hívóazonosítás a biztonságodért

  • ellenőrizd könnyen & gyorsan, hogy valóban a Bankkal beszélsz
  • mobilbankodban és e-bankodban is elérhető
  • kattints a push üzenetre

telefonos csalás? Használd a hívóazonosítást!

Az egyik leggyakoribb adathalász módszer - a telefonos (illetve bármely hangalapú csatornán történő) adathalászat, vagy más néven vishing - ellen nyújt védelmet az e-bankon és mobilbankon elérhető új biztonsági funkció, a hívóazonosítás.

A vishing hívás során illetéktelenek valósnak tűnő telefonszámról - sok esetben valamely pénzintézet nevében - próbálják az ügyfelek bankkártya adatait és egyes azonosítóit megszerezni. Ezen csaló hívások – sok egyéb tényező mellett – azért különösen veszélyesek, mert a csalók valós telefonszámokat hamisítanak (phone number spoofing), ezért a telefonszám ellenőrzése nem csupán nem nyújt védelmet, hanem hamis biztonságérzetbe ringatja az áldozatot.

hogyan segít a hívóazonosító?

hívóazonosítás a biztonságodért

Amikor hívást fogadsz a K&H Bankból, e-bankod beérkezett üzenetei közt megjelenik a Bank valós idejű értesítése arról, hogy kollégánkkal beszélsz. Ezt az üzenetet mind e-bankodban, de akár mobilbankodban is megtekintheted, sőt később – ha kételyed merül fel – visszakeresheted.

Azon banki lakossági ügyfeleink, akik engedélyezték a push üzenetek küldését és van a telefonjukon Internet-hozzáférés, push üzenetben is értesítést kapnak, amelyre kattintva – a mobilbanki sikeres belépést követően – azonnal megtekinthetik a megerősítést.

Az e-posta, az e-bank és a mobilbankhoz kapcsolt push üzenetek – az e-maillel és az sms-sel ellentétben - olyan biztonságos csatornák, amelyek garantálják számodra, hogy az üzenetet valóban a Bank küldte, tehát ha a telefonhívás alatt ezt látod, akkor biztos lehetsz abban, hogy nem csalóval beszélsz.

A könnyebb kereshetőség érdekében a beérkezett üzenetek mappán belül létrehoztuk a „K&H banki hívások” menüpontot, ahol összegyűjtve könnyedén megtekintheted, hogy mikor hívott a Bank és kereshetsz is a hívások közt.

kérdések és válaszok a hívóazonosításról

sdf

kik vehetik igénybe a hívóazonosító szolgáltatást?

A K&H Bank lakossági ügyfelei.

jár-e fizetési kötelezettséggel a hívóazonosító szolgáltatás?

Nem, a szolgáltatás ingyenes, számunkra fontos a biztonságod.

asdf

hogyan kaphatod meg a push üzeneteket?

  • engedélyezd a  K&H mobilbank alkalmazás értesítéseit az alkalmazáson belül és a telefon beállításaiban
  • biztosíts aktív internetkapcsolatot (WiFi vagy mobilinternet)
  • mobilinternet használata esetén kapcsold be a VoLTE funkciót a telefon beállításaiban. (A VoLTE lehetővé teszi a hívás közbeni internethasználatot.)
  • Két SIM kártya egyidejű használata esetén (dual SIM) a mobilinternetet azon a SIM-kártyán kapcsold be, amelyre a hívás is befut (az a telefonszám, amit hozzárendeltél mobilbankodhoz).
  • a push üzenetekhez a legfrissebb mobilbanki verziót szükséges használnod - Android készülék esetén: 4.12.0 (8010),  IOS készülék esetén: 4.12.0 (2.46). Frissítsd a hivatalos webáruházból a K&H mobilbank applikációját.
few

mit tegyél, ha nem kaptál hívóazonosítót?

Ha a Bank telefonszámát látod a kijelződön, vagy a Bank nevében hívnak, akkor a beszélgetés megkezdésével egyidőben kérj kis türelmet a hívó féltől, nyisd meg az e-bankodat, vagy a mobilbankodat és ellenőrizd, hogy kaptál-e hívóazonosító üzenetet. Amíg ezt nem ellenőrizted, ne adj ki semmiféle adatot.

Haladéktalanul szakítsd meg a hívást, ha nem találod a beérkezett üzenetek közt a hívóazonosítást, gyanúsnak tartod a megkeresést, vagy bizonytalan vagy a hívó fél személyét illetően. A csalási próbálkozást minden esetben jelezd a TeleCenter felé a +36 1/20/30/70 335 3355 telefonszámon.

A gyanúra okot adó jelekről, a vishing támadásokról és a telefonszám-hamisításról további hasznos tudnivalókat találsz a kh.hu/biztonsag-a-penzugyekben oldalon, ahol megismerkedhetsz a legújabb csalási trendekkel és a tájékozódhatsz a védekezésről.

KiberPajzs

Vértezd fel magad a kibercsalásokkal szemben, látogass el a KiberPajzs honlapra! (kiberpajzs.hu)