ezt tanulhatják a most induló cégek a „Cápák között” vállalkozásaitól

Elhivatottak és kreatívak – többek között ebben erősek a Cápák között műsorba jelentkezett vállalkozások saját elmondásuk szerint, emellett bíznak termékük piaci sikerében, és a megfelelő csapat összeállításával is jól boldogulnak. Mindez azonban még kevés egy cég sikeres működtetéséhez és fejlesztéséhez. A K&H ezért a „Cápák között” versenyzők tapasztalatai alapján megmutatja azt a néhány kritikus pontot, amely döntően meghatározza egy vállalkozás sikerét.

Az induló vállalkozások a kreativitásukat, az új ismeretekre való nyitottságukat és a vásárlói igények jó megértését tartják fő erősségüknek, – ez derült ki a Cápák között üzleti showműsor csapatainak elmondása alapján. „Az innovatív ötlet és a nyitott hozzáállás mellett az olyan „száraz” üzleti területek, mint a stratégiai és pénzügyi tervezés, illetve a megfelelő cégforma és adózási forma megválasztása kulcsfontosságú a sikeres vállalkozás alapításához és fejlesztéséhez. A kezdő cégek azonban hajlamosak arra, hogy mindent maguktól vagy az interneten található információk alapján próbáljanak megoldani. A műsorban versenyző közel 100 csapat tapasztalataira alapozva ezért összegyűjtöttük a sikeres vállalkozás indításának legfontosabb teendőit.” –  mondta Kökény Roland, a Cápák között csapatait mentoráló K&H Bank kkv szegmens marketing vezetője.

  1. Ismerd a piacodat: A korai szakaszban lévő cégek számára az igazi kihívást a piacra lépés jelenti, hiszen ekkor derül ki, hogy az előre megtervezett üzleti modell működőképes-e, a termék pedig valóban piacképes-e. Gyakran előfordul, hogy a fejben tökéletesnek hitt terv csődöt mond, ha nem fektetünk elég figyelmet arra, hogy pontosan milyen célközönség számára, milyen csatornákon keresztül és mennyiért értékesítjük az adott terméket. 
  2. Stratégia és B-terv is kell: Szükség van egy stratégiára, amihez előre át kell gondolni, hogy mik a jövőbeli célok, és azt milyen eszközökkel és hogyan lehet elérni. Ugyanilyen fontos az is, hogy legyen egy alternatíva arra az esetre, ha nem működik az eredeti elgondolás. Hiszen egy vállalkozás sikeréhez ritkán vezet egyenes út, sokkal inkább egy számtalan útkereszteződésből és lehetőségből álló térkép.
  3. Legyen pénzügyi terved: A bevételek és kiadások megtervezése elengedhetetlen, hiszen az induláskor a kiadások egy jó ideig meghaladhatják a bevételeket, melyre megoldást kell találni. Emellett arra is fel kell készülni, ha az új üzleti lehetőség finanszírozására nem áll rendelkezésre elég saját forrás. 
  4. Válassz a terveidhez passzoló cégformát és adózást: Alaposan végig kell gondolni, hogy melyik cég- és adózási forma a legmegfelelőbb, hiszen nem mindegy, milyen mértékű felelősséggel és adóterhekkel jár a cég működtetése, illetve mekkora kezdeti tőkére van szükség. 
  5. Ne félj tanácsot kérni a szakértőktől: Ahogyan az autónkban a tájékozódáshoz, úgy az üzleti sikerek eléréséhez is „navigációra”, szakmai tanácsadásra van szükség. Ne féljünk tehát a számunkra ismeretlen területeken szakemberekhez fordulni, akik nem általánosságban, hanem a saját igényekhez igazított megoldásokat tudnak javasolni.

Kapcsolattartó

KH Kommunikáció

  • sajto@kh.hu