változások a K&H web Electra használatában 2019.09.14-től

Felhívjuk figyelmét, hogy tranzakció aláírásra az USB token 2019. szeptember 14-ig használható a K&H web Electra rendszerében.
A K&H web Electrában megbízáscsomagot kizárólag a ViCA, azaz virtuális chipkártya alkalmazás segítségével hagyhat jóvá, melynek használata kényelmes, biztonságos és díjmentes. Az alkalmazás Windows operációs rendszerrel rendelkező számítógépen, valamint Android és iOS okostelefonon is futtatható. USB tokenjét továbbra is használhatja, de csak lekérdezésre. Javasoljuk, hogy minél hamarabb szerződjön át a ViCA azonosító eszköz használatára.
írja alá cégszerűen a postán kapott, K&H web Electra felhasználókra vonatkozó átszerződési adatlapot
küldje el postán a K&H Vállalati ügyfélszolgálatnak (1095 Budapest, Lechner Ödön fasor 9.)
kollégáink elvégzik a szükséges beállításokat, és sms-ben elküldik a ViCA regisztrációhoz szükséges kódot

töltse le és telepítse a ViCA alkalmazást

Egy Electra felhasználó kizárólag egy regisztrált ViCA alkalmazással rendelkezhet a fenti rendszerek valamelyikére telepítve.

indítsa el a ViCA alkalmazást, és adja meg jelszavát. Az alkalmazás további használata során először mindig ezt a jelszót kell megadnia.
válassza ki a K&H Bankot a bankok listájából a regisztráció megkezdéséhez
adja meg K&H énazonosítóját és regisztrációs jelszavát, amelyet a szerződés feldolgozását követően kapott meg sms-ben
ha helyesen adta meg az azonosítóját és jelszavát, akkor pár másodperc múlva kap egy azonosító kódot tartalmazó sms-t. A ViCA alkalmazásban ezt a kódot is adja meg.
ha az sms kódot helyesen megadta, akkor sikeresen elvégezte a regisztrációt, és használhatja az alkalmazást

gyakori kérdések gyakori kérdések

miért szükséges a változás?

A PSD2 az Európai Unió második pénzforgalmi irányelve, amelynek célja, hogy kedvező és biztonságos piaci környezetet teremtsen a digitális pénzügyi szolgáltatások fejlődéséhez.

A digitalizáció jelentősen befolyásolja a fizetési szokásainkat, de potenciális kockázatot hordoz például a biztonság területén. Az Európai Unió is felismerte ezt az egyre növekvő kockázatot, ezért a PSD2 megerősített biztonsági intézkedéseket ír elő valamennyi bank számára, melyeknek köszönhetően a felhasználók erősebb védelmet élveznek majd a csalások és más visszaélések ellen.

fizetnem kell a ViCA használatáért?

A ViCA használata díjmentes.

továbbra is használhatom az USB tokent?

A K&H telepített Electrát, K&H e-postát és a K&H e-bankot továbbra is használhatja USB tokenes azonosítással. A K&H web Electrába szintén beléphet USB token segítségével, de megbízáscsomagot kizárólag a ViCA, azaz virtuális chipkártya alkalmazás segítségével hagyhat jóvá. Javasoljuk, hogy belépésre és jóváhagyásra is a ViCA alkalmazást használja, így a továbbiakban már nem lesz szüksége az USB tokenre. 

mi történik, ha nem küldöm vissza az adatlapot, és tovább használom az USB tokent?

2019. szeptember 14-ét követően is be tud lépni a K&H web Electra rendszerébe, de az USB tokent már nem tudja használni tranzakció aláírásra. Javasoljuk, hogy belépésre és jóváhagyásra is a ViCA alkalmazást használja, így a továbbiakban már nem lesz szüksége az USB tokenre.

milyen adatlapot töltsek ki, ha egyéb Electra felhasználói jogosultságot szeretnék módosítani vagy törölni?

Az oldalon található átszerződési adatlap kizárólag a törvényi változással érintett felhasználók ViCA azonosító eszköz adminisztrációjára vonatkozik. Ha egyéb, elektronikus banki rendszert érintő változást szeretne bejelenteni, kérjük, keresse a K&H Vállalati ügyfélszolgálatot a megszokott elérhetőségeken.

miért kell megadnom a mobilszámomat a ViCA használatához?

A ViCA regisztrációhoz szükséges sms egyedi kódot tartalmaz, amelyet minden felhasználónak külön küldünk el. A regisztrációhoz megadhat céges vagy magán telefonszámot is. A megadott számot Bankunk kizárólag a regisztrációs sms kiküldésére használja fel, és tartja nyilván. Windows operációs rendszer esetén csak a ViCA regisztrációhoz van szükség mobiltelefonszámra, a további használathoz már nem.

cégem nem szeretné használni a mobiltelefonos alkalmazást a K&H web Electra eléréséhez, használhatjuk továbbra is az USB tokent?

Amennyiben nem szeretné cége használni a mobiltelefonos alkalmazást a K&H web Electra eléréshez, telepítse számítógépére a ViCA alkalmazást. 2019. szeptember 14-ét követően is be tud lépni a K&H web Electra rendszerébe az USB tokennel, de azt már nem tudja használni tranzakció aláírásra. Tranzakciót aláírni USB tokennel kizárólag a K&H telepített Electra rendszerében lehetséges. Átszerződéssel kapcsolatban keresse a K&H Vállalati ügyfélszolgálatot a megszokott elérhetőségeken.

mit tegyek az USB tokennel, ha nem szeretném tovább használni?

Amennyiben sikeresen használatba vette a ViCA alkalmazást, USB tokenjét továbbra is használhatja bejelentkezéshez, lekérdezéshez vagy megbízáscsomag rögzítéséhez. 

mikor dolgozzák fel az aláírt és visszaküldött adatlapot?

A megfelelően aláírt és hiánytalanul kitöltött adatlapok feldolgozása kézhezvételtől számítva néhány banki munkanapon belül megtörténik. A szerződés feldolgozásáról sms üzenetet küldünk. Amint az adott felhasználó megkapja a ViCA alkalmazás regisztrációjához szükséges kódot, az USB tokennel már nem lehetséges a megbízáscsomagok aláírása. Javasoljuk tehát, hogy a szerződés feldolgozását követően belépésre és jóváhagyásra is a ViCA alkalmazást használja, így a továbbiakban már nem lesz szüksége az USB tokenre.

hogyan tölthetem le az alkalmazást?

Javasoljuk, hogy használja a fenti opciók valamelyikét az alkalmazás közvetlen letöltésére. iOS készülékekre az App Store-ból, Android készülékekre a Google Play áruházból juthat hozzá a ViCA alkalmazáshoz. Windows 7-es verziójú operációs rendszerrel rendelkező számítógépére a Cardinal Kft. oldaláról, Windows 10-es operációs rendszerrel rendelkező számítógépre a Microsoft Áruházból töltheti le a ViCA alkalmazást.

telepíthetem több mobiltelefonra vagy több számítógépre is a ViCA alkalmazást?

A ViCA alkalmazás felhasználónként kizárólag egy Android vagy iOS operációs rendszerű okostelefonra vagy Windows operációs rendszerrel rendelkező számítógépre telepíthető. Egy Electra felhasználó kizárólag egy regisztrált ViCA alkalmazással rendelkezhet, legyen az okostelefonon vagy számítógépen futó.

számítógépre vagy okostelefonra telepítsem a ViCA-t?

A regisztrációkor Ön, mint elektronikus csatorna felhasználó eldöntheti, hogy okostelefonján vagy számítógépén kívánja használni az alkalmazást. Amennyiben sokat van távol az irodai környezettől, vagy több számítógépet használ elektronikus banki ügyeinek intézéséhez, akkor javasoljuk, hogy mobiltelefonján használja a ViCA-t. Amennyiben Ön egyetlen számítógépet használ, vagy nem szeretne hozzáférni a K&H web Electrához távol az irodai környezettől, telepítse számítógépére az alkalmazást. 

egy számítógépen több ViCA alkalmazás is regisztrálható?

Egy Windows felhasználói fiókban egy ViCA alkalmazás regisztrálható. Amennyiben több felhasználó szeretné használni ugyanarról a számítógépről a ViCA alkalmazást, akkor számukra külön Windows felhasználói fiókot szükséges létrehozni.

nincs céges okostelefonom, telepíthetem magán mobiltelefonomra az alkalmazást?

Amennyiben cégénél a belső szabályozás megengedi, telepítheti magán telefonjára is a ViCA alkalmazást. Az alkalmazás használata nem jár költséggel, csupán az adatforgalmazásért számíthat fel díjat mobilszolgáltatója.

meddig érvényes a regisztrációs jelszó?

A regisztrációs jelszó 12 hónapig, a megerősítő kód 24 óráig érvényes.

mit tegyek, ha céges belső szabályzat tiltja a programok telepítését a számítógépen?

A ViCA alkalmazás telepítéséhez kérje rendszergazdája segítségét.

több cégnél is Electra felhasználó vagyok, minden cégre el kell végeznem a regisztrációt?

A ViCA alkalmazást egyszer kell regisztrálni. Electra felhasználóként a jogosultságainak megfelelően léphet be majd a regisztrált ViCA alkalmazás segítségével a K&H web Electra rendszerébe, és láthatja a céges adatokat.

változik a jogosultságom?

A ViCA azonosító eszköz használata nem módosítja a már korábban beállított hozzáférési jogokat a K&H Electra rendszeréhez.

hogyan kell belépni a K&H web Electrába?

A www.kh.hu/electra oldalon kattintson a „belépés ViCA-val” gombra. Adja meg K&H énazonosítóját, amelyet sms-ben küldtünk meg Önnek az alkalmazás regisztrációjához. Indítsa el okostelefonján vagy számítógépén a ViCA alkalmazást, és adja meg a személyes jelszavát. Erősítse meg a bejelentkezést a „rendben” gomb megnyomásával.

hogyan írhatok alá tranzakciót K&H web Electrában?

Kattintson a „kijelölt csomagok aláírása” gombra a web Electrában. Indítsa el okostelefonján vagy számítógépén a ViCA alkalmazást, és adja meg személyes jelszavát. Ezt követően látja az aláírandó megbízás részleteit a ViCA alkalmazásban. Kattintson a „rendben” gombra a jóváhagyáshoz.

mire használhatom még a ViCA alkalmazást?

A ViCA alkalmazás segítségével a szerződéskötést követően használhatja K&H Electra24 mobil alkalmazásunkat, amelynek segítségével az Electrában megadott megbízáscsomagokat távol az irodai környezettől is aláírhatja. Tranzakciókat kereshet 2011. január 1-jéig visszamenőleg, valamint lekérdezheti aktuális számlaegyenlegét is. Szerződéskötéshez keresse a K&H Vállalati ügyfélszolgálatot a megszokott elérhetőségeken.

mi történik, ha elveszítem a telefonomat?

A ViCA alkalmazás használatához feltétlenül szükséges az Ön személyes jelszava, amit csak Ön ismer. Így illetéktelen személyek nem férhetnek hozzá az Ön banki adataihoz. Telefonja elvesztése esetén, kérjük, keresse a K&H Vállalati ügyfélszolgálatot a megszokott elérhetőségeken, és regisztrálja át másik készülékre a ViCA alkalmazást.

biztonságos a ViCA?

A ViCA alkalmazás megfelel a PSD2 Erős ügyfélhitelesítésről szóló Szabályozástechnikai Szabvány feltételeinek. A ViCA alkalmazás az internetbanktól független, önálló kommunikációs csatornát nyit a bank felé. Így egy hacker hiába támadja meg az internetbanki kapcsolatot, a ViCA alkalmazás és a bank közötti kapcsolat biztonságos marad. Ezen felül a ViCA a felhasználó privát kulcsával végzi el a megbízások aláírását. Az elektronikus banki rendszereket érintő fejlesztések, többek között a ViCA alkalmazás biztonságáról az élesítést megelőzően magas szintű sérülékenységeket kereső vizsgálatokkal győződünk meg.
További kérdés esetén hívja a K&H Vállalati ügyfélszolgálatot a +36 1 468 7777-es telefonszámon, vagy írjon az electra@kh.hu email címre.