biztonságos bankolás

  • tájékozódj hiteles forrásból
  • tágítsd az ismereteidet
  • légy körültekintő
  • védekezz az online visszaélések ellen
töltsd le az alkalmazást!
Az utóbbi időben elszaporodtak az internetes csalások, visszaélések és hackertámadások, ezért fontos, hogy Te is légy figyelmes online bankolás során. A K&H Csoportnál mindent megteszünk, hogy megvédjünk az online visszaélésektől, és segítünk eligazodni a digitális térben.

tartsd távol a hackereket számítógépedtől néhány fontos biztonsági óvintézkedéssel

  • telepítsd a szoftverfrissítéseket, amint azok elérhetővé válnak!
  • gondoskodj vezeték nélküli (Wi-Fi) hálózatod biztonságáról! E-bank vagy mobilbank használatakor kerüld a nyilvános Wi-Fi hálózatokat.
  • ne telepíts semmilyen illegális, vagy ismeretlen szoftvert!
  • zárold számítógéped, amikor épp nem használod, hogy senki ne tudjon könnyen hozzáférni személyes adataidhoz és alkalmazásaidhoz!
  • ne telepíts olyan alkalmazásokat, melyek a számítógép távoli vezérlésére szolgálnak.
  • senkinek ne adj távoli hozzáférést a bankolásra használt eszközödhöz

tedd biztonságosabbá okostelefonodat és tabletedet

  • zárold okostelefonod és táblagéped, amikor épp nem használod, hogy senki ne tudjon könnyen hozzáférni személyes adataidhoz és alkalmazásaidhoz! Csak a hivatalos alkalmazás áruházakból telepíts appokat (iOS: App Store, Android: Play Store)
  • ne használj feltört operációs rendszert futtató mobilkészüléket (jailbreakelt vagy rootolt), mert a feltört operációs rendszer számos beépített biztonsági funkciót kiiktathat!
  • mobilalkalmazásunk és mobilkészüléked operációs rendszerének mindig a legfrissebb verzióját használd!
  • kapcsold ki a külső harmadik féltől származó alkalmazások telepítésének engedélyezését okoseszközödön!

mi az az adathalászat?

  • Az adathalászat a csalás egyik formája, amelyben a támadó e-mail-en vagy más kommunikációs csatornán keresztül rosszindulatú hivatkozásokat vagy mellékleteket küld a címzettnek. A kiberbűnözők potenciális áldozatok millióinak küldenek levelet világszerte, amelyekkel becsapják, megtévesztik vagy támadják őket. A sikeres adathalász üzeneteket, melyek általában jól ismert cégek nevében küldik az adathalászok, nehéz megkülönböztetni az eredeti forrásból származó üzenetektől: gyakran használnak céges logókat és egyéb, a vállalatról összegyűjtött grafikus elemeket és adatokat. Az adathalász üzenetekben található rosszindulatú hivatkozásokat általában úgy tervezik meg, mintha a hamisított szervezet weboldalára linkelnének.
  • Miket kell tudnom ügyfélként az adathalászatról?  részletek

Gyorsabban, egyszerűbben - biztonságosan

  • az azonnali fizetési rendszerben az év minden napján, a nap 24 órájában, másodpercek alatt a kedvezményezett számlájára kerül az átutalt összeg. Az azonnali átutalási rendszerrel együtt elindult az úgynevezett másodlagos számlaazonosítók használatának lehetősége is, ha az utalás fogadója/ címzettje előzetesen regisztrálta a bankjánál az e-mail címét, vagy mobilszámát, esetleg adószámát / adóazonosító jelét, akkor számlaszám helyett ezeknek a megadásával is teljesül az utalás. Az esetleges csalások megelőzése érdekében az ügyfeleknek is körültekintőbbeknek kell lenniük a megbízások megadásánál.
  • lényeges, hogy az érintettek a téves utalások elkerülése végett pontosan adják meg a másodlagos azonosítójukat. Ha esetleg pontatlanul adod meg partnerednek az azonosítód – tehát mondjuk az e-mail címet vagy telefonszámodat – amikor az utalás egyeztetése zajlik, akkor nem kapod majd meg a neked küldött pénzt. Rosszabb esetben más számlájára fog megérkezni ez az összeg. Ezért kétszer, háromszor is ellenőrizd, hogy jó azonosítót adtál-e meg.
  • szintén fontos, hogy ha változik a másodlagos azonosítóként használt e-mail címed vagy a telefonszámod, akkor azt azonnal jelezd partnereidnek, illetve frissítsd az adatokat számlavezető bankodnál.
    Amikor pedig Te akarsz újra pénzt küldeni egy régebben használt, esetleg a K&H e-bank vagy mobilbank Partner listában rögzített másodlagos azonosítóra, akkor fizetés előtt kérdezz rá, hogy a partnered, akinek fizetni kívánsz továbbra is használja-e azt az azonosítót.
  • ha az a gyanúd, hogy más használja másodlagos azonosítóként e-mail címedet vagy mobilszámodat, vagy regisztrációhoz szükséges megerősítő kódot kapsz, anélkül, hogy regisztráltál volna, haladéktalanul vedd fel a kapcsolatot a K&H TeleCentetrrel +36 1/20/30/70 335 3355 telefonszámon!
  • olvasd el, hogy miként működik az azonnali fizetés a K&H-nál  tovább

Készpénz nélkül - biztonságosan

  • Egyre könnyebben és egyre több eszközről intézheted pénzügyeidet. Annak érdekében, hogy ez biztonságosan történhessen, a nemzetközi és hazai szabályozók részletes követelményeket határoztak meg, a bankok kiemelt erőfeszítéseket tesznek, de mindez nem működhet az ügyfelek gondos viselkedése nélkül.
    A mobiltelefonok egyre inkább különleges szereplőjévé válnak a pénzügyek online kezelésének, így biztonságukról is egyre nagyobb odafigyeléssel kell gondoskodnunk.
    A K&H e-bankban vagy mobilbankban lehetőséged van azonnali hatállyal a kártya limitjeid állítására, vagy akár a kártya felfüggesztésére, arra az esetre, ha elveszítenéd, ellopnák, vagy felmerülne benned a visszaélés gyanúja.
  • olvasd el, hogyan működik a biztonságos online fizetés a K&H-nál  tovább

tovább olvasnál a témában?

jól jöhet a jelszókezelő

jól jöhet a jelszókezelő!

2019. június 18. - Egy, mindenek felett. Tippek, hogy soha többet ne kelljen a jelszóemlékeztetőre kattintanod!

zsarolóvírus

mi az a zsarolóvírus?

2019. június 21. - A legrosszabbkor jöhet, nagyon idegesítő – észnél kell lenned!

Kapcsolódó szolgáltatások:
számlavezetés 
internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatás
betétikártya-szolgáltatás
hitelkártya-szoltáltatás 
betéti- vagy hitelkártyával történő vásárlás belföldön vagy külföldön
telefonos banki szolgáltatás [K&H TeleCenter]
Jelen tájékoztató nem minősül ajánlattételnek, célja pusztán a figyelem felkeltése. A kondíciók módosításának jogát a Bank fenntartja. A termék, szolgáltatás részletes leírását, kondícióit a vonatkozó Szerződés, az Elektronikus azonosítású banki szolgáltatások Általános szerződési feltételei, a K&H Bank Üzletszabályzata és a Természetes személyek számláira, betéteire, pénztári tranzakcióira vonatkozó Hirdetménye, valamint a Bankkártya és hitelkártya szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei, a K&H Bank Üzletszabályzata, valamint a  természetes személyeknek szóló K&H betéti bankkártya és K&H hitelkártya hirdetmények tartalmazzák, melyek megtekinthetők a bankfiókokban és itt, a www.kh.hu internetes oldalon.