kiberbiztonság: praktikus megoldások vállalkozásoknak
2025. március 10. - A digitalizáció előnyeivel tisztában vagyunk, de annak veszélyeit is ismernünk kell. Vállalkozóként különösen jelentős a kiberbiztonság: lássuk, miért.
(A cikk tartalma frissült: 2025.11.24.)

Az elfogadóhellyé válás egyszerűbb, mint gondolnád – mindössze az alábbi lépéseket kell követned, melyeket részletesen is kifejtünk.
Ismerjük meg a folyamatot egy kicsit részletesebben!
A Széchenyi Pihenő Kártya egy béren kívüli juttatás, melyet a munkáltatók adhatnak dolgozóiknak. A kártya működése hasonlít egy bankkártyához: a munkavállaló a munkáltatótól kapott keretet fel tudja használni meghatározott szolgáltatások igénybevételére, az erre kijelölt elfogadóhelyeken – ez lehet egy bolt vagy szolgáltató, de a SZÉP kártya segítségével akár online felületeken is indítható fizetési művelet.
A kártyát magát a munkavállaló igényelheti a három kibocsátó bank egyikétől, melyek egyike a K&H.
A SZÉP kártyára érkező összeget három célra – szálláshely, vendéglátás és szabadidős cél – lehet felhasználni.
2025-től fontos változás, hogy egy külön alszámlára érkezhet a sportolást ösztönző támogatás, az ún. Aktív magyarok számlára. Ezen felül pedig a felhasználási területek is bővültek: az idei évben az egyenleg felét akár lakásfelújításra is fordíthatjuk, 2025. december 1-től pedig hideg élelmiszert is vásárolhatunk.
Ha vállalkozásod csatlakozik a SZÉP kártya elfogadóhelyek köréhez, azzal számos előnyt élvezhetsz.
Évente több százezer munkavállaló kap lehetőséget a SZÉP kártya használatára, ez pedig óriási potenciális ügyfélkört jelent számodra. Ezek az emberek gyakran tudatosan keresik azokat a szolgáltatókat, ahol felhasználhatják a kártyájukon lévő összeget; ha nálad is fizethetnek vele, sokkal nagyobb eséllyel választják a te termékeidet.
A SZÉP kártya keretösszege sok kártyabirtokos számára „extra” pénznek számít, hiszen nem a havi fizetésükből kell kifizetniük a szolgáltatást – bár hozzájutnak ahhoz, amire vágynak, a bankszámlájuk egyenlege nem változik. Emiatt jellemzően bátrabban költenek, nagyobb értékben rendelnek vagy drágább szolgáltatásokat vesznek igénybe akkor, amikor SZÉP kártyával fizetnek – ezt mutatja az a tény is, hogy a kártyahasználók 2025-ben június végéig 226,6 milliárd forintot használtak fel a SZÉP kártyáikról.
Manapság a versenyhelyzet hatalmas: ha egy vállalkozás nem fogad el SZÉP kártyát, az sok potenciális ügyfél számára kizáró tényező lehet. Ezzel szemben, ha te elfogadóhely vagy, akkor azonnal előnyt szerezhetsz a versenytársaiddal szemben, hiszen két hasonló árú és színvonalú étterem, szálloda vagy üzlet közül az ügyfelek jellemzően nagyobb eséllyel választják azt, ahol SZÉP kártyával is fizethetnek.
A SZÉP kártyás tranzakciók működése hasonló a bankkártyás fizetéshez, ami mind az ügyfelek, mind a szolgáltatók számára kényelmes és biztonságos. Nincs szükség készpénzre, így nem kell félni attól, hogy rosszul adsz vissza, de a lopástól vagy a csalástól sem kell tartani. Az ügyfélnek elég a kártya lehúzásával fizetnie, így számodra a kiszolgálás is gyorsabb lehet.
2025. szeptemberétől a SZÉP-kártyát már digitálisan is el kell fogadnia a szolgáltatóknak, üzleteknek mindegyik szolgáltatónál, így mobilalkalmazáson vagy digitális pénztárcán keresztül is használható lesz ez a cafeteria elem.
A Széchenyi Pihenő Kártyáról szóló jogszabály tételesen felsorolja azokat a tevékenységi köröket és TEÁOR számokat, melyek végzése esetén engedélyezhető lehet a kártya elfogadása.
Általánosságban elmondható, hogy a következő ágazatok szereplői válhatnak elfogadóhellyé:
Jelenleg Magyarországon a SZÉP kártyát három bank bocsátja ki, köztük a K&H is. Az elfogadóhellyé váláshoz szerződést kell kötnöd legalább az egyik kibocsátóval – természetesen lehetséges több bankkal is szerződni, így szélesebb kártyabirtokosi körnek nyújthatsz majd szolgáltatást.
A kiválasztott bank honlapján megtalálod a kártya elfogadói szerződést, melyet a tevékenységi köröd pontos feltüntetésével kell kitöltened.
A szerződésben található adatok megadása természetesen kötelező, emellett pedig szükségesek még bizonyos dokumentumok – magánszemélyek és magánvállalkozások esetén egy fényképes igazolvány és a lakcímkártya másolata, társas vállalkozások számára pedig az aláírási címpéldány – csatolása is.
A szerződést kitöltheted papír alapon, de az elektronikus aláírásra is lehetőség van. Előbbi esetén a szerződést a szükséges dokumentumokkal együtt postai úton juttathatod el a bankba, az elektronikusan aláírt iratokat pedig e-mailben is továbbíthatod.
A szerződéskötés ingyenes, a bankok a szolgáltatók felé 3,6 százalékos jutalékot számolhatnak fel maximum.
A Széchenyi Pihenő Kártyával történő fizetés alapvetően három módon lehetséges: SZÉP Kártya POS terminál, webes fizetés és telefonos elfogadás közül választhatsz – természetesen akár többet is.
POS terminál
Ha a terminált választod, elég az egyik kibocsátó bank rendszerét telepítened, ami alkalmas lesz a többi pénzintézet kártyájának elfogadására is.
Ennek használata igen egyszerű, a kártyát egyszerűen le kell húzni a terminálon vagy digitális SZÉP kártya esetén a telefont vagy egyéb okoseszközt oda kell érinteni a terminálhoz. A SZÉP kártyának nincs a bankkártyához hasonló PIN kódja, ha a terminál mégis azt kéri, az adott alszámlához tartozó kódot kell megadni, ami szálláshely esetén 1111.
Ha a fizetés megtörtént, a nyugtát ki kell nyomtatni, amit aztán a kártyabirtokos aláírásával igazol.
Online fizetés
Terminál hiányában a kártyaközpont felületén, a weboldalon vagy az online rendelési felületen, virtuális POS terminál segítségével is elfogadható a fizetés.
Telefonos fizetés
Ha nem rendelkezel terminállal, online fizetési felülettel, vagy nincs állandó internet-hozzáférésed, a fizetés telefonon is elfogadható minden nap 8:00 és 20:00 óra között.
Ha a szerződést hiánytalanul kitöltötted, és a szükséges dokumentációt is mellékelted, a bank ellenőrzi, hogy megfelelsz-e a jogszabályi feltételeknek. Amennyiben semmilyen probléma nem merül fel, jóváhagyás után aktívvá válik az elfogadóhelyi státuszod, ettől kezdve pedig ügyfeleid a SZÉP kártya segítségével is fizethetnek.
Fontos, hogy ügyfeleid tudják: nálad SZÉP kártyával is lehet fizetni. Érdemes kihelyezni az elfogadást jelző matricát, és ezt a tényt feltüntetni a honlapodon, valamint a közösségimédia-felületeiden is.
Csatlakozz a több mint 47 000 vállalkozáshoz, akik a K&H SZÉP kártyaelfogadást választották! A K&H honlapján elérhető, kitöltött és aláírt szerződést, valamint a szükséges dokumentumokat papír-alapú szerződés esetében az alábbi postafiókba küldheted: K&H SZÉP Kártya 1851 Budapest. Az elektronikusan aláírt szerződéseket e-mailben várjuk a szepkartya@kh.hu címre. Amennyiben a szerződés kitöltésével kapcsolatos, vagy egyéb, a K&H SZÉP Kártyát érintő kérdés merül fel, azokat a szepkartya@kh.hu e-mail címen vagy a K&H TeleCenter +36 1/20/30/70 335 3355-ös telefonszámán várjuk.
Tudj meg többet a K&H SZÉP Kártyáról és legyen a te vállalkozásod is elfogadóhely!