hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

2024-ben fókuszba kerülhet a parasport támogatása

A paralimpikonok támogatása olyan terület, amelyhez világszerte jellemzően csak a paralimpia idejére csatlakoznak a cégek. A soron következő párizsi viadal már most beindította a szponzorgépezetet, hogy minél több neves nemzetközi márka a parasport mellé álljon.  Az esemény mellett azonban az igazi segítséget a felkészülés és a közösség támogató figyelme jelenti – véli a Magyar Paralimpiai Csapat Pénzintézete, a K&H.

lassan, de biztosan halad a gazdaság kifehérítése

Az elektronikus fizetés és az online számlázás nemcsak a pénzügyi szolgáltatásokat teszi könnyebbé, gyorsabbá és biztonságosabbá, de a gazdaság kifehérítését is nagyban segíti. Igaz, a korábban nem könyvelt tételek hivatalos útra terelése nem egyik napról a másikra történik, többéves távlatban nézve azonban ezek feltételezett aránya 5-6 százalékpontos csökkenést mutat – derült ki a K&H kkv-k körében végezett felméréséből.

rezsi 2.0 avagy az előfizetések átláthatóvá tétele versenyelőny lehet a bankoknak

A dobozos szoftvernek lassan vége van, havi előfizetési díjat kérnek a professzionális gyártók. Az operációs rendszer pedig szinte megszűnt termék lenni, ideális esetben frissítésekkel együtt jár a számítógéphez. Az előfizetésekben rejlő lehetőségek azonban ennyivel még nincsenek kiaknázva.

boom a nyugdíjra készülőknél

jelentősen nőtt a nyugdíjas évekre takarékoskodók száma

Egyre többen készülnek tudatosan az időskorukra - közölte a K&H. A társaságnál az idei év első négy hónapjában 43 százalékkal több nyugdíjbiztosítási szerződést kötöttek, mint egy évvel korábban, amiben a bázishatás – azaz a koronavírus-járvány tavalyi megjelenése miatti óvatosság - is szerepet játszott. A nyugdíjbiztosítások állománya pedig a múlt év végéhez képest több mint 6 százalékkal nőtt.

az önbeteljesítő jóslat esete a forinttal

Az infláció megugrása miatt az MNB üzenetet küldött a piacnak, gyakorlatilag szóbeli intervenciót hajtott végre, ami erőt adott a forintnak. Hajósi Péter, a K&H alapok kezelőjének befektetési igazgatója szerint azonban a forint hosszabb távon - ha az infláció visszatér a jegybank által tolerálható szintre - veszíthet az értékéből.

a korlátozások helyett a pénzhiány áll a nyaralás útjában

belföldön hétvégézne a többség

A magyarok többsége, 57 százaléka idén csak maximum négy éjszakás, belföldi kikapcsolódással számol, mindössze 16 százalék tervez hosszabb külföldi nyaralást. Az utazástól nem a koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozások, hanem a pénzhiány tartja vissza a megkérdezetteket - derül ki a K&H biztos jövő felméréséből. 56 százalék mondta ugyanis, hogy nincs elég pénze a nyaralásra, míg az érvényben lévő korlátozások 25 százalékot tántorítanak el az utazástól, és mindössze 22 százalék tartja ezt korainak és kockázatosnak.

háromszorosan nyerhetünk a fenntarthatóság ösztönzésével

A K&H új fejezetet nyit a pénzintézeti szerepvállalásában. A saját fenntartható működése mellett a lakosság és a cégek felelős tevékenységét, működését is ösztönzi. Ezzel pedig triplán nyerhetünk. A környezetünk védelme mellett ugyanis a fenntarthatóság elvét követő vállalatok versenyelőnyre tehetnek szert, a lakossági befektetők pedig a társadalmilag felelős alapokon (social responsible investment - SRI) keresztül az iparág növekedéséből profitálhatnak.

így reagálnak a kkv-k a kata szigorításra

Közel minden tizedik kkv-t érint megrendelői oldalról a katás adózás idén életbe lépett szigorítása. A cégek túlnyomó többsége ezért a 3 millió forintos éves megbízási díj eléréséig tervez szerződést kötni katás vállalkozóval, illetve más adózási forma választását javasolja számukra - derül ki a K&H kkv-k körében végzett kutatásából. Az adóhatóság fokozott ellenőrzése és a vevői kapcsolatok megőrzése szempontjából is egyaránt elengedhetetlen azonban az adózási státuszra vonatkozó pontos tájékoztatás.

kelendőek a lakáshitelek, berobbantak a felújítási kölcsönök

Bár a teljes magyarországi lakáshitelpiacon az új szerződések összege 4,7 százalékkal csökkent az első negyedévben,  K&H-nál az új lakáshitel-szerződések összege 33 százalékkal emelkedett. Az otthonfelújítási hitelre is nagy az igény, közel 1300 fő nyújtott be igénylést összesen 6,5 milliárd forint értékben ezeknél a konstrukcióknál az átlagos hitelösszeg meghaladja az 5 millió forintot.

minden harmadik új számla az ifjúságé

Az ifjúsági számlák száma a K&H-nál május közepén meghaladta az 50 ezret, szemben a múlt év végi 39 ezres állománnyal, így ma már minden harmadik bankszámlanyitás 27 éven alulihoz köthető. Az is jól látszódik, hogy a fiatalok többet fizettek bankkártyával, az egy vásárlásra jutó összeg pedig egy év leforgása alatt 28 százalékkal 4400 forintra nőtt. A digitális megoldások térnyerését az is jól mutatja, hogy a 19-29 éves korosztály 32 százaléka minden banki ügyet online intéz.

több mint 5 millió forint, jellemzően ennyi pénz kell egy vállalkozás beindításához

Jellemzően több mint ötmillió forint szükséges az első pár évben egy vállalkozás beindításához és működtetéséhez - derült ki a K&H felméréséből. A vállalkozók a legtöbb pénzt termékük vagy szolgáltatásuk minőségének fejlesztésére költik, míg a plusz, külső forrásokat leginkább marketingtevékenységre, valamint digitális, innovációs fejlesztésekre fordítanák. 

több tízezer forintot vett ki a járvány sok fiatal zsebéből

10-ből 4 fiatal bevételei csökkentek a koronavírus-járvány tavalyi megjelenése óta, ők átlagosan 74 ezer forintról voltak kénytelenek lemondani. A 19-29 éves korosztály tagjainak 41 százaléka nem érzékelt változást, velük szemben a fiatalok majdnem hatoda a bevételek növekedéséről számolt be – derült ki a K&H ifjúsági indexéből.

a K&H SZÉP kártya tulajdonosok már év elején bíztak a belföldi utazás lehetőségében

Úgy tűnik, a K&H SZÉP kártya tulajdonosok már év elején bíztak a közelgő újranyitásban, ugyanis a tavalyi év azonos időszakához képest idén alig csökkent a szálláshely alszámlára befizetett összeg. A K&H SZÉP kártyára jóváírt teljes összeg 27 százalékkal növekedett az első negyedévben, miközben a felhasználást leginkább az online vásárlások közel triplázódása húzta felfelé.

a kezdő és a haladó gamerek mindent tudó barátjává válhat a magyar fejlesztésű virtuális játékos asszisztens

A járvány megjelenését követően világszerte megnövekedett a videójátékkal kikapcsolódni vágyók aránya. A kezdő és a haladó gamerek számára azonban egyaránt zavaró és időigényes, ha minden alkalommal ki kell lépniük a játékból, amikor azzal kapcsolatos információt keresnek - erre hoz megoldást a Start it @K&H inkubátorprogramban mentorált startup innovatív fejlesztése, a Fridai. A virtuális játékos asszisztens hangvezérléssel működik, a hatékony információszerzést pedig a mesterséges intelligencia segíti. A felhasználók így a teljes figyelmüket a játékban tarthatják, ami hozzájárul a jobb teljesítményhez, és a zavartalan játékélményhez.

a festés áll a felújítási slágerlista élén

A lakásfelújítást tervezők döntő többsége, 72 százaléka kifestené az ingatlanját, míg a burkolatok korszerűsítése, cseréje a második helyen áll, utóbbit a 30-59 éves korosztály tagjainak 34 százaléka végeztetné el - derül ki a K&H biztos jövő indexéből, amely azt vizsgálta, hogy milyen munkákra kerülhet sor a közeljövőben tervezett felújítások során. A rezsiköltséget érintő fűtési rendszer felújítása csak az érintettek 18 százalékánál szerepel a listán. A rekonstrukcióra készülő háztartások 20 százaléka tartozik a legtudatosabbak közé, ők azok, akik a korszerűsítés után - amennyiben az értéknövekedés olyan mértékű, akkor - hozzáigazítják a lakásbiztosítást is. A K&H-hoz eddig több, mint 6 milliárd forint értékben érkezett hitel iránti érdeklődés.

rekordot értek el a fiatalok? Mennyien várnak fizetésemelést?

A 19-29 éves korosztály a koronavírus-járvány ellenére is nagyon optimista a munkavállalással kapcsolatban. A K&H ifjúsági indexéből az derül ki, hogy amellett, hogy 61 százalékuk stabilnak látja munkahelyét, 49 százalékuk megbecsültnek is érzi ott magát. Ezt a pozitív hozzáállást fokozhatja az is, hogy a dolgozó fiatalok 49 százaléka a járvány után a fizetése növekedésére számít.

hogyan élték meg a fiatalok a járványt?

A fiatal korosztály életére a járványhelyzet miatt bevezetett digitális oktatás nagy hatással volt, összesen 70 százalékuk került kapcsolatba a virtuális tanulással - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A felmérés szerint a 19-29 éves korosztály 51 százaléka kevesebbet találkozott a családtagjaival, vagy mozdult ki otthonról, mint korábban. A fiatalok 90 százaléka pedig banki ügyeiket is otthonról, digitálisan vagy online intézték.

az uniós pályázati startpisztoly eldördülésére várnak a cégek

Rendkívül megugrott az érdeklődés a kkv-k részéről az uniós pályázati lehetőségek iránt - derült ki a K&H kkv bizalmi index kutatás első negyedéves eredményeiből. Tízből négy vállalkozást komolyan érdekli valamelyik pályázat és a cégek több mint fele tartja reálisnak, hogy uniós forráshoz juthat. Emellett a Kamatmentes Újraindítási Gyorskölcsön is nagy segítséget jelenthet, ami már jelenleg is elérhető számukra.

A K&H Bank 12,6 milliárd forint, a K&H Biztosító pedig 2,6 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el 2021 első negyedévében

A K&H piaci részesedése a lakossági hitelezés minden szegmensében erőteljesen növekedett
A K&H az azonnali számlanyitás és a Google Pay elindításával folytatja innovációit

A K&H Bank 12,6 milliárd forint, a K&H Biztosító pedig 2,6 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el 2021 első negyedévében.

a közösségi média önmagában kevés a márkaépítéshez

Ha vállalkozni szeretnénk, ma már nem elég, ha ahhoz a termékhez vagy szolgáltatáshoz értünk, amit kínálunk. A vevők eléréséhez elengedhetetlen a marketing, a kommunikáció, amire nagyszerű lehetőséget nyújt a közösségi média. Ez azonban még kevés, ugyanis ahhoz, hogy hosszú távon meg tudjuk tartani a vevőket, tudatos márkaépítésre van szükség. A K&H szakértői és Balogh Levente, a Cápák között üzleti showműsor egyik befektetője úgy vélik, a márkaépítés ugyanolyan fontos, mint a cég pénzügyi vagy gyártási tevékenysége, így minél hamarabb érdemes kikérni a szakemberek véleményét, segítségét. A K&H nemrégiben elindította vállalkozásösztönző videósorozatát, amely többek között ebben a tevékenységben is segítséget nyújt.

új vezérigazgató a K&H Csoport élén

Guy Libot-t, a KBC Csoport korábbi pénzügyi szenior ügyvezető igazgatóját nevezték ki a K&H Csoport élére. Guy Libot hosszú és széleskörű nemzetközi tapasztalattal rendelkezik a pénzügyi szektorban, melynek során négy évig dolgozott már a K&H-nál is korábban. A K&H Csoport korábbi vezérigazgatóját, David Moucheront a KBC Bank Belgium vezérigazgatójává nevezték ki. 

A WAMP-on nem veszünk még egy darabig NFT-t, de a digitális műkincsek már itt vannak

Formát és jogállást kapott a digitális művészet az NFT-k (non fungible token), azaz a fel nem cserélhető tokenek megjelenésével. Ez a tokenfajta ugyan nem új, az ilyen jellegű használatról már évek óta spekulálnak a kriptovalutákat befektetési eszköznél többnek tekintő szakértők. A piac azonban 2021-re robbant be, most adtak el több digitális műalkotást is jelentős, több millió dolláros áron.

lendületes nyitás – közel hatezer számla született online

A vártnál nagyobb kereslet mutatkozik az online számlanyitásra a K&H-nál. A lehetőség február közepe óta érhető el, azóta közel 6 ezer ügyfél nyitott mobilon keresztül számlát, vagyis napi átlagban 78 számlát hoztak létre, továbbá több, mint 2200 bankkártyát digitalizáltak. A jelenleg közel 600 ezer digitálisan aktív ügyféllel rendelkező K&H újabb banki és nem banki szolgáltatásokat tesz elérhetővé.

változó lakásállomány – de mi lesz a biztosításokkal?

Javulhat a magyarországi lakásállomány minősége az idén elindított államilag támogatott lakásfelújítási programnak köszönhetően, a korszerűsítések miatt azonban érdemes a lakásbiztosítási szerződéseket elővenni - közölte a K&H Biztosító. A lakásbiztosításoknál ugyanis előfordulhat, hogy az évekkel ezelőtt megkötött szerződés nem nyújt teljeskörű fedezetet az esetleges károkra, esetleg alulbiztosítottá válhat a lakás, ha nagyobb értékű felújításon esik át, vagy olyan ingóságokat helyezünk el benne, melyek értékére a jelenlegi biztosítás nem, vagy csak részben nyújt fedezetet.

a Simple On You lett a Cápák között K&H az innovációért különdíj nyertese

mostantól akár magunkra is ölthetjük kedvenc magyar verseinket

A szívünknek oly kedves verssorokkal már az utcán sétálva is találkozhatunk. A Cápák között harmadik évadjának K&H az innovációért különdíj nyertese, a Simple On You vállalkozás a divatot köti össze a magyar költészettel: innovatív technológia segítségével nyomtatott, mindennapi ruhadarabjaikon ugyanis a művészi rajzok, illusztrációk mellett, a legnagyobb költőink versidézetei tűnnek fel. A díjjal járó 1 millió forint értékű pénzügyi mentorprogram többek között a tulajdonosok pénzügyi tudatosságát fejleszti.

a digitalizáció társadalmi igénnyé kezd válni?

A társadalmi igények és a digitalizáció nyújtotta lehetőségek kettőse határozta meg a K&H elmúlt évi társadalmi felelősségvállalási tevékenységét, aminek köszönhetően hatékony eszközöket tudott nyújtani a vírusjárvány megelőzése és kezelése érdekében. Az új eszközök bevezetésével olyan innovatív megoldások váltak a pénzügyi szolgáltatások részévé, amelyek használata hosszú távon beépül a mindennapi ügyintézésbe.

K&H Biztosító: válasz a home office-ra, ingyenes megoldás a K&H lakásbiztosításhoz

A koronavírus-járvány magyarországi megjelenése előtt 3 százalék körüli volt a rendszeresen otthonról dolgozók aránya összevetve az irodai dolgozókkal. A tavalyi korlátozások elrendelésekor sokan váltottak otthoni munkavégzésre, amely kockázatokkal is járhat. Pláne, ha a cégtől kapott, komolyabb értékű informatikai eszközök is „hazaköltöztek”. A K&H Biztosító most egy ingyenes megoldással jött elő, fedezetbővítéssel védelmet nyújt a munkáltatótól kapott eszközökre.

társadalmi egyenlőség kell a sportban is

Négy hónap van csupán hátra a 2021. augusztus 24. - szeptember 5. közötti időpontra átütemezett Tokiói Nyári Paralimpiai Játékokig, így a sportolók számára most mindennél fontosabb a közönség szurkolása, biztatása. De nemcsak erre van szüksége a parasportolóknak, hanem arra is, hogy meglássuk a teljesítményük mögötti valódi értéket. Ami nem valami szuperképesség, hanem az az elszántság, kitartás és bátorság, ami bármelyik élsportolót jellemez - buzdít mindenkit a K&H, a Magyar Paralimpiai Bizottság ezüst fokozatú támogatója, a Magyar Paralimpiai Csapat Pénzintézete.

a női és férfi vezetővel is rendelkező vállalkozások teljesítenek a legjobban

Bár a vállalkozó vagy vezető pozíciót betöltő nők társadalmi elfogadottsága és vállalkozói berkeken belüli megítélése az utóbbi években egyaránt javulni látszik, napjainkban még mindig nagyon alacsony a nők aránya a vállalkozói körökben. Holott, gazdasági szempontból az egész társadalom jól járna, ha több nő vállalkozna - vélik K&H szakértői és Tomán Szabina, a Cápák között üzleti showműsor egyik befektetője. Annak érdekében azonban, hogy ez megvalósuljon, nemcsak a nőknek kell tenniük, mert a vállalkozókedvet a partnerek támogatása is tudja ösztönözni. 

a kkv-k optimizmusa erősödik, de beruházásokat még óvatosan terveznek

A járvány negatív hatása lassan enyhülni látszik a hazai kis- és középvállalkozások körében, ugyanis a második hullámhoz képest mérséklődött azok száma, akiknek csökkent az árbevétele, valamint azok aránya is, akiket kedvezőtlenül érintett a pandémia kapcsán kialakult gazdasági helyzet. Ennek ellenére csak visszafogottan terveznek fejlesztéseket: a K&H kkv bizalmi index első negyedéves kutatása alapján a cégek beruházási hajlandósága folyamatosan csökkenő tendenciát mutat, melyet a járványhelyzet tovább erősített. A kkv-k óvatosságát a gyorsan változó árfolyam is indokolhatja, ami a cégek harmadának üzleti tevékenységét akadályozza.