K&H e-bank chip kártyával történő azonosítás megszüntetése

  • 2018. július 20-ától chipkártyával nem lehetséges a K&H e-bank belépés
  • 2018. július 20-ától SMS-sel vagy mobil-tokennel érhető el az e-bank belépés
K&H e-bank chip kártyával történő azonosítás megszüntetése

Tájékoztatjuk, hogy 2018. július 20-ával megszűntetjük a chipkártyával történő K&H e-bank belépés lehetőségét. Az azonosításra szolgáló chipkártya érvénytelenítésre kerül, ezt követően csak mobil-tokennel vagy SMS azonosítással tudja használni az e-bank szolgáltatást.

Amennyiben már használ más e-bank belépési lehetőséget a chipkártyán kívül, Önnek semmilyen teendője nincs, csak arra kell figyelnie, hogy 2018. július 20-tól már csak a mobil-token vagy SMS azonosítással tud belépni a K&H e-bankba.

Amennyiben még nem használt más K&H e-bank belépési lehetőséget:

  • A mobil-token a K&H mobilbank alkalmazásba épített szoftver alapú azonosító eszköz. Részletes információkat az oldalon lentebb talál.
  • Az SMS belépéshez felhasználónév és jelszó megadására lesz szüksége a K&H e-bank belépés oldalon. Bővebb információt itt talál az sms azonosításról.

mi az a mobil-token? mi az a mobil-token?

A K&H mobilbankba épített mobil-token azonosító lehetővé teszi, hogy gyorsan, egyszerűen, a számítógép billentyűzetének használata nélkül, mégis magas biztonsági szint mellett legyen lehetőséged belépni e-bank fiókodba, és ott a megbízások aláírására.

e-bank használat mobilbankkal e-bank használat mobilbankkal

A mobil-token a K&H mobilbank alkalmazásba épített, szoftveralapú azonosítási mód. Magas biztonsági szint mellett, egyszerűen és gyorsan használhatod K&H e-bankba történő belépéshez, és az ott végzett műveletek jóváhagyásához. A mobil-token használatához a K&H mobilbank alkalmazás szükséges, ami letölthető Android vagy iOS operációs rendszerű készülékekre egyaránt. Kezelése nagyon egyszerű, hiszen a belépéshez csak az e-bank képernyőn megjelenő színes kódot, műveletek aláírásához pedig egy QR kódot kell beolvasnod telefonoddal, majd azt követően a K&H mobilbankban kell a tranzakciót mPIN kódoddal (vagy arra alkalmas iPhone esetén TouchID-val) megerősítened.

a mobil-token és az SMS azonosítás előnyei a chipkártya azonosításhoz képest a mobil-token és az SMS azonosítás előnyei a chipkártya azonosításhoz képest

 

 mobil-token

 chipkártya

 SMS

biztonságos

gyors

korlátlan utalási limitet ad

nem szükséges külön jelszót megjegyezni, akár ujjlenyomatommal is használhatom

nem szükséges az okostelefonomon túl külön eszköz a használatához

az azonosító eszköznek nincs lejárati dátuma

az azonosító eszközt otthonom kényelmében is tudom aktiválni

a használatát nem korlátozza operációs rendszer, böngésző és driver

az első használat lépésekben az első használat lépésekben

Ahhoz, hogy e-bankba mobiltelefonoddal be tudj lépni, és ott a megbízásokat alá tudd írni, K&H mobilbank szolgáltatásra van szükséged. A K&H mobilbank alkalmazást a megfelelő webáruházból töltheted le (az alkalmazás letöltése egyben a mobil-token azonosító letöltését is jelenti):

A mobil-token úgy válik használhatóvá, ha a K&H mobilbank alkalmazást – letöltés után – aktiválod néhány nagyon egyszerű lépésben.

 

Természetes személyek bankszámláira, betétszámláira, lekötött betéteire valamint pénztári tranzakcióira vonatkozó, valamint a Privát banki ügyfelek bankszámláira, betéteire, pénztári tranzakcióira, bankkártyáira és befektetéseire vonatkozó hirdetmény módosításáról
A természetes személyek bankszámláira, betétszámláira, lekötött betéteire valamint pénztári tranzakcióira vonatkozó, valamint a Privát banki ügyfelek bankszámláira, betéteire, pénztári tranzakcióira, bankkártyáira és befektetéseire vonatkozó hirdetmény módosításáról

aktiválás felhasználónév és jelszó használatával

  • aktiválást követően a mobilbank bejelentkezési képernyőjén találod az „e-bank belépés” menüpontot:

belépés e-bankba mobil-tokennel

  • lehetőséged van az e-bankban berögzített utalásaidat mobil-tokennel aláírni online és offline környezetben egyaránt

tranzakció aláírás e-bankban mobil-tokennel

további részletek további részletek

biztonság

a mobil-token a K&H mobilbankba épített kiemelt biztonságú, kétfaktoros azonosítási mód, ami lehetővé teszi, hogy gyorsan és egyszerűen, billentyűzet használata nélkül tudjon belépni az e-bankba. A számítógépes e-banki belépéshez az e-bank képernyőjén megjelenő színes kódot, műveletek aláírásához pedig egy QR kódot kell beolvasni okostelefonnal, majd azt követően a K&H mobilbankban kell a tranzakciót mPIN kóddal (vagy arra alkalmas készülék esetén ujjlenyomattal) megerősíteni. Így hiába is figyeli valamilyen kártékony program a billentyűleütéseket, nem tudja megszerezni a felhasználó általános és egyszer használatos jelszavát sem. Elvesztett vagy ellopott telefon esetén a mobil-tokent azonnal törölheti a K&H e-bank „beállítások/azonosító eszközök kezelése” menüpontjában, vagy a K&H TeleCenter segítségével. A chip kártya távolról nem letiltható.

gyorsaság

a mobil-tokenes azonosítás kényelmes és gyors, elég egy QR kódot lefényképezni a telefonnal, és már meg is történt az e-bank belépés.

egyszerűség

  • használatkor nem szükséges még egy jelszót megjegyezni, hiszen ujjlenyomatos azonosítással is működik.
  • bárhol lehet használni az e-bankot, ahol számítógép van. Chip kártya esetén csak a chip kártya olvasót tartalmazó gép használható.
  • azonosítással ugyanúgy limitmentesen lehet átutalni, ahogy chip kártyával, plusz eszköz használata nélkül, bárhol, bármikor.
  • nem szükséges 3 évente cserélni és nem tud fizikailag megsérülni.

kényelem

  • a mobiltelefon mindig kéznél van, így a mobil-token is, míg a chip kártya belépéshez egy plusz eszköz kell.
  • a mobil-token azonosítás minden böngészőn és operációs rendszeren használható, függetlenül azok frissítéseitől. Chip kártya esetén folyamatosan figyelni kell, hogy az adott böngészőn vagy operációs rendszeren működik-e és szükséges-e frissíteni a használathoz.