hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

a hazai kkv-k új piacokat hódítanának meg

A hazai kkv-k keresik a piaci lehetőségeket. Tízből négy vállalkozás szeretne új piacot meghódítani a már meglévő termékével, év elejéhez képest pedig több mint dupla annyian gondolkodnak új árucikk vagy szolgáltatás bevezetésében – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás adataiból.

K&H: 10-ből 8 ember nagyon nehéz nyugdíjas évekre számít

borúsabban látják a helyzetet a fiatalok

Továbbra is sokan tartanak a nyugdíjas évektől: a 30-59 éves korosztály 40 százaléka arra számít, hogy nagyon nehezen tud majd megélni az állami nyugdíjból, 31 százalékuk szerint pedig a nyugdíj semmire nem lesz elég - derül ki a K&H biztos jövő indexéből. Bár valamelyest csökkent a leginkább pesszimisták aránya, de a megkérdezettek 14 százalék még mindig egyáltalán nem számít állami nyugdíjra. A harmincas éveikben járók körében különösen sokan gondolkodnak így: közel 30 százalék nem is reménykedik az állami nyugdíjban. A legtöbben továbbra is attól tartanak, hogy az állam elveszi a nyugdíjcélú megtakarításaikat. 

a befektetéseket is meghódítják az okostelefonok?

Az online vásárlás és banki ügyintézés mellett a megtakarítások során is egyre inkább teret nyerhetnek a webes felületek és telefonos alkalmazások. A hazai befektetők jelzései alapján egyelőre inkább az asztali eszközöket használják ilyen célból, a fejlesztések azonban ezen a területen is az okostelefonok irányába mutatnak – jelezte a K&H.

csomagolással is lehet tanítani

100%-ban lebomló csomagolás és közösségi komposztáló – csak néhány programelem az élelmiszeripar meghatározó beszállítójává vált STARFOL Plusz Csomagolástechnikai Kft. társadalmi felelősségvállalási programjából, amik megmutatják, hogy a csomagolással is lehet tanítani.  A CSR kezdeményezéseiért K&H családi vállalatok kiválósági díjat kapott cég innovatív csomagolásaival a környezetvédelmi és fogyasztói igényeknek megfelelésen túl a legfiatalabbak oktatásában is részt kíván venni, megmutatva a környezetvédelem fontosságát és lehetőségeit. 

közel 1 milliárd forintos beruházást finanszíroz a K&H Kunszentmártonon

új gyártócsarnokkal bővült az NP Hungária Kft.

A feldolgozóipar bővülése Jász-Nagykun-Szolnok megyében is utat tör magának. A megnövekedett vevői megrendelések kiszolgálása érdekében a térség egyik legnagyobb gyártó cége, az NP Hungária Kft. a Sintex NP leányvállalata közel 1 milliárd forintos beruházással bővítette termelési kapacitását. A hőre keményedő és hőre lágyuló műanyagok gyártásával foglalkozó cég ma felavatott új gyártócsarnokának megvalósítását a K&H finanszírozta. 

külföldön is bankkártyát használunk

mit tanuljon ebből a gyerek?

A bankkártyás tranzakciók száma és összege 40 százalékos növekedést mutat a nyári időszakban, az év többi hónapjához képest.  A kártyahasználat során nem szabad megfeledkezni az elővigyázatosságról, illetve, arról hogy viselkedésünk mintául szolgál a gyerekek számára is.  A K&H Vigyázz, Kész, Pénz! pénzügyi vetélkedő szakértői arra hívják fel a figyelmet, hogy hogyan legyünk megfontoltak, amikor a kényelem és a feltöltődés az elsődleges szempont.  Mit taníthat ekkor a gondos szülő gyermekének? 

örülhetnek az autókereskedők

beruházási boom a kkv-knál

Látványosan megugrott a hazai vállalkozások beruházási hajlandósága, jelenleg a cégek több mint fele, 57%-a tervez valamilyen fejlesztést. Az iparban és a középvállalkozásoknál ennél is jobb az arány, ugyanis a cégek több mint 70%-a készül beruházni – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás adataiból. A célokat tekintve a gépek, berendezések korszerűsítése áll az élen, amelyet az informatikai fejlesztések követnek, de az autókereskedők is örülhetnek, mivel rég nem látott mértékben készülnek a vállalkozások a céges autók cseréjére.

kulcsfontosságú a hazai piac a nagyvállalatoknak

A belföldi kereslettől teszik leginkább függővé jövedelmezőségüket a hazai nagyvállalatok, miközben az évekig meghatározó közterhek mára már nem érinti annyira érzékenyen a cégeket. A forint árfolyamváltozása és az infláció viszont egyre nagyobb hatással van profitabilitásukra – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index legutóbbi adataiból. 

Harvey és Irma hazavágja a jegybanki szigorítást?

Mostanában nem érkeznek jó hírek a tengeren túlról, sem az időjárást, sem az inflációt illetően. Nem csodálkozhatunk tehát, ha a Fed a további kamatemelést áttolja 2018-ra, de akár a jegybanki mérleg csökkentése is távolodhat. Akárhogy is döntsön jövő héten az amerikai jegybank, középtávon a részvénypiacok járhatnak jól a kötvényekkel szemben – jelezte a K&H.

veszélyben a finom magyar gyümölcs?

A mezőgazdasági termékek árváltozása a gabonafélék és állati termékek esetében nem okozott meglepetést, a zöldség-gyümölcsféléknél azonban egy igen komoly fordulat figyelhető meg, ami felhívja a figyelmet az ágazat jelenlegi nehézségeire – értékelte a legfrissebb KSH adatokat a K&H. 

Sok kicsi sokra megy? 60 ezer fagyira?

Két gombóccal számolva közel 60 ezer forint kiadást is jelenthetett egy család számára a nyári hőség sláger finomsága – és akkor még csak a gyerekek fogyasztásával számoltunk. Idén – a Metnet adatai szerint – 52 hőségnapot és 13 forró napot számolhattunk, ilyenkor akár ötven kiló, azaz 1000 gombóc fagylalt is elfogyott a fővárosi cukrászdákban naponta. Több forró nap több gombóccal egyenlő, ugyanabból a pénzügyi keretből, ami jó alkalmat ad arra, hogy a gyerekek pénzügyi tudatosságát is fejlesszük.  

tűszúrás helyett sárgaságmérő monitor

hiánypótló eszközt kapott a Somogy Megyei Kaposi Mór Oktató Kórház az újszülöttek vizsgálatához

Modern eszközzel diagnosztizálhatják az újszülöttkori sárgaságot a Somogy Megyei Kaposi Mór Oktató Kórház Csecsemő- és Gyermekosztályán. A K&H gyógyvarázs programnak köszönhetően tűszúrás helyett ezentúl sárgaságmérő monitorral vizsgálhatják a kicsiket, ami jelentősen csökkenti az újszülöttek fájdalmát, és segíti az orvosok, ápolók mindennapi munkáját.

Finanszírozási megállapodást kötött a BudaPart beruházásért felelős Property Market Ingatlanfejlesztő Kft. és a K&H Bank

A K&H Bank finanszírozza a BudaPart beruházás első ütemében készülő lakóházak fejlesztését. A BudaPart Otthonok első két – A és C jelű – lakóházára az építési engedély 2017. május 20-án emelkedett jogerőre, azóta a Market Építő Zrt. kivitelezésében folyik az építkezés, Újbudán a Kopaszi gát melletti fejlesztési területen. A két épület összesen 265 (az A épület 162, a C épület 103) lakással készül el, amik javarészt gazdára is találtak. 

a pénz nem elég a sikeres vállalkozáshoz

Hiába áll rendelkezésre elegendő pénz, ha nincs mögötte szakmai tudás és stressztűrő, valamint kapcsolatépítési képesség – derül ki a K&H: üzletet ide! program felméréséből, amely arra kereste a választ, hogy milyen képességek, képzettségek szükségesek egy sikeres vállalkozás működtetéséhez.

K&H: robbanás a kártyás piacon

Egyre népszerűbb a bankkártyás fizetés, a lakossági bankkártyás tranzakciók száma az idén 33 százalékkal nőtt éves szinten, a kártyás forgalom pedig 34 százalékkal, 150 milliárd forint fölé emelkedett a K&H adatai szerint. A pénzintézet szerint a következő időszakban folytatódik a bankkártyás és elektronikus fizetések térnyerése, amely az új elektronikus megoldásoknak is köszönhető.

BUX: irány a 40 ezer!

Nyaralás ide, uborkaszezon oda, a BUX augusztusban úgy szárnyra kapott, hogy innen már akár egyenes út vezethet a 40 ezres álomhatárig. A kedvező gazdasági kilátások és értékeltségi szint mellett ezért vétek lenne kihagyni a hazai tőzsdét a portfólióból – tanácsolja a K&H, a legnagyobb vagyonnal rendelkező hazai indexkövető alap, a K&H navigátor alap kibocsátója.  

keressük a legjobb hazai családi vállalatokat

idén is pályázható a K&H családi vállalatok kiválósági díj

A családi vállalkozások hosszú távon fenntartható működése a társadalom és a gazdaság fejlődéséhez egyaránt nélkülözhetetlen. A K&H ezért idén is várja a K&H családi vállalatok kiválósági díjra azon cégek jelentkezését, akik a sikeres működés mellett a családi értékek megőrzését, a generációváltást és a társadalmi felelősségvállalást is beépítik stratégiájukba. 

K&H: rekordot értek el a fiatalok

soha nem látott magasságokban szárnyal a fiatalok elégedettsége

Optimistábbak a fiatalok, mint korábban - derült ki a K&H fiatalok jóléti indexéből, amely 2017 második negyedévében 17 pontot ért el. Ez a felmérés történetében mért legmagasabb érték.  A fiatalok sokkal elégedettebbek voltak az életükkel összeségében, a dolgozó fiatalok pedig az elhelyezkedési lehetőségeket is kedvezőnek látják: 34 százalékuk mondta, könnyen találna állást, ami az eddig mért legmagasabb arány. Ráadásul a többség úgy véli, pont annyi időt tud szeretteivel tölteni, amennyit szeretne.

23 település diákjai nyertek a K&H a hátrányos helyzetűekért kulturális és sport pályázatán

A sport és a kultúra nagyban hozzájárul a gyerekek testi és szellemi fejlődéséhez, bővíti világnézetüket, és akár a társadalmi hátrányokat is csökkentheti. A fiatalok többségének életébe mégsem épül be a rendszeres testmozgás és a kulturális programok, emellett komoly különbségek vannak a nagyvárosokban és kisebb településeken élők szokásai között is. A K&H a hátrányos helyzetűekért program általános iskolák számára meghirdetett kulturális és sport pályázatának eredményeként most 23 település közel ezer diákja tapasztalhatja meg a színház varázslatos világát és a sport nyújtotta örömöket. 

A K&H Bankcsoport 2017 első félévében 22,5 milliárd forintos nyereséget ért el

A K&H Biztosító 2017 első félévi eredménye 1,4 milliárd forint volt

A K&H Bankcsoport 2017. első félévében 22,5 milliárd forint nettó eredményt ért el, ami éves szinten – a VISA részvények értékesítéséből származó 2016. évi egyszeri bevétel nélkül – 16%-os növekedést jelent. A bankcsoport rekordszintű, 12,4 milliárd forintos, egyszeri és rendkívüli tételek nélküli nettó nyereséget ért el 2017 második negyedévében. A K&H Biztosító 1,4 milliárd forint eredményt ért el 2017 első félévében, ami elsősorban a magasabb biztosítási adó és az alacsony kamatkörnyezet miatt 19%-os csökkenést jelent az egy évvel korábbihoz képest, azonban a Biztosító felülmúlta a piac teljesítményét a nem-életbiztosítási üzletágban éves szinten elért 20%-kal növekvő díjbevételével.

ennyibe kerül a K&H barátságos lakáshitele

szeptember elsejétől érhetőek el a fogyasztóbarát hitelek

Szeptember elsejétől érhetőek el a K&H minősített fogyasztóbarát lakáshitelei. Az új lakáshitel-konstrukciók 3 vagy 5 évre rögzített kamatozásúak lesznek, azaz ennyi ideig garantáltan állandó a havi törlesztőrészlet. Egy új, 10 millió forintos 20 éves futamidejű fogyasztóbarát hitel havi törlesztője akár 57 126 forint is lehet.

pénztárcánkon érezzük az iskolakezdést

Ma országszerte megnyitják kapuikat az iskolák, amit sok család a pénztárcáján is érez. Háztartásonként átlagosan közel 20 ezer forintot költenek a szülők gyermekük iskolakezdésére - derült ki a Központi Statisztikai Hivatal felméréséből. A hipermarketek már július végén elkezdték hirdetni iskolakezdő akcióikat, de a családi költségvetést így is hosszú időre megviselik a kötelező kiadások. Sok esetben nem elég egy fizetés a tanévkezdéshez, a legtöbb személyi kölcsönt ebben az időszakban folyósítják. 

öt műszer, amikre a gyermekkórházaknak leginkább szükségük van

Pulzoximéter, betegőrző monitor, infúziós pumpa, vénakereső és EKG készülék - a K&H gyógyvarázs műszerbeszerzési felhívásra beérkező pályázatok szerint leginkább ez az öt fontos eszköz hiányzik vagy szorul cserére a hazai gyermekkórházakban. Az elmúlt években 66 gyermekegészségügyi intézmény gazdagodhatott több mint száz ilyen műszerrel a program jóvoltából. 

K&H: a magyarok ötödénél kimarad a nyaralás

családdal, vízparton pihennénk

A magyarok 20 százaléka az elmúlt három évben egyszer sem tudott elmenni nyaralni, 39 százalékuk pedig valószínűleg idén sem utazik sehova pihenni, jellemzően anyagi okok miatt - derül ki a K&H biztos jövő indexéből.  Azoknak, akiknek van lehetőségük elutazni a többségük a családi körben vagy a párjukkal kettesben eltöltött, vízparti vakációt választja. A pihenést szolgáló nyaralás ellenére a megkérdezettek mindössze 4 százaléka állította azt, hogy sikerült valóban kipihennie magát.

javult a nagyvállalatok hangulata

A K&H nagyvállalati növekedési index – megtörve az elmúlt egy év trendjét – a második negyedévben 2 ponttal fölfele mozdult, így jelenleg 8 ponton áll. Ez a vállalatok optimizmusát tükrözi. A jó hangulat egyértelműen a vállalatok saját kilátásainak megítélésére vonatkozik, a cégek magasabb pénzügyi eredményekkel és beruházási aktivitással terveznek az előttünk álló egy évben.

a jövő takarmánya a békalencse lesz?

Az állati eredetű fehérje a fejlett országok élelmezésének alapköve, azonban a rendelkezésre álló készletek végesek. Egy fiatal magyar kutató szerint a takarmánytárolás- és kiosztás újragondolásával, valamint az alternatív tápanyagok takarmányként való felhasználásával jelentősen növelhető lenne az állattenyésztés hatékonysága. A jövőt az állat igényeire szabott, egyedi chipes etetés jelentheti, a takarmány pedig lucerna helyett a tizedannyi területen szaporítható békalencse lehet.

célegyenesben a MiFID2 - mit érdemes tudniuk a befektetőknek?

Az év végéhez közeledve egyre többet fogunk hallani a jövő év januártól életbe lépő MiFID 2 szabályozásról, ami jelentős változásokat hoz a befektetők és a befektetési szolgáltatók életébe is. A K&H összegyűjtötte a legfontosabb tudnivalókat.

félredobták a labdát a kézis lányok

Mesekönyvre cserélte a labdát Pelczéder Orsolya, Mayer Szabina és Májer Krisztina. Profi kézilabdázóink ugyanis a K&H gyógyvarázs program segítségével a Fejér Megyei Szent György Egyetemi Oktató Kórház Csecsemő és Gyermek Osztályának kis betegeit vidították fel a mese varázserejével.

K&H: így pihennek a magyarok

Ausztria a legnépszerűbb úticél a pihenni vágyó magyarok körében: az elmúlt három évben a külföldre látogatók fele többször is járt a szomszédos országban – derült ki a K&H biztos jövő indexéből. A második helyen Horvátország, a harmadikon pedig Szlovákia végzett a 30 és 59 éves kor közöttiek körében. A külföldre utazók 90 százaléka köt külföldi útjához utasbiztosítást, közülük 17 százalék azonban csak hosszabb vagy távolabbi utazások alkalmával.

K&H: ennyit adnának a fiatalok a filmekért

a nők körében népszerűbbek az okostévék

A 19-29 éves korosztályban szinte minden fiatalnak van okostelefonja: az idén már a 93 százalékuk rendelkezett ilyen eszközzel - derült ki a K&H fiatalok jóléti indexéből. Okostévéje azonban a fiatalok mindössze negyedének, és inkább a nőknek van. A felmérés szerint a fiatalok többsége ingyen szeretne filmeket nézni, átlagosan pedig havonta körülbelül 2100 forintot lennének hajlandóak fizetni a korlátlan online filmezésért.