hogyan, mivel, mennyi időre utaztak idén a magyarok?
akik utaznak, Európában maradnak és leginkább autóval mennek
A pandémia ellenére az idén is utaztak az emberek, főként az év elején, a járványt megelőző időszakban. A külföldi látogatásokat tudatosan, biztosítással megerősítve szervezték az utazni vágyók - derül ki a K&H Biztosító legújabb összeállításából. Az utasbiztosítással rendelkezők átlagosan több mint 7 napot voltak távol, többségük, azaz 58 százalékuk autóval hagyta el az országot, csak 27 százalék utazott repülővel, és elenyészően kevesen, mindössze 9 százalék választotta az autóbuszt. Túlnyomó részük - tízből heten - az indulás előtti két napban kötötte meg az utasbiztosítását, az autóval utazók 26 százaléka pedig biztosra ment, azaz kért assistance szolgáltatást is.
Teljesen rendhagyó az idei év a koronavírus miatt, amely átszabta a nyaralási, utazási terveket is. Sokan az eredetileg elképzelt tengerparti nyaralást felcserélték hazai helyszínre, de akadnak, akik nem változtattak elképzeléseiken és külföldre utaztak.
A K&H Biztosító összeállítást készített az utasbiztosítással utazók január 1. és július 19. közötti időszakáról. Ebből kiderül:
- utasbiztosítást kötők átlagéletkora 42 év,
- átlagosan több mint 7 napot töltöttek külföldön,
- egy-egy utasbiztosítás átlagosan több mint 2 főre szólt,
- az érintettek túlnyomó része, 95 százaléka nem ment messzire, európai célpontot választott,
- az utazók túlnyomó része, 70 százaléka szinte közvetlenül az indulás előtt kötötte meg az utasbiztosítását: 18 százalékuk az utazás napján, 37 százalékuk egy nappal korábban, 15 százalékuk pedig 2 nappal a rajt előtt tette meg ezt. Korábban ez az arány mindössze 61% volt, ami azt jelenti, hogy az utazók idén inkább kivárják, amíg a jelenlegi helyzetben biztossá válik az indulás
- a K&H utasbiztosításos ügyfeleinek több, mint fele autóval vágott neki a nyárnak, 26 százalékuk biztosra ment, ugyanis kért assistance szolgáltatást, amely az autó esetleges meghibásodása esetén a helyszíni javításra, szervizbe szállításra, valamint az utas hazaszállítására is nyújthat fedezetet,
- az érintett utasok több mint negyede, 27 százaléka repülővel ment külföldre, 9 százalékuk autóbusszal utazott,
- idén májusban az elektronikus megoldásokat folyamatosan fejlesztő K&H lehetővé tette, hogy ügyfelei a mobilbankos felületen is köthessenek utasbiztosítást. A megjelenés óta szerződők 15 százaléka már ki is használta ezt az újdonságot, melynek segítségével akár úton a repülőtérre is megköthető az utasbiztosítás.
A K&H Biztosító tapasztalatai szerint az elmúlt években növekedett a tudatos utazók száma, vagyis azoké, akik utasbiztosítással mentek külföldre. Ezt mutatja, hogy az idei év elején - januárban és februárban -, tehát még a koronavírus-járvány magyarországi megjelenése előtt még 30 százalékkal többen kötöttek utasbiztosítást a K&H Biztosítónál, mint tavaly ugyanekkor.
Kapcsolattartó
KH Kommunikáció
- sajto@kh.hu