Tájékoztató az üzleti folyamatokat és működést érintő változásokról ügyfeleink részére
utoljára frissítve: 2025.10.10.
A K&H-nál azért fejlesztjük szolgáltatásainkat, hogy ügyfeleink számára innovatív és biztonságos folyamatosan megújuló pénzügyi megoldásokat nyújtsunk. Ehhez elengedhetetlen, hogy korszerű háttérrendszereink, innovatív elektronikus csatornáink, egyszerű folyamataink és könnyen igénybe vehető termékeink legyenek. Ennek érdekében folyamatos fejlesztéseket hajtunk végre a K&H Informatikai rendszereiben, ugyanakkor mindent megteszünk azért, hogy ezen újítások bevezetése a lehető legkevésbé zavarja meg ügyfeleink mindennapi bankolását.
Célunk, hogy fejlesztéseinkkel további hasznos funkciókat tegyünk ügyfeleink számára elérhetővé és növeljük szolgáltatásunk minőségét.
Fontos, hogy az Informatikai rendszereink fejlesztése közben is elérhetőek maradnak az Önök számára a már megszokott szolgáltatások.
További észrevételek vagy kérdések esetén keressék kapcsolattartójukat vagy a K&H Vállalati ügyfélszolgálatot a +36 1 468 7777, +36 1 468 7755 telefonszámokon vagy a vallalatiugyfelszolgalat@kh.hu e-mail címen, ahol kollégáink készséggel állnak rendelkezésükre.
gyakran ismételt kérdések
Megkaptuk a tájékoztató levelet a Hirdetményi és ÁSZF változásról. Ennek kapcsán van további feladatunk?
Önöknek nincs egyéb teendője, továbbra is az eddig megszokottak szerint bankolhatnak.
Ahogyan a tájékoztató levelünkben is szerepel, az Informatikai rendszer fejlesztés megvalósulásával járó további változásokat a Hirdetmény az Informatikai rendszerek fejlesztésével érintett vállalati ügyfelek részére szóló hirdetményben, valamint az annak mellékletét képző 11. sz., 12. sz., 13. sz., mellékletekben találják.
Ezt a Hirdetményt és a vonatkozó ÁSZF-et elérhetik Bankunk honlapján.
Amennyiben időközben az Önök érintettségének időpontja megváltozik, arról külön értesítést kapnak.
Mit jelent, hogy „Informatikai rendszerek fejlesztésével „érintett számlatulajdonosok” leszünk? Van olyan ügyfél, aki nem lesz az?
Informatikai fejlesztéseink bevezetése több szakaszban történik, így az elkövetkező hónapokban fokozatosan valamennyi ügyfelünk érintetté válik.
A fejlesztést követően hol intézhetjük ügyeinket?
Továbbra is a megszokott módon intézhetik banki ügyeiket kapcsolattartójukon vagy a Vállalati ügyfélszolgálaton keresztül.
Kitől kaphatunk további tájékoztatást az értesítő levélben felsorolt főbb változásokról?
Kérjük, keressék meg közvetlenül a kapcsolattartójukat vagy a Vállalati ügyfélszolgálatot amennyiben további kérdéseik merülnek fel.
Mennyiben érinti a fejlesztés az elektronikus csatornák használatát? Van ezzel kapcsolatban teendőnk?
A fejlesztést követően továbbra is a megszokott módon használhatják az eddig is igénybe vett csatornákat, ehhez kapcsolódóan nincs teendőjük. A K&H Electra rendszer tranzakcióskód (tranzakció típus) listája megváltozott, amennyiben Önök a K&H Electrából kiexportálják kivonatukat /számlatörténetüket és a kiexportált fájlt betöltik a vállalatirányítási rendszerükbe, akkor az ezzel kapcsolatos teendőket itt érhetik el.
Milyen változásokkal és esetleges korlátozásokkal találkozhatunk a fejlesztések miatt?
Kérjük, hogy tanulmányozzák át a honlapunkon elérhető, aktuális Informatikai rendszer fejlesztés megvalósulásával járó további változásokat a Hirdetmény az Informatikai rendszerek fejlesztésével érintett vállalati ügyfelek részére szóló hirdetményt, valamint az annak mellékletét képző 11. sz., 12. sz., 13. sz., mellékletét és a vonatkozó ÁSZF-et.
Amennyiben kérdésük van, forduljanak bizalommal kapcsolattartójukhoz vagy a Vállalati ügyfélszolgálathoz!
Kell készülnünk valamilyen módon a fejlesztésre? A fejlesztés ideje alatt is teljesülni fognak a rendszeres átutalási megbízásaink?
A rendszeres átutalások teljesülése a 2025. november 22-i Informatikai fejlesztésben érintett ügyfelek esetén, az azt követő napokban az alábbiak szerint történik:
A napi gyakoriságú rendszeres átutalási megbízás 2025. november 24-én, hétfőn nem teljesül.
Azon nem napi gyakoriságú rendszeres átutalási megbízások, melyek esedékessége 2025. november 22. (szombat), 2025. november 23. (vasárnap), vagy 2025. november 24. (hétfő), a hétfői nap helyett 2025. november 25-én, kedden teljesülnek.
Amennyiben ez nem megfelelő az Önök számára, akkor a rendszeres átutalás törlése, az adott napon eseti átutalás indítása, majd a rendszeres átutalás újbóli rögzítése szükséges.
Amennyiben rendszeres átutalási megbízásánál vagy jövőbeli időpontra előre rögzített eseti átutalási megbízásánál a kedvezményezett neve korábban 3 karakternél rövidebben került megadásra, a fejlesztést követően a megbízás nem teljesül. Ilyen esetben a megbízás újbóli megadása szükséges.
Fontos, hogy az utalásaink mindig pontosan érkezzenek, teljesüljenek. Ebben milyen változás várható?
Deviza fizetések: megbízásaik a jövőben akkor is befogadásra kerülnek, ha a megbízás pillanatában nem áll rendelkezésre elegendő fedezet a számlájukon. Amennyiben napon belül a Hirdetményben meghatározott benyújtási határidőig megérkezik a megbízás fedezete, akkor a megbízás teljesül, ellenkező esetben a fedezet hiánya miatt a megbízás elutasításra kerül, minden további értesítés, sorbaállítás vagy a megbízás értéknapjának módosítása nélkül. A jövőben a megbízás fedezete nem kerül zárolásra annak benyújtásakor, csak a teljesítés időpontjában. Ez az eljárás megegyezik a forint megbízások (ide nem értve az azonnali forint átutalás) jelenlegi fedezet biztosítási gyakorlatával. A papír alapon benyújtott, bankon kívüli deviza átutalási megbízások a benyújtás napját követő banküzemi értéknappal (a jelenleg megszokotthoz képest 1 nappal korábban) kerülnek feldolgozásra.
Forint fizetések: a papír alapon benyújtott eseti forint átutalások, illetve átvezetések feldolgozását a Bank a benyújtás napját követő banküzemi napon végzi el, a jelenlegi, a benyújtás napján belül történő feldolgozás helyett.
Változik-e bármi a kamatszámítás kapcsán?
A fejlesztést követően a kamatelszámolás napja a munkaszüneti napot megelőző munkanapra kerül át azokban az esetekben, amikor a hónap utolsó napja munkaszüneti napra esik. A változás a látra szóló betétek után számított, továbbá a számlatartozás (negatív egyenleg) esetén Önök által fizetendő, valamint a folyószámlahitelt terhelő kamatra egyaránt vonatkozik.
Változik-e bármi a díjszámítás kapcsán?
A fejlesztést követően MNB középárfolyamot alkalmazunk minden rendszeres és eseti díj elszámolásánál a K&H deviza I. középárfolyam helyett, amennyiben az érintett díjtípus Hirdetményben meghatározott devizaneme eltér a terhelt számla devizanemétől.
Mi fog változni a kivonaton? Hogyan tudjuk nyomon követni a számlaforgalmat?
Bankszámlakivonatunk tartalma és formája egyaránt megújul, egyes tranzakció elnevezések a bankszámlakivonaton és az elektronikusan lekért számlatörténetben változni fognak. A részletekről a weboldalunkon található további tájékoztatás: itt.
Amennyiben valamilyen automatikus feldolgozással használják ezeket, kérjük figyeljenek az esetlegesen szükséges változtatásra a korábban kiküldött tájékoztató levelünknek megfelelően. Link, ahol megtalálható a tájékoztató: itt
Változik-e a számlakivonat küldési rendje? Miért kapunk két kivonatot?
Havi kivonatgyakoriság esetén az Informatikai fejlesztés hónapjában bankszámláik forgalmáról két külön kivonat fog készülni: egy az Informatikai fejlesztést megelőző, egy pedig az azt követő időszakról.
A napi gyakoriságú kivonatokon számlazáráskor és az év végi kivonatküldésnél, valamint az Electra kivonatokon az „Időszak” mezőben nem a kiállítás napja kerül feltüntetésre, hanem az utolsó kivonat kiállításától eltelt teljes időszak.
Napi kivonat gyakorisággal rendelkező vállalati Ügyfelek bankszámlakivonat készítése:
- Hónap közben, napi kivonatgyakorisággal megnyitott bankszámla esetén, a számlanyitás napján nem készül kivonat. A következő banki napon készült bankszámlakivonat tartalmazza a számlanyitás napi tranzakciókat is.
- Amennyiben a napi kivonatküldés kivonatgyakoriság a hónap utolsó banki napján módosul havi gyakoriságra, a módosítás napján nem készül bankszámlakivonat. A bankszámlakivonat a következő hónap utolsó banki napján készül el, amely tartalmazza a kivonat gyakoriság módosítás napján könyvelt tranzakciókat is.
- Hónap közben lezárt számla esetén a számlazárás napján nem készül bankszámlakivonat. A bankszámlakivonat a következő banki napon készül el, amely tartalmazza az előző kivonat készítés óta a számlazárás napjának végéig könyvelt tranzakciókat.
Havi kivonat gyakorisággal rendelkező vállalati ügyfelek bankszámlakivonat készítése
- Amennyiben a bankszámla megnyitása a hónap utolsó banki napján történik, a számlanyitás napján nem készül havi bankszámlakivonat. A bankszámlakivonat a következő hónap utolsó banki napján készül el, amely tartalmazza a számlanyitás napján könyvelt tranzakciókat is.
- Amennyiben a havi kivonatküldés gyakoriság napi gyakoriságra módosul, a módosítás napján nem készül bankszámlakivonat. A bankszámlakivonat a következő banki napon készül el, amely tartalmazza az előző kivonat készítés óta a kivonat gyakoriság módosítás napjának végéig könyvelt tranzakciókat.
- Hónap közben lezárt bankszámla esetén a számlazárás napján nem készül bankszámlakivonat. A bankszámlakivonat a következő banki napon készül el, amely tartalmazza az előző kivonat készítés óta a számlazárás napjának végéig könyvelt tranzakciókat.
- Hónap utolsó banki napján lezárt számla esetén készül bankszámlakivonat. A következő banki napon készül egy tranzakció nélküli, „nullás” záró bankszámlakivonat is. A bankszámla zárása napján készülő bankszámlakivonat minden esetben papír alapon készül és postai úton kerül kézbesítés
Változik-e valami a számlakivonaton a lejáró betétekkel kapcsolatban?
A bankszámlakivonat készítés napján lejáró betét esetén előfordulhat, hogy a lejárt betét 0 Ft, azaz nulla forint összeggel jelenik meg a bankszámlakivonaton a „LEKÖTÖTT BETÉTEK ADATAI” részben, míg a lejárt betét jóváírt összege a tőkeelszámolási számlán csak a következő bankszámlakivonaton jelenik meg. A betét lejáratakor a jóváírt betét összege elérhető a tőkeelszámolási számlán, amely jóváírási tranzakció az elektronikus csatornákon látható.
Mit jelent az, hogy a Bank a tartozásainkat egyéb számláimról is kiegyenlítheti?
A jövőben az Önök számláján fedezethiány miatt az időközben esedékessé vált banki díjak/költségek és kamatok negatív egyenleget eredményezhetnek.
Bankkártyával rendelkezve, mennyiben érinti a használatát a fejlesztés?
A fejlesztés nem érinti a jelenleg megszokott bankkártya használatot. Továbbra is van lehetőség kártyafedezeti számla nyitására, amennyiben Önök nem a főszámláján keresztül szeretnék használni bankkártyájukat.
Mi változik a cash-pool szolgáltatások terén?
- tényleges pénzmozgással járó cash-poolok esetén (zero-balancing):
- nap végi átvezetések: A nap végi egyenlegek átvezetése a főszámlára bizonyos esetekben (pl. díjterhelések, kamatjóváírások) több részletben történik meg. Ilyenkor először a tagszámla díjterhelés előtti egyenlege, majd a terhelt díjak kerülnek felvezetésre a főszámlára. Noha több könyvelési lépés történik, a valós végeredmény nem változik.
- oda-vissza vezetések: Amennyiben a cash-pool kétirányú (oda-vissza vezetéses) úgy a fent említett esetnél a felvezetést követő első munkanap nyitása során a visszavezetés is két részletben érkezik majd meg: az eredetileg felvezetett egyenleg, majd a díjterhelések összessége. A napzárás azonban itt már ismét egyben fogja kezelni teljes felvezetendő összeget.
- belső kamatok elszámolása: Mivel módosul a banki kamatok elszámolásának időpontja (a kamatelszámolás napja a munkaszüneti napot megelőző munkanapra kerül át azokban az esetekben, amikor a hónap utolsó napja munkaszüneti napra esik), így a belső kamatelszámolással rendelkező cash-poolok is ezt a működést követik majd a jövőben. Fontos továbbá az is, hogy a belső betéti és hitelkamatok külön soron kerülnek majd elszámolásra – a mostani összevont módszertől eltérően.
- fiktív cash-poolok esetén:
- kamatbónusz elszámolása: Mivel módosul a banki kamatok elszámolásának időpontja (a kamatelszámolás napja a munkaszüneti napot megelőző munkanapra kerül át azokban az esetekben, amikor a hónap utolsó napja munkaszüneti napra esik), így a kamatbónusz elszámolása is ezt a működést követi majd.
Mi jelent a kamatozó záróegyenleg?
A Vállalati ügyfelek részére nyújtott pénzforgalmi és betéti szolgáltatásokra vonatkozó ÁSZF fogalom meghatározásában új fogalomként került be a Kamatozó záróegyenleg fogalma: „Kamatozó Záróegyenleg” az Informatikai rendszerek fejlesztésével érintett Számlatulajdonos számlájának napi záróegyenlege, a könyvelt tételek adott napi értéknapra vonatkozó egyenlege, amely a könyvelt tételek közül nem tartalmazza a jövőbeni értéknapos tételeket.
A változással érintett kivonaton a következő információk nem szerepelnek: Felhasználható egyenleg, Előjegyzett terhelés, Előjegyzett jóváírás.
A kivonattal kapcsolatos tételes változások:
|
változás előtti információ |
változás utáni információ |
|---|---|
|
nyitóegyenleg |
könyvelt nyitóegyenleg |
|
jóváírások |
nincs változás |
|
terhelések |
nincs változás |
|
záróegyenleg |
könyvelt záróegyenleg |
|
Felhasználható egyenleg |
nem szerepel a kivonaton |
|
Előjegyzett terhelés |
nem szerepel a kivonaton |
|
Előjegyzett jóváírás |
nem szerepel a kivonaton |
|
Zárolt összegek |
nincs változás |