céges bankváltás - mikor és hogyan éri meg vállalkozásodnak bankot váltani?
2025. november 24. - A céges bankváltás egyszerűbb, mint gondolnád – lássuk, hogyan és mikor érdemes bankot váltani.

Vannak helyzetek, amikor a vállalkozói számlanyitás döntés kérdése – így van ez az egyéni cégek és azon egyéni vállalkozók esetében, akik alanyi adómentességet választanak és az éves árbevételünk nem lépi túl a 18 millió forintot.
A belföldi jogi személyeknek és a gazdasági társaságoknak (Bt., Rt., Kft., Kkt.) azonban a céges számlanyitás kötelező.
Ha számunkra is kötelező a vállalkozói számlanyitás, vagy egyéni vállalkozóként úgy döntünk, ez szolgálja az érdekeinket, természetesen úgy is dönthetünk, hogy személyesen keressük fel a választott bankot. Ha azonban a gyorsabb és kényelmesebb ügyintézést választjuk, jó megoldás lehet, ha online indítjuk el a számlanyitást – lássuk ennek a legfontosabb előnyeit.
Bár az online számlanyitás a legtöbb esetben pusztán előnyökkel jár együtt, felmerülhet a kérdés, hogy milyen nehézségeket okozhat.
Mivel a számlanyitás során a vállalkozás képviseletére jogosult személy(ek), a tulajdonos(ok) és a leendő bankkártya birtokos(ok) személyi adataira is szükség van, komplex tulajdonosi szerkezet esetén előfordulhat, hogy a folyamat bonyolulttá válik, így az esetleges hibák, elírások elkerülése érdekében jó ötlet lehet a bankfiókban való megjelenés.
Ez azonban a legtöbb vállalkozás számára nem jelenthet akadályt – főként a kisebb cégek és egyéni vállalkozók esetében.
A vállalkozói számlanyitás folyamata néhány egyszerű lépésből áll akkor is, ha online indítjuk el a folyamatot. A K&H-nál ez különösen gördülékeny, hiszen a folyamatot innovatív technológiai megoldások és automatizált ellenőrzések támogatják.
Az első lépés a vállalkozás számára ideális csomag megtalálása legyen. Másra van szüksége egy egyéni vállalkozónak vagy kisebb forgalmú vállalkozásoknak, egy havonta több, vagy nagy összegű tranzakciót bonyolító cégnek és egy különösen jelentős bankszámla forgalmat bonyolító vállalkozásoknak. Természetesen az egyes csomagok eltérő havi költségekkel járnak, ezt a szempontot is érdemes figyelembe venni.
A folyamat során érdemes a számlacsomag kalkulátort használni, így egyszerűen megtalálhatjuk a nekünk való megoldást.
Az online elérhető számlanyitási űrlap kitöltése akár 8 perc alatt is lehetséges, így könnyen lehet, hogy csupán ennyit kell rászánni a számlanyitás első lépésére. Ehhez szükség lesz a személyi igazolványra és a lakcímkártya adataira, illetve a vállalkozás képviseletére jogosult személy, a tulajdonos és a leendő bankkártya birtokos személyi adataira. A gyorsabb ügyintézés érdekében érdemes feltölteni egy 30 napnál nem régebbi bejegyző végzést vagy cégkivonatot – ha ez nem áll rendelkezésre, a K&H Bank díj ellenében le tudja azt kérni helyettünk.
Ha minden szükséges adatot megadtunk, online elindíthatjuk a számlanyitást – ha pedig a folyamat valamely állomásán elakadtunk, bármikor kérhetünk visszahívást, így megkaphatjuk a szükséges segítséget.
Az utolsó állomásra már a bankfiókban kerül sor – ehhez az űrlap végén lehetőségünk van időpontot foglalni, így nem kell hosszasan várakozni a számla megnyitásához.
A számlanyitás nem bonyolult folyamat, és csupán néhány percet vesz igénybe, néhány dologra azonban érdemes egy kis figyelmet fordítani – lássuk a legfontosabbakat.
A K&H nem csak egy bank, hanem egy digitális partner a vállalkozások mindennapjaiban. Az online számlanyitás csupán az első lépés!
A K&H mobilbankban Kate, a mesterséges intelligenciával működő asszisztense bármikor segít eligazodni. Egyszerű hangutasításokkal vagy chaten keresztül átutalásokat kezdeményezhetünk, vagy áttekinthetjük a számlakivonatot – mindezt gyorsan, egyszerűbben, a menüben való keresgélés nélkül.
A vállalkozói számlához természetesen modern fizetési megoldások is járnak. A bankkártyás fizetés mellett már az Apple Pay és a Google Pay szolgáltatások is igénybe vehetők telefonról vagy okosóráról, így az érintésmentes fizetés szinte mindenhol elérhető.
Ezek a lehetőségek nemcsak kényelmesek, hanem biztonságosak is, ami egy vállalkozás esetében különösen fontos lehet.
A K&H mobilbank és e-bank felhasználóbarát, átlátható felülettel rendelkezik, így egyszerűen kaphatunk valós idejű információkat minden pénzmozgásról – ez elengedhetetlen ahhoz, hogy mindig naprakészen követhessük a pénzügyeket akár az irodában, akár útközben.
A bárki számára elérhető online csatornák mögött húzódik meg a K&H Bank szakértői ügyfélszolgálata, ami szükség esetén személyesen vagy telefonon is segítséget nyújt.
A K&H többféle vállalkozói számlacsomagot kínál, így minden cég megtalálhatja a számára megfelelőt – akár induló, akár már működő vállalkozásról van szó.
A díjstruktúra átlátható, a számlavezetéshez pedig számos kedvezmény és digitális szolgáltatás kapcsolódik – érdemes okosan választani.
könnyű & gyors: online indítható számlanyitás vállalkozóknak