K&H bankkártya-elfogadás

szolgáltatásunk lehetővé teszi a bankkártyával történő fizetéseket POS terminálokon, vagy interneten gyors, biztonságos módon

  • növelheti vásárlói elégedettségét, vállalkozása versenyképességét
  • a bankkártyával való fizetés lehetősége ösztönzi a vásárlói kedvet
  • csökkentheti készpénzkezeléssel kapcsolatos költségeit
K&H bankkártya-elfogadás

hírek, közzétételek, hasznos tudnivalók hírek, közzétételek, hasznos tudnivalók

jelentős változás a K&H Bank bankkártya-elfogadás üzletágában!

A KBC Csoport magyarországi leányvállalata, a K&H Bank, és a KBC Csoport csehországi leányvállalata, a CSOB úgy döntött, hogy testvérvállalatként összefog egymással, és 2020 második felétől, a szükséges hatósági engedélyek beszerzését követően a K&H bankkártya-elfogadási üzletága a CSOB magyarországi leányvállalataként, K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. néven folytatja tovább működését.

vállalkozásodat is érintő, egyéb tájékoztatás:

amit tudni kell

Az új szerkezetben egymást erősíti majd a K&H ügyfélközpontúsága és a CSOB vezető bankkártya-elfogadói termékpalettája, amely a jelenleginél szélesebb körű szolgáltatások nyújtásával, még tovább emeli az ügyfeleink számára nyújtott értékeket. A tevékenység jogi és üzleti integrációját követően ügyfeleinkkel – változatlanul K&H márkanév alatt – már az új leányvállalat létesít üzleti kapcsolatot.

mi a teendő?

A K&H a bankkártya-elfogadási szolgáltatást továbbra is kínálja kkv és üzleti ügyfeleinek, akik számára az integráció automatikus lesz. Vállalatod kiszolgálása változatlan marad, illetve a K&H Bankkal fennálló Fizetőkártya elfogadói szerződéssel összefüggően egyelőre nincs teendő.


miért történik mindez?

A bankkártya-elfogadási üzletág a jövőben jelentős technológiai változásokkal néz szembe, ami számottevő befektetést igényel mind Bankunk, mind Bankkártya-elfogadó Partnereink részéről. Annak érdekében, hogy ezen a területen továbbra is a lehető legszínvonalasabb ajánlatot nyújthassuk partnereinknek, és a hatékonyság szem előtt tartásával tudjuk bővíteni a számukra kínált termékportfóliót, a KBC Csoporton belül meglévő erősségeinkre kell támaszkodnunk.

mit kell tudni a csehországi CSOB-ról és az együttműködésről?

A csehországi CSOB piacvezető hazájában a bankkártya-elfogadás területén, így a szolgáltatás versenyképessége mindkét fél oldalán még tovább javulhat. Az együttműködés révén olyan lehetőségek, piacok is megnyílnak előttünk, amelyek eddig nem voltak elérhetőek, így még jobban tudjuk kiszolgálni ügyfeleinket és megőrizzük helyünket a piac vezető szereplői között.

Az együttműködés részleteinek kidolgozása megkezdődött, ezek főbb lépéseiről természetesen a jövőben is tájékoztatunk.

Amennyiben a fent leírtakkal kapcsolatban további kérdésed merülne fel, kérjük, keresd Kollégáinkat a K&H Telecenterben a +36/1/20/30/70 335 3355-ös telefonszámon, valamint fióki, vállalati és bankkártya-elfogadás ügyfélkapcsolati kollégáink is a megszokott csatornákon állnak rendelkezésedre.

fontos tudnivaló a POS szoftver letöltéséről

Tisztelt Ügyfelünk!

Kérjük, fokozottan figyeljenek arra, hogy az Önök üzletébe Bankunk által kihelyezett POS terminál(ok)on tegyék lehetővé a szoftver frissítésekhez szükséges paraméter letöltést, melynek feltétele, hogy a POS terminál(ok) folyamatosan bekapcsolt, üzembe helyezett állapotban legyen(ek) azaz  230V- os hálózathoz, - internethez, a hordozható mobil terminál pedig a hálózati töltőhöz legyen csatlakoztatva! 

Felhívjuk figyelmüket a Fizetőkártya Elfogadói Szerződés elválaszthatatlan részét képező Általános Szerződési Feltételek 3.2.22. pontjának második bekezdésére, miszerint:

„A Bank által kezdeményezett szoftvercserét vagy paraméter-módosítást Elfogadó köteles lehetővé tenni. Elfogadó köteles továbbá lehetővé tenni, hogy a Bank a fizetőkártya-elfogadásba bevont valamennyi POS terminálon szoftverfrissítő, esetlegesen hibajavító vagy más célú letöltéseket – a Bank egyoldalú döntése szerint a számítástechnikai rendszerben történő automatikus letöltés, vagy Elfogadóhelyen történő ügyintézés útján - hajtson végre. Amennyiben az előzőekben írt bármely letöltést az Elfogadó nem teszi lehetővé (pl. a letöltést megszakítja vagy azt más módon megakadályozza), úgy a letöltés elmaradására tekintettel fennálló valamennyi kockázat az Elfogadót terheli, s így Elfogadó köteles a letöltés elmaradásával összefüggésben felmerülő valamennyi hátrányos jogkövetkezmény viselésére, továbbá Elfogadó köteles a Banknak letöltés elmaradása miatt felmerült valamennyi kiadását, kárát - a Bank felszólítására - a Bank részére megfizetni.”

Köszönjük együttműködésüket!

fontos információk a Virtuális POS terminál szolgáltatásban várható változásokról, tennivalókról

Kedves Ügyfelünk!

Ahogy arról korábban már tájékoztattuk, jelentős változás történik a K&H Bank bankkártyaelfogadás üzletágában, kérjük, hogy olvassa el az Ön vállalkozását is érintő, újabb fontos információkat!

amit erről tudni kell:

A KBC Csoport magyarországi leányvállalata, a K&H Bank, és a KBC Csoport csehországi leányvállalata, a CSOB úgy döntött, hogy testvérvállalatként összefog egymással, és 2020 második felétől, a szükséges hatósági engedélyek beszerzését követően

a K&H bankkártya-elfogadási üzletága a CSOB magyarországi leányvállalataként, K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. néven


folytatja tovább működését. Az új szerkezetben egymást erősíti majd a K&H ügyfélközpontúsága és a CSOB vezető bankkártya-elfogadói termékpalettája, amely a jelenleginél szélesebb körű szolgáltatások nyújtásával, még tovább emeli az ügyfeleink számára nyújtott értékeket. A tevékenység jogi és üzleti integrációját követően ügyfeleinkkel – változatlanul K&H márkanév alatt – már az új leányvállalat létesít üzleti kapcsolatot. A K&H a bankkártya-elfogadási szolgáltatást továbbra is kínálja kkv és üzleti ügyfeleinek. Vállalatának kiszolgálása változatlan marad.

mi a változás jelenlegi státusza?

Az együttműködés részleteinek kidolgozása folyamatos, így eljutott abba fázisba, hogy az elfogadói hálózatunkat érintő első jelentősebb lépéséről tájékoztatást adjunk a K&H Banknál virtuális POS terminál (u.n payment gateway) a továbbiakban VPOS szolgáltatásra vonatkozó Fizetőkártya Elfogadói szerződéssel rendelkező ügyfeleink számára. Az alábbiakban előzetes információt nyújtunk a VPOS szolgáltatás változásairól, beleértve az Önöket érintő várható teendőket is, mellyel szeretnénk támogatni felkészülésüket a zökkenőmentes átállás érdekében.

miért történik mindez?

A bankkártya-elfogadási üzletág a jövőben jelentős törvényi és technológiai változásokkal néz szembe. A VPOS szolgáltatás kapcsán 2020 végéig kötelező átállni a PSD2 direktíva által előírt „erős ügyfélhitelesítés” módszertanára, amely tovább növeli az online vásárlás biztonságát és csökkenti az esetleges csalások lehetőségét. Emellett a csehországi CSOB piacvezető hazájában a bankkártya-elfogadás területén, így a szolgáltatás versenyképessége mindkét fél oldalán még tovább javulhat. Az együttműködés révén olyan lehetőségek, piacok is megnyílnak előttünk, amelyek eddig nem voltak elérhetőek, így még jobban tudjuk kiszolgálni ügyfeleinket.

milyen új funkciók érhetők el a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató VPOS –on keresztül?

  • megfelel a nemzetközi kártyatársaságok, PSD2 SCA erős ügyfélhitelesítés (strong custormer autentication) elvárásainak,
  • card on file –OneClick- azaz „egy kattintásos vásárlás“ funkció, mely lehetőséget biztosít
  • a gyors fizetésre (első vásárlás alkalmával a vásárló kiválasztja az „emlékezz a kártyámra“
  • funkciót, majd a következő vásárlásnál nem kell megadnia újra ugyanannak a kártyának az
  • adatait),
  • hibás tranzakció esetén (pl. nincs elegendő fedezet a kártyán) a VPOS nem utasítja el a tranzakciót, hanem lehetőséget ad a vásárlónak a korrekcióra (pl. új kártyaadatok megadására) ezzel javítva az értékesítési konverziót,
  • a kereskedő megjelenítheti a saját logóját és testre szabhatja a VPOS színeit,
  • instalment azaz részletfizetési lehetőség azon ügyfelek esetében, akiknek a kártyája erre alkalmas,
  • mobil telefonra optimalizált verzió is elérhető,
  • választható nyelvek tekintetében újabbakkal bővül,
  • multi currency (HUF, EUR, USD),
  • diszkriminálhatóak/letilthatók olyan régiók, vagy országokat, ahonnan nem kíván tranzakciót elfogadni (pl. ha a múltban csalás áldozata lett, vagy egyéb üzleti szempontok miatt),

az indulást követően hamarosan várhatóak még: Apple Pay és Google Pay fizetés elérések a VPOS-ba ágyazva.

mi az Önök teendője:

A K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. az új VPOS platform fejlesztéséhez és a fentiekben megadott funkciók eléréshez - hasonlóan a K&H Bankhoz - technikai specifikációt és szakmai támogatást biztosít az Önök részére. IT szakértőink tapasztalata alapján az új VPOS kereskedő oldali fejlesztése maximum 10 nap IT erőforrást igényel, míg a tesztelés és implementáció átlagosan további 2-3 napot vesz igénybe. Kérjük Önöket, hogy az új platformú VPOS-hoz történő kapcsolódásukat minimum ezzel az erőforrással tervezzék.

Tekintettel arra, hogy a fentiek teljesen új VPOS platformot igényelnek, így szükséges a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft-vel Fizetőkártya Elfogadói szerződés megkötése is.

ütemezés:

IT fejlesztés és implementáció:

  •  a fejlesztéshez szükséges részletes technikai/fejlesztési specifikáció elérhetősége, fejlesztés megkezdése
  • angol nyelvű technikai/fejlesztési specifikáció: június vége;
  • magyar nyelvű technikai/fejlesztési specifikáció július közepétől,
  • tesztkörnyezet elérése: július közepétől
  • implementáció: legkorábban a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. hivatalos indulását követően: várhatóan szeptember közepe

szerződéskötés:

  • K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. Fizetőkártya Elfogadói szerződése, várhatóan szeptember közepe

hogyan szűnik meg a K&H Bankkal jelenleg fennálló VPOS-ra vonatkozó Fizetőkártya-elfogadói szerződése és működő VPOS-a?

  • a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft.-vel kötött Fizetőkártya Elfogadói szerződéssel egyidejűleg a K&H Bank Zrt.-vel fennálló szerződése megszűnik, azt a K&H Bank Zrt. felmondja,
  • valamint az új platformú VPOS élesítését követően a K&H Bank platformján működő VPOS megszüntetésre kerül.
A részletes technikai/fejlesztési specifikáció elérhetőségéről ismét tájékoztatni fogjuk Önöket!


Amennyiben a fent leírtakkal kapcsolatban további kérdése merülne fel, kérjük, keressék bankkártya elfogadás értékesítő kollégáinkat, vagy a K&H Telecentert a +36/1/20/30/70/ 335 3355-ös telefonszámon.

Köszönjük eddigi bizalmukat, reméljük a fenti VPOS fizetési platform új szintre emeli eddigi együttműködésünket és utat nyit vásárlóik szélesebb körű kiszolgáláshoz.

figyelemfelhívás a kereskedőket érintő jogszabályi előírásról

Tisztelt Ügyfelünk!

A Magyar Nemzeti Bank felkérésének megfelelően felhívjuk szíves figyelmét, hogy a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló 2009. évi LXXXV. törvény 36. § (4) bekezdése értelmében bankkártya használata vagy bármilyen egyéb elektronikus fizetési mód alkalmazása esetén a kereskedőknek tilos bármilyen többletdíjat, költséget vagy egyéb jogcímen fizetendő összeget felszámítaniuk a vásárlóknak!

Bankunk a fentieket a Fizetőkártya Elfogadói Szerződés elválaszthatatlan részét képező Általános Szerződési Feltételek 3.2.8. pontjában szabályozza az alábbiak szerint:

„Az Elfogadó a kártyával történő fizetési móddal szemben más fizetési módot, illetve a Bank elfogadási körébe tartozó kártyákkal szemben más kártyákat nem részesít előnyben. Biztosítja, hogy a kártyával fizető kártyabirtokost nem éri semmiféle anyagi vagy egyéb hátrány, számára ugyanolyan, vagy - a fizetési megbízásra irányuló jognyilatkozat megtételét megelőzően a kártyabirtokos részére adott tájékoztatása alapján - kedvezőbb áron, valamint ugyanolyan minőségben kínálja az árukat, szolgáltatásokat és biztosítja az eladás körülményeit, mint a készpénzzel fizető vásárlók részére. Többletköltséget a kártyabirtokosnak nem számíthat fel, nem határoz meg olyan értékhatárt, amely összeg alatt vagy felett a kártyát fizetőeszközként nem fogadja el. Fenti szabály ismételt megszegése a szerződés Bank általi 10.6. pontban felfüggesztését vonhatja maga után.”

Kérjük a fentiekről tájékoztassa minden kollégáját aki a fizetőkártya elfogadás bonyolításában részt vesz!

Köszönjük együttműködésüket!

tájékoztatás az erős ügyfélhitelesítés bevezetéséről

előzmények

A 2015. november 25-i 2015/2366 számú Európai Uniós direktíva (Payment Services Directive – PSD2) előírja az erős ügyfélhitelesítés (Strong Customer Authentication – SCA) bevezetését 2019. szeptember 14-től, minden Európai Gazdasági Térségen belül kibocsátott készpénz-helyettesítő fizetőeszköz elfogadása során.

A szabályozás mind a fizikai POS terminálokat használó kereskedőket, mind az internetes felületeken biztosított ún. virtuális POS bankkártya-elfogadás szolgáltatásra szerződött kereskedői partnereinket érinti.

mit jelent az erős ügyfélhitelesítés (Strong Customer Authentication - SCA)?

Az erős ügyfélhitelesítés (Strong Customer Authentication, SCA) egy plusz biztonsági ellenőrző lépés a bankkártyás fizetések és az elektronikus fizetési műveletek során, melynek következtében bárhol történik meg a bankkártyás vásárlás, a tranzakciót kizárólag a bankkártya használatára jogosult személy, azaz a kártyabirtokos hitelesítheti.

Az erős ügyfélhitelesítés az online bankkártyás fizetés, a fizikai környezetben történő, egyérintéses fizetés, valamint a nem kártya alapú elektronikus fizetési műveletekre kerül bevezetésre (pl. K&H mobilbank, iCsekk, Díjnet).

hogyan érinti ez a változás a fizikai elfogadó helyeket, POS terminálokat?

2019. szeptember 1. után többször előfordulhat, hogy az 5 000 forintot nem meghaladó, érintéses fizetés esetén is szükség lesz a kártyabirtokos PIN kódjának bekérésére. Ennek oka, hogy a bankkártya kibocsátók a biztonság fokozása érdekében rendszereikben további limiteket állítanak be az érintéses típusú fizetésekre is, mely alapján a 150 eurónak megfelelő forint érték feletti összeg esetén, illetve minden 5. érintéses tranzakció után a kibocsátó a kártyabirtokos beazonosítása céljából PIN kód megadását kérheti.

Amennyiben a tranzakció értéke a kibocsátók által beállított limitet meghaladja, a 96-os kódú válaszüzenetet kapnak elfogadói partnereink a tranzakció során. Ebben az esetben a bankkártya chip kártya olvasóba történő elhelyezésével (kontaktusos módon) szükséges újraindítani a tranzakciót, ekkor a kártyabirtokosnak meg kell adnia a PIN kódját.

A chipes bankkártyák esetében megszűnik a mágnescsíkon alapuló elfogadás, szemben a korábbi gyakorlattal, ahol még a chip meghibásodása esetén a mágnescsík lehúzásával is volt lehetőség a kereskedőknél a bankkártya elfogadásra.

milyen változásra kell számítani az internetes (virtuális POS) kereskedők esetén?

A K&H Bank által biztosított ún. Payment Gateway szolgáltatásra leszerződött kereskedői partnereink esetében Bankunk gondoskodik a rendszer tovább fejlesztéséről, ugyanakkor a jogszabályi megfeleléshez az is szükséges, hogy a kereskedő weboldala a tranzakció során átadja Bankunk részére a kártyabritokosok adatai közül az ún. kötelező adatelemeket, melyek a következők:

  • a kártyabirtokos kereskedő oldali regisztrációjának módja
  • a kártyabirtokos számlázási címe
  • a kártyabirtokos e-mail címe

A kártyabirtokos ezen adatainak ismeretében tudja eldönteni a bankkártyát kibocsátó bank, hogy kockázati alapon kér-e a kártyabirtokosától a tranzakció során erős ügyfélazonosítást.

Ahhoz, hogy a jogszabályi kötelezettségnek eleget tegyünk, az online bankkártyás fizetések tekintetében a banki rendszerben további fejlesztések szükségesek. A fejlesztések következtében rendszerünk képes lesz a jogszabály által előírt, eddig át nem adott kártyabirtokosi adatok fogadására is. A Payment Gateway módosított illesztési specifikációját weboldalunkon tesszük majd közzé.

mikor várható az erős ügyfélhitelesítés bevezetése az online vásárlásokra?

A PSD2 online vásárlásra, azaz virtuális POS elfogadásra vonatkozó elvárásai 2019. szeptember 14-én életbe lépnek, azonban az Európai Bankhatóság (European Banking Authority – EBA) lehetőséget biztosított a nemzeti hatóságok számára, hogy egyedi felkészülési időt adjanak a pénzforgalmi szolgáltatók számára a bankkártyákkal kezdeményezett elektronikus e-kereskedelmi fizetéseknél az erős ügyfélhitelesítés alkalmazására. A határidő módosítás a fizikai POS terminálokra nem vonatkozik. 

Az MNB a Magyar Bankszövetségen keresztül 2019. nyarán egyeztetett a hazai bankokkal az online vásárláshoz kapcsolódó erős ügyfélhitelesítés bevezetésével kapcsolatban. Az egyeztetések alapján 2020 szeptemberéig az MNB további 12 hónap felkészülési időt biztosított az online vásárlásoknál az erős ügyfélhitelesítés bevezetésére és a jövőben további megbeszélések várhatóak az európai szintű egyeztetések függvényében. A K&H Bank folyamatosan részt vesz az e-kereskedelmi fizetéseknél alkalmazott erős ügyfélhitelesítésről szóló iparági megbeszéléseken. A K&H Bank az erős ügyfélhitelesítés bevezetésének pontos dátumával, a hatóságok közti későbbi egyetetések eredményével és minden további szükséges tudnivalóval kapcsolatban amint lehetséges tájékoztatja Önöket.
 
A PSD2 bevezetésével kapcsolatos bővebb tájékoztatás a Magyar Nemzeti Bank honlapján gyakran ismételt kérdések formájában az alábbi gombra kattintva érhető el.

további részletek

K&H bankkártya-elfogadási szolgáltatással kapcsolatos részletek K&H bankkártya-elfogadási szolgáltatással kapcsolatos részletek

elfogadható kártya típusok

a Bank elszámolási körébe tartozó bankkártya típusok:

  • MasterCard termékek (MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro)

  • VISA termékek (VISA, VISA Electron, VPay)

  • JCB

K&H POS terminálokon elfogadható, más pénzintézet által elszámolt bankkártya típusok:        

  • American Express

  • Diners Club

K&H POS terminálokon elfogadható egyéb kártyák köre, mely kártyák elszámolását nem a K&H Bank végzi:

  • Erzsébet-utalvány Plusz kártya

  • cafeteria kártyák (pl. Első Magyar Cafeteria Kártya, OTP Cafeteria kártya)

  • egészségpénztári kártyák

K&H POS terminálokon és internetes fizetőfelületen (VPOS) elfogadható egyéb kártyák köre:

  • bármely (K&H, MKB, OTP) szolgáltató által kibocsátott Széchenyi Pihenő Kártya

POS terminálok

A K&H Bank tulajdonában álló fixen telepített asztali, vagy hordozható POS terminálokat helyezünk ki - így azokat nem kell az elfogadónak megvásárolnia - és biztosítjuk a szervizelést, szükség esetén a cseréjüket.

2011-ben bevezettük az érintéses nélküli kártyaelfogadást is (contactless), mely által hazánkban elsőként vált lehetővé mindkét nemzetközi kártyatársaság (VISA PayWave, MasterCard-PayPass) termékeinek elfogadása.

Kihelyezett POS termináljai megfelelnek a kártyatársaságok mindenkori szabályainak és technikai előírásainak.

kommunikáció

A kártyaelfogadás elengedhetetlen feltétele az on-line tranzakciót biztosító kommunikáció, melyek közül az alábbiakat tudjuk támogatni:

  • szélessávú internet alapú kommunikáció (fixen telepített asztali POS terminálok esetén)

  • mobilinternet (GPRS) alapú (fixen telepített POS készülékek esetén is)

A kommunikációs csatorna megválasztása, kiépítése, üzemeltetése és költsége az elfogadó felelősségi körébe tartozik, de igény esetén szakmai javaslatot adunk a POS terminálok telepítési környezetének kialakításában.

kapcsolódó szolgáltatások

A K&H Bank által megbízott terminálokat telepítő cég végzi az elfogadóhely kollégáinak oktatását a POS terminál működtetésére és az alapvető hibák elhárítására vonatkozóan.

A K&H Bank biztosítja az elfogadóhelyek ellátását az elfogadás kellékeivel, fióki és üzletkötő hálózatunk révén a folyamatos kapcsolattartást. Az elfogadás zavartalansága érdekében 24 órás telefonos ügyfélszolgálat áll partnereink rendelkezésére.

A K&H Bank a termékkel kapcsolatban az alábbi szolgáltatásokat nyújtja:

  • segítség a telepítési környezet kialakításában

  • az üzletek ellátása a bankkártya elfogadás induló kellékeivel, logók, használati utasítás, stb. (Az elfogadó biztosítja és viseli a fogyóeszközök, azaz a nyomtatószalag költségeit.)

  • 24 órás telefonos ügyfélszolgálat

  • POS terminálok biztosítása

  • POS terminálok telepítése, hibaelhárítás

  • bankkártya tranzakciók elszámolása

  • reklamációkelezés

  • kivonat biztosítása

  • folyamatos kapcsolattartás az elfogadóhelyekkel

bankkártyás tranzakciók ellenértékének elszámolása, jóváírása

Elfogadó partnereink számára lehetővé tesszük a bankkártya forgalmuk elszámolását három különböző devizában (HUF, EUR, USD) is.

A POS terminálok által felküldött elektronikus adatok beérkezésétől számított T+2 banki munkanapon belül indítjuk a tranzakciók ellenértékét bármely magyarországi banknál vezetett számlára.

Az átutalt összegekről részletes elszámolást küldünk, melyet hitelesített elektronikus kivonat/elszámolás útján is biztosítani tudunk. A K&H e-posta szolgáltatást biztosít ügyfelei részére, mely felületen keresztül, a megfelelő biztonságos azonosítás után a kártyaforgalmi kimutatások elérhetők és bármikor igény esetén elektronikus formában lehívhatók, akár tovább feldolgozásra alkalmas txt file formájában is.

bankkártya-elfogadás kondíciói

A Bank a bankkártya elfogadási szolgáltatás bonyolításáért a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően jutalékot számít fel, mely a megadott forgalmi adatok alapján került kialakításra.

speciális szolgáltatások szállodák és autókölcsönzők számára

  • Amennyiben a vendég valamilyen szolgáltatást megrendel (pl. szállásfoglalás, autóbérlés), amely pontos végösszege előre nem ismert, lehetőséget biztosítunk előengedély kérésére. A vásárló számlája nem terhelődik, csupán a megadott összeg elkülönítésre, foglalásra kerül. Ehhez az elkülönített összeghez a kártyabirtokos mindaddig nem férhet hozzá, míg a kereskedő az előengedélyezést be nem fejezi, vagy nem törli.

  • A 2015-ben bevezetett MasterCard tranzakciós azonosító (Trace ID) egyszerűsíti az előengedélyek kezelését azáltal, hogy egy egyedi azonosító számot rendel az azonos eseményhez kapcsolódó fizetési tranzakcióhoz (pl. hotelben tartózkodás, autókölcsönzés esetén). Legnagyobb előnye, hogy minden előauthorizáció és kapcsolódó tranzakció on-line, azaz azonnal végrehajtásra kerül, valamint a tranzakció törlések esetén a bizonylatból ügyfél példány is nyomtatásra kerül, ennek megfelelően a vendég reklamációk a nem felszabadított összegek vonatkozásában csökkennek.

  • Borravalós eladás terminálon történő beállítását is tudjuk biztosítani, ami előnyt jelent a szállodai és éttermi tranzakcióik elszámolása vonatkozásában, függetlenül attól, hogy a vendég borravaló nyújtási szándékát előre vagy csak utólagosan jelezte-e.

  • Biztosítjuk a kártyaelfogadás lehetőségét a kártya fizikai jelenléte nélkül is (MO/TO) vagy a kereskedő weboldalán (virtuális POS) keresztül is.

DCC - dinamikus pénznem átváltási szolgáltatás

A dinamikus pénznem átváltási szolgáltatás (angolul: Dynamic Currency Conversion, röviden: DCC) egy olyan innovatív szolgáltatás, ami a külföldön kibocsátott bankkártyák birtokosai számára lehetővé teszi, hogy a K&H POS terminálokon is saját devizanemükben fizessenek.

A tranzakció összegét a kereskedő továbbra is forintban kapja meg. A kártyabirtokos számlájáról viszont pontosan az a deviza ellenérték kerül később levonásra, amit a fizetés során a POS terminál megjelenít. A külföldi kártyabirtokos részére a magyarországi kártyahasználat így teljesen transzparenssé válik, ami növeli kényelmét és biztonságérzetét, mivel úgy tudja használni a kártyáját Magyarországon, ahogyan azt otthon is megszokta.

A POS terminál automatikusan felismeri, ha olyan külföldi kibocsátású kártyát használnak, amin a DCC szolgáltatás lehetséges és automatikusan felajánlja a választási lehetőséget a kártyabirtokosnak, hogy forintban, vagy a saját devizanemében fizessen.

A szolgáltatás lehetőséget biztosít az elfogadó bankkártyás fizetéssel kapcsolatos költségeinek csökkentésére is azáltal, hogy Bankunk tranzakciós jutalék kedvezményt biztosít az így végzett tranzakciók után.

internetes kártyaelfogadás

Virtuális POS (VPOS) szolgáltatásunkat azoknak az elfogadóknak ajánljuk, akik webshop-ot üzemeltetnek, terméküket, szolgáltatásukat interneten keresztül értékesítik és ehhez biztonságos bankkártyás fizetési lehetőséget is szeretnének vevőik számára biztosítani. Az internetes kereskedelem a legdinamikusabban növekvő szegmens, melyből a sikerre törő vállalkozások nem maradhatnak ki és partnereink ebben is számíthatnak a K&H Bankra.

A Bankunk által alkalmazott rendszer a legelterjedtebb a világon. A szolgáltatást magas biztonság jellemzi, a tranzakciók minden résztvevője (elfogadó, vásárló, bank) csak a számára szükséges információk birtokába jut.

a rendszer a következő tulajdonságai miatt egyedi és kiemelkedő

  • magas szintű, kártyatársasági szabványos biztonsági megoldások

  • tiszta architektúra, biztonságos működés

  • 15 nyelven érhető el

  • az elfogadás elszámolása három devizanemben HUF, USD, EUR

A bankkártyás tranzakciókban résztvevők biztonságát a nemzetközi kártyatársaságok által bevezetett és a K&H Bank által alkalmazott Internetes Biztonsági Kód szolgáltatás, az ún. Verified by Visa és MasterCard Secure Code biztosítja. A megoldás lényege, hogy a kártyabirtokosnak egy jelszót vagy az azonosító kódját is meg kell adnia a Bank fizetési felületén, amennyiben ezt a kibocsátó bank a rendelkezésére bocsátotta, így gyakorlatilag kizárt a visszaélés lehetősége.

Amennyiben az elfogadó bank rendelkezik a Verified by Visa és MasterCard Secure Code hitelesítési módszerrel, a kártyabirtokos vagy a kibocsátó bank által nem kérdőjelezhető meg a tranzakció hitelessége.  Reklamációnak kizárólag abban az esetben lehet létjogosultsága, amennyiben a megrendelt szolgáltatás vagy termék nem került leszállításra.

A rendszer által kínált áru visszavétel tranzakció típus a rendszert egyedivé teszi Magyarországon: Az elfogadó digitális aláírásával hitelesíti egy adott tranzakció sztornózásának kérelmét, ha az elfogadó nem tudja az árut és/vagy szolgáltatást teljesíteni.  Ez a kérés áru visszavét tranzakcióként jelentkezik az elfogadó elszámolásában, tehát a tranzakció összege visszautalódik a kártyabirtokos számlájára.

A fizetési felület okostelefonra optimalizált változattal is rendelkezik.

Bankunk a VPOS szolgáltatás bevezetéséhez támogatást is biztosít:

  • dokumentáció a webáruház fizetési felülethez történő illesztéséhez

  • szakmai konzultáció lehetősége az illesztéssel kapcsolatos technikai kérdések esetén

  • tesztelés az élesbe állítást megelőzően tesztelés

A VPOS szerződés megkötésének feltétele a K&H Banknál vezetett pénzforgalmi számla is.

egyéb tájékoztatók

üzletszabályzat
vállalati ügyfelek részére nyújtott pénzforgalmi és betéti szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei
hirdetmény vállalati ügyfelek részére
általános szerződési feltételek elektronikus azonosítású banki szolgáltatásokra

POS terminál kezelés oktató videók POS terminál kezelés oktató videók

I. felhasználói műveletek

Jelen tájékoztatás nem minősül ajánlattételnek. A kondíciók módosításának jogát a Bank fenntartja. A termék részletes leírását, illetve feltételeit az ügyfélszerződés, a Fizetőkártya-elfogadói Szerződés általános feltételei, a Fizetőkártya-elfogadói kézikönyv, a Vállalati ügyfelek részére nyújtott pénzforgalmi és betéti szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei, az Elektronikus azonosítású banki szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei, az Üzletszabályzat, valamint az aktuális Hirdetmény vállalati ügyfelek részére tartalmazza.