K&H e-bank GYIK

kérdések és válaszok kérdések és válaszok

mire használható a K&H e-bank?

A K&H e-bankban lehetőséged nyílik a bankszámláiddal, bankkártyáiddal kapcsolatos részletes információ lekérdezésre, különböző típusú megbízások indítására, megtekintheted betéteidet, befektetéseidet. A K&H e-bankon keresztül módosíthatod a K&H e-bank beállításait, igényelheted vagy letilthatod a K&H mobilbankot, K&H mobilinfót, beállíthatod a K&H e-bankba történő belépéshez szükséges azonosítás módját.

hogyan tudok az e-bank használatához másik azonosítási eszközt választani?

A K&H e-bankot SMS és mobil-tokenes azonosítással is használhatod.
Az azonosító eszközökhöz tartozó napi limiteket avonatkozó hirdetmény tartalmazza. 
Ha mobil-tokent szeretnél használni, csupán annyi teendőd van, hogy a K&H mobilbank alkalmazás „e-bank belépés” funkcióját választod.
Külföldi telefonszám rögzítése esetén tájékozódj a szolgáltatód SIM kártya cseréhez szükséges azonosítási protokolljáról. Felhívjuk figyelmed, hogy amennyiben a szolgáltató nem megfelelő erősségű azonosítást használ SIM kártya csere esetén (személyes azonosítás), megnő a visszaélés veszélye.

mi az a K&H énazonosító és az e-PIN kód? Hol találom meg, ha elfelejtettem? Mit csináljak, ha cserélni vagy pótolni szeretném?

A K&H énazonosító az egyedi azonosítód az elektronikus szolgáltatások igénybevételéhez.
Szükséges a K&H e-bank, a K&H mobilbank - és bizonyos műveletek elvégzéséhez - a K&H TeleCenter használatához is. K&H énazonosítót, illetve a hozzá tartozó e-PIN kódot, az elektronikus szolgáltatásokra vonatkozó szerződés megkötésekor, a bankfiókban kapod meg.
Akármelyik szolgáltatást is kívánod igénybe venni, egyetlen K&H énazonosítóra van csak szükséged. Amennyiben egy meglévő mellé újabb elektronikus szolgáltatást szeretnél használni, szükséges hozzá a K&H énazonosítód, így javasoljuk, hogy tartsd kéznél a banki ügyintézés alkalmával!
K&H énazonosítódat megtalálod a számlaegyenleg-értesítőn. A K&H énazonosító és az e-PIN kód pótlására csak bankfiókjainkban van lehetőség. Kérjük, ilyen esetben keresd fel bármelyik bankfiókunkat, ahol költség felszámítása nélkül igényelhetsz újat.

mi az a mobil-token?

A mobil-token a K&H mobilbank-szolgáltatásba épített, szoftver alapú azonosítási mód. Magas biztonsági szint mellett, egyszerűen és gyorsan használhatod K&H e-bankba történő belépéshez, és az ott végzett műveletek jóváhagyásához. A mobil-token használatához a K&H mobilbank-alkalmazás szükséges. Kezelése nagyon egyszerű, hiszen a belépéshez az e-bank képernyőn megjelenő színes kód, a műveletek aláírásához pedig egy QR-kód lefényképezése szükséges, majd azt követően a K&H mobilbankban kell a tranzakciót mPIN kódoddal (vagy arra alkalmas okostelefon esetén TouchID-val) megerősítened.

mit tegyek, ha mobiltelefonról is el szeretném érni a bankszámlámat?

A K&H e-bank legfontosabb funkcióit megtalálod a K&H mobilbank alkalmazásban, így okostelefonodról is intézheted sürgős napi pénzügyeit.

Tudj meg többet a K&H mobilbank alkalmazásról!

melyik ügyfél jelenik meg a belépést követően, és mikor szükséges ügyfelet váltani?

Ha van K&H lakossági e-bankod, az első belépéskor alapértelmezetten a lakossági ügyfélhez történik a belépés. Akkor szükséges ügyfelet váltani, ha a társtulajdonosi lakossági, vagy a K&H vállalkozói e-bankba tartozó ügyfelet szeretnél választani. Lehetőséged van az alapértelmezett ügyfél átállítására, így kiválaszthatod, hogy a belépést követően automatikusan melyik ügyfél K&H e-bankját szeretnéd látni.

hogyan tudom az alapértelmezett ügyfelet beállítani?

Amennyiben több ügyfélhez férsz hozzá a K&H e-bankban, a beállítások/elsődleges ügyfél menüpontban állíthatod be, hogy mely ügyfél K&H e-bankját szeretnéd látni közvetlenül a bejelentkezést követően.

a számla társtulajdonosa is igénybeveheti a K&H e-bank szolgáltatást?

Igen, az e-bank szolgáltatást társtulajdonosok is igénybevehetik.

a társtulajdonos ugyanazokat a funkciókat éri el, mint a főtulajdonos?

A társtulajdonos a számlakivonatok lekérdezésén kívül minden olyan funkciót elér, mint a számla főtulajdonosa.

lehetséges egy sms-sel több megbízást aláírni?

Igen, lehetséges egy sms-sel egyszerre több megbízást aláírni, így nem szükséges minden megbízás beküldéséhez új sms kódot begépelned. A rendszer azoknál a megbízásoknál, ahol lehetőség van több megbízás rögzítését követően azokat csoportosan, egy sms-sel aláírni, megkérdezi, hogy szerenéd-e az aktuálisan felvitt megbízás után a már meglévőket is aláírni, vagy további megbízásokat kívánsz felvinni az aláírást megelőzően. Amennyiben további megbízásokat rögzítenél, a már rögzített megbízások automatikusan bekerülnek az aláírandó megbízások menüpont alá, "aláírásra vár" státusszal. Amikor úgy döntesz, hogy az utolsó megbízást is felvitted, és szeretnéd beküldeni a megbízásokat, az ellenőrző képernyőn a legkésőbb rögzített megbízása mellett a korábban rögzített megbízások is szerepelnek, így akár együttesen is lehetőséged van aláírni őket.

milyen megbízások esetén van lehetőségem partner rögzítésére?

Új partnert a forintátutalás, sárgacsekk-befizetés, deviza-átutalás, mobiltelefon-egyenlegfeltöltés esetén tudsz felvenni. A K&H vállalkozói e-bankban lehetőséged van a postai kifizetési utalvány, csoportos átutalás alkalmával is partnert rögzíteni.

van lehetőségem arra, hogy gyakran használt számlaszámot partnerként elmentsek?

Igen, partner létrehozására a megbízások rögzítése közben is lehetőséged van, illetve a tranzakciók/partnerek menüpontban is rögzíthetsz új partnert, megtekintheted az összes felvett partnered, módosíthatod és törölheted azokat.

mi történik azokkal a megbízásokkal, melyeket felvittem, de nem írtam alá?

A már rögzített megbízásokat a tranzakciók/tranzakciók státusza/pénzügyi, adminisztratív menüpontokban, vagy az oldal tetején az aláírandók menüpontban találod, amíg azokat jóvá nem hagyjod. Amennyiben kilépsz az alkalmazásból, a kezdeményezett tranzakció(ka)t mentjük, melyeket a legközelebbi belépés alkalmával aláírhatsz. 

Amennyiben a korábban rögzített megbízás értéknapja múltbeli időpontra mutat a tételt aláírás előtt módosítani szükséges, amennyiben a tételt aláírása már nem esedékes a "törlés" gomb segítségével törölheted a listából.

milyen költségekkel jár a K&H e-bank használata?

A szolgáltatás igénybevételi díjait a vonatkozó hirdetmény tartalmazza. Az elektronikusan megadott banki műveletek a bankfióki ügyintézésnél kedvezőbb díjszabásúak.

befektetési számlához kapcsolódó partnert hogyan tudok felvenni?

Befektetési számláról való átutaláshoz a partner rögzítésére minden esetben a megbízás indítása előtt szükség van, befektetési megbízást kizárólag azon számlákra indíthatsz, melyeket korábban partnerként elmentettél. Erre az tranzakciók/partnerek menüpontban van lehetőséged, az "új partner", majd az "új befektetési számla" gomb kiválasztásával.

van lehetőség arra, hogy egy partneremhez több számlaszámot elmentsek?

Igen, adott partnerhez tetszőleges számú számlaszámot menthetsz, így lehetőséged van arra, hogy ha egy partnerednek esetenként eltérő számláira szeretnél utalni, adott partner neve alá elmentsd ezeket a számlaszámokat. A megbízások rögzítésekor a megfelelő számlaszám könnyű előkereshetősége érdekében a számláknak is adhatsz elnevezést, így egy partnerhez tartozó különböző számlákat a hozzájuk illő elnevezéssel mentheted el.

mikor nem használhatom az sms aláírást a K&H e-bankban?

Amennyiben nincsen engedélyezve az sms belépés. A beállítások/belépési lehetőségek/sms belépés kezelése menüpont alatt engedélyezheted az sms belépést. Abban az esetben, ha az sms belépés engedélyezve van, de mobil-tokennel történt a K&H e-bankba való belépés, a kényelmed érdekében a mobil-token mPIN kódot/ Touch ID azonosítást kérjük be a megbízások aláírásához.

milyen jogosultságok és szerepkörök léteznek a K&H vállalkozói e-bankban?

a különböző e-bank felhasználók a következő jogosultságokkal rendelkezhetnek:

• rögzító jogosultság, vagy
• osztott aláírási jogosultság, vagy 
• egyedüli aláírási jogosultság a K&H vállalkozói e-bankban a következő szerepkörök léteznek: 
• vezető tisztségviselő
• K&H e-posta normál olvasó és bizalmas olvasó és/vagy
• hitelügyintéző és/vagy 
• csoportos átutalás ügyintéző és/vagy 
• bankkártya ügyintéző és/vagy 
• betét ügyintéző.

mit jelent a K&H vállalkozói e-bank vezető tisztségviselő szerepkör?

A vezető tisztségviselő ügyintézés jellegű funkciókra is jogosult, melyek csak számára elérhetők, például jogosultságokat állíthat be az ügyfél többi felhasználója számára, módosíthatja a kapcsolati adatokat. Az adminisztratív tranzakciók aláírására csak a vezető tisztségviselő jogosult.

nem találtam a kérdésemre választ, mit tegyek?

Kérjük tekintsd át a K&H lakossági e-bank felhasználói kézikönyvet,
vagy a K&H vállalkozói e-bank felhasználói kézikönyvet ahol részletesen minden funkció működése megtekinthető.

E-bankon keresztül, üzenetek menüpont alatt új üzenet elküldésével felteheted kérdéseidet.

K&H Telecenteren keresztül telefonon (+36 1/20/30/70 335 3355  3.9-es menüpont).