hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

így ne vigyük be az otthonunkba a vírust

A korlátozások enyhítése miatt egyre többet leszünk a szabadban és a szűkebb családi körön kívül akár ismerőseinkkel is találkozunk, ezért most azoknak a felületeknek – mint például a kocsikulcs vagy a kézitáska – fertőtlenítése is fontos lehet, amikre eddig nem gondoltunk. A K&H gyógyvarázs program azokat az otthoni eszközöket és területeket gyűjtötte össze, amikre a korlátozás enyhítése miatt a következő hetekben még inkább érdemes odafigyelni.

megosztja a hitelmoratórium a lakosságot

A hitellel rendelkezők 17 százaléka már élt is a hitelmoratóriummal, 20 százalékuk pedig biztos benne, hogy kihasználja a lehetőséget – derül ki a K&H legfrissebb kutatásából, amely a márciusban életbe lépett adósságvédelmi intézkedés hatását vizsgálta. A hiteladósok 27 százaléka továbbra is fizeti a törlesztéseket. A hitelmoratórium megítélését nagyban meghatározza, hogy a hitelesek mennyire érzik veszélyben az állásukat a koronaválságban. Az állásukat ingatagnak tartók háromnegyede élne a moratórium adta lehetőséggel, ezzel szemben akik biztosnak érzik a munkahelyüket, azoknak a kétharmada inkább folytatja a törlesztést.

Vloggerek tanárszerepben? – új motivációt adhatnak az online oktatásban

pénzügyi vlogposztokat versenyeztet a K&H

Influencerek mint pénzügyi oktatók, social média mint edukációs platform?  Ez lehet a jövő, hiszen a digitális oktatás hónapjaiban felértékelődnek az értékes vlogtartalmak. A tanárok keresik azokat a lehetőségeket, amikkel képernyőn keresztül fenntartható a gyerekek motivációja. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szervezői hisznek az innovatív megoldásokban, ezért indították el vloggerversenyüket, melyben Baluka, B. Nagy Réka, Ditke, Jánosik Gergő és zsDav közvetítésével minél több gyerek figyelmét szeretnék felkelteni a pénzügyi ismeretek iránt.

jobban szeretik a fiatalok a magyar online boltokat

több a fennakadás a külföldi webshopoknál

Ma már szinte minden fiatal vásárolt online, a rendszeresen így vásárló fiatalok aránya pedig 26 százalékról 37 százalékra nőtt – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A 19-29 éves fiatalok a magyar webboltokat kedvelik jobban: a külföldi online áruházak ugyan népszerűbbé váltak az utóbbi években, de a fiatalok szerint nehézkesebb náluk vásárolni. Az online vásárlás egyre nagyobb teret hódít, a járványhelyzet pedig még inkább felgyorsította ezt a folyamatot, ugyanakkor ez fokozott biztonságot követel. A K&H ezért indította el a K&H e-dukáció információbiztonsági programjának második részét, amely segítségével mindenki könnyedén megtanulhatja, melyek a legfontosabb „szabályok” az internetes vásárlás és fizetés világában.

a családi cégeknek kiemelkedő jelentősége lesz a gazdaság újraindításában

A családi vállalatok jóval ellenállóbbak a külső környezeti tényezőknek, ezért jellemzően jobban teljesítenek, mint a nagyobb piaci szereplők. Ugyanis óvatosabban fektetik be és használják fel a rendelkezésre álló tőkét, mivel a családi vagyon a tét. Ennek a szemléletnek köszönhetően válság idején általában nagyobb tőkemegtérülést érnek el, így feltehetően a koronavírus-járvány okozta visszaesés kevésbé hathat rájuk, tehát a gazdaság újraindításában is meghatározó szerepük lehet.

K&H: lakáshitel otthoni ügyintézéssel – korszákváltás a hitelezésben

Újabb lépést tett a K&H, amellyel még gördülékenyebbé, kényelmesebbé válik több hiteltípus igénylése a járványhelyzetben. Mindössze a szerződés aláírásához kell a személyes jelenlét, minden más teendőt elektronikusan, telefonon intéz a bank, szemben az eddigi gyakorlattal, amikor az ügyfélnek több alkalommal is szükséges volt megjelennie a bankfiókban egy-egy lakás,- kamattámogatott lakáshitel vagy babaváró hitel folyósításáig. A koronavírus-járvány miatt bevezetett újdonság sok ügyfelet érinthet, a múlt évben csak jelzáloghitelből több mint 6 ezer kapott zöld jelzést a bankfiókokban történő ügyintézést követően.

elstartolt az NHP Hajrá a K&H Banknál, 10-ből 4 vállalkozás élne a lehetőséggel

Két hete veheti igénybe a K&H Bank több mint 110 ezer vállalkozó ügyfele a Magyar Nemzeti Bank mikro-, kis- és középvállalkozások számára szóló gazdaságvédelmi programját, a Növekedési Hitelprogram (NHP) Hajrát. A pénzintézet áprilisi felmérése szerint a cégek több mint 40 százaléka tervezi, hogy részt vesz a programban, amelyben az eddigi tapasztalatok alapján a legnagyobb érdeklődés a forgóeszközhitelek iránt van.

bevallották az autósok, betartják-e a sebességhatárt

Tízből hat autós állítja, hogy betartja lakott területen belül az 50 km per órás sebességhatárt, különösen a nők, akiknek a 74 százaléka nem megy gyorsan városban – derül ki a K&H biztos jövő felméréséből. Ugyanakkor városon kívül már rosszabb a helyzet: itt már csak 52 százalék mondta, hogy a 90 km per órás korlátot nem lépi túl, 30 százalék pedig 96-100 km per órával közlekedik.

ultimátumot kapott a sárga csekk

Egyre inkább a mindennapok része az elektronikus bankolás a lakossági ügyfelek körében. A számok önmagukért beszélnek: a K&H e-bankjába közel 11 százalékkal többen léptek be az idén március 16-a és április 15-e között az egy hónappal korábbi időszakhoz képest. A koronavírus-járvány kitörése után a csekkbefizetések kaptak leginkább szárnyra: a bank ügyfelei egy hónap alatt március és április közepe között az e-bankon keresztül közel 36 ezer, a mobilbank segítségével pedig több mint 50 ezer „csekket” fizettek be, ez 97, illetve 96 százalékos növekedést jelent. A K&H szerint az elektronikus fizetések térnyerése várhatóan a járvány lecsengése után is fokozódni fog, ez pedig a készpénzhasználat és a készpénzállomány csökkenését eredményezheti.

ami most kényszernek tűnik, az később a kkv-k fejlődésének kulcsa lehet

digitális eszközök, innovációk, amik most segíthetik a vállalkozások életét

Habár sok mindent kényszerből lépnek most meg a vállalkozások, ez a felkészülés nagyban elősegítheti a hazai kkv szektor digitális fejlődését. Az Európai Bizottság tavalyi adatai alapján Magyarország a 23. helyen áll a digitális versenyképesség terén, a jelenlegi helyzetben azonban az eddig elmaradt fejlesztések várhatóan megvalósulhatnak. A K&H Bank ezért összegyűjtötte azokat az eszközöket, amelyek nemcsak most hasznosak, de hosszú távon is megtérülnek.

digitálisan és fenntarthatóan a társadalomért

A társadalmi felelősségvállalás a nagyvállalatok fenntarthatósági stratégiájának évek óta jelentős alkotóeleme, aminek ebben a bizonytalan időszakban még kiemeltebb szerepe lehet. Az aktuális társadalmi igényekre reagálás, illetve az előremutató digitális megoldások és innovatív programok nyújthatnak hatékony segítséget a vírusjárvány idején és hosszú távon is – hívja fel a figyelmet a K&H a társadalom és a gazdasági fenntarthatóság elkötelezett támogatójaként.

a fiatalok többsége maga állja a játékszámlát

22 ezerért vesznek játékszoftvert

A fiatalok döntő része – 84 százaléka - játszik valamilyen kütyün, a legnépszerűbbek az okostelefonos és tabletes játékok – derült ki a K&H ifjúsági indexéből. A 14-29 éves korosztály tagjainak kétharmada már költött ilyen jellegű időtöltésre. Komplett gépet 106-129 ezer forintért vettek, játékszoftvert pedig 22 ezer forintért. Többségük azt mondta, saját maga fizette ezeket a kiadásokat.

érdemes óvatosnak maradni, hiába van tömeg a vevők oldalán

Bár a koronavírus-járvány mély recessziót eredményez, mégis úgy tűnik az elmúlt hetek alapján, hogy ezt mellékes tényezőnek tekintik a piaci szereplők. A márciusi zuhanások eredményeként az amerikai S&P 500 és a frankfurti DAX részvényindex 30-40 százalékot esett, azóta pedig a veszteség felét ledolgozták. A következő hetekben, hónapokban érkező makroadatok, vállalati eredmények még okozhatnak turbulenciát a piacokon – derül ki Kovács Mátyás, a K&H Alapkezelő szenior portfóliómenedzserének piaci kommentárjából. A szakember szerint mindenképpen indokolt az óvatosság, mert a járványhatás még nem múlt el.

ezek kellenek ahhoz, hogy ne tűnjön el még több cég

3 válságkezelési tanács a K&H családi vállalatok kiválósági díj nyertesétől

A hazai cégvilág Achilles-ínja a hosszú távra tervezés. Az újonnan alapított vállalkozások ötöde ugyanis egy év, minden második cég pedig három év után megszűnik. Előrejelzések szerint a koronavírus-járvány nagysága és vége rendkívül bizonytalan, hazai szinten akár 5-7 százalékos GDP visszaesést is eredményezhet, ami a cégek várható életkorát még tovább csökkentheti. A 25 éves, K&H családi vállalatok kiválósági díjjal elismert Abrazív Mérnöki Iroda és Gépgyártó Kft. szerint azonban folyamatos fejlesztéssel, a munkavállalók megbecsülésével és a következő generáció felkészítésével jó eséllyel megalapozható a cég biztos jövője még a válság idején is.

a vírusjárvány miatt magas a félelemérzetünk

adományozási programot indított a K&H a járványkórházakért

Nemcsak a vírusjárvány terjedésének megelőzésében, de annak kezelésében is nagy szerepe lehet most a pénzügyi tudatosságnak. A K&H ugyanis május 1-jétől támogatási programot indít, amelyben az online banki tranzakciók és bankkártyás fizetések után akár 50 millió forint értékben támogatja majd a járványkórházakat. Az egyhónapos kampány emellett abban is segíthet, hogy a vírusjárvány okozta aggodalom enyhülni tudjon az ügyfelekkel közös adományozás által.

mennyire kell az autó? – így közlekedik Magyarország, ha nincs járvány

A magyarok 72 százaléka autózik rendszeresen, a kerékpárral hetente több alkalommal közlekedők aránya 23 százalékos, ami többéves távlatban visszaesést jelent – derül ki a K&H biztos jövő felméréséből. A legtöbben Budapesten használják a helyi tömegközlekedést, és főként a felsőfokú végzettségűek közlekednek így. A gépkocsi-megosztás illetve közösségi autózás viszont nem örvendenek nagy népszerűségnek: a megkérdezettek 89 százaléka szinte soha nem vett igénybe ilyenen szolgáltatásokat.

K&H: készpénz vagy bankkártya? Online bolt vagy piac?

ők a karanténhelyzet nyertesei és vesztesei

Földcsuszamlásszerű változásokat hoztak a mindennapokban, így a bankolásban és a vásárlásban is a koronavírus-járványhoz köthető intézkedések, köztük például a kijárási korlátozások. Az online bevásárlások átlagos értéke 17 ezerről 20 ezer forintra nőtt, tízből heten ritkábban látogatják a bankfiókokat, és egyre gyakrabban fizetnek bankkártyával. Azonban ez még nem jelenti a készpénz végét: bár ritkábban választják, 42 százalék még ebben az időszakban is ugyanannyiszor fizet készpénzzel, mint korábban. 

ezeket kell most tudnia minden cégnek

a 20. K&H családi vállalatok klub tudástára segít a vírushelyzet leküzdésében

A vírushelyzet miatt hozott intézkedések cégmérettől és tevékenységi körtől függetlenül igen komoly kihívások elé állítják a vezetőket, mivel szinte minden területet alapjaiban befolyásolnak. A 20. K&H családi vállalatok klub tudástára ezért abban nyújt segítséget a családi vállalkozások számára, hogy könnyen átlátható szakmai információkat és gyors megoldásokat kapjanak a vírushelyzet hatékony kezelésére, a jogi tanácsoktól a krízishelyzetben alkalmazható kommunikációs taktikákig.

K&H Alapkezelő: hogyan érinti a lakáshiteleseket a forint árfolyama? Mi az MNB célja?

Jelentős változások történtek a magyar monetáris rendszerben az MNB elmúlt hetekben látott lépései alapján. Ezek egyértelmű célja, hogy továbbra is alacsony legyen a kamatkörnyezet, bővüljön a hitelezés. Az MNB igyekszik figyelni a lakáshitelesekre is – derül ki a K&H Alapkezelő összefoglalójából, amely szerint a forint lassú leértékelődésre számíthat, igaz, ezen a téren szükség esetén készek azonnal lépni a jegybankárok. 

kérni sem kell, mégis a felére vagy nullára csökkenhet a számladíj

Több mint 400 ezer lakossági bankszámlával rendelkező K&H-s ügyfél most felére vagy egyenesen nullára csökkentheti a számlavezetési kiadásait, még abban az esetben is, ha jelenleg nem teljesíti az ehhez szükséges feltételeket- közölte a bank.

különórák karantén alatt

kidobott pénz minden forint, amit erre fordítunk?

Nagyon sok gyereknek nem csak az iskolába járása szűnt meg március közepén, hanem a délutáni különórái is vagy befejeződtek vagy online platformra kerültek. Nyelvet tanulni hatékonyan lehet online is, de vajon hogyan zajlik így egy zeneóra, mi történik a röplabda és jégkorongedzésen vagy a programozásórán? A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi szakértői szerint a különóráknak most is van létjogosultsága, ám fontos átbeszélni a gyerekkel, hogy mi az, amiért érdemes pénzt kiadni és mi nem valósítható meg hatékonyan online.

a magyarok tizede él hónapról hónapra

39 százalék tart a megbetegedéstől az óvintézkedések ellenére is

A magyarok 66 százaléka nagyon aggódik a koronavírus-járvány miatt, 77 százalékuknak pedig a mindennapjait is érinti a pandémia. A megkérdezettek 39 százaléka tart attól, hogy minden óvintézkedés ellenére megbetegszik. A magyar családok közel 18 százaléka éppen, hogy csak belefér a havi büdzséjébe, 10 százalékuk minden hónapban anyagi problémákkal szembesül, 3 százalékuknak pedig nélkülözniük kell a megélhetés érdekében – derül ki a Kantar Hungary piackutató cég felméréséből és a K&H saját kutatásának eredményéből. Kiderült az is, hogy a járvány hogyan érinti a lakosság mindennapi pénzügyeit.

a járvány idején az e-sport nyújt lehetőséget a versenyzésre és a szurkolásra

indul a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság rájátszása és döntői

Nehéz helyzetbe került a sportvilág a koronavírus-járvány miatt. Gyakorlatilag az összes verseny és felkészülési lehetőség elmarad, ami hatalmas teher a sportolóknak, és szomorúság a szurkolóknak. Az e-sport, és így a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság azonban a sportágak közül egyedüliként viszi tovább a fáklyát, a lángot. Az offline versenyek a játékosok biztonsága érdekében természetesen online lesznek megrendezve mind a hét versenyszámban, a tét pedig továbbra is 15 millió forint.  Most az e-sport képviseli az egész világon a sport alapértékeit: a kiválóságra való törekvést, a kitartást, a kemény munkát és a kimagasló eredményeket.

a K&H Bank aktívan hozzájárul a gazdaság újraindításához

az NHP Hajrá már igénybe vehető a K&H Bank ügyfelei számára

Már elérhető a K&H Bank ügyfelei számára a Növekedési Hitelprogram (NHP) Hajrá, a Magyar Nemzeti Bank mikro-, kis- és középvállalkozások számára igényelhető gazdaságvédelmi hitelprogramja. A K&H ezzel is aktívan hozzá kíván járulni ahhoz, hogy a gazdaság mielőbb talpra állhasson.  A Bank szolgáltatását több mint 110 ezer vállalkozó ügyfél veheti igénybe.

az erős immunrendszer 5 meghatározó összetevője

A járványidőszak alatt még összetettebb és hatásosabb védelmet kell biztosítanunk immunrendszerünk számára. A jól bevált egészségmegőrző szokásainkról most sem szabad lemondanunk, de a megváltozott helyzethez kell igazítani őket. A legalapvetőbb immunerősító módszerekkel, mint a rendszeres táplálkozás, a folyadékbevitel, az otthoni mozgás, a pihenés és a kikapcsolódás most nemcsak a következő hetek vészelhetők át, hanem akár a tavaszi fáradtság is csökkenthető - tanácsolja a K&H gyógyvarázs program.

online üzemmódra kapcsolt a hazai startup világ

A startup világ továbbra is pezseg: a Start it @K&H inkubátorprogramba idén tavasszal 38 csapat jelentkezett, a döntősök kiválasztása pedig online fog megtörténni, először az inkubátor történetében. A digitális átállás most elengedhetetlen, amit nagymértékben megkönnyít a Global Accelerator Network (GAN) 1 millió dolláros szolgáltatáscsomagja. A programban részt vevő startupok élete sem állt meg, a vírushelyzethez igazodó stratégia újraalkotása mellett többen közülük a maguk eszközeivel igyekeznek hozzájárulni a koronavírus és annak gazdasági hatásai elleni harchoz.

a kárbejelentések háromnegyede már online

a járvány idején még többen áttérhetnek a digitális ügyintézésre

A mostani járványhelyzetben még inkább fókuszba került szinte minden területen az eddig is egyre nagyobb népszerűségnek örvendő online ügyintézés, ami igaz a K&H Biztosítóra is. Összesen már több mint 130 ezer ügyfél intézi ügyeit rendszeresen a társaság ügyfélportálján keresztül, amelynek „látogatottsága” csúcsidőben több 10 ezres. Az online szolgáltatások közül évente több mint 100 ezer bankkártyás díjfizetés történik, emellett a vagyonbiztosítási károk háromnegyedét, a járműkároknak pedig közel felét jelentik az internetes platformon keresztül.

így maradhat vidám az egész család

a K&H gyógyvarázs mesedoktor programja mesékkel garantálja a szórakoztató pillanatokat

A járványhelyzet a legtöbb család életét és napi rutinját jelentősen megváltoztatja, ami a családtagok közötti feszültséghez vezethet. A meseolvasás azonban most is nagy segítséget jelenthet: erősíti az összetartozás élményét, miközben a gyermekeknek és a szülőknek egyaránt szórakoztató és megnyugtató időtöltés ebben a bizonytalan helyzetben. A legkedvesebb történeteket pedig nemcsak otthon oszthatjuk meg egymással, hiszen a K&H gyógyvarázs mesedoktor programjával a felelős családok azokat a kisgyermekeket is boldoggá tehetik, akik a kórházak falai közt töltik a mindennapjaikat.

50 millió forinttal támogatja a K&H a koronavírus elleni küzdelmet

A K&H 50 millió forintot adományoz a kiemelt járványkórházak számára, amelyek koronavírusos betegeket kezelnek. A május 31-ig tartó adományozási programban a lakossági és kkv ügyfelek minden online bankkártyás fizetése és átutalása után 10 forint kerül adományozásra a kiemelt járványkórházak javára. Számításai szerint ez mintegy 50 millió forintot fog jelenteni az egy hónap alatt.

a legkisebb figyelmesség számít most a legtöbbet

Ahhoz, hogy a cégek a lehető legkisebb veszteséggel tudják átvészelni a következő heteket, elengedhetetlen a munkaerő hatékony lelki támogatása. Az operatív tevékenységek mellett így a bizonytalanság miatt felmerülő mentális problémák megelőzése,  a munkáltatók és kollégák közti kapcsolatok megerősítése még fontosabbá vált. Most látszik igazán a különbség a menedzser és a vezető közt – hívta fel a figyelmet a K&H.