a KBC Mobile app világszerte az élvonalban! - Sia Partners független kutatóintézet kutatása alapján a KBC Mobile applikáció pontosan 10 évvel a bevezetése után a világranglista élén végzett

Egy összehasonlító tanulmány alapján a Sia Partners független nemzetközi kutatóintézet a KBC Mobile-t a világ legjobb mobil banki alkalmazásának választotta.

A KBC a korábbi években mindig az élmezőnyben szerepelt a Sia éves felmérésében, idén azonban átvette a vezetést. Ez az elismerés annál is inkább fontos a KBC számára, mivel a Sia az elmúlt években szisztematikusan bővítette felmérés körét. A mostani felmérésben a Sia nem kevesebb, mint 135 bankot vizsgált a világ 17 különböző országából, így a tanulmány kiváló képet adhat a jelenlegi mobilbanki piacról és a kialakulóban lévő trendekről.

A Sia a KBC Mobile elemzésében számos tényezőt emel ki, köztük a figyelemre méltóan nagyszámú bankoláson túli, harmadik féltől származó szolgáltatást, a szimulációs eszközöket, a számos tranzakciótípus teljes körű online elérhetőségét, a kiváló és problémamentes felhasználói élményt, a kapcsolódási pontok sokszínűségét (pl. viselhető eszközök, itsme, készpénzfelvétel ATM-ből stb.), a KBC egyéb fizikai és digitális értékesítési csatornáival való interakció lehetőségét, valamint a Kate-nek, - a KBC digitális személyi asszisztensének - központi szerepét.

A kutatócég következtetése egyértelmű: „A KBC Mobile egy tökéletes és hatékony banki alkalmazás a mindennapi igények kiszolgálására és az egyik leginnovatívabb pénzügyi applikáció, néhány érdekes extrával. Az alkalmazás meglepi az ügyfeleket a funkciók széles skálájával és a Kate által nyújtott virtuális segítséggel.”

A kutatócég egyébként nem az egyetlen, amely a KBC-t a digitalizáció terén példának tekinti. Egy nemrégiben készült jelentésben például a Deloitte a digitális asszisztensekről szóló elemzésében Kate-t helyezte az élre, míg a TechPulse magazin a múlt héten a Kate-et "Best Customer Case 2021"-nek választotta.

Johan Thijs, a KBC Csoport vezérigazgatója úgy véli, hogy ez az első helyezés méltó elismerése az elmúlt évek kemény munkájának: "A KBC Mobile világelső helyezése a Sia rangsorában egyértelmű elismerése a 10 évnyi innovációnak, fejlesztésnek és - különösen - az ügyfeleinkre való odafigyelésnek. Számomra ez az elismerés nem csak Belgiumra, hanem az összes fő piacunkon ügyfeleinknek kínált mobilalkalmazásra is vonatkozik. Pearl+ üzleti kultúránk biztosítja, hogy a KBC Csoport minden országában folyamatosan inspiráljuk egymást olyan új ötletek bevezetésére, megvalósítására és elfogadására, amelyek tökéletesen illeszkednek a helyi ügyfelek elvárásaihoz. Az egy évvel ezelőtt stratégiánk központi elemeként elindított „első a digitalizáció” megközelítésünk egyértelműen kifizetődő ebből a szempontból, és bizonyítja, hogy csoportként milyen innovatív erőt tudunk kiaknázni.”

a Sia Partners átlátható, megbízható és világos módszertana

Az új és alternatív piaci szereplők egyre inkább helyet követelnek maguknak a hagyományos pénzügyi szolgáltatók között, miközben a verseny - amelyet olyan innovatív és felforgató trendek erősítenek, mint a kriptovaluták, a mesterséges intelligencia, az adatelemzés és a fenntarthatósági követelmények - egyre élesebbé válik. A Sia Partners e megfigyelések alapján vizsgálta, hogy a pénzintézetek a mobilbankolással milyen mértékben tudnak válaszolni ezekre a kihívásokra.

A végső pontszám, amelyet a Sia Partners ad egy mobilbanki alkalmazásnak, az alkalmazásban kínált funkciók, a felhasználói élmény és az alkalmazásboltok értékeléseire adott részpontszámok összege. A felmérés összesen több mint 85 különböző kritériumot mért 13 kategóriában.

A Sia Partners arra a következtetésre jutott, hogy az európai bankok innovatív szolgáltatásaik és teljes körű online kínálatuk révén élen járnak a digitalizációban. A Belgium vezető digitális szereplői közötti éles versenyszellem is arra ösztönzi őket, hogy egyre magasabbra tegyék a lécet, aminek eredményeképpen a Sia rangsorában világviszonylatban is jelentős különbséggel az első helyen állnak.

elismerés a KBC Mobile 10 éves fennállása alkalmából

A KBC 2011. szeptember 19-én indította el első mobilbanki alkalmazását. Pontosan 10 évvel később a KBC Mobile központi szerepet játszik a KBC által alkalmazott ügyfélmegközelítésben, és a piacon példává vált. Az a tény, hogy a Sia Partners a KBC-t egy 135 ágazati versenytársat vizsgáló világméretű felmérésben "digitális vezetőnek" választotta, még különlegesebbé teszi ezt az évfordulót.

Az elmúlt 10 év során a KBC Mobile drámai átalakuláson ment keresztül: az alapvető tranzakciók elvégzésére és a számlainformációk ellenőrzésére szolgáló alkalmazásból egy teljes értékű, ügyfélközpontú ökoszisztémává vált, amely proaktív módon egyre több ügyfél igényét elégíti ki. Ezek az igények nem csak a banki, biztosítási és befektetési tevékenységekre korlátozódnak, hanem a mobilitásra, szabadidős és egészségügyi ügyekre stb. is kiterjednek.

Kate, a KBC digitális személyi asszisztense már most is fontos szerepet játszik ebben a fejlődésben, és az elkövetkező hónapokban és években még központibb szerepet fog játszani az ügyfelekkel való interakcióban, mesterséges intelligencia és adatelemzés segítségével.

néhány friss adat a KBC Mobile használatáról (Belgiumban)

  • 1,6 millió belga ügyfél használja aktívan a KBC Mobile-t (havonta több mint 50 millió bejelentkezéssel)
  • A KBC Mobile felhasználói kiváló, 63,3-as NPS-t adtak a KBC Mobile-nak (2021 szeptembere)
  • 2021. augusztus végén a KBC-nek közel 640 000 egyedi felhasználója volt a KBC Mobile bankoláson túli, harmadik fél által biztosított szolgáltatásokra, ami háromszoros növekedés 2019 egészéhez képest (a harmadik féltől származó tranzakciók száma az év eleje óta már meghaladja a 2 milliót, azaz több, mint 2019 egészét tekintve).
  • Az elmúlt 8 hónapban a KBC 4 millió ügyfélbeszélgetést regisztrált a Kate-tel. Ezek közül 1,3 millió beszélgetés vezetett valamilyen tranzakcióhoz (banki és biztosítási szolgáltatások).

Kapcsolattartó

K&H Kommunikáció

  • sajto@kh.hu