hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

újra berobban az Airbnb?

digitális okoskulcs teszi egyszerűbbé a vendég- és ügyfélfogadást

A korlátozó intézkedések feloldása ismét felpörgetheti a járvány miatt válságba került Airbnb népszerűségét. Így a kényszerszünet után most még inkább felértékelődhetnek a jó áron elérhető, biztonságos szálláshelyek. Az Airbnb-házigazdák számára ezért kiváló segítség lehet a hamarosan Európa-szerte alkalmazható okos ajtónyitó készülék, ami biztonságossá és kényelmessé teszi a vendég- és ügyfélfogadást. A hazai mérnökök által fejlesztett eszközt a Start it @K&H inkubátorprogram startupja, a PhoneIn dobja piacra.

a fogyatékosságot látjuk vagy a sportteljesítményt?

hamarosan kiderül az éppen két hét múlva kezdődő tokiói paralimpiai játékokon

„Micsoda teljesítmény, kerekesszékből képes tust adni!” - gondolták a nézők, amikor Szekeres Pál paralimipiai aranyérmet szerzett tőrvívásban. A megváltozott képességű sportolók kapcsán ugyanis sokszor arra fókuszál a közönség, hogy fizikai akadályoztatása ellenére mit ért el. A K&H, a Magyar Paralimpiai Csapat Pénzintézete azonban úgy látja, nem ez a helyes hozzáállás. Néhány nap múlva zárul az olimpia, és lassan a paralimpikonok is csomagolnak az augusztus 24-én kezdődő játékokra. A 10 sportágban, 40 sportolóból álló magyar küldöttség nagy reményekkel vág neki a tokiói játékoknak, ennek apropóján mutatjuk be a parasport egy kevésbé ismert oldalát.

a digitalizáció új fejezetet nyit az egészségügyben is

A digitális technológiák a betegségek megelőzését, a mentést és a gyógyítást is új szintre emelik. Különösen a gyermekeknél, akiknél az innovatív eszközök egyszerű, gyors és hatékony megoldást jelenthetnek a kritikus pillanatokban - véli a gyermekegészségügy digitális fejlődését támogató K&H. A bank ezért augusztusig tartó adományprogramjában összeköti a fizetés legkorszerűbb módját az innovatív életmentő eszközök beszerzésével.

milliárdokat hagyhatnak külföldön a magyarok a nyári időszakban - érdemes pár dologra odafigyelni!

A külföldi utazások miatt nyáron általában jelentősen emelkedik a külföldi kártyaforgalom és készpénzfelvétel. A K&H-nál a járványt megelőzően, 2019 nyári hónapjaiban a kártyás vásárlások összege másfélszerese volt a havi átlagnak, a készpénzfelvételeké pedig közel 30 százalékkal volt magasabb. Ekkor egy-egy K&H-s külföldön 6-7 alkalommal vásárolt a kártyájával és összesen közel 80 ezer forintot költött. A K&H összeállításából kiderül az is, mire érdemes figyelni idén, ha külföldre utazunk és fizetésre kerül sor.

big data, IoT, mesterséges intelligencia

mennyire kapott rá Magyarország?

A digitális fejlődés eredményeként a nagy mennyiségű adatok kezelésével (big data), a dolgok internete (IoT) térnyerésével, a mesterséges intelligencia használatával hatékonyabbá, jövedelmezőbbé válhatnak a cégek, ám a magyar vállalkozások még kevésbé nyitottak ezekre az innovatív megoldásokra - derül ki a K&H innovációs indexéből. Nagy mennyiségű adat feldolgozása mindössze a cégek 18 százalékánál mindennapos, 71 százalékuknál hiányzik a palettáról. A sokoldalúan felhasználható mesterséges intelligencia lehetőségével csak a magyar vállalkozások kevesebb mint 10 százaléka él.

hiányoznak az újdonságok a KKV-k életéből

kevesen vágtak bele az innovációba

Kisebbségben vannak Magyarországon azok a cégek, amelyek az utóbbi időszakban új terméket dobtak a piacra, a K&H innovációs indexe szerint 100-ból 43 cégre volt ez igaz. A nagyvállalatok kilógnak a mezőnyből, közel 70 százalékuk rukkolt ki újdonsággal, miközben a legkisebb cégeknek csak a 38 százaléka tett ugyanígy. Az iparban és szolgáltatási szektorban érdekelt cégeké a főszerep az új termékeknél, a kereskedelmi és agrárcégek lemaradásban vannak.

fizetésemelés és SZÉP kártya - ez vár a kkv-knál dolgozókra

A járvány úgy tűnik, nyomott hagy a kkv-k bérezési szándékán is. A fizetések várt 7 százalékos emelkedése mellett ismét egyre többen tervezik béren kívüli juttatásokkal értékelni az alkalmazottak munkáját - derül ki a K&H kkv bizalmi index felmérés legfrissebb eredményeiből.

K&H: fémből van és elég menő, itt az új bankkártya a privátbanki ügyfeleknek

Számos megújult, exkluzív szolgáltatással kiegészített, fémből készült bankkártyára válthatnak a K&H privátbanki ügyfelei. Számukra ugyanis már igényelhető a MasterCard prémium bankkártyája, a World Elite - közölte a bank. A kártya a klasszikus fizetési funkció mellett, a nemzetközi repülőtereken belépést biztosít a prémium váróterembe, emellett asszisztenciaszolgáltatást és biztosítást is nyújt például olyan helyzetekben, ahol azonnali orvosi konzultációra van szükség.

jönnek a legfiatalabb e-sport bajnokok

szombaton rendezik a K&H Junior Rocket League Kupa döntőjét

Szombaton indul a második K&H Junior Rocket League Kupa döntője a legkiválóbb csapatok részvételével, ahol a fiatalabb generáció is lehetőséget kap megmutatni tehetségét és elképesztő gyorsaságát. Két selejtező kör után 38 csapatból a hat legjobb került be a döntőbe, ahol az MTK Budapest és a Future Gaming csapatával kiegészülve nyolcan küzdenek meg a bajnoki címért.

egyre tudatosabbak pénzügyeikben a fiatalok

a koronavírus is rámutatott milyen fontos a megtakarítás

A K&H ifjúsági indexe 19-29 éves fiatalok pénzügyi attitűdjét vizsgálja - ők 2021-ben nagyon magas arányban rendelkeztek megtakarítással, és az erre való törekvésük is nőtt.  A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szakértői már gyerekkortól tanítják, hogyan kell okosan meghozni a pénzügyi döntéseket. A vetélkedő 11 éve alatt résztvevő gyerekek egy része ma már önállóan hozza meg anyagi helyzetére vonatkozó döntéseit.

ételrendelés és befeketés egy appban

elérkezett a szuperappok kora

Egyre több funkció érhető el a hagyományos pénzintézetek mobilbanki applikációjában, melyek között a nem banki szolgáltatások is teret kapnak. Egy applikáció letöltése azonban nem garancia arra, hogy használatba is kerül, ezért a fintech világ, a neobankok, bigtechek és a hagyományos pénzintézetek is arra keresik a megoldást, hogy hogyan sűríthetnének bele egyetlen egy appba a pénzügyi szolgáltatások mellett mindent, amire a felhasználónak szüksége van, hogy az alkalmazás használatának valószínűségét növeljék.

a diákok fele optimistán látja a munkaerőpiacot

Sok diák derűlátó: az iskola befejezése után 50 százalékuk arra számít, hogy könnyen munkába tud majd állni - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. Ettől magasabb eredmény a kutatás elmúlt kilenc éve alatt csak 2017-2018-ban fordult elő. Ettől függetlenül akadnak pesszimisták is, a diákok 17 százaléka attól tart, hogy nehezen talál majd munkát, 5 százalékuk szerint pedig nagyon nehéz lesz.

kíméletlen viharok tépázzák az országot

növekszik a bejelentések száma, de még messze a szezon vége

Az idén több komoly vihar pusztított Magyarországon és sok lakóingatlanban tett kárt az időjárás, a K&H-hoz eddig összesen, hozzávetőlegesen 3300 lakásbiztosításhoz és casco-hoz köthető kárbejelentés érkezett 440 millió forint összértékben. Bár ez jelentős összeg és még lehetnek újabb viharok a következő hetekben, a nyári viharkárok szempontjából a 2010-es esztendő volt a legrosszabb, abban az évben közel 34 ezer kárbejelentés történt a nyári viharszezonban, a K&H pedig akkor mintegy 900 millió forint kártérítést fizetett az érintetteknek. 

nem számítanak már súlyos járványhelyzetre a kkv-k

Ha jön is negyedik hullám, négyből három kkv már nem számol a tavaszihoz hasonló súlyosságú járványhelyzettel. Az újabb korlátozások helyett inkább a vírus előtti működési teljesítményük visszaállítására fókuszálnak - derül ki a K&H felméréséből.

ne csak baj esetén gondolj a mentőkre, most is vedd elő a mobilodat

adományozási kampányt indít a K&H

Ha nem lenne épp elég érv a mobilfizetés mellett az, hogy gyors, egyszerű és az egyik leginnovatívabb fizetési megoldás, a K&H most még eggyel megtoldja. Adományozási kampányt indít, hogy a járvány során erőn felüli helytállással dolgozó mentők új, innovatív életmentő műszerekkel tudják ellátni a sérülteket. Ha valaki mától augusztus végéig digitálisan fizet mobillal  vagy okoseszközzel, akkor a K&H minden tranzakció után 10 forintot adományoz az Országos Mentőszolgálat javára, összesen akár 50 millió forint értékben.

sok cég innovációval menekül előre

lemaradásban a magyar vállalati szektor a big data területén

A járvány okozta gazdasági válság utáni kilábalásban főszerepet kap az innováció, de ezen a téren felemás kép rajzolódik ki Magyarországon - derül ki a K&H most elindított innovációs indexéből, amely a 300 millió forintot meghaladó éves árbevétellel rendelkező magyar cégek innovációhoz való hozzáállását és terveit mutatja be. A magyar vállalatok a járvány hatására előre menekülnek: tízből négyen jelentek meg új termékkel vagy szolgáltatással az elmúlt 2 évben, amelyek az árbevétel ötödét adták. A magyar cégek 45 százaléka viszont a digitális transzformációt nem tartja fontosnak, tízből hat cég nem hajtott végre digitális fejlesztést az utóbbi két évben. Egyelőre kevesen foglalkoznak nagy mennyiségű adatok feldolgozásával és a mesterséges intelligencia alkalmazásával is.

a finanszírozásban is szerepet fog kapni a fenntarthatóság

a K&H már elkezdte ügyfelei felkészítését a fenntarthatósági normákra

A fenntarthatóság egyre fontosabb téma a gazdasági szereplők számára is. A cégeknek azért is ideje átállni a fenntarthatóbb működésre, hogy a jövőben is akadály nélkül és elérhető áron jussanak finanszírozási forrásokhoz. A K&H üzleti tanácsadóit képzéssel készíti fel arra, hogy segíteni tudják nagyvállalati ügyfeleiket a fenntarthatósági kérdésekben.

bejött az alszámlák közti átjárhatóság

duplájával emelkedett a K&H SZÉP kártya elfogadóhelyek száma

Az alszámlák közötti átjárhatóságnak is köszönhetően hatalmas érdeklődés van a SZÉP kártya iránt. 2021 első felében duplájával emelkedett a K&H SZÉP kártya elfogadóhelyek száma és a szálláshely, valamint a szabadidő alszámlák használata is megkétszereződött az előző év azonos időszakához képest. Ezzel az első félévben a K&H SZÉP kártya költések elérték a 11 milliárd forintot.

80 millió forintnál jár ismét a viharszámla – hogyan érdemes védekezni a villámlással szemben

Újabb zivatarrendszer okozta vihar és jégeső pusztított országszerte az elmúlt hétvégén. A K&H-hoz 350 lakásbiztosításhoz és 150 casco biztosításhoz köthető kárbejelentés érkezett hétfő reggelig. A károk felmérése azonnal megkezdődött.

négyéves mélypontján az utazásra szánt költéseink

Jóval kevesebbet költenének idén a belföldi vagy külföldi utazást tervezők: a 183 ezer forintos átlagösszeg négyéves mélypontot jelent. Ebből az összegből egyébként átlagosan két fő menne pihenni - derül ki a K&H biztos jövő felméréséből. Az utazást a legtöbben a megtakarításaikból, jövedelmükből finanszíroznák, de 10-ből 3-an a SZÉP kártyájukon található összeggel is számolnak.

17 éves csúcson a kkv-k várakozásai

20 pontra emelkedett a K&H kkv bizalmi index, ami a hazai kis- és középvállalkozások várakozásait 17 éve vizsgáló felmérés eddigi legoptimistább értéke. A minden szektorban pozitív képet mutató eredmények főként annak köszönhetők, hogy a cégek pénzügyi helyzetük alakulását és a gazdaságpolitikai intézkedéseket tekintve is derűlátók.

ez történt az első félidőben a babaváróval

Miközben a teljes magyarországi piacon a folyósított babaváró kölcsönök összege az év első öt hónapjában csökkent, a K&H-nál jelentősen, 36 százalékkal nőtt - ez csak egy, beszédes szám a 2 éves születésnapját ünneplő konstrukcióról, amelyhez hasonlóan kedvezményes államilag támogatott hitel korábban nem volt a piacon. A K&H babaváróinak nagy része biztosra megy, 10-ből 4-en úgy kérik a hitelt, hogy már úton van a baba.

erre figyeljünk utazás előtt, hogy biztos legyen a pihenés

Fokozatosan változnak az utazással kapcsolatos szabályok, így érdemes tisztában lenni a külföldi utazás tervezése során azzal, hogy az úticélul választott országra érvényes-e az utasbiztosításunk. A K&H utasbiztosítása azokra az országokra is kiterjed, amelyek ugyan szerepelnek a Külgazdasági és Külügyminisztérium által utazásra nem javasolt térségek listáján (I. kategória), de kizárólag a COVID-19 járvány miatt kerültek fel oda.

a digitalizáció a társadalmi szerepvállalásban is helyet kap

A társadalmi igények és a digitalizáció nyújtotta lehetőségek határozták meg a K&H elmúlt évi társadalmi felelősségvállalási tevékenységét. Az innovatív megoldások nemcsak a vírusjárvány kordában tartását segítették, de mára a mindennapi pénzügyi szolgáltatások részévé váltak. A K&H csatlakozott a Svéd Kamara által szervezett CSR Tudatossági Héthez, hogy ezzel is hangsúlyozza a téma fontosságát.

zsebünkben a bankunk - de beszélgethetünk is vele?

A modern technológia leglátványosabb eszközei az elmúlt öt évből a digitális személyi asszisztensek voltak. Ezek az asszisztensek képesek a beszédfelismerésre, legújabban pedig a vásárlásra is. Kérdés, hogy a bankolásban mennyire lesznek bevethetőek, és ha technológiailag lehetséges is, mindez az ügyfelek számára rejteget-e majd biztonsági aggályokat, például egy kávézóban megkérnénk-e a bankunkat élő szóban, hogy utalja el az aktuális rezsit.

nagyon kapósak a lakossági kölcsönök kétszámjegyű növekedés szinte mindenhol

Erős a kereslet a K&H hitelei iránt. A folyósított lakáshitelek összege az év első négy hónapjában 39 százalékkal nőtt, miközben a teljes piac csak 7 százalékos növekedést mutatott. A babaváró hitel esetében a K&H 27 százalékos többletet ért el, szemben az országos piac zsugorodásával, a személyi kölcsönöknél pedig 3 százalékos volt a bővülés. Valamennyi hitel esetében a lakásfelújítás az egyik fontos cél és egyre nagyobb az érdeklődés az államilag támogatott lakáskorszerűsítési kölcsön iránt is.

fejenként több mint 5 millió forint hitelt kértek a lakásfelújítók

A lakásfelújítás, mint konkrét hitelcél került egyre inkább fókuszba a hiteligényléseknél az év első felévben - közölte a K&H. A felújításra igényelt jelzáloghitelek 63 százalékát már az idén februártól elérhető államilag támogatott otthonfelújítási kölcsön adja. Egy-egy otthonelújítási hitel esetében az átlagos kölcsönösszeg 5,2 millió forint. A személyi kölcsönöknél is egyre nagyobb a lakáskorszerűsítők aránya.

a digitalizáció elérte a tömegközlekedőket is Budapest toronymagasan vezet

A magyar nagyvárosokban megnőtt az okostelefonokon vásárolt tömegközlekedési jegyek száma, így az eddigi legjobb hónapját zárta a K&H+ alkalmazás, amelynek ma már több mint 50 ezer felhasználója van - közölte a K&H. A közlekedési mobiljegy-vásárlás nagyon népszerű funkció a mobilalkalmazáson belül, ahol ezer virtuális utazási jogosultságot adó jegytípus közül választhatnak az érintettek.

ötletes megoldás, amivel a torta és az ünnepi készülődés is édesebb

Prémium cukrásztorták és minden ünnepi kellék egy helyen: ezt tudja a Budapest különleges cukrászdáinak termékeit összegyűjtő és kiszállító Édes Város, ahol az édességek mellett most már dekorációk, partikellékek és ajándékok is elérhetőek. A Start it @K&H inkubátorprogramjában rész vett startup fejlesztése olyannyira különleges, hogy világszinten mindössze egyetlen hasonló vállalkozás van.

2024-ben fókuszba kerülhet a parasport támogatása

A paralimpikonok támogatása olyan terület, amelyhez világszerte jellemzően csak a paralimpia idejére csatlakoznak a cégek. A soron következő párizsi viadal már most beindította a szponzorgépezetet, hogy minél több neves nemzetközi márka a parasport mellé álljon.  Az esemény mellett azonban az igazi segítséget a felkészülés és a közösség támogató figyelme jelenti – véli a Magyar Paralimpiai Csapat Pénzintézete, a K&H.

lassan, de biztosan halad a gazdaság kifehérítése

Az elektronikus fizetés és az online számlázás nemcsak a pénzügyi szolgáltatásokat teszi könnyebbé, gyorsabbá és biztonságosabbá, de a gazdaság kifehérítését is nagyban segíti. Igaz, a korábban nem könyvelt tételek hivatalos útra terelése nem egyik napról a másikra történik, többéves távlatban nézve azonban ezek feltételezett aránya 5-6 százalékpontos csökkenést mutat – derült ki a K&H kkv-k körében végezett felméréséből.

rezsi 2.0 avagy az előfizetések átláthatóvá tétele versenyelőny lehet a bankoknak

A dobozos szoftvernek lassan vége van, havi előfizetési díjat kérnek a professzionális gyártók. Az operációs rendszer pedig szinte megszűnt termék lenni, ideális esetben frissítésekkel együtt jár a számítógéphez. Az előfizetésekben rejlő lehetőségek azonban ennyivel még nincsenek kiaknázva.

háromszorosan nyerhetünk a fenntarthatóság ösztönzésével

A K&H új fejezetet nyit a pénzintézeti szerepvállalásában. A saját fenntartható működése mellett a lakosság és a cégek felelős tevékenységét, működését is ösztönzi. Ezzel pedig triplán nyerhetünk. A környezetünk védelme mellett ugyanis a fenntarthatóság elvét követő vállalatok versenyelőnyre tehetnek szert, a lakossági befektetők pedig a társadalmilag felelős alapokon (social responsible investment - SRI) keresztül az iparág növekedéséből profitálhatnak.

így reagálnak a kkv-k a kata szigorításra

Közel minden tizedik kkv-t érint megrendelői oldalról a katás adózás idén életbe lépett szigorítása. A cégek túlnyomó többsége ezért a 3 millió forintos éves megbízási díj eléréséig tervez szerződést kötni katás vállalkozóval, illetve más adózási forma választását javasolja számukra - derül ki a K&H kkv-k körében végzett kutatásából. Az adóhatóság fokozott ellenőrzése és a vevői kapcsolatok megőrzése szempontjából is egyaránt elengedhetetlen azonban az adózási státuszra vonatkozó pontos tájékoztatás.

kelendőek a lakáshitelek, berobbantak a felújítási kölcsönök

Bár a teljes magyarországi lakáshitelpiacon az új szerződések összege 4,7 százalékkal csökkent az első negyedévben,  K&H-nál az új lakáshitel-szerződések összege 33 százalékkal emelkedett. Az otthonfelújítási hitelre is nagy az igény, közel 1300 fő nyújtott be igénylést összesen 6,5 milliárd forint értékben ezeknél a konstrukcióknál az átlagos hitelösszeg meghaladja az 5 millió forintot.

minden harmadik új számla az ifjúságé

Az ifjúsági számlák száma a K&H-nál május közepén meghaladta az 50 ezret, szemben a múlt év végi 39 ezres állománnyal, így ma már minden harmadik bankszámlanyitás 27 éven alulihoz köthető. Az is jól látszódik, hogy a fiatalok többet fizettek bankkártyával, az egy vásárlásra jutó összeg pedig egy év leforgása alatt 28 százalékkal 4400 forintra nőtt. A digitális megoldások térnyerését az is jól mutatja, hogy a 19-29 éves korosztály 32 százaléka minden banki ügyet online intéz.

több mint 5 millió forint, jellemzően ennyi pénz kell egy vállalkozás beindításához

Jellemzően több mint ötmillió forint szükséges az első pár évben egy vállalkozás beindításához és működtetéséhez - derült ki a K&H felméréséből. A vállalkozók a legtöbb pénzt termékük vagy szolgáltatásuk minőségének fejlesztésére költik, míg a plusz, külső forrásokat leginkább marketingtevékenységre, valamint digitális, innovációs fejlesztésekre fordítanák. 

több tízezer forintot vett ki a járvány sok fiatal zsebéből

10-ből 4 fiatal bevételei csökkentek a koronavírus-járvány tavalyi megjelenése óta, ők átlagosan 74 ezer forintról voltak kénytelenek lemondani. A 19-29 éves korosztály tagjainak 41 százaléka nem érzékelt változást, velük szemben a fiatalok majdnem hatoda a bevételek növekedéséről számolt be – derült ki a K&H ifjúsági indexéből.

a K&H SZÉP kártya tulajdonosok már év elején bíztak a belföldi utazás lehetőségében

Úgy tűnik, a K&H SZÉP kártya tulajdonosok már év elején bíztak a közelgő újranyitásban, ugyanis a tavalyi év azonos időszakához képest idén alig csökkent a szálláshely alszámlára befizetett összeg. A K&H SZÉP kártyára jóváírt teljes összeg 27 százalékkal növekedett az első negyedévben, miközben a felhasználást leginkább az online vásárlások közel triplázódása húzta felfelé.

a kezdő és a haladó gamerek mindent tudó barátjává válhat a magyar fejlesztésű virtuális játékos asszisztens

A járvány megjelenését követően világszerte megnövekedett a videójátékkal kikapcsolódni vágyók aránya. A kezdő és a haladó gamerek számára azonban egyaránt zavaró és időigényes, ha minden alkalommal ki kell lépniük a játékból, amikor azzal kapcsolatos információt keresnek - erre hoz megoldást a Start it @K&H inkubátorprogramban mentorált startup innovatív fejlesztése, a Fridai. A virtuális játékos asszisztens hangvezérléssel működik, a hatékony információszerzést pedig a mesterséges intelligencia segíti. A felhasználók így a teljes figyelmüket a játékban tarthatják, ami hozzájárul a jobb teljesítményhez, és a zavartalan játékélményhez.

a festés áll a felújítási slágerlista élén

A lakásfelújítást tervezők döntő többsége, 72 százaléka kifestené az ingatlanját, míg a burkolatok korszerűsítése, cseréje a második helyen áll, utóbbit a 30-59 éves korosztály tagjainak 34 százaléka végeztetné el - derül ki a K&H biztos jövő indexéből, amely azt vizsgálta, hogy milyen munkákra kerülhet sor a közeljövőben tervezett felújítások során. A rezsiköltséget érintő fűtési rendszer felújítása csak az érintettek 18 százalékánál szerepel a listán. A rekonstrukcióra készülő háztartások 20 százaléka tartozik a legtudatosabbak közé, ők azok, akik a korszerűsítés után - amennyiben az értéknövekedés olyan mértékű, akkor - hozzáigazítják a lakásbiztosítást is. A K&H-hoz eddig több, mint 6 milliárd forint értékben érkezett hitel iránti érdeklődés.

rekordot értek el a fiatalok? Mennyien várnak fizetésemelést?

A 19-29 éves korosztály a koronavírus-járvány ellenére is nagyon optimista a munkavállalással kapcsolatban. A K&H ifjúsági indexéből az derül ki, hogy amellett, hogy 61 százalékuk stabilnak látja munkahelyét, 49 százalékuk megbecsültnek is érzi ott magát. Ezt a pozitív hozzáállást fokozhatja az is, hogy a dolgozó fiatalok 49 százaléka a járvány után a fizetése növekedésére számít.

hogyan élték meg a fiatalok a járványt?

A fiatal korosztály életére a járványhelyzet miatt bevezetett digitális oktatás nagy hatással volt, összesen 70 százalékuk került kapcsolatba a virtuális tanulással - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A felmérés szerint a 19-29 éves korosztály 51 százaléka kevesebbet találkozott a családtagjaival, vagy mozdult ki otthonról, mint korábban. A fiatalok 90 százaléka pedig banki ügyeiket is otthonról, digitálisan vagy online intézték.

az uniós pályázati startpisztoly eldördülésére várnak a cégek

Rendkívül megugrott az érdeklődés a kkv-k részéről az uniós pályázati lehetőségek iránt - derült ki a K&H kkv bizalmi index kutatás első negyedéves eredményeiből. Tízből négy vállalkozást komolyan érdekli valamelyik pályázat és a cégek több mint fele tartja reálisnak, hogy uniós forráshoz juthat. Emellett a Kamatmentes Újraindítási Gyorskölcsön is nagy segítséget jelenthet, ami már jelenleg is elérhető számukra.

A K&H Bank 12,6 milliárd forint, a K&H Biztosító pedig 2,6 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el 2021 első negyedévében

A K&H piaci részesedése a lakossági hitelezés minden szegmensében erőteljesen növekedett
A K&H az azonnali számlanyitás és a Google Pay elindításával folytatja innovációit

A K&H Bank 12,6 milliárd forint, a K&H Biztosító pedig 2,6 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el 2021 első negyedévében.

a közösségi média önmagában kevés a márkaépítéshez

Ha vállalkozni szeretnénk, ma már nem elég, ha ahhoz a termékhez vagy szolgáltatáshoz értünk, amit kínálunk. A vevők eléréséhez elengedhetetlen a marketing, a kommunikáció, amire nagyszerű lehetőséget nyújt a közösségi média. Ez azonban még kevés, ugyanis ahhoz, hogy hosszú távon meg tudjuk tartani a vevőket, tudatos márkaépítésre van szükség. A K&H szakértői és Balogh Levente, a Cápák között üzleti showműsor egyik befektetője úgy vélik, a márkaépítés ugyanolyan fontos, mint a cég pénzügyi vagy gyártási tevékenysége, így minél hamarabb érdemes kikérni a szakemberek véleményét, segítségét. A K&H nemrégiben elindította vállalkozásösztönző videósorozatát, amely többek között ebben a tevékenységben is segítséget nyújt.

új vezérigazgató a K&H Csoport élén

Guy Libot-t, a KBC Csoport korábbi pénzügyi szenior ügyvezető igazgatóját nevezték ki a K&H Csoport élére. Guy Libot hosszú és széleskörű nemzetközi tapasztalattal rendelkezik a pénzügyi szektorban, melynek során négy évig dolgozott már a K&H-nál is korábban. A K&H Csoport korábbi vezérigazgatóját, David Moucheront a KBC Bank Belgium vezérigazgatójává nevezték ki. 

A WAMP-on nem veszünk még egy darabig NFT-t, de a digitális műkincsek már itt vannak

Formát és jogállást kapott a digitális művészet az NFT-k (non fungible token), azaz a fel nem cserélhető tokenek megjelenésével. Ez a tokenfajta ugyan nem új, az ilyen jellegű használatról már évek óta spekulálnak a kriptovalutákat befektetési eszköznél többnek tekintő szakértők. A piac azonban 2021-re robbant be, most adtak el több digitális műalkotást is jelentős, több millió dolláros áron.

lendületes nyitás – közel hatezer számla született online

A vártnál nagyobb kereslet mutatkozik az online számlanyitásra a K&H-nál. A lehetőség február közepe óta érhető el, azóta közel 6 ezer ügyfél nyitott mobilon keresztül számlát, vagyis napi átlagban 78 számlát hoztak létre, továbbá több, mint 2200 bankkártyát digitalizáltak. A jelenleg közel 600 ezer digitálisan aktív ügyféllel rendelkező K&H újabb banki és nem banki szolgáltatásokat tesz elérhetővé.

a Simple On You lett a Cápák között K&H az innovációért különdíj nyertese

mostantól akár magunkra is ölthetjük kedvenc magyar verseinket

A szívünknek oly kedves verssorokkal már az utcán sétálva is találkozhatunk. A Cápák között harmadik évadjának K&H az innovációért különdíj nyertese, a Simple On You vállalkozás a divatot köti össze a magyar költészettel: innovatív technológia segítségével nyomtatott, mindennapi ruhadarabjaikon ugyanis a művészi rajzok, illusztrációk mellett, a legnagyobb költőink versidézetei tűnnek fel. A díjjal járó 1 millió forint értékű pénzügyi mentorprogram többek között a tulajdonosok pénzügyi tudatosságát fejleszti.

a digitalizáció társadalmi igénnyé kezd válni?

A társadalmi igények és a digitalizáció nyújtotta lehetőségek kettőse határozta meg a K&H elmúlt évi társadalmi felelősségvállalási tevékenységét, aminek köszönhetően hatékony eszközöket tudott nyújtani a vírusjárvány megelőzése és kezelése érdekében. Az új eszközök bevezetésével olyan innovatív megoldások váltak a pénzügyi szolgáltatások részévé, amelyek használata hosszú távon beépül a mindennapi ügyintézésbe.

társadalmi egyenlőség kell a sportban is

Négy hónap van csupán hátra a 2021. augusztus 24. - szeptember 5. közötti időpontra átütemezett Tokiói Nyári Paralimpiai Játékokig, így a sportolók számára most mindennél fontosabb a közönség szurkolása, biztatása. De nemcsak erre van szüksége a parasportolóknak, hanem arra is, hogy meglássuk a teljesítményük mögötti valódi értéket. Ami nem valami szuperképesség, hanem az az elszántság, kitartás és bátorság, ami bármelyik élsportolót jellemez - buzdít mindenkit a K&H, a Magyar Paralimpiai Bizottság ezüst fokozatú támogatója, a Magyar Paralimpiai Csapat Pénzintézete.

a női és férfi vezetővel is rendelkező vállalkozások teljesítenek a legjobban

Bár a vállalkozó vagy vezető pozíciót betöltő nők társadalmi elfogadottsága és vállalkozói berkeken belüli megítélése az utóbbi években egyaránt javulni látszik, napjainkban még mindig nagyon alacsony a nők aránya a vállalkozói körökben. Holott, gazdasági szempontból az egész társadalom jól járna, ha több nő vállalkozna - vélik K&H szakértői és Tomán Szabina, a Cápák között üzleti showműsor egyik befektetője. Annak érdekében azonban, hogy ez megvalósuljon, nemcsak a nőknek kell tenniük, mert a vállalkozókedvet a partnerek támogatása is tudja ösztönözni. 

a kkv-k optimizmusa erősödik, de beruházásokat még óvatosan terveznek

A járvány negatív hatása lassan enyhülni látszik a hazai kis- és középvállalkozások körében, ugyanis a második hullámhoz képest mérséklődött azok száma, akiknek csökkent az árbevétele, valamint azok aránya is, akiket kedvezőtlenül érintett a pandémia kapcsán kialakult gazdasági helyzet. Ennek ellenére csak visszafogottan terveznek fejlesztéseket: a K&H kkv bizalmi index első negyedéves kutatása alapján a cégek beruházási hajlandósága folyamatosan csökkenő tendenciát mutat, melyet a járványhelyzet tovább erősített. A kkv-k óvatosságát a gyorsan változó árfolyam is indokolhatja, ami a cégek harmadának üzleti tevékenységét akadályozza.

a fiatalok nagy része a párnája alatt tartja a megtakarított pénzét, pedig a mobilba is tehetné

A 19-29 éves korosztály tagjai közül minden negyedik spórol csak rendszeresen, akár már a hónap elején félretesz azért, hogy később ne érhessék kellemetlen meglepetések, illetve, hogy óvatos alapot képezzenek valamilyen későbbi költésre. Azonban a félretett pénzzel rendelkezőknek mindössze 11 százaléka használ valamilyen banki megtakarítási konstrukciót, 35 százalék pedig nem bankban tartja a félretett pénzét - derült ki a K&H ifjúsági indexéből. A megtakarításra szánt összeget áprilistól már könnyen befektetéssé lehet alakítani a K&H mobilbankjában is, ugyanis elérhetővé válnak az értékpapírszámlák és befektetési jegyek, minden ügyfél számára.

lendületesen nyitott a Google Pay

Pár nap alatt közel 12 ezer K&H bankkártya landolt a Google Pay fizetési alkalmazásban - közölte a bank, amely Magyarországon április elején elsőként tette elérhetővé hazai pénzintézetként a Google Pay androidos fizetési megoldást. Az első tíz napban több, mint tízezer alkalommal történt vásárlás összesen 61 millió forint értékben, ami azt mutatja, hogy készpénzmentes elektronikus vagy okostelefonos fizetés térnyerésében komoly szerepet kaphat a GPay.

visszatérőben a hazai kkv-k bizalma: látszik a fény az alagút végén?

A harmadik hullám okozta kihívások ellenére tovább javultak a hazai kis- és középvállalkozások következő egy évre vonatkozó várakozásai, derült ki a K&H kkv bizalmi index első negyedéves kutatásából. A cégek éledező optimizmusát igazolja, hogy az index az előző időszakhoz képest 9 pontról 14 pontra ugrott, mely erőteljesen közelít a járványt megelőző időszakban mért értékekhez. Ez többek között annak tudható be, hogy a kkv-k pozitívan ítélik meg a kormány gazdaságpolitikai intézkedéseit, valamint több európai uniós forrásra számítanak.

a mesterséges intelligencia már a pénzügyeinket is támogatja

A mesterséges intelligencia (MI) már nem a fantasztikus filmek izgalmas látványeleme, hanem egyre inkább a mindennapjaink részét képezi, hiszen az orvostudománytól kezdve a pénzügyekig számos területen jelen van. Az ilyen irányú fejlesztések azonban még meghatározóbbak lesznek a jövőben, amelyet az is mutat, hogy világszerte egyre több forrást szánnak az MI támogatású megoldásokra a befektetők. A trend a hazai startupok körében is felfelé ívelő pályán mozog, melyet számos ígéretes, világszinten is élenjáró eredmény igazol: a Start it @K&H inkubátorprogramban részt vevő csapatok többek között a mesterséges intelligencia segítségével újítják meg a kriptokereskedést, a könyvelést és a videójátékok világát. A K&H innovatív megoldásai pedig a pénzügyi folyamatokat és platformokat helyezik új alapokra - hangzott el a Startup Szerda eseményen.

indul a Google Pay, a hazai bankok közül elsőként a K&H-nál

Elsőként vezeti be a Google Pay okostelefonos fizetési megoldást a K&H Magyarországon a hazai pénzintézetek között, mely újabb lendületet adhat a bankkártyás, azon belül is a biztonságos, okostelefonos fizetéseknek - közölte a K&H.  A múlt évben a magyarországi kibocsátású kártyákkal összesen közel 970 milliószor, napi átlagban 2,65 millió alkalommal fizettek belföldön, ami 7 százalékos emelkedésnek felel meg. A K&H érintésmentes mobilfizetést alkalmazó felhasználói pedig ötször annyian lettek 2020-ban, mint egy évvel korábban voltak.

a KBC jelentést tett közzé a fenntarthatóság területén elért eredményeiről

A KBC 2021. április 1-én tette közzé éves fenntarthatósági jelentését, ami áttekinti a KBC fenntartható bankbiztosítóként és alapkezelőként 2020-ban elért eredményeit.  A jelentés részletesen bemutatja, hogy miként járulnak hozzá a KBC fenntarthatósági célkitűzései  a Fenntartható Fejlődési Célok (SDG-k1) eléréséhez. A KBC a nemzetközi GRI-szabványokat2  követi, és 2019 óta alkalmazza a Fenntarthatósági Számviteli Standard Testület (SASB) által kidolgozott kritériumokat is. 2019 óta a KBC a fenntarthatósági jelentésében figyelembe veszi a klímaváltozás pénzügyi kockázatait elemző munkacsoport, a TCFD ajánlásait3  is. A jelentés részletesen megvizsgálja az éghajlati célkitűzéseket és a fenntarthatóságra vonatkozó tények és adatok áttekintését, azokat a területeket, amelyekre a KBC befolyást gyakorolhat, és azt is, hogy a KBC miként felel meg nyilvános kötelezettségvállalásainak.

vállalkozás indításakor jobb, ha nem a barátodra hallgatsz

Fokozatosan romlik Magyarországon az újonnan létrejövő vállalkozások túlélési aránya, közel minden harmadik cég az első öt évben elbukik. Ennek sokszor az az oka, hogy bár a fiatal vállalkozójelölteknek még nincs elegendő piaci tapasztalata, kapcsolatrendszere és vevői ismerete, a szakemberek segítsége helyett mégis legtöbben barátaik, ismerőseik véleményét kérik ki az üzleti jellegű kérdésekben. A vállalkozások hosszú távú sikere tehát azon is múlik, hogy felismerjék szakmai korlátaikat, hiányosságaikat, és tapasztalt üzleti tanácsadókhoz forduljanak, mert az innovatív ötlet bár felkelti a vállalkozás iránt az érdeklődést, a szakmai tudás és tervezés adja az alapját az eredményes működésnek - javasolják a K&H szakértői, valamint Balogh Péter, a Cápák között üzleti show-műsor egyik befektetője.

gyerekcipőben járnak a hazai vállalatok a fenntarthatóság útján

Gyerekcipőben jár a hazai nagyvállalati szektor a fenntarthatóság megvalósításában, de legalábbis hatalmas eltérések figyelhetők meg a cégek között – mutat rá a K&H nagyvállalati növekedési index kutatás az aktuális helyzetre. Hétből egy cég rendelkezik már fenntarthatósági stratégiával, miközben közel kétharmaduk egyelőre nem is foglalkozik a kérdéssel.

betegellátás perceken belül, videóhíváson keresztül

díjnyertes app újítja meg a hazai orvosi ellátást

A pandémia következtében minden eddiginél nagyobb igény mutatkozik a digitális megoldások alkalmazására az egészségügyben. Erre reagál a Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődött, majd a 2020-as év applikációjának választott DokiApp, amelynek köszönhetően a pácienseknek nem kell napokat, vagy heteket várniuk arra, hogy szakemberrel konzultálhassanak a problémájukról. A DokiApp-on keresztül akár néhány percen belül rendelkezésre áll egy orvos, akinek a páciens egy videóhívás során beszámolhat a panaszairól. A hívás alatt elhangzott beszélgetés pedig minden esetben titkosítva van a két fél között, így támogatva az orvosi titoktartási kötelezettséget.

autó vagy gyaloglás a tömegközlekedés helyett? így döntöttek a magyarok

A pandémia során sokan váltottak tömegközlekedésről autóra, a 30-59 évesek 44 százaléka döntött így - derül ki a K&H biztos jövő indexéből, amely a közlekedési szokások koronavírus-járvány miatt bekövetkezett változását mutatja be. A felmérés szerint jelentős azoknak az aránya, akik nem az autójukkal, hanem gyaloglással váltották le a buszozást. 

már csak minden tizedik magyar hordja helytelenül a maszkot

autózás során 62 százalék veszi fel

A magyarok többsége saját bevallása szerint szabályosan hordja a maszkot, ha elhagyja az otthonát - derül ki a K&H biztos jövő indexéből. 89 százalékuk szabálykövető, míg 11 százalékuk lazábban veszi az előírásokat. Az autós közlekedés során 38 százalékuk egyáltalán nem visel maszkot, 51 százalékuk csak akkor, ha idegennel vagy rokonnal utazik együtt, 11 százalékuk pedig minden esetben.

nehéz helyzetben vágtak neki a harmadik hullámnak a cégek

Nehéz helyzetben indultak neki a cégek a koronavírus-járvány harmadik hullámának - derült ki a K&H kkv bizalmi index kutatás eredményeiből.  A második hullám ugyanis tízből 9 kkv-t hátrányosan érintett, amelyek miatt a cégek több mint felénél megszorító intézkedések alkalmazására volt szükség. A legtöbb vállalkozás számára a belföldi kereslet csökkenése és a megváltozott munkafolyamatok okoztak eddig nehézséget.

hogyan tovább, katás egyéni vállalkozók?

A 2021. január 1-jétől életbe lépett kata szigorítások kihívás elé állítják a kisadózókat és partnereiket, akik a NAV idei tervezete alapján szigorúbb ellenőrzésekre is számíthatnak. Sok vállalkozó számára ugyanakkor még kérdéses lehet, hogy milyen lehetőségei vannak, ha a szabályozási változások miatt másik adónemet kell választania. A K&H szakértői összegyűjtötték, hogy kinek lehet érdemes váltani és ha erre kerül a sor, milyen egyéb adózási formák állnak a jelenlegi katások rendelkezésére.

javul az autósok szabálykövetése

kevesebb a gyorshajtó és nem telefonálnak annyian vezetés közben

A magyarok szerint szigorúbban követjük a közlekedési szabályokat és óvatosabban vezetünk – derül ki a K&H biztos jövő indexéből. A megkérdezettek 28 százaléka szerint a sofőrök közül sokan betartják a sebességkorlátokat, azonban egy évvel korábban csak 19 százalékuk volt ezen a véleményen. A felmérésben résztvevők megítélése alapján figyelmesebbek lettek az autósok a hazai utakon és előzékenyebbek a gyalogátkelőhelyeken. A gépjárművezetők 42 százaléka állította saját magáról, hogy nem hajt gyorsan, szemben a 2019-ben mért 37 százalékos aránnyal, azonban az is kiderült a felmérésből, hogy az autósok 13 százaléka kapott pont emiatt büntetést.

K&H: a járvány alatt többen keresték a biztonságot

Bár a múlt évben a személyi kölcsönök magyarországi piaca 40 százalékkal zsugorodott, a K&H-nál mindössze fele akkora volt a csökkenés, miközben jelentősen nőtt az online igénylések aránya. Tavaly már a személyi kölcsönök több mint 50 százalékát kérték a bank online felületein, szemben az egy évvel korábbi 33 százalékkal. A személyi kölcsönösök körében 5 százalékkal nőtt az igény arra is, hogy a hitelhez elérhető legyen a törlesztési biztosítás, amely pénzügyi nehézség esetén jelent segítséget.

a környezettudatos startupokra a befektetők is ráharapnak

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) 2020-as felmérése szerint Magyarországon fejenként átlagosan 65 kg élelmiszert dobunk évente a kukába, aminek több mint fele nagyobb odafigyeléssel megmenthető lenne - de hogyan? Például a Start it @K&H inkubátor programban részt vevő Munch csapatának innovatív megoldásával. A startup által fejlesztett alkalmazással a boltok, pékségek, éttermek és szállodák a nap végén kedvezményesen értékesíthetik az el nem adott, ám jó minőségű ételeiket, így felvéve a harcot az élelmiszerpazarlással. A kezdeményezés pedig nemcsak a felhasználók, de a befektetők körében is igen népszerű: a Cápák Között üzleti showműsor történetében először, az összes Cápa beszállt a csapat támogatásába. 

így a nyugdíjasoknak is olcsóbb és egyszerűbb lehet a bankolás

A mindennapi bankolás egyre hangsúlyosabb az online térben, amire a járvány csak ráerősített. A nyugdíjasok is vevők rá, ugyanis a K&H 60 év feletti ügyfeleinek 38 százaléka online lép kapcsolatba a bankkal. Az anyabanknál, a KBC-nél is hasonló a helyzet, Belgiumban a 80 év felettiek 35 százaléka, a 65-80 évesek között pedig 10-ből 6-an választják az online csatornákat.

K&H alapok kezelője: előkerült az áremelkedéstől való félelem

A koronavírus-járvány utáni kilábalás időszakára készülnek a piacok. Könnyen lehet, hogy a korábban vártnál drágább lesz az olaj és egyre nagyobb rizikót jelent az infláció - derül ki a K&H alapok kezelőjének portfóliómenedzsere, Kovács Mátyás összefoglalójából. A jelenlegi helyzetben a kötvénypiacok kerülendők, hozamkilátással továbbra is a részvénypiacok kecsegtetnek, ám az óvatosság kiemelt szempont. 

mi történt a fiatalok egészségével?

Bár a fiatalok 43 százaléka elégedett az egészségével, ennek ellenére jelentős, 17 százalékos a pesszimisták aránya ezen a téren. Emellett növekedett azoknak az aránya, akik a jövőben több figyelmet fordítanának az egészségükre - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A fiatal korban kialakított kiegyensúlyozott, sportos élet, a nyugdíjaskori megtakarításokat is befolyásolja, hiszen idős korunkban a bevételeink akár közel negyedét is elkölthetjük az egészségünk megőrzésére.

hazai fejlesztés határozhatja meg a kártevőirtás jövőjét

A mezőgazdaság területén, a hatékonyság növeléséhez ma már elengedhetetlen a digitális megoldások használata, ami igaz a kártevőkezelésre is. A Start it @K&H inkubátorprogramban „nevelkedő” SMAPP LAB, a világon másodikként fejlesztett ki egy teljesen digitalizált csapdarendszert, ami lehetővé teszi a molyok életciklusára vonatkozó adatok feldolgozását, elemzését és megosztását. Így segítve az agrárszakembereket abban, hogy kevesebb energiabefektetéssel, a megfelelő időben kezdhessék meg a permetezést. A csapat innovatív fejlesztése már több ország érdeklődését is felkeltette.

10-ből 4 fiatal mindössze 1 hónapig bírná jövedelem nélkül

A 19-29 éves korosztály 23 százaléka tudatosan spórol, már a hónap elején félretesz, ugyanakkor a 28 százaléka egyáltalán nem takarékoskodik - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A legtöbben általános tartalék céljából, vagy lakásra, esetleg autóra gyűjtenek, bár az ingatlanra spórolók aránya jelentősen csökkent. A megkérdezettek több mint felének egyáltalán nincs megtakarítása és jövedelem nélkül a fiatalok 41 százaléka maximum egy hónapig tudna megélni.