ételrendelés és befeketés egy appban
elérkezett a szuperappok kora
Egyre több funkció érhető el a hagyományos pénzintézetek mobilbanki applikációjában, melyek között a nem banki szolgáltatások is teret kapnak. Egy applikáció letöltése azonban nem garancia arra, hogy használatba is kerül, ezért a fintech világ, a neobankok, bigtechek és a hagyományos pénzintézetek is arra keresik a megoldást, hogy hogyan sűríthetnének bele egyetlen egy appba a pénzügyi szolgáltatások mellett mindent, amire a felhasználónak szüksége van, hogy az alkalmazás használatának valószínűségét növeljék.
Egy 2021-es globális kutatás (Mobile App Download and Usage Statistics 2021) felhívta a figyelmet arra, hogy a mobilozással töltött időnk 88 százalékát valamilyen app használatával töltjük. Egy átlagos ember 80 appot tölt le a telefonjára, ugyanakkor napi szinten már csak 9-et használ, havi szinten pedig átlagosan 30 darabot. Ez azt jelenti, hogy az átlagos felhasználó az alkalmazások 62 százalékát egyáltalán nem használja, 25 százalékát pedig letöltést követően csak egyetlen egyszer.
alkalmazások svájcibicskája Kínából
A kínai pénzügyi piacon megvalósultak azok a fintech szuperappok, amelyek svájci bicskaként működve lehetőségek tucatját adják az ügyfelek kezébe. Egy ilyen app létrejöttéhez partnerségekre és rugalmasan bővíthető, modulárisan felépített alkalmazásra van szükség, illetve olyan szervezetre, amely képes ilyen megoldásokban gondolkodni. A WeChat, amely a neve alapján csevegést ígér, lényegében mindent tud, amire a városi életben szükség lehet. Fuvar rendelésétől az ételkiszállításig, a fizetésen át a barátok közti apróbb utalások kezeléséig és persze a közösségi médiában való létig. A Tencent alkalmazását használva, ha az e-kereskedelmi funkciókat is beleszámoljuk, akkor milliónyi különböző szolgáltatást kínál a WeChat.
app az appban
A szuperapp építésben talán a neobankok jutottak a legmesszebbre, amelyek a kezdő befektetők és a kriptovalutával kereskedők számára is kínálnak pénzügyi termékeket. A kriptovaluta vásárlást és a részvényekkel történő kereskedelmet is egy-egy pénzügyi partner nyújtja a neobankok ügyfeleinek, akik azonban a szokott appban egy új menüpontként találkoznak ezekkel a lehetőségekkel.
„A felhasználók hajlandók appokat telepíteni, de a mindennapokban már csak maréknyit használnak a telefonjukon lévő alkalmazások közül. Így viszont hiába éri el egy pénzügyi szolgáltató, hogy felkerüljön a mobilra, még nem nyerte meg a harcot. Olyan alkalmazásra van szükség, amely magába olvasztja a felhasználók legtöbb igényét, egyszerűsíti az életüket" - mondta Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.
PayPaltól a közösségi utazásig
A K&H anyabankja, a KBC Group több, nem banki szolgáltatással is bővítette már külföldön a mobilbanki szolgáltatásait, többek között közösségi közlekedési eszközök használatával, illetve a PayPalt is integrálta saját platformjára. A K&H Magyaroroszágon 2020 októberében vezette be a K&H+ szolgáltatását, mely egy új funkció a mobilbankon belül, segítségével közlekedési mobiljegy vásárolható sorban állás, emberi kontaktus vagy automata érintése nélkül. A mobilbankon belüli új funkció bevezetésének első napjától, havi szinten átlagosan 5000 felhasználó csatlakozott, jelenleg 53 ezer felhasználója van és 62 ezer virtuálisjegy-vásárlás történt az applikáción keresztül.
Kapcsolattartó
K&H Kommunikáció
- sajto@kh.hu