a fejlődő vállalkozások tízparancsolata
A sikeres vállalkozás egyik legfontosabb alapja a minden részletre kiterjedő üzleti terv, de emellett érdemes több forrásból is tájékozódni a tapasztalt cégvezetőktől. A K&H: üzletet ide! program ezért összegyűjtött néhány fontos tippet a szakmájukban sikeres vállalkozóktól, hiszen a gyakorlati és személyes tapasztalatok azok, amelyek igazán segítségükre lehetnek a fejlődő vállalkozásoknak.
Minden vállalkozás életében eljön az a pillanat, amikor fontos üzleti döntéseket kell meghoznia. A K&H félezer hazai cégvezető megkérdezésével történt felmérése szerint ilyen esetben a cégek nagyrésze a tulajdonostársak (48%) és a családtagok (35%) véleményét kéri ki, de akad olyan is, aki nem kér tanácsot és inkább egyedül dönt (8%). Egy vállalkozás esetében is érvényes az a mondás, hogy több szem többet lát, ezért mindenképpen érdemes több forrásból tájékozódni az üzleti döntés meghozatala előtt.
„Meglátásunk szerint – legyen szó akár negatív, akár pozitív élményekről – a gyakorlati és személyes vélemények, illetve szakismeret azok, amelyek leginkább segíthetik a fejlődésben a vállalkozásokat. A K&H: üzletet ide! vállalkozásösztönző programunk keretében ezért három, a szakmájukban sikeres vállalkozót kértünk fel, hogy osszák meg tapasztalataikat, és üzleti tippjeikkel segítsék a bővülés előtt álló cégeket” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztály vezetője. Auguszt József, Heimann Zoltán és Rozsnyai Sándor tippjei nem csak a fejlesztés előtt álló cégeknek, de a kkv-szektor egészének hasznosak lehetnek.
vállalkozók tízparancsolata
1. A megfelelő helyszín kiválasztása: olyan helyen érdemes üzletet nyitni, ami a beszerzés és az értékesítés szempontjából is optimális.
2. Vállalkozást vezetni nem lehetetlen egyedül, de nagyon megterhelő feladat. Annak érdekében, hogy ne menjen a munka a magánélet és az egészség rovására, fontos a megfelelő partnerek és szakértő csapat megtalálása, akikben feltétel nélkül megbízhatunk.
3. A hosszú távon sikeres működéshez alapkövetelmény, hogy a vevő minőségi terméket és szolgáltatást kapjon, hiszen így tudjuk a vásárlók elkötelezettségét növelni.
4. Találjuk meg saját stílusunkat, egyediségünket, amivel könnyen megkülönböztetjük magunkat versenytársainktól.
5. Folyamatosan látni, érzékelni kell a világ, a piac változásait, hogy azonnal tudjunk a változásokra reagálni. Legyünk nyitottak, folyamatosan tágítsuk látókörünket.
6. Legyünk kitartók, türelmesek. Ahhoz, hogy a megfelelő ügyfélkör kialakuljon, időre van szükség. Ne adjuk fel az első kudarcnál, hiszen a sikereket hosszabb pályán mérik.
7. Ismerjük fel a problémát, először magunkban keressük a megoldást, majd hozzunk gyors döntést, mivel a nem döntés a legrosszabb.
8. A jó pap is holtig tanul, ez a vállalkozásoknál sincs másképpen, ezért érdemes mindig a fejlődési lehetőségeket keresni.
9. A cégvezetéshez az ösztönök mellett szükség van a tudatos tervezésre. Ha van stratégiai elképzelésünk, sokkal könnyebb a feladatokat, a célkitűzéseket abba az irányba terelni.
10. A generációváltás előtt álló cégek esetében nagyon fontos az idősebb és a fiatalabb generációk közti nézeteltérések és különbségek elsimítása, valamint a feladatok felosztása. A szakmai feladatokat általában érdemes az idősebbre, a szervezési és kommunikációs feladatokat pedig a fiatalabbra bízni.
Az Auguszt Józseffel, Heimann Zoltánnal és Rozsnyai Sándorral készült videók az alábbi linkeken megtekinthetők:
https://www.uzletetide.hu/vallalkozoi_interjuk_1
https://www.uzletetide.hu/vallalkozoi_interjuk_2_heimann
https://www.uzletetide.hu/vallolkozoi_interjuk_3_rozsnyai
A K&H Csoport
Az ország egyik vezető és országosan több mint 4100 munkatársat foglalkoztató pénzintézeteként a K&H célja, hogy ügyfelei igényeit minden időben magas szinten elégítse ki, és a lehető legteljesebb termékpalettát nyújtsa számukra. A K&H országszerte 208 lakossági fiókot működtet, és mintegy 1 millió lakossági, kkv és vállalati ügyfelének kínál pénzügyi szolgáltatásokat. A magyar gazdaság működését több mint 1 800 milliárd forintnyi kihelyezett hitel- és hiteljellegű állománnyal segíti háztartások, kisvállalkozások, vállalatok és önkormányzatok finanszírozásán keresztül. A K&H 2017. szeptember 30-án a Magyar Állam által kibocsátott instrumentumok 624 milliárd forintos állományával rendelkezett. A cégcsoport teljes tevékenysége hozzávetőlegesen 4000 magyar beszállítónak és mintegy 700 banki és biztosítási ügynöknek biztosít rendszeres megrendeléseket és tevékenységet.
Főbb adataink:
K&H Bank 2017. III. negyedévének végén:
saját tőke (IFRS konszolidált, nem auditált): 255 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS konszolidált, nem auditált): 2 926 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS konszolidált, nem auditált): 32,2 milliárd forint
K&H Biztosító 2017. III. negyedévének végén:
saját tőke (IFRS, nem auditált): 13,2 milliárd forint
mérlegfőösszeg (IFRS, nem auditált): 164,4 milliárd forint
biztosítástechnikai eredmény (IFRS t, nem auditált): 3,47 milliárd forint
adózás utáni eredmény (IFRS, nem auditált): 2,06 milliárd forint
Kapcsolattartó
Kommunikációs igazgatóság
- +36 1 328 9133
- +36 1 328 9220
- sajto@kh.hu
- www.kh.hu