hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

a K&H SZÉP kártya tulajdonosok már év elején bíztak a belföldi utazás lehetőségében

Úgy tűnik, a K&H SZÉP kártya tulajdonosok már év elején bíztak a közelgő újranyitásban, ugyanis a tavalyi év azonos időszakához képest idén alig csökkent a szálláshely alszámlára befizetett összeg. A K&H SZÉP kártyára jóváírt teljes összeg 27 százalékkal növekedett az első negyedévben, miközben a felhasználást leginkább az online vásárlások közel triplázódása húzta felfelé.

a kezdő és a haladó gamerek mindent tudó barátjává válhat a magyar fejlesztésű virtuális játékos asszisztens

A járvány megjelenését követően világszerte megnövekedett a videójátékkal kikapcsolódni vágyók aránya. A kezdő és a haladó gamerek számára azonban egyaránt zavaró és időigényes, ha minden alkalommal ki kell lépniük a játékból, amikor azzal kapcsolatos információt keresnek - erre hoz megoldást a Start it @K&H inkubátorprogramban mentorált startup innovatív fejlesztése, a Fridai. A virtuális játékos asszisztens hangvezérléssel működik, a hatékony információszerzést pedig a mesterséges intelligencia segíti. A felhasználók így a teljes figyelmüket a játékban tarthatják, ami hozzájárul a jobb teljesítményhez, és a zavartalan játékélményhez.

a festés áll a felújítási slágerlista élén

A lakásfelújítást tervezők döntő többsége, 72 százaléka kifestené az ingatlanját, míg a burkolatok korszerűsítése, cseréje a második helyen áll, utóbbit a 30-59 éves korosztály tagjainak 34 százaléka végeztetné el - derül ki a K&H biztos jövő indexéből, amely azt vizsgálta, hogy milyen munkákra kerülhet sor a közeljövőben tervezett felújítások során. A rezsiköltséget érintő fűtési rendszer felújítása csak az érintettek 18 százalékánál szerepel a listán. A rekonstrukcióra készülő háztartások 20 százaléka tartozik a legtudatosabbak közé, ők azok, akik a korszerűsítés után - amennyiben az értéknövekedés olyan mértékű, akkor - hozzáigazítják a lakásbiztosítást is. A K&H-hoz eddig több, mint 6 milliárd forint értékben érkezett hitel iránti érdeklődés.

rekordot értek el a fiatalok? Mennyien várnak fizetésemelést?

A 19-29 éves korosztály a koronavírus-járvány ellenére is nagyon optimista a munkavállalással kapcsolatban. A K&H ifjúsági indexéből az derül ki, hogy amellett, hogy 61 százalékuk stabilnak látja munkahelyét, 49 százalékuk megbecsültnek is érzi ott magát. Ezt a pozitív hozzáállást fokozhatja az is, hogy a dolgozó fiatalok 49 százaléka a járvány után a fizetése növekedésére számít.

hogyan élték meg a fiatalok a járványt?

A fiatal korosztály életére a járványhelyzet miatt bevezetett digitális oktatás nagy hatással volt, összesen 70 százalékuk került kapcsolatba a virtuális tanulással - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A felmérés szerint a 19-29 éves korosztály 51 százaléka kevesebbet találkozott a családtagjaival, vagy mozdult ki otthonról, mint korábban. A fiatalok 90 százaléka pedig banki ügyeiket is otthonról, digitálisan vagy online intézték.

az uniós pályázati startpisztoly eldördülésére várnak a cégek

Rendkívül megugrott az érdeklődés a kkv-k részéről az uniós pályázati lehetőségek iránt - derült ki a K&H kkv bizalmi index kutatás első negyedéves eredményeiből. Tízből négy vállalkozást komolyan érdekli valamelyik pályázat és a cégek több mint fele tartja reálisnak, hogy uniós forráshoz juthat. Emellett a Kamatmentes Újraindítási Gyorskölcsön is nagy segítséget jelenthet, ami már jelenleg is elérhető számukra.

A K&H Bank 12,6 milliárd forint, a K&H Biztosító pedig 2,6 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el 2021 első negyedévében

A K&H piaci részesedése a lakossági hitelezés minden szegmensében erőteljesen növekedett
A K&H az azonnali számlanyitás és a Google Pay elindításával folytatja innovációit

A K&H Bank 12,6 milliárd forint, a K&H Biztosító pedig 2,6 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el 2021 első negyedévében.

a közösségi média önmagában kevés a márkaépítéshez

Ha vállalkozni szeretnénk, ma már nem elég, ha ahhoz a termékhez vagy szolgáltatáshoz értünk, amit kínálunk. A vevők eléréséhez elengedhetetlen a marketing, a kommunikáció, amire nagyszerű lehetőséget nyújt a közösségi média. Ez azonban még kevés, ugyanis ahhoz, hogy hosszú távon meg tudjuk tartani a vevőket, tudatos márkaépítésre van szükség. A K&H szakértői és Balogh Levente, a Cápák között üzleti showműsor egyik befektetője úgy vélik, a márkaépítés ugyanolyan fontos, mint a cég pénzügyi vagy gyártási tevékenysége, így minél hamarabb érdemes kikérni a szakemberek véleményét, segítségét. A K&H nemrégiben elindította vállalkozásösztönző videósorozatát, amely többek között ebben a tevékenységben is segítséget nyújt.

új vezérigazgató a K&H Csoport élén

Guy Libot-t, a KBC Csoport korábbi pénzügyi szenior ügyvezető igazgatóját nevezték ki a K&H Csoport élére. Guy Libot hosszú és széleskörű nemzetközi tapasztalattal rendelkezik a pénzügyi szektorban, melynek során négy évig dolgozott már a K&H-nál is korábban. A K&H Csoport korábbi vezérigazgatóját, David Moucheront a KBC Bank Belgium vezérigazgatójává nevezték ki. 

A WAMP-on nem veszünk még egy darabig NFT-t, de a digitális műkincsek már itt vannak

Formát és jogállást kapott a digitális művészet az NFT-k (non fungible token), azaz a fel nem cserélhető tokenek megjelenésével. Ez a tokenfajta ugyan nem új, az ilyen jellegű használatról már évek óta spekulálnak a kriptovalutákat befektetési eszköznél többnek tekintő szakértők. A piac azonban 2021-re robbant be, most adtak el több digitális műalkotást is jelentős, több millió dolláros áron.

lendületes nyitás – közel hatezer számla született online

A vártnál nagyobb kereslet mutatkozik az online számlanyitásra a K&H-nál. A lehetőség február közepe óta érhető el, azóta közel 6 ezer ügyfél nyitott mobilon keresztül számlát, vagyis napi átlagban 78 számlát hoztak létre, továbbá több, mint 2200 bankkártyát digitalizáltak. A jelenleg közel 600 ezer digitálisan aktív ügyféllel rendelkező K&H újabb banki és nem banki szolgáltatásokat tesz elérhetővé.

a Simple On You lett a Cápák között K&H az innovációért különdíj nyertese

mostantól akár magunkra is ölthetjük kedvenc magyar verseinket

A szívünknek oly kedves verssorokkal már az utcán sétálva is találkozhatunk. A Cápák között harmadik évadjának K&H az innovációért különdíj nyertese, a Simple On You vállalkozás a divatot köti össze a magyar költészettel: innovatív technológia segítségével nyomtatott, mindennapi ruhadarabjaikon ugyanis a művészi rajzok, illusztrációk mellett, a legnagyobb költőink versidézetei tűnnek fel. A díjjal járó 1 millió forint értékű pénzügyi mentorprogram többek között a tulajdonosok pénzügyi tudatosságát fejleszti.

a digitalizáció társadalmi igénnyé kezd válni?

A társadalmi igények és a digitalizáció nyújtotta lehetőségek kettőse határozta meg a K&H elmúlt évi társadalmi felelősségvállalási tevékenységét, aminek köszönhetően hatékony eszközöket tudott nyújtani a vírusjárvány megelőzése és kezelése érdekében. Az új eszközök bevezetésével olyan innovatív megoldások váltak a pénzügyi szolgáltatások részévé, amelyek használata hosszú távon beépül a mindennapi ügyintézésbe.

társadalmi egyenlőség kell a sportban is

Négy hónap van csupán hátra a 2021. augusztus 24. - szeptember 5. közötti időpontra átütemezett Tokiói Nyári Paralimpiai Játékokig, így a sportolók számára most mindennél fontosabb a közönség szurkolása, biztatása. De nemcsak erre van szüksége a parasportolóknak, hanem arra is, hogy meglássuk a teljesítményük mögötti valódi értéket. Ami nem valami szuperképesség, hanem az az elszántság, kitartás és bátorság, ami bármelyik élsportolót jellemez - buzdít mindenkit a K&H, a Magyar Paralimpiai Bizottság ezüst fokozatú támogatója, a Magyar Paralimpiai Csapat Pénzintézete.

a női és férfi vezetővel is rendelkező vállalkozások teljesítenek a legjobban

Bár a vállalkozó vagy vezető pozíciót betöltő nők társadalmi elfogadottsága és vállalkozói berkeken belüli megítélése az utóbbi években egyaránt javulni látszik, napjainkban még mindig nagyon alacsony a nők aránya a vállalkozói körökben. Holott, gazdasági szempontból az egész társadalom jól járna, ha több nő vállalkozna - vélik K&H szakértői és Tomán Szabina, a Cápák között üzleti showműsor egyik befektetője. Annak érdekében azonban, hogy ez megvalósuljon, nemcsak a nőknek kell tenniük, mert a vállalkozókedvet a partnerek támogatása is tudja ösztönözni. 

a kkv-k optimizmusa erősödik, de beruházásokat még óvatosan terveznek

A járvány negatív hatása lassan enyhülni látszik a hazai kis- és középvállalkozások körében, ugyanis a második hullámhoz képest mérséklődött azok száma, akiknek csökkent az árbevétele, valamint azok aránya is, akiket kedvezőtlenül érintett a pandémia kapcsán kialakult gazdasági helyzet. Ennek ellenére csak visszafogottan terveznek fejlesztéseket: a K&H kkv bizalmi index első negyedéves kutatása alapján a cégek beruházási hajlandósága folyamatosan csökkenő tendenciát mutat, melyet a járványhelyzet tovább erősített. A kkv-k óvatosságát a gyorsan változó árfolyam is indokolhatja, ami a cégek harmadának üzleti tevékenységét akadályozza.

a fiatalok nagy része a párnája alatt tartja a megtakarított pénzét, pedig a mobilba is tehetné

A 19-29 éves korosztály tagjai közül minden negyedik spórol csak rendszeresen, akár már a hónap elején félretesz azért, hogy később ne érhessék kellemetlen meglepetések, illetve, hogy óvatos alapot képezzenek valamilyen későbbi költésre. Azonban a félretett pénzzel rendelkezőknek mindössze 11 százaléka használ valamilyen banki megtakarítási konstrukciót, 35 százalék pedig nem bankban tartja a félretett pénzét - derült ki a K&H ifjúsági indexéből. A megtakarításra szánt összeget áprilistól már könnyen befektetéssé lehet alakítani a K&H mobilbankjában is, ugyanis elérhetővé válnak az értékpapírszámlák és befektetési jegyek, minden ügyfél számára.

lendületesen nyitott a Google Pay

Pár nap alatt közel 12 ezer K&H bankkártya landolt a Google Pay fizetési alkalmazásban - közölte a bank, amely Magyarországon április elején elsőként tette elérhetővé hazai pénzintézetként a Google Pay androidos fizetési megoldást. Az első tíz napban több, mint tízezer alkalommal történt vásárlás összesen 61 millió forint értékben, ami azt mutatja, hogy készpénzmentes elektronikus vagy okostelefonos fizetés térnyerésében komoly szerepet kaphat a GPay.

visszatérőben a hazai kkv-k bizalma: látszik a fény az alagút végén?

A harmadik hullám okozta kihívások ellenére tovább javultak a hazai kis- és középvállalkozások következő egy évre vonatkozó várakozásai, derült ki a K&H kkv bizalmi index első negyedéves kutatásából. A cégek éledező optimizmusát igazolja, hogy az index az előző időszakhoz képest 9 pontról 14 pontra ugrott, mely erőteljesen közelít a járványt megelőző időszakban mért értékekhez. Ez többek között annak tudható be, hogy a kkv-k pozitívan ítélik meg a kormány gazdaságpolitikai intézkedéseit, valamint több európai uniós forrásra számítanak.

a mesterséges intelligencia már a pénzügyeinket is támogatja

A mesterséges intelligencia (MI) már nem a fantasztikus filmek izgalmas látványeleme, hanem egyre inkább a mindennapjaink részét képezi, hiszen az orvostudománytól kezdve a pénzügyekig számos területen jelen van. Az ilyen irányú fejlesztések azonban még meghatározóbbak lesznek a jövőben, amelyet az is mutat, hogy világszerte egyre több forrást szánnak az MI támogatású megoldásokra a befektetők. A trend a hazai startupok körében is felfelé ívelő pályán mozog, melyet számos ígéretes, világszinten is élenjáró eredmény igazol: a Start it @K&H inkubátorprogramban részt vevő csapatok többek között a mesterséges intelligencia segítségével újítják meg a kriptokereskedést, a könyvelést és a videójátékok világát. A K&H innovatív megoldásai pedig a pénzügyi folyamatokat és platformokat helyezik új alapokra - hangzott el a Startup Szerda eseményen.

indul a Google Pay, a hazai bankok közül elsőként a K&H-nál

Elsőként vezeti be a Google Pay okostelefonos fizetési megoldást a K&H Magyarországon a hazai pénzintézetek között, mely újabb lendületet adhat a bankkártyás, azon belül is a biztonságos, okostelefonos fizetéseknek - közölte a K&H.  A múlt évben a magyarországi kibocsátású kártyákkal összesen közel 970 milliószor, napi átlagban 2,65 millió alkalommal fizettek belföldön, ami 7 százalékos emelkedésnek felel meg. A K&H érintésmentes mobilfizetést alkalmazó felhasználói pedig ötször annyian lettek 2020-ban, mint egy évvel korábban voltak.

a KBC jelentést tett közzé a fenntarthatóság területén elért eredményeiről

A KBC 2021. április 1-én tette közzé éves fenntarthatósági jelentését, ami áttekinti a KBC fenntartható bankbiztosítóként és alapkezelőként 2020-ban elért eredményeit.  A jelentés részletesen bemutatja, hogy miként járulnak hozzá a KBC fenntarthatósági célkitűzései  a Fenntartható Fejlődési Célok (SDG-k1) eléréséhez. A KBC a nemzetközi GRI-szabványokat2  követi, és 2019 óta alkalmazza a Fenntarthatósági Számviteli Standard Testület (SASB) által kidolgozott kritériumokat is. 2019 óta a KBC a fenntarthatósági jelentésében figyelembe veszi a klímaváltozás pénzügyi kockázatait elemző munkacsoport, a TCFD ajánlásait3  is. A jelentés részletesen megvizsgálja az éghajlati célkitűzéseket és a fenntarthatóságra vonatkozó tények és adatok áttekintését, azokat a területeket, amelyekre a KBC befolyást gyakorolhat, és azt is, hogy a KBC miként felel meg nyilvános kötelezettségvállalásainak.

vállalkozás indításakor jobb, ha nem a barátodra hallgatsz

Fokozatosan romlik Magyarországon az újonnan létrejövő vállalkozások túlélési aránya, közel minden harmadik cég az első öt évben elbukik. Ennek sokszor az az oka, hogy bár a fiatal vállalkozójelölteknek még nincs elegendő piaci tapasztalata, kapcsolatrendszere és vevői ismerete, a szakemberek segítsége helyett mégis legtöbben barátaik, ismerőseik véleményét kérik ki az üzleti jellegű kérdésekben. A vállalkozások hosszú távú sikere tehát azon is múlik, hogy felismerjék szakmai korlátaikat, hiányosságaikat, és tapasztalt üzleti tanácsadókhoz forduljanak, mert az innovatív ötlet bár felkelti a vállalkozás iránt az érdeklődést, a szakmai tudás és tervezés adja az alapját az eredményes működésnek - javasolják a K&H szakértői, valamint Balogh Péter, a Cápák között üzleti show-műsor egyik befektetője.

gyerekcipőben járnak a hazai vállalatok a fenntarthatóság útján

Gyerekcipőben jár a hazai nagyvállalati szektor a fenntarthatóság megvalósításában, de legalábbis hatalmas eltérések figyelhetők meg a cégek között – mutat rá a K&H nagyvállalati növekedési index kutatás az aktuális helyzetre. Hétből egy cég rendelkezik már fenntarthatósági stratégiával, miközben közel kétharmaduk egyelőre nem is foglalkozik a kérdéssel.

betegellátás perceken belül, videóhíváson keresztül

díjnyertes app újítja meg a hazai orvosi ellátást

A pandémia következtében minden eddiginél nagyobb igény mutatkozik a digitális megoldások alkalmazására az egészségügyben. Erre reagál a Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődött, majd a 2020-as év applikációjának választott DokiApp, amelynek köszönhetően a pácienseknek nem kell napokat, vagy heteket várniuk arra, hogy szakemberrel konzultálhassanak a problémájukról. A DokiApp-on keresztül akár néhány percen belül rendelkezésre áll egy orvos, akinek a páciens egy videóhívás során beszámolhat a panaszairól. A hívás alatt elhangzott beszélgetés pedig minden esetben titkosítva van a két fél között, így támogatva az orvosi titoktartási kötelezettséget.

autó vagy gyaloglás a tömegközlekedés helyett? így döntöttek a magyarok

A pandémia során sokan váltottak tömegközlekedésről autóra, a 30-59 évesek 44 százaléka döntött így - derül ki a K&H biztos jövő indexéből, amely a közlekedési szokások koronavírus-járvány miatt bekövetkezett változását mutatja be. A felmérés szerint jelentős azoknak az aránya, akik nem az autójukkal, hanem gyaloglással váltották le a buszozást. 

már csak minden tizedik magyar hordja helytelenül a maszkot

autózás során 62 százalék veszi fel

A magyarok többsége saját bevallása szerint szabályosan hordja a maszkot, ha elhagyja az otthonát - derül ki a K&H biztos jövő indexéből. 89 százalékuk szabálykövető, míg 11 százalékuk lazábban veszi az előírásokat. Az autós közlekedés során 38 százalékuk egyáltalán nem visel maszkot, 51 százalékuk csak akkor, ha idegennel vagy rokonnal utazik együtt, 11 százalékuk pedig minden esetben.

nehéz helyzetben vágtak neki a harmadik hullámnak a cégek

Nehéz helyzetben indultak neki a cégek a koronavírus-járvány harmadik hullámának - derült ki a K&H kkv bizalmi index kutatás eredményeiből.  A második hullám ugyanis tízből 9 kkv-t hátrányosan érintett, amelyek miatt a cégek több mint felénél megszorító intézkedések alkalmazására volt szükség. A legtöbb vállalkozás számára a belföldi kereslet csökkenése és a megváltozott munkafolyamatok okoztak eddig nehézséget.

hogyan tovább, katás egyéni vállalkozók?

A 2021. január 1-jétől életbe lépett kata szigorítások kihívás elé állítják a kisadózókat és partnereiket, akik a NAV idei tervezete alapján szigorúbb ellenőrzésekre is számíthatnak. Sok vállalkozó számára ugyanakkor még kérdéses lehet, hogy milyen lehetőségei vannak, ha a szabályozási változások miatt másik adónemet kell választania. A K&H szakértői összegyűjtötték, hogy kinek lehet érdemes váltani és ha erre kerül a sor, milyen egyéb adózási formák állnak a jelenlegi katások rendelkezésére.

javul az autósok szabálykövetése

kevesebb a gyorshajtó és nem telefonálnak annyian vezetés közben

A magyarok szerint szigorúbban követjük a közlekedési szabályokat és óvatosabban vezetünk – derül ki a K&H biztos jövő indexéből. A megkérdezettek 28 százaléka szerint a sofőrök közül sokan betartják a sebességkorlátokat, azonban egy évvel korábban csak 19 százalékuk volt ezen a véleményen. A felmérésben résztvevők megítélése alapján figyelmesebbek lettek az autósok a hazai utakon és előzékenyebbek a gyalogátkelőhelyeken. A gépjárművezetők 42 százaléka állította saját magáról, hogy nem hajt gyorsan, szemben a 2019-ben mért 37 százalékos aránnyal, azonban az is kiderült a felmérésből, hogy az autósok 13 százaléka kapott pont emiatt büntetést.

K&H: a járvány alatt többen keresték a biztonságot

Bár a múlt évben a személyi kölcsönök magyarországi piaca 40 százalékkal zsugorodott, a K&H-nál mindössze fele akkora volt a csökkenés, miközben jelentősen nőtt az online igénylések aránya. Tavaly már a személyi kölcsönök több mint 50 százalékát kérték a bank online felületein, szemben az egy évvel korábbi 33 százalékkal. A személyi kölcsönösök körében 5 százalékkal nőtt az igény arra is, hogy a hitelhez elérhető legyen a törlesztési biztosítás, amely pénzügyi nehézség esetén jelent segítséget.

a környezettudatos startupokra a befektetők is ráharapnak

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) 2020-as felmérése szerint Magyarországon fejenként átlagosan 65 kg élelmiszert dobunk évente a kukába, aminek több mint fele nagyobb odafigyeléssel megmenthető lenne - de hogyan? Például a Start it @K&H inkubátor programban részt vevő Munch csapatának innovatív megoldásával. A startup által fejlesztett alkalmazással a boltok, pékségek, éttermek és szállodák a nap végén kedvezményesen értékesíthetik az el nem adott, ám jó minőségű ételeiket, így felvéve a harcot az élelmiszerpazarlással. A kezdeményezés pedig nemcsak a felhasználók, de a befektetők körében is igen népszerű: a Cápák Között üzleti showműsor történetében először, az összes Cápa beszállt a csapat támogatásába. 

így a nyugdíjasoknak is olcsóbb és egyszerűbb lehet a bankolás

A mindennapi bankolás egyre hangsúlyosabb az online térben, amire a járvány csak ráerősített. A nyugdíjasok is vevők rá, ugyanis a K&H 60 év feletti ügyfeleinek 38 százaléka online lép kapcsolatba a bankkal. Az anyabanknál, a KBC-nél is hasonló a helyzet, Belgiumban a 80 év felettiek 35 százaléka, a 65-80 évesek között pedig 10-ből 6-an választják az online csatornákat.

K&H alapok kezelője: előkerült az áremelkedéstől való félelem

A koronavírus-járvány utáni kilábalás időszakára készülnek a piacok. Könnyen lehet, hogy a korábban vártnál drágább lesz az olaj és egyre nagyobb rizikót jelent az infláció - derül ki a K&H alapok kezelőjének portfóliómenedzsere, Kovács Mátyás összefoglalójából. A jelenlegi helyzetben a kötvénypiacok kerülendők, hozamkilátással továbbra is a részvénypiacok kecsegtetnek, ám az óvatosság kiemelt szempont. 

mi történt a fiatalok egészségével?

Bár a fiatalok 43 százaléka elégedett az egészségével, ennek ellenére jelentős, 17 százalékos a pesszimisták aránya ezen a téren. Emellett növekedett azoknak az aránya, akik a jövőben több figyelmet fordítanának az egészségükre - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A fiatal korban kialakított kiegyensúlyozott, sportos élet, a nyugdíjaskori megtakarításokat is befolyásolja, hiszen idős korunkban a bevételeink akár közel negyedét is elkölthetjük az egészségünk megőrzésére.

hazai fejlesztés határozhatja meg a kártevőirtás jövőjét

A mezőgazdaság területén, a hatékonyság növeléséhez ma már elengedhetetlen a digitális megoldások használata, ami igaz a kártevőkezelésre is. A Start it @K&H inkubátorprogramban „nevelkedő” SMAPP LAB, a világon másodikként fejlesztett ki egy teljesen digitalizált csapdarendszert, ami lehetővé teszi a molyok életciklusára vonatkozó adatok feldolgozását, elemzését és megosztását. Így segítve az agrárszakembereket abban, hogy kevesebb energiabefektetéssel, a megfelelő időben kezdhessék meg a permetezést. A csapat innovatív fejlesztése már több ország érdeklődését is felkeltette.

10-ből 4 fiatal mindössze 1 hónapig bírná jövedelem nélkül

A 19-29 éves korosztály 23 százaléka tudatosan spórol, már a hónap elején félretesz, ugyanakkor a 28 százaléka egyáltalán nem takarékoskodik - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A legtöbben általános tartalék céljából, vagy lakásra, esetleg autóra gyűjtenek, bár az ingatlanra spórolók aránya jelentősen csökkent. A megkérdezettek több mint felének egyáltalán nincs megtakarítása és jövedelem nélkül a fiatalok 41 százaléka maximum egy hónapig tudna megélni. 

magas az újonnan induló cégek száma, de a vállalkozókedv még nem elég a sikerhez

Hazánkban sokak számára vonzó opció az alkalmazotti lét helyett saját ötletük megvalósításán dolgozni, és vállalkozást indítani. Ez abból is látszik, hogy a járvány- és a gazdasági helyzet ellenére tavaly a cégalapítások száma gyakorlatilag megegyezett a 2019-es, rendkívül magas értékkel. Ahhoz azonban, hogy az új cégek a járványhelyzet következtében előállt helyzethez sikeresen tudjanak alkalmazkodni, a szakértői segítség mellett erős elkötelezettségre és egyedi ötletre van szükség – állítja a hamarosan induló Cápák között üzleti showműsor egyik befektetője, Moldován András.

a K&H meghosszabbította támogatását a magyar paralimpikonok eredményes tokiói felkészüléséhez

A Magyar Parasport Napján jelentette be a K&H a Magyar Paralimpiai Bizottság támogatásának meghosszabbítását. A megállapodás értelmében a K&H újabb egy évre a Magyar Paralimpiai Bizottság ezüst fokozatú támogatója és a Magyar Paralimpiai Csapat Pénzintézete az augusztus 24-én kezdődő tokiói paralimpiára felkészülés segítése érdekében. Jelenleg már javában zajlik a kvótaszerzés, eddig 15 igazolt kvótával rendelkezik a csapat.

& milyen egy új kreatív platform a K&H &
a VMLY&R COMMERCE együttműködésében?

TE&K&H néven új kreatív platformot mutatott be a K&H Csoport, amelyet a VMLY&R COMMERCE-szel (volt Geometry) együttműködésben fejlesztettek. A fintech-es TE&K&H platform a bank új szolgáltatásáról, a mobilalkalmazáson keresztüli számlanyitásról szóló kampányban debütál.

a számlanyitás is olyan egyszerűvé válik, mint egy szelfi

Néhány perc alatt bárki, bárhonnan, bármikor megnyithatja a bankszámláját, amihez azonnal használható digitális bankkártya is jár, anélkül, hogy bankfiókba kellene mennie, köszönhetően a K&H új fejlesztésének. Az online számlanyitás ezen formája mérföldkő a digitális bankolásban, mivel mindösszesen mobiltelefon, internetkapcsolat, kamera, lakcímkártya és személyi igazolvány vagy útlevél kell hozzá. A K&H arra számít, hogy a jövőben a számlanyitások többsége már az új megoldás segítségével történik majd. 

A K&H Bank 42,3 milliárd, a K&H Biztosító pedig 8,3 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el 2020-ban

A K&H piaci részesedése minden hitelezési szegmensben erőteljesen növekedett
A K&H+ közlekedési mobiljegy és az egyedülálló online számlanyitási szolgáltatás elindításával a K&H folytatja innovációit

A K&H Bank 2020-ban jó pénzügyi teljesítményt nyújtott, és 42,3 milliárd forint nettó nyereséget ért el, ami éves összehasonlításban 6%-os növekedésnek felel meg a rendkívüli tételek 12,7 milliárd forintos adózás előtti negatív hatásától megtisztítva. 2020-ban a K&H Biztosító 8,3 milliárd forint adózás utáni nyereséget realizált.

a fiatalok pesszimisták ha fizetésemelésről van szó

A dolgozó fiatalok 58 százaléka csekély mértékű, az infláció alatti fizetésemelésre számít - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. Az érintettek közel negyede szerint ugyanakkora nettót kap, mint eddig, csökkenéstől viszont csak 3 százalékuk tart. A férfiak több mint 80 százaléka számít „vastagabb borítékra”, míg a nőknek csak a 63 százaléka derűlátó ezen a téren. 

kiemelkedő digitális hitelintézet lett a bank, megérkezett az állami védjegy

Elsők között kapta meg a Digitális Jólét program „kiemelkedő digitális hitelintézet” védjegyét a K&H Bank. Azok a pénzügyi szolgáltatók használhatják a védjegyet, amelyek fejlesztéseikkel, különböző megoldásaikkal hozzájárulnak a digitális gazdaság fejlődéséhez. Az innovatív szolgáltatások fejlesztését kiemelt stratégiai célként kezelő K&H Bank az elmúlt időszakban egy sor új digitális szolgáltatást vezetett be, például a digitális csatornákon lekérdezhető bankkártya PIN-kódot vagy a videóhívásos vállalkozói számlanyitást. 

K&H alapok kezelője: eltűnt két rizikófaktor, kedvezőek a kilátások

Két kockázattal kevesebb: véget ért az amerikai elnökválasztás miatti bizonytalanság és a járványhelyzetnek is látják a végét a befektetők. Mindez kedvező hangulatot teremt a piacokon – derül ki a K&H alapok kezelőjének összeállításából. Továbbra is jó hozammal kecsegtetnek a részvénypiacok, elsősorban az amerikai és a távol-keleti porond tűnik vonzónak. 

megszerették a fiatal dolgozókat

a többség szerint nehéz most állást találni

Derűlátás és pesszimizmus is felfedezhető a fiataloknál - derül ki a K&H ifjúsági indexéből, amely a dolgozó 19-29 évesek munkaerőpiaci helyzetét vizsgálta. Az érintettek 69 százaléka érezte stabilnak a munkahelyét a múlt év végén, szemben a három hónappal korábbi alig több mint 40 százalékos aránnyal. Nagyon kevesen mondták azt, hogy a járvány miatt kialakult helyzetben könnyű lenne állást találni. Ugyanakkor rekord is született, a dolgozó fiatalok majdnem fele - 48 százaléka - érezte megbecsültnek magát a munkahelyén, hasonlóan jó eredményre a felmérés 8 éves történetében sosem volt példa.

a legtöbben 1-3 millió forintot költenének lakásfelújításra

elindult a felújítási támogatás

A megkérdezettek közel fele tervez idén felújítást, a legtöbben pedig 1 és 3 millió forint közötti összeget költenének erre - derült ki a felújítási támogatás bejelentése után a K&H ügyfelei körében végzett felmérésből. A válaszadók 6 százaléka bár nem tervezte, de az új támogatásról olvasva valószínűleg mégis belevág valamilyen felújításba a közeljövőben. A pénzintézetnél a három százalékos jelzálog alapú hitel felvétele a konstrukció kezdetétől, vagyis február elsejétől vált elérhetővé.

vége a körülményes PIN-kód lekérdezésnek

azonnal, digitálisan lekérdezhető a bankkártyához szükséges PIN-kód és elindul a bankkártyák cseréje is

Azonnal lekérdezhető az elfelejtett PIN-kód a K&H Banknál, így aki elfelejtené a bankkártyájához tartozó kódját, az pár lépésben lekérdezheti újra, digitálisan, legkényelmesebben a mobilbankon, vagy az e-bankban. A magyar piacon eddig egyedülálló megoldás megkönnyíti az ügyfelek mindennapjait, hiszen már nem kell napokat várni az elfelejtett PIN-kód papír alapú újranyomtatására. A PIN-kód-lekérdezés megújulása mellett a pénzintézet bankkártyái is friss külsőt nyernek. 

ez vár 2021-ben a munkaerőpiacra

A tavalyi év a hirtelen változásokról és az ahhoz való alkalmazkodásról szólt a cégek és a dolgozók számára. Idén már tudatosan érdemes készülni arra, hogy a változás lesz az állandó, így ehhez igazodóan kell újragondolni a HR folyamatokat és eszközöket – javasolja a K&H HR vezetője.  Az új munkahelyi gyakorlatok várhatóan a toborzás, a beléptetés, a teljesítményértékelés és az elbocsátás menetét is érinteni fogják.

minden második ember zsebéből pénzt vett ki a járvány

a magyarok harmadának nőttek a kiadásai

A magyarok 50 százalékát anyagi szempontból is rosszul érintette a járvány, csökkent ugyanis a jövedelmük, 46 százalékuk nem érzékelt változást, 4 százalék pedig valamivel több pénzből tud gazdálkodni - mutat rá az éles különbségekre a K&H biztos jövő felmérése. Tízből hat válaszadónál a járvány miatt kútba esett a nyaralás, a megkérdezettek fele kevesebbet találkozott a rokonokkal, 34 százalékuknak pedig jelentősen nőttek a kiadásai a pandémia következtében. A járvány - amellett, hogy sokaknál anyagi téren negatív változást hozott - felértékelte a megtakarítások és az öngondoskodás fontosságát, hogy egy későbbi krízishelyzetben vagy éppen a nyugdíjba vonulás után az érintettek stabilabb anyagi helyzetet teremthessenek maguknak.

tarolt az NHP Hajrá 2020-ban

tavaly a K&H Bank több mint 173 milliárd forint értékben kötött NHP Hajrá szerződést

Aktív szerepet vállal a K&H Bank az NHP Hajrá hitelezésben. Áprilisi indulása óta ugyanis a pénzintézet több mint 173 milliárd forint értékben közel 1500 szerződést kötött. A pénzintézet által jóváhagyott hitelek jelentős része Észak-Magyarországhoz, illetve az alföldi régiókhoz köthető. Az ágazatok közül az agrárium számított a legaktívabbnak a hitelfelvételben, míg a települések között Debrecen, valamint Miskolc regionális üzleti központok emelkedtek ki.

médiaügynökséget vált a K&H

tenderen választotta ki a pénzintézet új médiaügynökségi partnerét

2021 januárjától a Mindshare végzi a K&H Csoport médiaügynökségi feladatait.

Kreatív ügynökséget vált a K&H

Tenderen választotta ki a pénzintézet az új kreatív ügynökségét

2021 januárjától a Geometry Budapest - amely ügynökség 2021-től VMLY&R Commerce néven folytatja a működését - végzi a K&H Csoport kreatív ügynökségi munkáit.

meglepően olcsó lenne a klímaprobléma megoldása

a globális GDP töredékéből kijöhet

A globális GDP 2,5 százaléka elég lehet a klímaváltozásból adódó gondok kezelésére, miközben a járvány miatti kilábalás ennek többszöröse. Az egyik legfontosabb tényező ezen a területen: tonnánként 130 dolláros – majdnem 40 ezer forintos – támogatást kap a szén-dioxid-kibocsátás, hátráltatva ezzel a klímavédelmi törekvéseket, melyek szerint inkább adóztatni kellene a fosszilis energia-előállítást világszerte. A fenntarthatóság a befektetések terén is egyre fontosabb. A K&H alapok kezelője a „zöld” befektetéseknél új szempontok szerint választja ki a portfóliójában szereplő cégeket. 

negyedmillió egyetemi hallgató életét könnyítheti meg a Unipie online könyvtára

Egyetemisták számára dolgozott ki egyedülálló digitális könyvtárat a Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő Unipie. Az alkalmazás sajátossága, hogy egyetlen rendszerben teszi elérhetővé a jegyzeteket és a tankönyveket, egyszerre több tudományterületről, melyek a platformon belül ki is jegyzetelhetőek. Az applikációra most különösen nagy szükség van, hiszen a jelenleg érvényben lévő kormányzati intézkedések hatására, több mint 250 ezer felsőoktatásban részt vevő hallgató tanul online formában.

Magyarország is jól járhat

A világszerte elindított gazdaságélénkítő intézkedéseket felemásan kezelik a piacok és a járvány megoldását jelentő vakcinák esetében is csak a jót nézik a befektetők. A mostani helyzet szerint úgy tűnik, mintha a kockázatokkal nem törődnének - véli Kovács Mátyás, a K&H alapok kezelőjének portfóliómenedzsere. Ha az optimista forgatókönyv valósul meg jövőre, akkor Európa, a közép-kelet-európai régió és Magyarország is jól járhat részvénypiaci szempontból. 

ilyen lesz a karácsony a fiatalok szerint

A legtöbb fiatal szerint a járvány miatt teljesen más lesz a karácsony, mint korábban – áll a K&H ifjúsági indexében. A 19-29 éves korosztály tagjainak 20 százaléka több időt tölt majd a párjával, gyerekeivel. Emellett a fiatalok több mint fele saját magával és hobbijaival is többet foglalkozna. Többségük arra számít, hogy az emberek lazábban kezelik majd a járványszabályokat az ünnepi időszakban és hitelből oldják meg a karácsonyozást. 

ismét változik a NAV online adatszolgáltatási kötelezettség

így várhatóan még többen használják majd ki az online számlázás és az online bankolás összekapcsolásának előnyeit

2021. január 1-jétől a cégeknek és az egyéni vállalkozóknak már a magánszemélyek részére kiállított számlákat is jelenteni kell a NAV-nak, ami újabb lökést adhat az online számlázásra való átállásnak.  A K&H tapasztalatai alapján a július 1-jén érvénybe lépő online adatszolgáltatási kötelezettségre a kkv-k többsége fel volt készülve - mivel 57 százalékuk ezt megelőzően is rendelkezett online számlázó programmal. A Számlázz.hu autokassza szolgáltatással eddig több mint 2,7 ezer K&H ügyfél szinkronizálta bankszámláját, de a jövő évi változás hatására várhatóan még többen használják majd ki az online számlázás és az online bankolás összekapcsolása nyújtotta előnyöket.

sokkal több ment élelmiszerre

rezsifizetésnél is pörögnek a kártyák

Közel 21 százalékkal többet költöttek belföldön a K&H bankkártyásai az idei év első kilenc napjában, mint egy évvel korábban - áll a bank összefoglalójában, amelyből kiderül az is, hogy például a bankkártyás élelmiszer-vásárlások összege 40 százalékkal emelkedett, de a rezsifizetésnél is egyre kedveltebb a bankkártya. A készpénzmentes forgalom a következő időszakban is növekedhet, mivel januártól az online pénztárgépes boltoknak kötelező lesz elektronikus fizetési megoldást biztosítaniuk. 

innováció a K&H-nál: már egyetlen videóhívással is nyithatnak számlát az egyéni vállalkozók

A járványhelyzet miatt bevezetett kormányzati intézkedések és a szabályozási változások jelentős lökést adtak a vállalkozások digitalizációjához. A Digiméter 2020 őszén megjelent kutatása szerint azonban még van hova fejlődni, ugyanis a magyar cégek általános digitális érettségi mutatója jelenleg százból 40 ponton áll. A K&H Bank tapasztalatai alapján a vállalkozói ügyfelek kifejezetten nyitottak a digitális banki megoldások, főként a mobilbank használata iránt. A pénzintézet most pedig az elektronikus megoldások fejlesztésének egy újabb lépéséhez érkezett: elindította az egyéni vállalkozók számára az online videóhívással történő számlanyitást.

a fiatalok 29 ezer forintból vennének ajándékot, de óriásiak a különbségek

idén kevesebbet költünk ajándékra, annyit, mint 2017-ben

A fiatalok idén karácsonykor átlagosan 29 ezer forintot szánnak ajándékvásárlásra - derül ki a K&H ifjúsági indexéből, amely azt vizsgálta, mennyi pénzt költenének a 19-29 évesek az ünnepi szezonban. A vidéki kisvárosokban élők 23 ezer forintot, a budapestiek és megyeszékhelyen lakók viszont 33-35 ezer forintos karácsonyi büdzsét említettek. Az idei évben minden második fiatal azt vallotta, kevesebbet költ ajándékokra a tavalyi évhez képest és 38 százalékuk kevesebb embernek ajándékoz.

mennyi ideig futná a magyaroknak megtakarításaikból?

36 százalék legfeljebb 1 hónapra elegendő tartalékkal rendelkezik

Bár a magyarok átlagosan 7 hónapig tudnának megélni a meglévő megtakarításukból, ha megszűnne a rendszeres havi jövedelmük, 36 százalékuknak mindössze 1 hónapra elegendő tartaléka van a K&H biztos jövő felmérése szerint. Éppen ezért kulcsfontosságú, hogy egyre többen elkezdjék a megtakarítást, hogy egy későbbi, a hirtelen jött élethelyzetekben - például munkanélküliség esetére - is legyen tartalékuk. 

friss, vegyszermentes zöldségek egész évben egy hazai startuptól

szezontól és időjárási körülményektől függetlenül

A mezőgazdaság egyik legjelentősebb kihívására, az egyre csökkenő termőföldek problémájára kínál megoldást egy hazai fejlesztés. A Start it @K&H inkubátorban fejlődő startup, a bedrock.farm, olyan környezetbarát, automatizált, vertikális beltéri növénytermesztési rendszert dolgozott ki, melynek segítségével az időjárási körülményektől és szezontól függetlenül, az év minden napján magas minőségű zöldségekkel képes ellátni a hazai éttermeket.

webshop indítás az év végi vásárlási láz előtt

még nem késő behozni a lemaradást!

Komoly szerephez jutott az egyébként is dinamikusan növekvő e-kereskedelem a járvány hatására, ami az előttünk álló hetekben még tovább fokozódhat, a november 11-én életbe lépett kormányintézkedések és a közelgő karácsonyi vásárlási láz következtében.  Amelyik cég eddig nem indított webshopot, most még be tudja hozni a lemaradást az ünnepi roham előtt – ehhez adtak tanácsot a K&H, a Shoprenter.hu, valamint a Cápák között üzleti showműsor szakemberei a K&H üzleti tippek online rendezvénysorozat webáruházindítással kapcsolatos eseményén.

2020 első 9 hónapjában a K&H Bank 31,7 milliárd forint, a K&H Biztosító pedig 7 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el
16%-os a növekedés a hitelállományban éves összehasonlításban, amely részben a harmadik negyedév gazdasági élénkülésének köszönhető

A K&H+ közlekedési szolgáltatás elindításával a K&H folytatja digitális innovációját

A K&H Bank 2020 első 9 hónapjában 31,7 milliárd forint nettó nyereséget ért el, ami éves összehasonlításban 11%-os növekedésnek felel meg a rendkívüli tételek, összesen 11,2 milliárd forintos adózás előtti negatív hatásától megtisztítva. 2020 első 9 hónapjában a K&H Biztosító 7 milliárd forint adózás utáni nyereséget realizált.

  • Az év első kilenc hónapjában a K&H összesen 457 milliárd forintnyi új hitelt helyezett ki, és teljes hitelvolumene éves összehasonlításban 16%-kal, 1863 milliárd forintra nőtt a harmadik negyedév erős hitelezési tevékenységének  köszönhetően. 
  • A folyószámla forgalom volumene a második negyedéves mélypontról a harmadik negyedévre helyreállt. 
  • A növekvő üzleti volumenek elsősorban a harmadik negyedévben tapasztalható gazdasági élénkülésnek voltak köszönhetőek, míg a negyedik negyedévben ismételt lassulás várható a koronavírus-járvány második hulláma miatt. 
  • Az új lakossági hitelkihelyezések terén elért piaci részesedés 13,6%-ra nőtt a harmadik negyedévben (a 2019 harmadik negyedévében mért 10,0%-hoz képest). 
  • A K&H ezidáig 130 milliárd forint értékben szerződött le hiteleket a „Növekedési Hitelprogram Hajrá” keretében. 
  • A K&H folytatja digitális innovációit a K&H+ szolgáltatás elindításával, amely mobilbanki alkalmazásában több mint 460 000 mobilbanki felhasználó számára automatikusan elérhető közlekedési jegyvásárlást kínál.

digitalizálódik a bankolás, jönnek az új innovációk, maradnak a személyes ügyfélpontok

Bár a nagyobb döntést igénylő helyzetekben még mindig a személyes ügyintézést választják a K&H ügyfelek, az e-csatornák felhasználói köre 15 százalékos növekedéssel már átlépte a félmillió főt. Legnagyobb mértékben a szeptemberben rekordot döntő mobilbank nőtt, 47 százalékkal többen intézték pénzügyeiket ezen keresztül, mint egy évvel korábban. Itt került most bevezetésre a K&H+ szolgáltatás is, mellyel közlekedési mobiljegyet vásárolhatunk. Ezenkívül az új bankkártyák aktiválása és a PIN kód kezelés is digitálissá vált a K&H ügyfelei számára.

megingathatja a kkv-kat a járvány második hulláma

Megérzik a járvány második hullámát a hazai kis- és középvállalkozások, ugyanis a K&H kkv bizalmi index kutatás legfrissebb adatai alapján az előző negyedévhez képest, kevésbé tekintenek bizakodóan az előttük álló egy évre. Az index értéke jelentősen, 12 pontról 7 pontra csökkent, ami többek között annak tudható be, hogy a cégek növekvő közterhekre és kevesebb uniós forrásra számítanak. Az november 11-től életbe lépő kormányzati szigorítások várhatóan még tovább csökkentik majd a várakozásokat a következő mérési időszakban, a negyedik negyedévben.

digitális nyitottság és erősebb csapatszellem a járvány hatására

13 csapattal bővült a Start it @K&H inkubátor

Az őszi kiválasztási kör eredményeként 13 startup került be a Start it @K&H programba, így a hazai vezető, iparágfüggetlen inkubátor összesen 28 aktív csapattal folytatja tovább működését. A pandémiás helyzet sem törte meg a csapatok lelkesedését, hiszen a programba 47 startup jelentkezett, akikre egységesen az innovatív, digitális megoldásokra való nyitottság és az erős csapatkohézió volt leginkább jellemző.

2050-ben 200 százalékos lehet az öregedési index mekkora havi összegből fogunk tudni megélni ekkor, nyugdíjasként?

Akár már 2050-ben elérheti a 200 százalékot a magyar öregedési index a legfrissebb előrejelzések szerint, vagyis demográfiai változások nélkül sokkal több nyugdíjast kell eltartania az aktív dolgozóknak. A ma 30-59-es korosztályba tartozó magyarok pedig most úgy gondolják, ha elérkezik számukra a nyugdíjaskor, havi 215 ezer forintra lesz szükségük, hogy kényelmesen megéljenek. Ezért is lényeges az öngondoskodás és a kisösszegű, rendszeres megtakarítás mihamarabbi megkezdése - derül ki a biztos jövő elnevezésű K&H kutatásból, mely alapján a társaság a Takarékossági Világnap alkalmából készített összeállítást.

még mindig keveset teszünk a nyugdíjas évekért, a koronavírus pedig tovább rontja a hozzáállásunkat

A korábbi évekhez hasonlóan ellentmondásosan látják a nyugdíjjövőjüket a magyarok: bár 82 százalékuk fontosnak tartja az öngondoskodást, mégis főleg az állami nyugdíjra számítanak időskorukban - többek között ez derül ki a K&H Biztosító kutatásából. Akiknek van nyugdíjcélú megtakarítása, azok átlagosan 1,8 millió forintot halmoztak fel eddig, de a többség jelenleg kevesebb, mint 500 ezer forintnál tart, miközben 21 millió forintos megtakarításra lenne szükségük a gondtalan nyugdíjas évekért. A megoldás közel 60 szerint a rendszeres, kisösszegű megtakarításokban van, azonban akiket nagyon rosszul érintett a járvány pénzügyileg, sokkal kevésbé tartják fontosnak ezt, mint a többiek. Összességében minél jobban érintett valaki a koronavírus által, annál kevésbé akar a hosszú távú pénzügyekkel foglalkozni.

továbbra is borúlátók a hazai nagyvállalatok

Továbbra is pesszimisták a hazai vállalatok, a K&H nagyvállalati növekedési index értéke az előző negyedévhez képest nem változott, jelenleg is -2 ponton áll. A vállalatok saját kilátásaikat kedvezőbben látják, a gazdasági környezet megítélésében azonban drasztikus, az index történetének eddigi legnagyobb zuhanása figyelhető meg.

zöldbe borul Európa

szemléletváltást és technológiai fejlődést sürget a Közös Agrárpolitika új ciklusa

Jelentős változásokat hozhat a Közös Agrárpolitika új ciklusa, amelyben kiemelt szerepet kapnak a fenntarthatóságot célzó intézkedések, így a Biodiverzitás és a „Termőföldtől az asztalig” stratégia is. Az Európai Zöld Megállapodás részét képező stratégiák kivitelezése ugyanakkor komoly kihívások elé állíthatják a hazai mezőgazdaságot, ugyanis teljesítésük hosszú távú szemléletmódváltást és technológiai fejlesztést igényel – hívják fel a figyelmet a legfontosabb hatásokra a K&H Bank és az agrárszektor szakértői.

hogyan hozhat össze 24 millió forintot egy huszonéves nő? És 26 milliót egy harmincas férfi?

Több mint 24 millió forintot tud felhalmozni egy huszonéves nő a nyugdíjba vonulásáig, ha a nettó átlagfizetésének körülbelül 10 százalékát havonta félreteszi. Egy tíz évvel idősebb férfi pedig 26 millió forintra tehet szert - derül ki a K&H Biztosító összeállításából. A társaság tapasztalatai szerint az öngondoskodás és a nyugdíjas évekre történő takarékoskodás egyre inkább a fókuszba kerül szinte mindegyik korosztályban. Ezt jelzi az is, hogy a K&H Biztosító az idei első félévben - a koronavírus-járvány ellenére – nyugdíjbiztosítások értékesítésében 24 százalékos növekedést ért el.

az NHP Hajrá az agrár és a kereskedelmi cégek körében a legkeresettebb

a K&H eddig közel 130 milliárd forint értékben kötött NHP Hajrá szerződést

Áprilisi indulása óta összesen közel 130 milliárd forint értékben kötött NHP Hajrá szerződést a K&H Bank. A legtöbb hiteligény a növénytermesztéssel, állattenyésztéssel, vadgazdálkodással foglalkozó cégek részéről tapasztalható, de közel ilyen aktívak a kereskedelmi vállalkozások is. A legnépszerűbb hitelcél továbbra is a forgóeszköz finanszírozás.

a sikeres vállalkozás 90 százalékban a megvalósításon múlik

A vállalkozói létforma népszerű hazánkban, sokan azonban már az indulást követően megrekednek, és nem tudnak tovább fejlődni. A vállalkozók ugyanis hajlamosak túlértékelni az ötletet, ami a vállalkozás csupán 10 százalékát adja. Valójában a siker 90 százalékban a megvalósításon múlik. Ahhoz, hogy egy cég hosszú távon stabilan működjön, főleg akaratra, a működtetéshez szükséges tudásra és pénzügyi tudatosságra van szükség – állítják a K&H szakértői és Balogh Levente, a Cápák között üzleti showműsor egyik befektetője.