K&H SZÉP Kártya
- munkáltatóként a cafeteria részeként nyújtható kedvezményes adózással
- elfogadóként bővíteni tudod vendég- és ügyfélkörödet
- POS terminálon, online felületen keresztül is elfogadható
elfogadói szerződéskötés
- POS terminálon, online felületen és telefonon keresztül is működő SZÉP Kártya elfogadás
- digitalizált SZÉP Kártya & aktív magyarok alszámla elfogadására alkalmas K&H POS terminálok
- akár már meglévő POS terminálhoz is igényelheted
- gyors szerződéskötés, melyhez pár adat megadása szükséges az elfogadói szerződés kitöltő sablonon
- egyszerű dokumentum feltöltés
- elektronikusan is aláírható (Microsec, e-Szignó, Netlock stb.)
munkáltatói szerződéskötés
- több mint 46 000 elfogadóhely
- étkezésre, szállásra, edzésre, egészségügyi szolgáltatásokra és otthonfelújításra is használható
- a 450 000 forint mellett, az új Aktív Magyarok zsebre még plusz 120 000 forint kérhető
- hozzáférés a SZÉP Kártya számlaszám lekérdező felülethez
- gyors szerződéskötés a munkáltatói szerződés kitöltő sablonnal
- munkavállalók igénylésének támogatása kitelepüléssel
belépés a SZÉP kártyarendszerbe
főbb tudnivalók
a szolgáltatás használatának lépései
A K&H SZÉP Kártya elfogadása egy gyors, kényelmes, új vásárlókat vonzó lehetőség lehet azoknak a szolgáltatóknak és kereskedőknek, akik jogosultak a K&H SZÉP Kártya elfogadására. A K&H SZÉP Kártya elfogadás történhet már meglévő POS terminálon, interneten, webshopon és telefonon keresztül is.
milyen feltételei vannak a K&H SZÉP Kártya elfogadásnak?
- A K&H SZÉP Kártya elfogadásának feltételeit a Széchenyi Pihenő Kártya működéséről szóló 76/2018 (IV.20.) Kormányrendelet szabályozza. Azok a szolgáltatók fogadhatják el a K&H SZÉP Kártyát, amelyek rendelkeznek azzal a tevékenységi körrel (TEÁOR-besorolás), amely a Kormányrendeletben meghatározásra került. A tevékenységek listája a Kormányrendeletben található meg.
- Továbbá a K&H SZÉP Kártya elfogadásához egy elfogadói szerződés megkötésére van szükség.
hogyan lehet SZÉP Kártyát elfogadni?
- K&H SZÉP Kártya elfogadás történhet POS terminálon, telefonon keresztül, K&H SZÉP kártyarendszer internetes felületén, és a kereskedő saját internetes oldalán, webshopon keresztül
- a K&H SZÉP kártyarendszeren keresztüli internetes és a K&H SZÉP Kártya ügyfélszolgálaton keresztüli telefonos elfogadási módot az elfogadói szerződés megkötése után mindenkinek biztosítjuk, így azok is fogadhatnak el K&H SZÉP Kártyát, akik nem rendelkeznek POS terminállal
- amennyiben rendelkezik POS terminállal, akkor az elfogadói szerződésben lehetősége van a terminál adatainak megadására, hogy beállításra kerüljön a SZÉP Kártya elfogadása a terminálon is
- amennyiben rendelkezik saját internetes oldalán webshoppal, és azon keresztül szeretné elfogadni a K&H SZÉP Kártyát, erre is van lehetősége a K&H SZÉP Kártya webshopon keresztüli elfogadási szerződés megkötésével
hogyan lehet szerződést kötni?
- változás: 2024.09.23-tól elektronikusan aláírt szerződéseket is elfogadunk!
- K&H SZÉP Kártya elfogadásához egy elfogadói szerződés megkötésére van szükség minden vállalkozás számára, melyet ide kattintva lehet kitölteni
- az elfogadás feltételeiről minden fontos információt az általános szerződési feltételek tartalmaz
- a szerződés benyújtásához szükséges dokumentumok listája a „K&H SZÉP Kártya elfogadásához szükséges dokumentumok” tájékoztatóban található
- ha saját internetes oldalán keresztül szeretné elfogadni a K&H SZÉP Kártyát, akkor K&H SZÉP Kártya webshopon keresztüli elfogadási szerződés megkötése is szükséges
- a szerződés aláírható papír alapon 2 példányban, vagy digitálisan (az elektronikus aláírás részleteiről itt tájékozódhat)
- a papír-alapon aláírt szerződés 2 példányát, valamint a kapcsolódó mellékleteket a K&H SZÉP Kártya 1851 Budapest” postafiókcímre kell eljuttatni, vagy leadni egy K&H Bankfiókban
- az elektronikusan aláírt szerződést, valamint a kapcsolódó mellékleteket a szepkartya@kh.hu e-mail címre kell elküldeni
- a szerződéskötés státuszáról a +36 1/20/30/70 335 3355-ös (7-es menüpont) telefonszámon, vagy a szepkartya@kh.hu e-mail címen lehet érdeklődni
mi történik a szerződéskötés után?
- miután a SZÉP Kártya elfogadást aktiváltuk, az elfogadóhely megjelenik a K&H SZÉP Kártya elfogadóhely keresőben
- a K&H Bank által aláírt szerződést a cég által megadott levelezési címre postázzuk, a K&H SZÉP Kártya elfogadói matricával együtt (további matricák a K&H SZÉP Kártya Ügyfélszolgálatán keresztül kérhetők)
- az elfogadói szerződésre rávezetésre kerül az elfogadóhely azonosítója és a hozzá tartozó kezdeti jelszó, mellyel a K&H SZÉP kártyarendszer internetes elfogadói felületére léphet be
- az első belépés alkalmával a rendszer automatikusan kéri a kezdeti jelszó megváltoztatását
- egy elfogadóhely esetén több felhasználó is létrehozható, hogy mindenki a saját belépési jelszóval tudja használni a K&H SZÉP kártyarendszer elfogadói felületét. Erről bővebb információ a felhasználói segédletben található.
- a felületen lehetőség van a napi kimutatás valamint, a tételes tranzakciós lista letöltésére, szállásfoglalás előlegének rögzítésére és az elfogadóhely egyes adatainak módosítására
- az „egyedi azonosító” birtokában korlátlan számban létrehozhatsz „felhasználói azonosítót” munkatársa(i) számára
- a SZÉP Kártyával végzett tranzakciókról készült hivatalos, tételes forgalmi kimutatást havonta, postai úton juttatjuk el
- amennyiben webshopon keresztül is nyújt elfogadást, a honlapon fel kell tüntetnie a K&H SZÉP Kártya logóját, amely ide kattintva letölthető
hogyan lehet szerződést elektronikus aláírással ellátni?
mit tegyek, ha több elfogadóhelyem van?
- minden vállalkozásnak, csak egyszer kell elfogadói szerződést kötnie
- amennyiben egy vállalkozás több elfogadóhellyel, bolttal rendelkezik, akkor az elfogadói szerződés kitöltése mellett szükség van a K&H SZÉP Kártya új elfogadóhely bejelentő lap kitöltésére is
- a szerződéskötést követően új elfogadóhely bejelentéséhez ugyancsak a K&H SZÉP Kártya új elfogadóhely bejelentő lapot kell kitölteni
- az új elfogadóhely egy saját egyedi azonosítót fog kapni, amivel a K&H SZÉP kártyarendszer elfogadói felületére lehet belépni. az egyes elfogadóhelyek tranzakcióit külön jelenítjük meg a felületen
mit tegyek adatváltozás során?
- amennyiben az elfogadó vállalkozás, vagy az egyes elfogadóhelyek adataiban változás állt be, akkor a K&H SZÉP Kártya elfogadó adatváltozás bejelentő lap kitöltése szükséges az új adatokkal
- amennyiben adott elfogadóhelyen, vagy az egész vállalkozás esetén szeretné megszűntetni a K&H SZÉP Kártya elfogadását, akkor a K&H SZÉP Kártya elfogadás megszüntetés bejelentő lap kitöltése szükséges
mire figyeljek a SZÉP Kártya elfogadásakor?
- K&H SZÉP Kártya elfogadás történhet több módon, az elfogadás részletes folyamatát a „Használati útmutató” tartalmazza
- a K&H SZÉP Kártyához nem tartozik PIN kód, de az elfogadóhely kérheti a kártyabirtokos személyazonosságának igazolását, internetes felületen történő elfogadáshoz pedig minden esetben szükséges a kártyabirtokos jóváhagyó jelszava
- POS terminálon történő elfogadás esetén a kártyabirtokosnak a nyugta aláírásával kell hitelesítenie a vásárlást
- a K&H SZÉP Kártyát csak a tulajdonosa használhatja, másra át nem ruházható
- telefonos tranzakció lebonyolításához hívja a K&H SZÉP kártya ügyfélszolgálatot, amely a hét minden napján 7 és 22 óra között áll ügyfelei rendelkezésre. A fenti időszakon túl a K&H SZÉP kártya ügyfélszolgálat kizárólag sürgősségi ügyintézést végez (elsősorban SZÉP kártya tiltás és engedélyezés) a nap 24 órájában, az év 365 napján.
- amennyiben kérdése merülne fel, azt e-mailben a szepkartya@kh.hu címre is beküldheti
hogyan fogadhatok el előleget?
- a K&H SZÉP kártyarendszer kártyabirtokosi felületén lehetősége van a kártyabirtokosoknak fizetési tranzakció kezdeményezésére egy adott elfogadóhely számára
- a tranzakciót a kártyabirtokos az elfogadóhely azonosítójának vagy nevének megadásával tudja kezdeményezni
- az elfogadóhely azonosítóját az elfogadóhelynek kell megadnia a kártyabirtokosnak a tranzakció elvégzéséhez
- az elfogadóhely azonosítója megtalálható az aláírt elfogadói szerződésen, vagy beazonosított hívás során megtudható a K&H SZÉP Kártya ügyfélszolgálaton
- a fizetési művelet során a kártyabirtokosnak az elfogadóhely azonosítója vagy neve mellett a szállás alszámlát és a fizetés összegét kell megadni
- a fizetés jóváhagyása után a tranzakció azonnal megtörténik, helyesbítésre nincs lehetőség
- a pénzügyi teljesítésre a tranzakciót követő munkanap kerül sor, ahogy a többi K&H SZÉP Kártyával végzett fizetési tranzakció esetén is
- további információ az előlegfizetésről a K&H SZÉP Kártya előlegfizetési tájékoztató elfogadóhelyeknek dokumentumban található
- emellett a K&H SZÉP kártyarendszer elfogadói felületén lehetőség van a szállásfoglalás előleg tranzakció rögzítésére is, amelyről további információ itt érhető el
milyen költsége van a SZÉP Kártya elfogadásának?
- a K&H SZÉP Kártya elfogadói szerződés megkötése ingyenes
- forgalom alapján tranzakciónként minimum 12 forintot, de legfeljebb a Kormányrendeletben meghatározott 3,6% jutalékot számítunk fel
- a forgalmazott összegek elszámolása és jóváírása a tranzakciót követő munkanapon történik
kinek ajánljuk?
- minden kereskedőnek vagy szolgáltatónak, aki szeretné meggyorsítani fizetési tranzakcióit
- azoknak, akik SZÉP Kártya elfogadással szeretnék bővíteni ügyfél- és vevőkörüket
- magánszállásadók számára POS használata nélkül is biztosítani tudjuk a K&H SZÉP Kártya elfogadását
Aktív Magyarok
Aktív Magyarok elfogadás
- Ha a jogszabályváltozás előtt (2025.01.01. előtt) ügyfelünk voltál és szerepel a szerződéseden (vagy az Elfogadói Felületre belépve az elfogadói adatok menüpontnál szerepel ilyen tevekénységi kör az Aktív Magyarok kategória alatt) Aktív Magyarok-nak megfelelő tevékenység, akkor Bankunk automatikusan beállította az Elfogadást
- Ha nem voltál a jogszabályváltozás előtt ügyfelünk, de rendelkezel megfelelő tevékenységgel – akkor jelezd a szepkartya@kh.hu e-mail címen, valamint az Elfogadói Felületre belépve az elfogadói adatok menüponton belül végezd el a beállítást
Aktív Magyarok elfogadásra jogosultak TEÁOR kód szerint
- személyszállítás kötélpályán, sífelvonóval (TEÁOR’25 49.34., kivéve a drótkötélpályás teherszállítást),
- szabadidős, sporteszköz kölcsönzése (TEÁOR’25 77.21.),
- sport, szabadidős képzés (TEÁOR’25 85.51.),
- sportlétesítmény működtetése (TEÁOR’25 93.11-ből a sportpályák bérlése, uszodabelépő és -bérlet értékesítése),
- sportegyesületi tevékenység (TEÁOR’25 93.12.),
- testedzési szolgáltatás (TEÁOR’25 93.13.),
- máshová nem sorolt sporttevékenység (TEÁOR’25 93.19.),
- máshová nem sorolt egyéb szórakoztatás, szabadidős tevékenység (TEÁOR’25 93.29-ből a szabadidős és szórakoztató eszközök bérbeadása a rekreációs létesítmények szerves részeként, az airsoft és paintball pályák üzemeltetése és a piknikező helyek üzemeltetése).
SZÉP Kártya elfogadás POS terminálokon
Ezúton tájékoztatunk, hogy a SZÉP kártya rendelet szerinti SZÉP Kártya elfogadás virtuális és fizikai POS terminálon történő beállítás ügyintézését az alábbi lépések szerint tudod megtenni.
- Minden SZÉP Kártya elfogadó Bankkal (K&H, OTP, MBH) a SZÉP Kártya elfogadói szerződést meg kell kötni.
- Azt követően, hogy a SZÉP Kártya elfogadói szerződés az érintett Bankok feldolgozták és rögzítették, a kapcsolódó paraméter beállítási kérést, közvetlenül ők küldik meg Társaságunk felé.
- Ez alapján végzi el Társaságunk a szükséges paraméter beállítás rendszerében és a POS terminálokon.
A K&H SZÉP elfogadói szerződés igénnyel kapcsolatosan írj a szepkartya@kh.hu email címre, vagy hívd a K&H Bank 7x24 órában elérhető Telecenterét +36 1/20/30/70 335 3355 telefonszámon.
mekkora összeget adhatok juttatásként 2025-ben?
A hatályos Kormányrendelet értelmében 2025. január 1-től a munkáltató által utalt, béren kívüli juttatásnak minősülő összeg 570 ezer forint. Ez az évi 450 ezer forintos rekreációs keretösszegből, valamint az Aktív Magyarok alszámlára kérhető 120 ezer forintos keretösszegből tevődik össze.
A munkáltató a kedvezményes keretösszeg felett is adhat SZÉP Kártya juttatást, azonban az már nem minősül béren kívül juttatásnak, így keretösszeg feletti részre a személyi jövedelemadó és a szociális hozzájárulási adó, valamint további járulékok megfizetése is kötelező.
mit jelent a kedvezményes adózás?
Az szja-törvény és a releváns Kormányrendelet értelmében 2025. január 1-től a munkáltató által utalt, béren kívüli juttatásnak minősülő összeg 570 ezer forint. Ez az évi 450 ezer forintos rekreációs keretösszegből, valamint az Aktív Magyarok alszámlára kérhető 120 ezer forintos keretösszegből tevődik össze. Az Aktív Magyarok zsebre utalt éves 120 000 Ft-os keretösszeg is béren kívüli juttatásnak minősül kedvezményes adózással
Az ezt meghaladó összeg nem minősül béren kívüli juttatásnak. A munkáltató a kedvezményes keretösszeg felett is adhat SZÉP Kártya juttatást, azonban a keretösszeg feletti részre a személyi jövedelemadó és a szociális hozzájárulási adó, valamint további járulékok megfizetése is kötelező.
miért érdemes szerződést kötni?
hogyan lehet szerződést kötni?
- A kényelmi szolgáltatás használatához egy K&H SZÉP Kártya Munkáltatói szerződés megkötésére van szükség
- az eredetiben aláírt szerződés 2 példányát, a K&H SZÉP Kártya 1851 Budapest” postafiókcímre kell eljuttatni, vagy leadni egy K&H Bankfiókban
- a K&H Bank által aláírt szerződést a cég által megadott levelezési címre postázzuk, a szerződésre rávezetésre kerül a munkáltató azonosítója és a hozzá tartozó kezdeti jelszó, mellyel a K&H SZÉP kártyarendszer internetes munkáltatói felületére léphet be
hogyan tudnak szerződést kötni a munkavállalók?
kinek ajánljuk?
- olyan munkáltatóknak, akik szívesen motiválják eredményesen dolgozó alkalmazottaikat
- aki szeretne kedvezményes adózással béren kívüli juttatást nyújtani
korábbi tájékoztatók
A 76/2018 (IV.20) Kormányrendelet jelentősen módosította a Széchenyi Pihenő Kártya kibocsátásának és felhasználásának feltételeit. Az erről szóló részletes, angol és magyar nyelvű tájékoztatóinkat az alábbi linkeken tudja letölteni:
a K&H munkáltatói kedvezmény előnyei a cégednek
- a kedvezményes lakossági számlanyitás biztosításával növelheted munkavállalóid elégedettségét, akik innovatív banki szolgáltatásokkal kezelhetik pénzügyeiket
- a bankon belüli bérátutalásokkal csökkentheted vállalkozásod fix költségeit
- a lakossági számla megnyitásával nincs teendőd, mert azt munkavállalóid gördülékenyen intézhetik akár telefonjukról is, a nap 24 órájában a K&H számlanyitás applikáción keresztül
a K&H extra vállalkozói számlacsomagok előnyei a cégednek
- ha a munkáltatói együttműködés keretében nyitsz K&H extra vállalkozói számlacsomagot, annak havi díját 1 évig elengedjük, így akár több, mint 100 ezer forintot megspórolhatsz K&H aktív extra számlacsomag nyitása esetén
- számlacsomagtól függően havonta az első 5, 10 vagy 20 elektronikus úton teljesített, kimenő forint átutalási megbízás átutalási díjtól mentes*
- az elsőként megrendelt K&H vállalkozói Mastercard alap bankkártya évesdíjmentes
- K&H dinamikus- és aktív extra számlacsomagok esetén valamennyi, bankon belül indított elektronikus forint átutalási megbízás* átutalási díjtól mentes
- kedvezményes forint készpénz befizetés és forint készpénzfelvétel K&H ATM-en keresztül
- a számlacsomagok minden olyan elektronikus szolgáltatást tartalmaznak, amelyekkel naprakész lehetsz pénzügyeidben
- az innovatív K&H mobilbank letöltésével, időkorlát és földrajzi kötöttségek nélkül, akár útközben is intézheted vállalkozásod pénzügyeit
- vállalkozói bankkártyádat digitalizálhatod, így kedvenc okoseszközeiddel is fizetni tudsz céges vásárlásaid alkalmával
További információ itt érhető el.
* A további átutalások díját és a részletes kondíciókat a mindenkori Hirdetmény Vállalati ügyfeleknek tartalmazza. Könyvelési díj kerül felszámításra a Hirdetmény I. rész 3.7. pontban nevesített terhelési tranzakciók után, függetlenül az adott tranzakció díjától. A könyvelési díj a tranzakciós díjtól mentes terhelési tranzakciók után is felszámításra kerül.
jogi háttér
általános szerződési feltételek, üzletszabályzat, hirdetmények
kártyabirtokosok
munkáltatók
K&H SZÉP Kártya elfogadási szerződéssel már rendelkező elfogadók