban és K&H mobilbankban tud megtenni. Az internetes vásárlási jelszót a kártyabirtokosnak kell megadnia a K&H e-kártyafelületen.

mi a teendő, ha nem érkezik meg az azonnali (push) értesítés vásárláskor?

Amennyiben a mobiltelefonodra nem érkezik meg a jóváhagyáshoz szükséges üzenet, akkor a K&H mobilbankba belépve is meg tudod tenni, a vásárlási tranzakció megkezdését követő 5 percen belül.

Amennyiben az értesítés rendszerprobléma miatt nem tud eljutni a mobiltelefonodra, úgy a rendszer automatikusan az alternatív megerősítési módszerre áll át, és a rögzített internetes vásárlási jelszóval, és az SMS-ben küldött 6 számjegyű kóddal hitelesíthető a tranzakció.

mely esetekben fordulhat elő, hogy csupán a bankkártyán szereplő adataimmal is tudok az interneten vásárolni?

  • ha nem EGT-n belüli elfogadóhelvnél vásárolsz
  • rendszeres, előfizetés jellegű tranzakciók esetén, ahol automatikusan történik a fizetés (ebben az esetben az első alkalom nem képez kivételt az erős ügyfélhitelesítés alól)
  • egygombos tranzakció esetén, azaz, ha korábban a kártyaadatok mentésre kerültek
  • olyan tranzakciók esetén, amit a banki rendszer, több paraméter alapjén alacsony kockázatúnak minősít

mennyi időm van jóváhagyni egy tranzakciót?

A teljes tranzakcióra 10 perc áll rendelkezésre, viszont onnantól, hogy jóváhagyási folyamat elindult, 5 percen belül le kell zárni a folyamatot. Amennyiben SMS-ben küldött jelszó segítségével hagyod jóvá a fizetést, maga a kód 5 percig érvényes.

mit csináljak, ha eltűnt az azonnali (push) értesítés a mobilomról?

A mobilbankba belépve, egy ott felugró ablak segítségével, vagy a Tranzakciók / internetes tranzakciók menüpontban jóváhagyható a tranzakció. 

mit kell tennem, ha van mobilbankom, de nem érkezik meg az azonnali (push) értesítés?

Ellenőrizni kell, hogy a felugró/push értesítések engedélyezve vannak e mobileszközön.

melyek azok az EGT tagállamok, ahol az erős ügyfélhitelesítés szerinti folyamatot kell alkalmazni?

Ausztria, Belgium, Bulgária, Ciprus, Csehország, Dánia, Egyesült Királyság, Észtország, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Írország, Lengyelország, Lettország, Litvánia, Luxemburg, Magyarország, Málta, Németország, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Szlovákia, Szlovénia, Svédország, Izland, Norvégia, Liechtenstein

mikortól lépnek életbe és milyen online kártyás fizetések esetén érintenek a változások?

2021. február végéig fokozatosan történik az átállás az új folyamatra. Amennyiben mind a kártya elfogadó, mind a kibocsátó átáll az új módszerre, úgy az adott online vásárlási tranzakció megerősítése az oldalon leírtak szerint történik. Az új szabályok nem vonatkoznak az Európai Gazdasági Térségen (EU tagállamai, valamint UK, Norvégia, Lichtenstein és Izland) kívül üzemelő ázsiai, vagy amerikai oldalakon történő online kártyás vásárlásokra.

a vásárlás új folyamata, ha K&H mobilbankot használsz

a fizetési felületen add meg a kártyád adatait
kattints a mobilodra érkezett azonnali (push) értesítésre
azonosítsd magad mPinnel vagy biometriával (ujjlenyomattal, arcfelismeréssel)

a vásárlás új folyamata, ha nem használsz K&H mobilbankot

a fizetési felületen add meg a kártyád adatait
írd be az általad korábban rögzített internetes vásárlási jelszavad (4 jegyű szám)
add meg az SMS-ben kapott, 6 számjegyű megerősítő kódot

hogy tudok felkészülni a jövőbeni változásokra? mikortól fognak élni azok?

A változások 2021. február végéig fokozatosan lépnek életbe. Addig az online vásárlások biztonságát a jelenlegi eljárás szavatolja. Jelenleg a K&H Bank által kibocsátott bankkártyák a kibocsátást követően nem használhatóak automatikusan internetes vásárlásra. Céges számlákhoz kapcsolódó bankkártyák esetén az online vásárlás engedélyezését, a bankkártyához kapcsolódó számla felett rendelkezési joggal bíró személy tudja beállítani a K&H vállalkozói e-bank vagy Electra digitális kártyamenedzselési felületén és a bankkártyához tartozó SMS megerősítő kódhoz használható telefonszámot is itt tudja regisztrálni.

Az erős ügyfélhitelesítési (SCA) változások életbelépése után minden a K&H Bank által kibocsátott céges bankkártya automatikusan alkalmas lesz online vásárlásra, a bankkártya igénylés feltétele lesz az online vásárlási tranzakciót megerősítő kód fogadására alkalmas telefonszám regisztrálása. A meglévő bankkártyák esetén is automatikusan elérhetővé fog válni az online vásárlási funkció.

A biztonság érdekében mind a meglévő, mind az újonnan kibocsátott bankkártyák esetén, ahol a kártyabirtokos/számla fölött rendelkező még nem állított be limitet, úgy automatikusan 1 forintos összegre lesz beállítva az online vásárlási limit.

céges számlához kapcsolódó bankkártya esetén, hogyan tudom majd megerősíteni online vásárlási tranzakciómat?

Az ügyfélhitelesítési szabályok szigorodásával, az online vásárlási tranzakciók megerősítéséhez használt kártyaadat és SMS-ben kapott megerősítő kód kombináció nem fog erős ügyfélhitelesítésnek minősülni.

Céges számlákhoz kapcsolódó bankkártyák esetén az online vásárlási tranzakciók megerősítése az erős ügyfélhitelesítési folyamat életbe lépésével két féle módon történhet:

  • ha a céges számlához, amihez a céges bankkártyád kapcsolódik, használsz K&H mobilbank alkalmazást (vagy van a K&H banknál vezetett lakossági számlád, amihez használsz mobilbank alkalmazást), a tranzakció megerősítése a K&H mobilalkalmazás által küldött értesítésen keresztül fog történni
  • ha a céges számlához, amihez a céges bankkártyád kapcsolódik, nem használsz K&H mobilbank alkalmazást, nincs is a számlához kapcsolódóan olyan számla feletti jogköröd (rendelkezési jog, kártyamenedzseri jog), ami ezt lehetővé tenné, illetve lakossági ügyfélként sem használod a K&H mobilbank alkalmazást, akkor a tranzakció megerősítése a jelenleg is használatos SMS-ben kapott megerősítő kód, valamint egy - a kártyabirtokos által előre megadott - internetes vásárlási jelszó segítségével fog történni

mi a teendőm a változások életbelépése után, ha céges számlához, amihez a céges bankkártyám kapcsolódik, használok K&H mobilbank alkalmazást (vagy van a K&H banknál vezetett lakossági számlám, amihez használok mobilbank alkalmazást)

Ha eddig nem vásároltál még online céges bankkártyáddal, akkor a vállalkozói e-bank/mobilbank digitális kártyamenedzselési felületén tudod beállítani a céges bankkártyához kapcsolódó limiteket, így az internetes vásárlási limitet is.

Okostelefonodon a K&H mobilbank alkalmazás beállításainál engedélyezned kell, hogy az alkalmazás értesítéseket küldhessen. Az új szabályok életbelépését követően így fogod megkapni az online vásárlások során a tranzakciók megerősítéséhez szükséges értesítéseket. Melyet a mobilbank alkalmazásban használt azonosítási módszerrel tudsz jóváhagyni (ujjlenyomat, arcfelismerés, mPIN).

mi a teendő, ha nem érkezik meg az azonnali (push) értesítés vásárláskor?

Amennyiben a mobiltelefonodra nem érkezik meg a jóváhagyáshoz szükséges üzenet, akkor a K&H mobilbankba belépve is meg tudod tenni, a vásárlási tranzakció megkezdését követő 5 percen belül.

Amennyiben az értesítés rendszerprobléma miatt nem tud eljutni a mobiltelefonodra, úgy a rendszer automatikusan az alternatív megerősítési módszerre áll át. Ebben az esetben a tranzakció jóváhagyása egy SMS-ben kapott megerősítő kód és internetes vásárlási jelszó segítségével történik.

A K&H e-bankban és a K&H mobilbankban egy külön menüpont áll rendelkezésre, ahol ezt az új jelszót megadhatod. Az internetes vásárlási jelszó megadását mindenképpen javasoljuk, hogy akkor is tudj vásárolni, ha az azonnali (push) értesítés kiküldése hibába ütközik.

mi a teendőm a változások életbelépése után, ha sem a céges számlához, amihez a céges bankkártyám kapcsolódik, sem lakossági ügyfélként sem használom a K&H mobilbank alkalmazást?

A tranzakció megerősítése a jelenleg is használatos SMS-ben kapott megerősítő kód, valamint egy - a kártyabirtokos által előre megadott - internetes vásárlási jelszó segítségével fog történni. Az internetes vásárlási jelszó a kártyabirtokos, bankkártyához tartozó titkos jelszava.

Ezt a jelszót két féle módon tudod megadni

  • ha K&H vállalkozói e-bankon, vagy Electrán eléred a céges számlát, amihez a céges bankkártyád kapcsolódik (rendelkezési jogod / kártyamenedzselési jogod van a számla felett), akkor a vállalkozói e-bank/Electra digitális kártyamenedzselési felületén tudod beállítani a kártyához tartozó internetes vásárlási jelszót és a vásárlási limiteket, így az online vásárlási limitet is
  • ha a céges bankszámlát, amihez céges bankkártyád kapcsolódik, nem éred el K&H vállalkozói e-bankon, vagy Electrán (nincs a számla felett rendelkezési jogod / kártyamenedzselési jogod), csak céges kártyabirtokos vagy, akkor a bank erre a célra létrehozott K&H e-kártya felületén tudod beállítani a kártyához tartozó internetes vásárlási jelszavadat. A kártyához kapcsolódó vásárlási limiteket a számla fölött kártyamenedzselési joggal rendelkező tudja beállítani neked.

Az online vásárlási tranzakció megerősítése során először az internetes vásárlási jelszót kell megadnod, majd az SMS-ben kapott megerősítő kódot (utóbbi folyamata nem tér el a jelenleg megszokottól).

hogy fogsz tudni internetes vásárlási jelszót létrehozni a K&H e-kártyafelületen?

A céges kártyádhoz tartozó internetes vásárlási jelszót a K&H e-kártyafelületen adhatod meg.

Mivel az internetes vásárlási jelszó az erős ügyfélhitelesítés (SCA) egyik eleme, ezért a jelszó K&H e-kártyafelületen való megadása/nyilvántartása nagyfokú biztonságot követel meg. Emiatt a K&H e-kártyafelületre való belépéshez K&H énazonosítóra és e-PIN-re lesz szükséged.

A K&H énazonosítót megtalálod a kártyádhoz kapcsolódó banki dokumentumon. Ha nem találod, vagy elfelejtetted bármely bankfiókban, vagy a K&H Telecenteren keresztül tudsz segítséget kérni.

Az e-PIN-t te adtad meg mikor az elektronikus azonosítású banki szolgáltatásokra szerződtél. Ha nincs ilyen kódod, vagy elfelejtetted, bármely bankfiókban tudnak segíteni a pótlásban, illetve videóhívásban is tudsz segítséget kérni. 

A K&H e-kártyafelületen, belépés után tudod megadni a céges bankkártyádhoz tartozó internetes vásárlási jelszót. Megadás után a jelszót a kártyához rögzített telefonszámra SMS-ben küldött kód visszagépelésével rögzíted a rendszerben.
 

milyen egyéb feladataid lehetnek, ha rendelkezési jogod van a céges számla fölött, amihez a bankkártyák kapcsolódnak

Ha nincs rendelkezési jogod a céges számla felett, amihez céges bankkártyád kapcsolódik, akkor kártyabirtokosként nem tudsz teljeskörűen eljárni. Bizonyos funkciókat, limiteket csak a számla feletti rendelkező állíthat be kártyádhoz.

Ha rendelkezési jogod van a számla fölött (tudsz utalni, eléred a számlát K&H e-bank, mobilbank, Electra felületen) és a saját céges bankkártyádon kívül, kapcsolódik a számlához több céges kártyabirtokos bankkártyája is, akiknek nincs rendelkezési joga a számla felett, akkor az ő kártyáikhoz kapcsolódó egyes funkciókat is te tudod csak menedzselni. Te tudod beállítani az általuk használt kártyák esetén is a limiteket, megadni az online vásárláshoz szükséges mobiltelefonszámot, melyre a tranzakciók megerősítéséhez szolgáló megerősítő kódot tartalmazó SMS-t küldjük, illetve az új erős ügyfélhitelesítésre (SCA) vonatkozó változások életbelépéséig, itt tudod engedélyezni a kártyákhoz kapcsolódó online vásárlást is.

K&H énazonosítóval és e-PIN-el kapcsolatos tudnivalók

K&H énazonosítóval minden ügyfelünk rendelkezik, aki a K&H Bank valamely szolgáltatását igénybe veszi.

e-PIN kódja azoknak az ügyfeleknek van, akik rendelkeznek elektronikus azonosítású banki szolgáltatásokkal (K&H e-bank, mobilbank, e-posta, Electra). Ha te céges kártyabirtokos vagy, ezen kívül más kapcsolatban nem állsz a bankkal, más terméket nem használsz, akkor előfordulhat, hogy nem készült még e-PIN kód számodra.

Bármelyik azonosítóval kapcsolatban kérdésed van, nem rendelkezel ilyennel, vagy elfelejtetted azokat akár bankfiókban, akár a K&H TeleCenteren keresztül kérhetsz segítséget kollégáinktól.

mi a teendőm a változások életbelépése után, ha van rendelkezési jogom a céges számla fölött, amihez a bankkártya kapcsolódik, viszont nem rendelkezem elektronikus azonosítású banki szolgáltatásokkal (e-bank, mobilbank, Electra)?

Ha nem használod a K&H vállalkozói e-bankot, mobilbankot, esetleg Electrát mindennapi céges pénzügyeid intézéséhez (papír alapon, vagy a K&H Cégvonal segítségével tranzaktálsz), akkor két megoldást kínálunk arra, hogy céges bankkártyáddal, az erős ügyfélhitelesítésre vonatkozó (SCA) változások után is tudj online fizetni, amennyiben a kártya olyan számlához kapcsolódik, ami felett rendelkező vagy.

Céges kártyádhoz kapcsolódó limiteket és az online vásárláshoz kapcsolódó mobiltelefonszámod, melyre a tranzakciók megerősítéséhez az SMS-t küldjük az alábbi módokon adhatod meg:

  • a K&H Cégvonal segítségével
  • felkeresheted valamelyik bankfiókunkat, elektronikus azonosítású banki szolgáltatásokra vonatkozó szerződést köthetsz, majd a K&H vállalkozói e-bank, vagy mobilbank felületen keresztül állíthatod be

Ezután a többi teendő megegyezik a korábbi pontokban leírtakkal.

mire figyeljek az online vásárlások során

Az erős ügyfélhitelesítési (Strong Customer Authentication – SCA) folyamatban bekövetkező változások után minden a Bank által kibocsátott bankkártya külön beállítás nélkül alkalmas lesz online vásárlásra (a már meglévő kártyák is), azonban az online vásárlási limit beállítása automatikusan 1 forint lesz, kivéve ott, ahol a kártyabirtokos, vagy a számlatulajdonos - amihez a kártya kapcsolódik - máshogy már nem rendelkezett. A limiteket egyszerűen beállíthatod, változtathatod, naprakészen tarthatod, kártyánként külön, mindig akkora keretet engedélyezve, ami éppen szükséges.

mindenképpen szükséges SMS fogadására alkalmas mobiltelefon ha a jövőben online szeretnénk vásárolni céges bankkártyámmal?

Igen, mivel a céges bankkártyával végzett online vásárlási tranzakciók megerősítése egy internetes vásárlási jelszó és egy a bankkártyához regisztrált mobiltelefonszámra SMS-ben kiküldött megerősítő kód segítségével történik.

lakossági ügyfél is vagyok, lakossági ügyfélként használom a K&H mobilbank alkalmazást

Ha lakossági ügyfélként használod a K&H mobilbank alkalmazást, a céges bankkártyával történt online vásárlásokat is a K&H mobilbank alkalmazás segítségével tudod majd megerősíteni. 

mikor érintik Önt a változások?

Az átállás folyamatos 2021. február végéig. Amennyiben mind a kártya elfogadó, mind a kibocsátó átáll az új módszerre, úgy az adott online vásárlási tranzakció megerősítése az oldalon leírtak szerint történik. Ha olyan elfogadónál történik a vásárlás, aki még nem felel meg az új szabályoknak, ott az eddig megszokott módon történik a tranzakció megerősítése.

Az új szabályok nem vonatkoznak az Európai Gazdasági Térségen (EU tagállamai, valamint UK, Norvégia, Lichtenstein és Izland) kívül üzemelő ázsiai, vagy amerikai oldalakon történő online kártyás vásárlásokra

hogyan tud felkészülni a jövőbeni változásokra? mikortól fognak élni azok?

A változások 2021. február végéig fokozatosan lépnek életbe. Addig az online vásárlások biztonságát a jelenlegi eljárás szavatolja. Jelenleg a K&H Bank által kibocsátott bankkártyák kibocsátást követően nem használhatóak automatikusan internetes vásárlásra. Vállalati számlákhoz kapcsolódó bankkártyák esetén az online vásárlás engedélyezését, valamint a kártyához tartozó SMS megerősítő kódhoz használatos telefonszámot a kártyához kapcsolódó számla feletti rendelkezési joggal bíró személy tudja beállítani az Electra, vagy K&H vállalkozói e-bank digitális kártyamenedzselési felületén.

Az erős ügyfélhitelesítési (SCA) változások életbelépése után minden, a Bank által kibocsátott vállalati bankkártya automatikusan alkalmas lesz online vásárlásra, a bankkártya igénylés feltétele lesz az online vásárlási tranzakciót megerősítő kód fogadására alkalmas telefonszám regisztrálása. A meglévő kártyák esetén is automatikusan elérhetővé fog válni az online vásárlási funkció.

A biztonság érdekében mind a meglévő, mind az újonnan kibocsátott kártyák esetén, ahol a számla fölötti rendelkező nem állított még be limitet, az online vásárlási limit 1 forintos összegre lesz beállítva.

vállalati számlához kapcsolódó bankkártya esetén hogyan tudja majd megerősíteni online vásárlási tranzakcióit?

Az ügyfélhitelesítési szabályok szigorodásával, az online vásárlási tranzakciók megerősítéséhez használt jelenlegi kártyaadat és SMS-ben kapott megerősítő kód kombinációja nem fog erős ügyfélhitelesítésnek minősülni.

Vállalati számlákhoz kapcsolódó bankkártyák esetén az online vásárlási tranzakciók megerősítése 2021 február végétől két féle képpen történhet, attól függően hogy

  • a vállalati számlához, amihez a céges bankkártya kapcsolódik, használ-e K&H mobilbank alkalmazást (vagy van a K&H banknál vezetett lakossági számlája, melyhez használ mobilbank alkalmazást): A tranzakció megerősítése a K&H mobilalkalmazás által küldött értesítésen keresztül fog történni.
  • vállalati számlához, amihez a céges bankkártya kapcsolódik, nem használ K&H mobilbank alkalmazást, nincs a számlához kapcsolódóan olyan számla feletti jogköre (rendelkezési jog, kártyamenedzseri jog), ami ezt lehetővé tenné, illetve lakossági ügyfélként sem használ K&H mobilbank alkalmazást: A tranzakció megerősítése a jelenleg is használatos SMS-ben kapott megerősítő kód, valamint egy - a kártyabirtokos által előre megadott – internetes vásárlási jelszó segítségével fog történni.

Internetes vásárlási jelszó a kártyabirtokos bankkártyához tartozó titkos jelszava, melyet a Bank erre a célra létrehozott K&H e-kártyafelületén, vagy megfelelő jogosultság mellett Electra, vagy K&H vállalkozói e-bank digitális kártyamenedzselési felületén a kártyabirtokos tud regisztrálni, vagy módosítani.

Az online vásárlási tranzakció megerősítése során először az internetes vásárlási jelszót kell megadnia, majd az SMS-ben kapott megerősítő kódot (utóbbi folyamata nem tér el a jelenleg megszokottól).

mi a teendő a változások életbelépése után, ha vállalati számlához, amihez a vállalati bankkártya kapcsolódik, használ K&H mobilbank alkalmazást (vagy van a K&H banknál vezetett lakossági számlája, amihez használ mobilbank alkalmazást)

Ha eddig nem vásárolt még online vállalati bankkártyájával, akkor Electrában, vagy a K&H vállalkozói e-bank/mobilbank digitális kártyamenedzselési felületén állíthatja be vállalati bankkártyájához kapcsolódó limiteket, így az online vásárlási limitet is. Amennyiben nincs megfelelő jogosultsága a limitek kezeléséhez, úgy azt számla feletti rendelkező állíthatja be.

Ezt követően okostelefonján a K&H mobilbank alkalmazás beállításainál engedélyezni szükséges, hogy az alkalmazás értesítéseket küldhessen. Az új szabályok életbelépését követően így fogja megkapni az online vásárlások során a tranzakciók megerősítéséhez szükséges értesítéseket, melyet a mobilbank alkalmazásban használt azonosítási módszerrel tud majd jóváhagyni (ujjlenyomat, arcfelismerés, mPIN).

mi a teendő a változások életbelépése után, ha vállalati számlához, amihez a vállalati bankkártya kapcsolódik, nem használ K&H mobilbank alkalmazást, illetve lakossági ügyfélként sem használja a K&H mobilbank alkalmazást?

A tranzakció megerősítése a jelenleg is használatos SMS-ben kapott megerősítő kód, valamint egy - a kártyabirtokos által előre megadott - internetes vásárlási jelszó segítségével fog történni. Az internetes vásárlási jelszó a kártyabirtokos bankkártyához tartozó titkos jelszava.

Ez a jelszó két féle módon adható meg

  • ha Electrán, vagy K&H vállalkozói e-bankon eléri a vállalati számlát, amihez a vállalati bankkártya kapcsolódik (rendelkezési / kártyamenedzselési joga van a számla felett), akkor az Electra / vállalkozói e-bank digitális kártyamenedzselési felületén tudja beállítani a kártyához tartozó internetes vásárlási jelszót és a vásárlási limiteket, így az online vásárlási limitet is
  • ha a vállalati bankszámlát, amihez vállalati bankkártya kapcsolódik, nem éri el Electrán, vagy K&H vállalkozói e-bankon keresztül, (tehát nincs a számla felett rendelkezési / kártyamenedzselési joga), akkor a bank erre a célra létrehozott K&H e-kártya felületén tudja beállítani a kártyához tartozó internetes vásárlási jelszavát. A kártyához kapcsolódó vásárlási limiteket a számla fölött kártyamenedzselési joggal rendelkező személy tudja beállítani

Az online vásárlási tranzakció megerősítése során először az internetes vásárlási jelszót szükséges megadni, majd az SMS-ben kapott megerősítő kódot (utóbbi folyamata nem tér el a jelenleg megszokottól).

hogy lehet internetes vásárlási jelszót létrehozni a K&H e-kártyafelületen?

A vállalati bankkártyájához tartozó, titkos, internetes vásárlási jelszó a K&H e-kártyafelületén adható meg.

Mivel az internetes vásárlási jelszó az erős ügyfélhitelesítés (SCA) egyik eleme, ezért a jelszó K&H e-kártyafelületen való megadása/nyilvántartása nagyfokú biztonságot követel meg. Emiatt a K&H e-kártyafelületre való belépéshez a kártyabirtokosnak K&H énazonosítóra és e-PIN-re lesz szüksége.

A K&H énazonosító megtalálható bármely banki dokumentumon (egyenlegértesítő, szerződések). Ha nem találja, vagy elfelejtette, bármely bankfiókban, vagy a Vállalati Ügyfélszolgálaton keresztül tud segítséget kérni.

Amennyiben nem rendelkezik e-PIN kóddal, vagy elfelejtette, gondoskodhat annak pótlásáról Vállalati Ügyfélszolgálatunkon keresztül vagy bármely K&H bankfiókban.

A K&H énazonosító és e-PIN megadásával léphet be a K&H e-kártyafelületre, ahol belépés után tudja megadni a kártyabirtokos a vállalati bankkártyához tartozó internetes vásárlási jelszót. Megadás után a jelszót a kártyához rögzített telefonszámra SMS-ben küldött kód visszagépelésével rögzíti a rendszer.

milyen egyéb feladatai lehetnek, ha rendelkezési joga van a vállalati számla fölött, amihez bankkártyák kapcsolódnak

Ha nincs rendelkezési joga a vállalati számla felett, amihez céges bankkártya kapcsolódik, akkor kártyabirtokosként nem tud teljeskörűen eljárni. Bizonyos funkciókat, limiteket csak a számla feletti rendelkező állíthat be a bankkártyákhoz.

Ha van rendelkezési joga a számla fölött (tud utalni, eléri a számlát Electrán, K&H e-bank, mobilbank felületen) és a saját céges bankkártyáján kívül kapcsolódik a számlához több vállalati kártyabirtokos bankkártyája is, akiknek nincs rendelkezési joga a számla felett, akkor az ő kártyáikhoz kapcsolódó egyes funkciókat is Ön tudja csak menedzselni. Ön tudja beállítani az általuk használt kártyák esetén is a limiteket, megadni az online vásárláshoz szükséges mobiltelefonszámot, melyre a tranzakciók megerősítéséhez szolgáló megerősítő kódot tartalmazó SMS-t küldjük.

K&H énazonosítóval és e-PIN-el kapcsolatos tudnivalók

K&H énazonosítóval minden ügyfelünk rendelkezik, aki a K&H Bank valamely szolgáltatását igénybe veszi. A K&H énazonosító megtalálható bármely banki dokumentumon (egyenlegértesítő, szerződések). Ha nem találja, vagy elfelejtette, bármely bankfiókban, vagy a Vállalati Ügyfélszolgálaton keresztül tud segítséget kérni.

e-PIN kódja azoknak az ügyfeleknek biztosan van, akik rendelkeznek elektronikus csatorna hozzáféréssel (Electra, e-bank, mobilbank, e-posta). Ha Ön vállalati kártyabirtokos, de ezen kívül más kapcsolatban nem áll a bankkal, más terméket nem használ, akkor előfordulhat, hogy nem készült még e-PIN kódja.

Bármelyik azonosítóval kapcsolatban kérdése van, nem rendelkezik ilyennel, vagy elfelejtette azokat, akár a Vállalati Ügyfélszolgálaton keresztül, vagy bankfiókban is kérhet segítséget kollégáinktól.

mi a teendője a változások életbelépése után, ha van rendelkezési joga a vállalati számla fölött, amihez a bankkártya kapcsolódóik, viszont nincs elektronikus csatorna hozzáférése (Electra, e-bank)?

Ha nem használ K&H Electrát vagy K&H vállalkozói e-bankot mindennapi céges pénzügyei intézéséhez (papír alapon, vagy a K&H Cégvonal segítségével tranzaktál), akkor két megoldást kínálunk arra, hogy vállalati bankkártyájával az SCA változások után is tudjon online fizetni, amennyiben a kártya olyan számlához kapcsolódik, ami felett Önnek rendelkezési joga van.

Vállalati kártyájához kapcsolódó limiteket és az online vásárláshoz kapcsolódó mobiltelefonszámát, amelyre a tranzakciók megerősítéséhez az SMS-t küldjük:

  • a Vállalati Ügyfélszolgálat segítségével adhatja meg, vagy
  • keresse fel kapcsolattartóját annak érdekében, hogy elektronikus csatorna szerződést kössön Electra vagy K&H vállalkozói e-bank felületre, melyen keresztül beállíthatja a kívánt mobiltelefonszámot.

Ezen felül 2021. február végétől indított online váráslásokhoz szükség lesz egy, a vállalati bankkártyához tartozó, titkos internetes vásárlási jelszóra, melyet a kártyabirtokosnak kell megadnia. A vállalati kártyához tartozó internetes vásárlási jelszó Electra, vagy K&H vállalkozói e-bank digitális kártyamenedzselési felületén, vagy a K&H e-kártyafelületen adható meg. 

Mivel az internetes vásárlási jelszó az erős ügyfélhitelesítés (SCA) egyik eleme, ezért a jelszó K&H e-kártyafelületen való megadása/nyilvántartása nagyfokú biztonságot követel meg. Emiatt a K&H e-kártyafelületre való belépéshez a kártyabirtokosnak K&H énazonosítóra és e-PIN-re lesz szüksége.

A K&H énazonosító megtalálható bármely banki dokumentumon (egyenlegértesítő, szerződések). Ha nem találja, vagy elfelejtette, bármely bankfiókban, vagy a Vállalati Ügyfélszolgálaton keresztül tud segítséget kérni.

Amennyiben nem rendelkezik e-PIN kóddal, vagy elfelejtette, gondoskodhat annak pótlásáról Vállalati Ügyfélszolgálatunkon keresztül vagy bármely K&H bankfiókban.

A K&H énazonosító és e-PIN megadásával léphet be a K&H e-kártyafelületre, ahol belépés után tudja megadni a kártyabirtokos a vállalati bankkártyához tartozó internetes vásárlási jelszót. Megadás után a jelszót a kártyához rögzített telefonszámra SMS-ben küldött kód visszagépelésével rögzíti a rendszer.

mire figyeljen az online vásárlások során?

Az erős ügyfélhitelesítési (Strong Customer Authentication – SCA) folyamatban bekövetkező változások után minden, a Bank által kibocsátott bankkártya külön beállítás nélkül alkalmas lesz online vásárlásra (a már meglévő kártyák is), azonban az online vásárlási limit beállítása automatikusan 1 forint lesz, kivéve ott, ahol a kártyabirtokos, vagy a számlatulajdonos – amely számlához a kártya kapcsolódik - máshogy már nem rendelkezett. A limiteket egyszerűen beállíthatja, változtathatja, naprakészen tarthatja, kártyánként külön, mindig akkora keretet engedélyezve, ami éppen szükséges.

mindenképpen szükséges SMS fogadására alkalmas mobiltelefon, ha a jövőben online szeretne vásárolni vállalati bankkártyájával?

Igen, mivel a vállalati bankkártyával végzett online vásárlási tranzakciók megerősítése egy internetes vásárlási jelszó és egy a bankkártyához regisztrált mobiltelefonszámra SMS-ben kiküldött megerősítő kód segítségével történik.

lakossági ügyfél is / használja a K&H mobilbank alkalmazást?

Ha lakossági ügyfélként használja a K&H mobilbank alkalmazást, a vállalati bankkártyával történt online vásárlásokat is a K&H mobilbank alkalmazás segítségével tudja majd megerősíteni.

mik a gyakori problémák az új fizetési folyamatban, és mi a megoldás?

Mi az, amire mindenképpen szükséged van, ha az interneten szeretnél vásárolni?

  • internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásra [K&H mobilbank] és az okostelefon készüléken engedélyezett felugró üzenetekre
  • még nincs K&H mobilbankod? – kattints és töltsd le most


  • megfelelően beállított internetes vásárlási limitre
  • internetes vásárláshoz rögzített telefonszámra (3DS telefonszám)
  • internetes vásárlási jelszóra

normál esetben, ha a K&H mobilbank segítségével hagyod jóvá az online bankkártyás fizetéseidet, akkor nincs szükséges internetes vásárlási jelszóra, de mégis fontos, hogy rögzíts ilyen jelszót.

miért?

ha valamilyen technikai ok miatt nem tudunk neked azonnali (push) értesítést küldeni, akkor ezzel az internetes vásárlási jelszóval és SMS-ben küldött jelszóval tudod hitelesíteni a fizetést.

hogyan állíthatsz be internetes vásárlási jelszót?

  • K&H e-bankban a kártyák/számlák menüpontban a kártya képére kattintva megjelenő oldalon az új jelszó mezőben
  • K&H e-kártyafelületen az internetes vásárlási jelszó módosítása gombra kattintva
  • a K&H mobilbankban a bankkártyák menüpontban a kártyaképre kattintva a kártyabiztonság/SMS megerősítés menüpontban

SMS-ben kapott jelszóval próbálod jóváhagyni a tranzakciót, de sokadszorra sem sikerül?

  • ha megadtad a fizetési felületen a kártya adatokat, akkor először az internetes vásárlási jelszót kéri a rendszer, ami egy általad megadott 4 számjegyből álló kód
  • az internetes vásárlási jelszó megadása után kell beírnod azt a 6 számjegyből álló kódot, amit SMS-ben kaptál a Banktól
  • nem emlékszel az internetes vásárlási jelszóra? Adj meg egy újat az alábbi módok valamelyikén:
    • K&H e-bankban a kártyák/számlák menüpontban a kártya képére kattintva megjelenő oldalon az új jelszó mezőben
    • K&H e-kártyafelületen az internetes vásárlási jelszó módosítása gombra kattintva
      • a K&H e-kártyafelületre történő belépéshez énazonosítóra és ePIN-re van szükség. Az énazonostó elérhető a bankszámlakivonat jobb felső sarkában. Az ePIN pedig egy általad megadott 6 számjegyű kód.
      • ha nem emlékszel az ePIN kódodra, kérj segítséget a K&H TeleCenteren a +36 1/20/30/70 335 3355 telefonszámon

rendelkezel K&H mobilbankkal, de nem találod az azonnali (push) értesítést, amire szükséged van a tranzakció jóváhagyásához?

  • ha rendelkezel K&H mobilbankkal, a vásárláskor a kártyaadatok megadását követően kapnod kell egy azonnali (push) értesítést a mobilodra. Ezt az értesítést megérintve tudod jóváhagyni a tranzakciót.
  • fontos, hogyha nem érkezik meg vagy nem találod az azonnali (push) értesítést, akkor lépj be a K&H mobilbankba, ott várni fog egy ablak, amire kattintva jóvá tudod hagyni a tranzakciót
  • előfordulhat, hogy technikai okokból a fent említett azonnali (push) értesítést nem tudjuk eljuttatni hozzád. Ebben az esetben internetes vásárlási jelszó és SMS-ben küldött kód segítségével tudod jóváhagyni a vásárlásodat.
  • nem emlékszel az internetes vásárlási jelszóra? Adj meg egy újat az alábbi módok valamelyikén:
    • K&H e-bankban a kártyák/számlák menüpontban a kártya képére kattintva megjelenő oldalon az új jelszó mezőben
    • K&H e-kártyafelületen az internetes vásárlási jelszó módosítása gombra kattintva
    • a K&H mobilbankban a bankkártyák menüpontban a kártyaképre kattintva a kártyabiztonság/SMS megerősítés menüpontban
    • a K&H e-kártyafelületre történő belépéshez énazonosítóra és ePIN-re van szükség. Az énazonostó elérhető a bankszámlakivonat jobb felső sarkában. Az ePIN pedig egy általad megadott 6 számjegyű kód.
    • ha nem emlékszel az ePIN kódodra, kérj segítséget a K&H TeleCenteren a +36 1/20/30/70 335 3355 telefonszámon
  • FONTOS!,
    • ellenőrizd, hogy sikerül-e belépned a K&H mobilbankba. Ha nem sikerül, érdemes frissíteni az alkalmazást az eszköz alkalmazás áruházában.
    • ellenőrizd a készülékeden, hogy engedélyezett-e az azonnali felugró/push üzenetek megjelenítése. Enélkül mindig csak a K&H mobilbankba történő belépés után tudod jóváhagyni a tranzakcióidat, ami lassítja a folyamatot.

túl sokszor próbálkoztál és azt a hibaüzenetet kapod, hogy blokkolásra került az erős ügyfélhitelesítés szolgáltatás, e-csatornán aktiváld újra?

Ezesetben az utolsó próbálkozást követően várnod kell 60 percet, és új internetes vásárlási jelszót kell megadnod, mielőtt újrapróbálkoznál.

hogyan adhatsz meg új internetes vásárlási jelszót?

  • K&H e-bankban a kártyák/számlák menüpontban a kártya képére kattintva megjelenő oldalon az új jelszó mezőben
  • K&H e-kártyafelületen az internetes vásárlási jelszó módosítása gombra kattintva
  • K&H mobilbankban a bankkártyák menüpontban a kártyaképre kattintva a kártyabiztonság/SMS megerősítés menüpontban

túl sokszor próbálkoztál és azt a hibaüzenetet kapod, hogy blokkolásra került az erős ügyfélhitelesítés szolgáltatás?

Ezesetben vagy az internetes vásárlási jelszó, vagy a SMS-ben küldött jelszó többször nem volt megfelelő. 60 perc elteltével próbáld újra a vásárlást, illetve javasoljuk, hogy ellenőrizd az internetes vásárlási jelszavad az alábbi módok valamelyikén:

  • K&H e-bankban a kártyák/számlák menüpontban a kártya képére kattintva megjelenő oldalon az új jelszó mezőben
  • K&H e-kártyafelületen az internetes vásárlási jelszó módosítása gombra kattintva
  • K&H mobilbankban a bankkártyák menüpontban a kártyaképre kattintva a kártyabiztonság/SMS megerősítés menüpontban

csak társkártyával rendelkezel a K&H Banknál és nem boldogulsz a vásárlással?

Ha kizárólag egy társkártyával rendelkezel, akkor internetes vásárlási jelszóval és SMS-ben kapott megerősítő kóddal lehetséges az online vásárlás:

  • a fizetési felületen add meg a kártyád adatait
  • írd be az általad korábban rögzített internetes vásárlási jelszavad (4 jegyű szám)
  • add meg az SMS-ben kapott, 6 számjegyű megerősítő kódot

A telefonszám megadása, amelyre a megerősítő SMS érkezik (3DS telefonszám) , illetve az internetes vásárlási limit beállítása a számlatulajdonos feladata, amit a K&H e-bankban és K&H mobilbankban tud megtenni. Az internetes vásárlási jelszót a kártyabirtokosnak kell megadnia a K&H e-kártyafelületen.

  • a K&H e-kártyafelületre történő belépéshez énazonosítóra és ePIN-re van szükség. Az énazonostót a kártya igénylésekor kaptad, az  ePIN pedig egy általad megadott 6 számjegyű kód.
  • ha nem emlékszel az énazonosítóra, kérj segítséget a K&H TeleCenteren a +36 1/20/30/70 335 3355 telefonszámon. Ha elfelejtetted, az ePIN kódod, keresd fel ügyfélpontjaink valamelyikét.

beírod a bankkártyád adatait, de nem kezdődik el az erős ügyfélhitelesítési folyamat?

Előfordulhat, hogy azt tapasztalod, hogy a vásárlási folyamat során megadod a bankkártyád adatait, de nem indul el az erős ügyfélhitelesítési folyamat, csak visszautasításra kerül a tranzakciód

Először érdemes ellenőrizned, hogy helyesen adtad e meg a bankkártyád adataid (kártyaszám, lejárati idő, CVC kód), illetve ellenőrizd, hogy az internetes vásárlási limited megfelelően van-e beállítva a tranzakció összegéhez. A limitet a K&H e-bankban és a K&H mobilbankban a bankkártyák menüpontban tudod ellenőrizni.

Ha a fenti adatok helyesek, de mégsem indul el az erős ügyfélhitelesítési folyamat, csak visszautasításra kerül a tranzakció, akkor valószínűleg a kereskedő nem felel meg az erős ügyfélhitelesítési folyamat elvárásainak. Sajnos ez azt jelenti, hogy ezen az oldalon nem fogsz tudni bankkártyával fizetni. Amennyiben megbízható a kereskedő, akkor más fizetési megoldást érdemes választani, vagy érdemes lehet felvenni a kapcsolatot a kereskedővel és jelezni neki a problémát.

mi az, amit mindenképpen érdemes ellenőrizned, ha visszautasításra kerül a tranzakciód?

Ha azt tapasztalod, hogy sikertelen a tranzakciód, először ellenőrizd az alábbiakat:

  • ellenőrizd, hogy az alapadatokat helyesen adtad-e meg:
    • bankkártya száma, mely a bankkártyán található 4*4 számjegyből áll
    • lejárati dátum, ami szintén a bankkártyán szerepel HH/ÉÉ formátumban
    • CVC kód, ami a bankkártyád hátlapján szereplő 3 jegyű szám
  • ellenőrizd, hogy az internetes vásárlási limited megfelelően van-e beállítva a tranzakció összegéhez
    • az internetes vásárlási limitedet ellenőrizheted a K&H mobilbankban a bankkártyák menüpontban a kártyaképre, majd a limitbeállítások menüpontra kattintva, illetve a K&H e-bankban a kártyák, számlák menüpontban a kártyaképre kattintva

mi a teendő, ha nem teljesülnek az előfizetés típusú tranzakcióid?

Előfordulhat, hogy az előfizetés típusú tranzakciók nem tudnak teljesülni az új fizetési folyamat életbe lépése után. Ezesetben érdemes újraregisztrálnod a felületen a kártyádat, hogy a későbbiekben valószínűleg probléma mentes legyen a tranzakció.

Jelen hirdetés nem minősül ajánlattételnek, célja pusztán a figyelem felkeltése. A kondíciók módosításának jogát a Bank fenntartja. A termék részletes leírását és feltételeit a vonatkozó ügyfélszerződés, a Bankkártya és hitelkártya szolgáltatásokra vonatkozó Általános szerződési feltételek, az Üzletszabályzat, a lakossági ügyfelek esetén a Betéti bankkártya hirdetmény természetes személyek részére, a Hitelkártya hirdetmény természetes személyek részére, vállalati ügyfelek esetén a Hirdetmény Vállalati Ügyfelek részére tartalmazza, amelyek megtekinthetők a bankfiókokban és a www.kh.hu internetes oldalon. Részletek a www.kh.hu honlapon és a K&H bankfiókokban. A K&H mobilbank és e-bank feltételeit az elektronikus azonosítású banki szolgáltatásokra vonatkozó Általános szerződési feltételek tartalmazzák.