hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

így készítsd fel gyermeked szervezetét az iskolakezdésre

Még néhány hét van a nyári szünetből, a gyerekek szervezetét azonban nem árt időben elkezdeni felkészíteni a közösségi létre. Tanévkezdéskor ugyanis nemcsak a napirendjük változik meg teljesen, de egyszerre többféle kórokozóval is szembe találja magát immunrendszerük. A kicsik testét és lelkét többféleképpen is erősíthetjük – ezeket szedte most csokorba a gyermekegészségügy elkötelezett támogatója, a K&H gyógyvarázs.

mi van a bankkártyás fizetések mögött?

Pörögnek a kártyás fizetések Magyarországon, az első negyedévben a teljes piac - a tranzakciók számát tekintve - 30 százalékkal bővült éves szinten. A K&H-nál pedig az idei első negyedévben 32 százalékos volt a többlet - derül ki a pénzintézet összeállításából, amely bemutatja egy-egy kártyás fizetés hátterét. Például azt, hogyan „utazik” egyetlen tranzakció 2500 kilométert megfelelő biztonsággal, nagyon rövid idő alatt.

soha nem volt ilyen nehéz a pénzügyek tervezése

magas árbevétel-növekedést várnak a kkv-k – de vajon mennyit visz el ebből az infláció?

A K&H kkv bizalmi index 2022 második negyedéves eredményei alapján az előttünk álló egy évre 12 százalékos árbevétel- és 7 százalékos nyereségnövekedéssel számolnak a vállalkozások. Ez az index történetének eddigi legmagasabb várt árbevétel-bővülése, ugyanakkor megegyezik az MNB idei éves inflációs előrejelzésével, így az árak további emelkedése reálértéken negatív pénzügyi eredményeket hozhat.

a statisztikainál jóval magasabb inflációt érzékelnek az emberek

az élelmiszereknél a legrosszabb a helyzet

A statisztikailag kimutatott inflációnál nagyobb áremelkedést érzékelt a 30-59 évesek többsége. 43 százalékuk szerint például 15 százalékkal vagy annál is nagyobb volt az áremelkedés idén áprilisban, amikor a tényadat 9,5 százalékos drágulást mutatott - derül ki a K&H biztos jövő reprezentatív felméréséből. A becsült infláció a valamennyi megkérdezett válasza alapján már akkor közel 12 százalékos volt, a kilátások pedig további áremelkedést vetítenek előre.

a kamatemelések dacára növekedésben maradtak a személyi kölcsönök

leginkább lakáscélra, autóvásárlásra és hitelkiváltásra fordítják a veszik fel

Bár az infláció miatti kamatemelések nyomán drágábbak lettek a személyi kölcsönök, a K&H-nál továbbra is népszerűek ezek a hitelek. A pénzintézet közel 4 százalékkal nagyobb összegben folyósított személyi hiteleket az idei év első öt hónapjában, mint egy évvel korábban. A személyi kölcsönök átlagos összege kicsivel 1,8 millió forint alatt volt májusban, ez minimális csökkenésnek felel meg az egy évvel korábbi, valamivel 1,8 millió feletti összegtől. A csökkenés elsősorban azzal magyarázható, hogy az egyre népszerűbb teljesen online személyi kölcsönöknél alacsonyabb az átlagos hitelösszeg, mint a fiókokban igényelt konstrukcióknál. A teljesen online is igényelhető személyi kölcsönök, melyeket a számítógépről, mobilról vagy tabletről indítanak és fejeznek be, egyre nagyobb teret nyernek: ma már az igénylések több mint 50 százaléka ezen a csatornán érkezik a K&H-hoz.

a hatékony távmunka érdekében fejleszt a legtöbb cég

A rövid távú innovációk kerültek fókuszba a magyar vállalkozások körében, míg a hosszabb távra szóló fejlesztések háttérbe szorultak. A járvány következtében bevezetett home office miatt a vállalatok legnagyobb része, 37 százaléka az elmúlt két évben a legtöbb fejlesztést annak érdekében végezte, hogy az informatikai rendszereket felkészítsék a biztonságos és hatékony távmunkára - derült ki a K&H innovációs indexből. A kutatás szerint szinte minden digitális fejlesztési terület aránya emelkedett 2022 első félévében, a legkevesebb innováció viszont a big data és a mesterséges intelligencia irányában történt. Azok, akik mégis foglalkoznak ezzel , kockázatelemzésre, csalásfelismerésre használják. Az IoT-eszközök kihasználtsága is alacsony, ezek közül az idei első félévben még kevesen, a vállalkozások mindössze 9 százaléka vett igénybe az energiafelhasználás optimalizálása érdekében okosmérőket.

K&H: válaszok a slágerkérdésekre, mi legyen a megtakarításokkal a rohanó infláció mellett

megkezdődött a recesszió beárazása

Jelentős fordulattal kell szembenézniük a takarékoskodóknak: szemben az elmúlt évek kedvező helyzetével, az idén a részvénypiacok kiábrándítóan teljesítettek, az elmúlt 50 év legrosszabb első félévén vannak túl a fejlett piacok. Közben meredek emelkedőn van az infláció, Magyarországon júniusban már megközelítette a 12 százalékot. A piacokon pedig már megkezdődött a recesszió beárazása, a negatív hírek ellenére azért lehet a mostani helyzettel is mit kezdeni - igaz, indokolt az óvatosság.

K&H: többe kerülhet az iskolakezdés - mennyivel drágultak a „gyerekslágerek”?

felfelé mennek az árak

Az infláció az iskolakezdésre is hatással van, a szülőknek a korábbinál nagyobb kiadásokkal kell számolniuk. Országosan az iskolanyitáshoz kötődő kiadások több mint 17 százalékát adja a tanuláshoz elengedhetetlen füzetekhez, papírárukhoz, rajzlapokhoz köthető forgalom, ezek a termékek pedig az idén akár 40-50 százalékkal drágábbak lehetnek, a nem papír jellegű irodaszerek ára pedig 30 százalékkal növekedhet. A K&H a hivatalos adatok alapján megnézte, hogy a gyerekek körében népszerűnek mondható termékek hivatalos országos átlagára hogyan változott: a hamburgernél például 35 százalékos áremelkedés látszik, míg egy hátizsák ára 17 százalékkal került feljebb. 

van élet a kata után

mutatjuk, mit kell tenned, ha szeptembertől már nem lehetsz új katás vállalkozó

Augusztus 31-gyel megszűnik az eddigi kata, a korábbinál csak egy jóval szűkebb kör választhatja az új katát. A következő hetekben ezért közel 400 ezer vállalkozónak kell eligazodni a lehetőségek között és megtalálni a számára megfelelő adózási formát. A K&H és a Vállalkozás Okosan szakértői mutatják, mik a következő lépések.

K&H: megtriplázódott a villanyautók száma Magyarországon, de még jelentősebb növekedés jöhet

kedvező kamat mellett lízingelhetnek tisztán elektromos autót a magyar cégek

Látványos bővülés vár a villanyautók piacára az uniós piacokon, a tervek szerint ugyanis 2035-től várhatóan csak elektromos autókat lehet értékesíteni. Magyarországon 2020 májusa óta megháromszorozódott a tisztán elektromos személyautók száma, igaz, a teljes autóparkhoz képest még marginális az arányuk - derül ki a K&H összeállításából. A pénzintézet pedig kedvező kamatozású lízingkonstrukciót nyújt a magyar cégeknek ahhoz, hogy villanyautóval bővítsék a flottájukat, ezzel is segítve a vállalkozások kiadásainak csökkentését, lendületet adva az elektromobilizációnak.

10-ből 9 startup már figyel rá, ám a fenntarthatóság többet jelent a környezetvédelemnél

A startup szektorban kulcsszerepet kap a fenntarthatóság: a Start it @K&H inkubátorban működő csapatoknak már 90 százaléka figyelmet fordít rá működése és termékeinek fejlesztése során.  Ez azonban jelenleg inkább a természeti erőforrások fenntartható kezelését jelenti, míg a társadalmi kérdések háttérben maradnak. Az inkubátor ezért a most induló jelentkezési időszakában a környezetvédelmi megoldásokat hozó csapatok mellett a nemi esélyegyenlőséget és a női egyenjogúságot segítő startupokra is kiemelt figyelmet fordít. 

K&H: a fiatalok ötöde spórol, de már látszik az infláció kedvezőtlen hatása is

a fiatalok egy része már a hónap elején takarékoskodik, de vannak, akik 67 ezres pluszban zártak egy hónapot

A gyorsuló infláció alapvetően átírja a korábbi években megszokott családi költségvetéseket, és a megtakarítási magatartásra is hatással van mindenkinél, ezen belül a fiataloknál is. A 19-29 éves korosztály tagjainak 20 százaléka nem takarékoskodik, havi rendszerességgel 47 százalék spórol, és 18 százalékos azoknak az aránya, akik csak akkor tudnak félretenni, ha nagyobb összeghez jutnak. Ugyanakkor a rövid távú takarékoskodásban már nyomot hagyott az infláció - ezt mutatja a K&H ifjúsági index, amely a 19-29 évesek megtakarításait vizsgálta. A fiatalok 28 százaléka mondta azt, hogy az előző hónapban tudott spórolni, átlagosan 67 ezer forintot. 

92 százalék: az elmúlt félévben a kkv-k ekkora részének ugrottak meg a költségei

A hazai kkv-k nem valószínűsítik az orosz-ukrán katonai konfliktus gyors befejezését, de reménykednek abban, hogy még idén véget érhet. A K&H kkv bizalmi index 2022 második negyedéves eredményei alapján ugyanis az elmúlt félév meglehetősen érzékenyen érintette őket. Szinte minden cégnél költségnövekedés történt, amiben szerepet játszik az alapanyagok drágulása és az árfolyamváltozás is. Ennek hatására ötből négy cég volt kénytelen emelni a termékei, szolgáltatásai árát.

most már hivatalos: marad a kata, de csak nagyon kevesek számára

A szeptember 1-jétől életbe lépő új kata törvény átírja a hazai kisvállalkozások életét. Lényegesen leszűkül ugyanis azoknak a köre, akiknek lehetséges lesz ezt az adófajtát választani. A K&H és a Vállalkozás Okosan szakértői mutatják, mik a legfontosabb változások és milyen megoldást választhatnak ezt követően a katások.

szeretjük a SZÉP kártyát

rekordmértékben növekedett a K&H SZÉP kártya első féléves forgalma

Rekordmértékű, 31 százalékos növekedést ért el az első félévben a K&H SZÉP kártya felhasználás a tavalyi év azonos időszakához képest: az élelmiszervásárlás, az alszámlák közötti átjárhatóság és az elfogadóhelyek számának bővülése járult hozzá leginkább a juttatás intenzív használatához. A következő hónapokban is folytatódhat a növekedés, hiszen jellemzően júliusban és augusztusban a legnagyobb a SZÉP kártya forgalom, a nyári szabadságoknak köszönhetően.

K&H fenntarthatóság index: szakadék a tettek és a szándékok között

A főindex értéke a közepesnél gyengébb értéknek felel meg

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét - de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb cégek kiemelten kezelik a fenntarthatósági stratégiát és szívesen beszélnek is róla. A magyar cégvezetők ötöde azonban még megkérdőjelezi, hogy a klímaváltozás emberi tevékenység eredménye lenne.  Először készült átfogó felmérés a hazai közepes és nagyvállalatok körében a fenntarthatóságról, amellyel útjára indult a K&H fenntarthatósági index. A főindex 38 pontos értéket ért el, ami a skála terjedelmét figyelembe véve a közepesnél gyengébb értéknek felel meg.

komplett belföldi nyaralás K&H SZÉP kártyával: több mint 2700 településen, több ezer új elfogadóhely

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az év első hónapjainak többszörösét is elérheti a SZÉP kártyás fizetések értéke. A belföldi kikapcsolódást segítheti, hogy idén több ezer új K&H SZÉP kártya elfogadóhely és több mint 200 új település csatlakozott a programhoz, így már összességében közel 40 000 helyszínen és az ország több mint 2700 helységében fizethetünk vele a nyári élményekért.

már nem előny, hanem alapkövetelmény

így használják a hazai startupok a legújabb technológiákat

A legmodernebb technológiák már nemcsak a tech cégek kiváltságai: a hazai startupok a fejlesztés során is alkalmazzák és a termékeik, szolgáltatásaik használatába is beépítik azokat - derül ki a Start it @K&H inkubátor tapasztalataiból. Ehhez persze a csapatokba olyan szakemberek is kellenek, akik részt tudnak venni a programozásban vagy irányítani tudják a külső fejlesztőket.

a kommunikáció és a bizalom a legjobb motiváció

A távoli munkavégzés miatt az alkalmazottak közti kommunikáció közel kétharmada megszűnt egyről a kettőre. A K&H családi vállalatok klubon kiderült, hogy rövidtávú célokkal és nagyobb bizalommal tehetünk azért, hogy ennek ne lássa kárát a szervezeti kultúra és a termelékenység.

a K&H beszállt a magyar autópark zöldítésébe, 2,5 százalékos kamattal

tisztán elektromos autókhoz kaphatnak kedvező finanszírozást a vállalkozások

A villanyautózás térnyerése érdekében a K&H június 10-től bevezette a Zöldautó Finanszírozást. Ennek keretében évi 2,5 százalékos fix kamatozású, forintalapú lízingkonstrukcióval vehetnek egy-egy darab használt vagy új tisztán elektromos személyautót a vállalkozások.  A kedvezményes kondíciók visszavonásig érvényesek.

a családi vállalatokat a hosszú távú gondolkodás segíti a nehéz időkben

Saját teljesítményük és az ország gazdasági kilátásai kapcsán is mérséklődtek a családi vállalatok várakozásai, derült ki a K&H családi vállalatok kutatásából. A családi cégek azonban ebben a nehéz helyzetben is hosszú távra terveznek: nagyobb részük készül beruházásra, mint az előző negyedévben. Ez a hozzáállás segítheti őket, hogy átvészeljék a jelenlegi, kihívásokkal tűzdelt időszakot.

az alapanyaghiány lehet az új munkaerőhiány

kiderült, mi okozza a kkv szektorban a legnagyobb kihívást

Bár továbbra sem enyhül a munkaerőhiány Magyarországon, a járvány alatt megjelenő, majd az orosz-ukrán konfliktus kitörése után tovább súlyosbodó alapanyaghiány már majdnem ugyanannyi cégnek jelent problémát. A harmadik legtöbb kihívást okozó tényező az árfolyamváltozás - derült ki a K&H kkv bizalmi index eredményeiből.

K&H: fokozná a megújuló energiaforrások használatát a magyarok többsége

Bár a többségnek nagyon fontos a fenntarthatóság, meglehetősen keveset tudnak a magyarok az uniós karboncsökkentési célokról: mindössze 23 százalék mondta azt, hogy tisztában van az irányelvekkel – derült ki a K&H kutatásából. A felmérés szerint egyébként valamivel többen vannak azok, akik szerint az orosz-ukrán konfliktus miatt fokozni kell a fenntartható, megújuló energiaforrások használatát. 72 százalék szerint pedig a jelenlegi helyzet inkább felgyorsítja majd a fenntarthatósági törekvéseket. 

soha nem ért még ennyit a diákigazolvány

diákkedvezményekkel és TikTok-tippekkel segít a díjnyertes hazai startup

A Z generáció tagjai nyitottak a tudatos fogyasztásra: a vásárlásaik során rendszerint figyelik és értékelik a kedvezményeket. Egy jó ajánlat azonban számukra már nem elég! Azok a márkák érnek el leginkább hozzájuk, amelyek személyre szabott, különleges, online ajánlatokkal rukkolnak elő. Ezekre a megváltozott igényekre reagál a díjnyertes, a Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődött Diverzum innovációja, amely hazánkban egyedülálló módon köti össze a fiatalokat a márkákkal. Közben pedig nemcsak a márkahűségüket erősíti, hanem ahhoz is tippeket ad a TikTok-on, hogy még felelősebb vásárlókká válhassanak.

újra visszafogottabban terveznek beruházásokat a kkv-k

így reagáltak a kkv-k az orosz-ukrán konfliktus kitörésekor

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző időszakhoz képest 5 százalékponttal csökkent a beruházási hajlandóság, a vállalkozások közel háromnegyede készült azonban még így is fejleszteni. A célokat tekintve stabilan a digitális korszerűsítés állt az élen, míg csökkent a gép- és gépjármű beszerzésre, valamint az ingatlan fejlesztésre irányuló beruházási szándék.

az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

ösztöndíjprogrammal segíti a K&H a paralimpikonokat a Párizsba vezető úton

Az elhalasztott tokiói paralimpia miatt egy évvel lerövidített felkészülési időszakban feszített tempóban edzenek a magyar sportolók a párizsi paralimpiai játékokra. A lelki és anyagi támogatás ezért kiemelten fontos ebben az időszakban. A K&H az egészséges életmód elkötelezett támogatójaként K&H mozdulj! paralimpiai ösztöndíjprogramjával három kiváló, eltökélt és elhivatott sportolónak nyújt fejenként egymillió forintos támogatást, hogy minél zavartalanabbul készülhessenek a megmérettetésekre.

rés a pajzson – hol sérülhet a gyerekek digitális biztonsága?

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom - mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát - akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt, online óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást.  A Széchenyi Terv Plusz pályázatán keresztül pedig az óvodák és bölcsődék most forrást is szerezhetnek a szolgáltatás beszerzésére.

egyre több élelmiszert vásárolunk SZÉP kártyával

Áprilisban tovább növekedett az élelmiszerboltokban a K&H SZÉP kártya használat: a költések közel harmadát itt használták fel. A lehetőség továbbra is adott, ugyanis július 1-jéig meghosszabbították a rendelkezést, miszerint élelmiszerüzletekben is felhasználható a juttatás. A boltok is nyitottak az új fizetési eszközre, csak az elmúlt négy hónapban közel 5000 új kereskedővel bővült a K&H SZÉP kártya elfogadóhelyek száma.

az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.