hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

így kerülhető el a cégindítás két kritikus pontja

vállalkozásösztönző rendezvénysorozatot indított a K&H

A mai digitális világ az induló és fejlődni vágyó vállalkozások számára számtalan új lehetőséget kínál, egyúttal azonban kihívást is jelent, hogy a gyorsan változó technológiai és szabályozási környezettel lépést tudjanak tartani a cégek. A K&H Cápák között rendezvénysorozat ezeknek a mai ismereteknek az elsajátításában segíti a vállalkozásokat, az értékesíteni kívánt termék prototípusának letesztelésétől a cégalapításon át a hatékony marketing és eladási ismeretekig, hogy a két legnagyobb buktatót – a vásárlók hiányát és a finanszírozási nehézségeket – ki tudják küszöbölni.

a K&H a legzöldebb bank

A K&H elnyerte a Magyar Nemzeti Bank Zöld Bank a pénzügyi szektor környezetileg is fenntartható növekedése érdekében tett példaértékű gyakorlatáért. Az elismerést annak köszönhetően kapta meg a pénzintézet, hogy saját ökológiai lábnyomának csökkentése mellett a technológiai lehetőségeket kiaknázva olyan digitális szolgáltatásokat vezet be, amelyeknek köszönhetően 2020-ra megvalósulhat a teljes mértékben papírmentes pénzügyi tranzakciók és bankfiókok működtetése.

agrár együttműködést kötött a K&H és a Debreceni Egyetem

Együttműködési megállapodást írt alá a K&H Bank és a Debreceni Egyetem Mezőgazdaság-, Élelmiszertudományi és Környezetgazdálkodási Kara, hogy a hallgatók tudását agrártechnológiai előadássorozattal támogassa. A K&H agrárbár során a hallgatók az agrárium aktuális kihívásait és jövőbeli lehetőségeit járják körbe külsős, az adott területen szakértő vállalatok segítségével. A program részeként a hallgatók szakmai tanulmányúton is részt vehetnek az előadásokat tartó vállalatoknál.

K&H: így vezet a magyar

gyorsan hajtunk, mobilozunk, szabálytalanul parkolunk - de akkor kik tartják be a szabályokat?

Saját bevallásuk szerint a harmincas korosztály figyel a legjobban a sebességhatárokra és a biztonsági öv használatára – derül ki a K&H biztos jövő felmérésből. Minél jobb fizetése van valakinek, annál gyakrabban telefonál szabálytalanul a kocsijában. A parkolást nézve pedig a nők sokkal fegyelmezettebbek, mint a férfi sofőrök. Kedvező, hogy az autósok 96 százaléka, saját bevallása szerint sosem ül ittasan a volán mögé.

képernyőről kreatív anyagokra

a K&H Cápák között különdíj jelöltjeivel dolgozik együtt a K&H kis- és középvállalatokat célzó kampányában

Online felületeken, fióki és outdoor eszközökön egyaránt találkozhatunk azokkal a tehetséges vállalkozókkal, akiket korábban az RTL Klubon futó, Cápák között elnevezésű sikeres műsor résztvevőiként, jelenleg pedig a K&H induló vállalkozásokat támogató kampányának arcaként ismerhetünk meg.

NHP fix: az agrár- és élelmiszeripari cégek a legaktívabbak

a K&H eddig több mint 17 milliárd forint értékben kötött NHP fix szerződést

Az első négy hónapban a K&H több mint 17 milliárd forint értékben kötött NHP fix hitel- és lízingszerződést, amelyek közel 40 százalékánál már a folyósítás is megtörtént. Az igénylők körében a vidéki cégek vannak többségben, míg szektorok szempontjából az agrár- és élelmiszeripari cégek a legaktívabbak.

most vagy soha: reagálni kell az agráriumban kialakult helyzetre

A magyar mezőgazdaság fenntartható fejlődéséhez kulcsfontosságú a mérethatékony gazdaságok kialakítása. Az idősebb gazda generáció ezt még a jövő megoldandó problémájának tekinti, miközben a fiatal agrárszakemberek már  aktuális kihívásként kezelik és kutatják a megoldásokat. Ezt mutatja, hogy a K&H a fenntartható agráriumért ösztöndíjpályázatra beadott pályamunkák közül egyre több foglalkozik a jövedelmezőség, a hatékonyságnövelés és a technológiai lehetőségek alkalmazásának kérdéskörével. A K&H ezért most összesen 1,2 millió forinttal és szakmai segítséggel járul hozzá 8 tehetséges magyar hallgató értékes kutatómunkájának folytatásához.

a jövő hűtéstechnológiájával versenyzik a hazai startup Krakkóban

A Start it @K&H-ban fejlődő V-Chiller csapata a hazai győzelem után most az InnoEnergy PowerUp! nemzetközi döntőjén is bizonyíthat. A V-Chiller a jelenlegi hűtőknél hatékonyabb, gyorsabb és kisebb vákuumhűtője ugyanis nemcsak azonnali hűtést tesz lehetővé, de egyben teljesen mentes az üvegházhatású gázoktól, így azok 2030-ig történő kivezetése után a jövő hűtéstechnológiája lehet.

Jöhet a láthatatlan pénztárca

A K&H fejlesztői innovációs versenyére, a K&H Innovathon döntőjére 45 nemzetközi fintech cég regisztrált, és végül 14 kapott meghívást.

A mindennapi pénzügyeket, például a vásárlást megkönnyítő megoldásokkal rukkoltak elő a K&H fejlesztői innovációs versenyére jelentkező startupok. A világ minden tájáról összesen 45 csapat nevezett többek között mesterséges intelligencián alapuló adatfeldolgozó alkalmazással, láthatatlan és különböző elektronikus fizetési megoldással. A K&H szakmai zsűrije a Mondriaan csapatot választotta győztesnek.

a K&H Bankcsoport 2019 első negyedévében 12,2 milliárd forint nettó nyereséget ért el

A K&H Biztosító eredménye 2019 első negyedévében 1,3 milliárd forint volt. A K&H további digitális innovációkat vezetett be, és készen áll az azonnali fizetés július 1-jei elindítására.

A K&H Bankcsoport erős pénzügyi teljesítménnyel, 12, 2 milliárd forint adózás utáni eredménnyel zárta 2019 első negyedévét, ami éves összehasonlításban 4,6%-os emelkedést jelent a rendkívüli tételek nélkül. 2019 első negyedévében a K&H Biztosító 1,3 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el, ami éves összehasonlításban 20%-os növekedésnek felel meg. 2019 első negyedévében a K&H folytatta digitális átalakulását, és teljes erővel a saját, illetve a szabályozó hatóságok kezdeményezéseinek bevezetésén dolgozik. A kockázati életbiztosítás területén a K&H teljesen digitalizált értékesítési folyamatot indított el, amely a szerződéskötési időt 50%-kal csökkenti ügyfelei számára.

újabb 7,5 millió forint a gyermekegészségügynek

a Markusovszky Egyetemi Oktatókórház is korszerű műszerekkel gazdagodott a K&H gyógyvarázs területi pályázatán

21 gyermekgyógyító intézmény – kórházi osztályok, gyermekorvosi rendelők, védőnői szolgálatok és egy mentőállomás – nyert közel 7,5 millió forint értékben a kicsik egészségmegőrzéséhez és mindennapi gyógyításához szükséges eszközöket. A K&H gyógyvarázs területi pályázat támogatottjai között a Markusovszky Egyetemi Oktatókórház is helyet kapott. A döntésben a helyi közösségek aktív szerepet vállaltak, ennek köszönhetően a kórház vérnyomásmérőkkel, hőmérőkkel és légzésfigyelőkkel gazdagodott.

K&H: gyorsan az autósok kedvence lett a balesetes app

Már közel 180 ezren töltötték le márciusig a balesetek bejelentésére való mobilos alkalmazást. A papíralapú, „kék-sárga”-ként ismert baleseti bejelentő digitális verziója egyszerűbben használható és pontosabb elődjénél. A digitális „kék-sárgán” keresztül három hónap alatt 1827 balesetről tettek bejelentést, a K&H-hoz pedig 318 bejelentés érkezett. A biztosító az év első három hónapjában egy-egy autós káresetre átlagosan már közel 350 ezer forintot fizetett, ez éves szinten 10 százalékot is meghaladó emelkedésnek felel meg.

az otthonról hozott pénzügyi mintákat nehéz felülírni

a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő 3+1 tippje a szülőknek

Egy kutatás szerint a fiatalok pénzügyi ismereteiket elsősorban a szüleiktől, közvetlen hozzátartozóiktól sajátítják el, ezért érdemes átgondolni a szavainkat, tetteinket ezen a területen is. Hiszen legyen az a példa akár jó, akár rossz, a kicsik eltanulják. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szervezői szerint, fontos, hogy minél hamarabb, gyakorlatias, játékos formában, hiteles forrásból kezdjük el a pénzügyi nevelést. Emellett jó, ha tisztában vagyunk azzal is, milyen mintát mutatunk Nekik, ezért összegyűjtöttek 3+1 tippet, amelyek követésével sokat tehetünk azért, hogy gyermekünk felnőttként majd okos pénzügyi döntéseket hozzon.

 

K&H: tízből hét fiatal csak segítséggel tud lakást venni

lakást hitelből, autót saját forrásból vennének a fiatalok

A fiatalok 12 százaléka tervez lakásvásárlást három éven belül, az érintettek 71 százaléka pedig ezt kisebb-nagyobb hitelfelvétellel tudja csak megoldani – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A fiatalok ötöde – 21 százaléka – venne autót három éven belül, 70 százalékuk azonban ezt a vásárlást saját forrásból finanszírozná.

szárnyal a bizalom a kkv szektorban

A K&H kkv bizalmi index 10 pontos emelkedést követően elérte második csúcspontját, jelenleg 15 ponton áll. A kiemelkedő hangulatjavulás leginkább annak köszönhető, hogy a cégek a közterhek idei alakulását és az elmúlt hónapok gazdasági intézkedéseit is kedvezőbben látják. A bizalom minden árbevétel-kategóriában és ágazatban javult, de a középvállalkozásoknál és az agrárszektorban a legerősebb.

megvannak a K&H Hearthstone és a K&H League of Legends győztesei

272 mérkőzés és 277 óra játék után kiderült, hogy kik lettek Magyarország első, hivatalos ligarendszerű e-sport versenysorozata, a K&H által támogatott Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság legjobbjai. A kétnapos döntő két helyszínen, Győrben és Budapesten zajlott, amit a nézők élő adásban is követhettek. Az e-sportolók számára a versenyzés szeretete, a saját határok feszegetése jelenti az igazi motivációt arra, hogy kiválóan teljesítsenek, erre pedig 5 játék, köztük a K&H League of Legends, valamint a K&H Hearthstone mérkőzései adtak lehetőséget.

K&H: megjött a benzinszámla, havi 22 ezerről szól

az autósok 7 százaléka havi 50 ezernél többet hagy a benzinkutakon

Egyre többet autóznak a magyarok, tavaly a 30-59 évesek 73 százaléka használta rendszeresen autóját, szemben az egy évvel korábbi 71, illetve a 2016-os 60 százalékkal - derül ki a K&H biztos jövő felméréséből. Az üzemanyagszámla havonta átlagosan 22 ezer forintra rúg, ami 12 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi összeget. Az emberek 80 százalékának van autója, a budapestieknél 69 százalékos ez az arány, míg a nyugati megyékben élőknél már 80 százalékos. Az 50-es korosztály tagjainak pedig közel 90 százaléka rendelkezik gépkocsival. A sofőrök legnagyobb része, 86 százaléka tart attól, hogy valaki nekimegy az autójának.

az oktatásnak is lépést kell tartania a digitalizációval, a pénzügyek terén is

a K&H szerint a pénzügyi ismeretszerzésnek nagyobb hangsúlyt kell kapnia az oktatásban

A digitalizáció térnyerését jól mutatja, hogy ma átlagosan egy családban minden főre két digitális eszköz jut. A gyerekek korán, 4-5 éves kortól rendszeres használóivá válnak, később pedig a játék mellett már legalább 56 százalékuk tanulásra is használja. A változás az oktatásban is megjelent: az iskolák 98 százaléka rendelkezik legalább egy olyan teremmel, amely megfelel az aktuális igényeknek. A K&H Csoport szerint az oktatásában a pénzügyi tudatosság kialakításának nagyobb hangsúlyt kellene kapnia, a megfelelő módját pedig az adja, ha lépést tartunk a digitális átalakulással.

K&H: 10-ből hét autós lépi át a sebességhatárt

főszerepben a gyorshajtás

Lakott területen belül az autósok 57 százaléka tartja be a sebességhatárt, 90 km/h-s korlátozásnál már csak a 49 százalékuk, az autópályán viszont más a helyzet: sokan még a 120 km/h-t sem érik el – derül ki a K&H biztos jövő kutatásából. Az átlagsebességmérés bevezetését az autósok 56 százaléka jó ötletnek tartja, 46 százalékuk azonban nem kér belőle.

a K&H gyógyvarázs 5 tippje arra, hogyan szerettesd meg gyermekeddel az olvasást

Egy kutatás szerint a folyamatosan online lévő fiatalok több mint fele egyetlen könyvet sem olvas el egy év alatt.  Az olvasás megszerettetése már a legkisseb korban elkezdődhet, de sosincs késő. Április 23-án, a könyv világnapján például számos program nyújt lehetőséget arra, hogy újra felfedezzük a könyvek varázslatos világát.  A történetek a K&H gyógyvarázs mesedoktoroknak köszönhetően több ezer beteg gyermek lelki gyógyulásához is hozzájárultak már. Így a tapasztalatok alapján a szervezők összegyűjtöttek 5 tippet arra, hogy hogyan szerettethetjük meg gyermekeinkkel is az olvasást.

kiderült, kik a Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság döntősei

Véget ért a K&H által támogatott Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság rájátszás szakasza, így a győztesek számára egyenes út vezet a 2019. április 27-28-án zajló offline döntőbe. A kezdetben közel 2000 versenyzővel indult bajnokságban mára csak 98 versenyzőnek van esélye elnyerni a CS:GO, a PUBG és a Rainbow 6:Siege, valamint a  K&H League of Legends és K&H Hearthstone játékok legjobbjainak járó bajnoki címet és az ezzel járó díjat.

a K&H a pénzügyi szektor Legvonzóbb Munkaadója

A K&H nyerte el a pénzügyi szektor Legvonzóbb Munkaadója címet a Randstad Employer Brand Research 2019 alapján. A K&H kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a kollégák folyamatosan fejlődhessenek szakmailag, és megtalálhassák azt a szakterületet és tevékenységet, amiben igazán kitűnhetnek és kiteljesedhetnek. A kutatásban Magyarországon közel 7000 potenciális munkavállaló véleményét vizsgálták arról, hogy melyik munkáltató vonzó számukra és miért.

magyar technológia ad megoldást a kiemelt fontosságú infokommunikációs berendezések hatékony hűtésére

Az IT infrastruktúra fejlődésével az infokommunikációs berendezések hűtési technológiája is egyre inkább kulcsfontosságú. A hatékony energiamenedzsmentre a választ egy magyar startup, a Start it @K&H inkubátorban működő HeatVentors adhatja meg, mivel a cég fázisváltáson alapuló hőenergia-tárolója legalább 30-40%-kal hatékonyabbá teszi a hűtési rendszert. Az innovatív hőtárolási technológiát jelenleg az MVM NET Zrt. egyik telekommunikációs bázisállomásán tesztelik.

K&H: így védjük az ingatlanunkat

70 százalékon a falubeli kutyák

A legelterjedtebb lakásvédelmi eszköz a lakásbiztosítás, a magyarok 85 százaléka rendelkezik vele - derül ki a K&H biztos jövő kutatásából. Az ingatlanokban bekövetkező károkat a 30-59 éves magyarok szerint leghatékonyabban szén-monoxid-riasztóval, a szomszédok összefogásával és a lakásbiztosítás segítségével lehet megelőzni vagy enyhíteni. A károk közül egyébként a többség a természeti csapástól és a csőtöréstől tart. A magyarok harmada pár éven belül napelemes rendszerrel szerelné fel otthonát.

nem elég a vonzó fizetés, jó munkahelyi élményt is kell nyújtani

A munkaerőhiány miatt új megközelítést kell alkalmazniuk a cégeknek a munkavállalók toborzására és megtartására: nem elég a vonzó fizetés, jó munkahelyi élményt is kell nyújtani. A kulcs az employer branding, azaz munkáltatói márkaépítés lehet, amely során a vállalatok a már meglévő, vonzó pozitív elemeket teszik láthatóvá a jelenlegi és potenciális munkavállalók számára. A családi vállalatok előnyben vannak más cégekkel szemben, mivel a karizmatikus vezető és a család jelenléte biztosítja azt az alapot, amivel könnyeben tudnak azonosulni a munkatársak  – hangzott el a K&H székházban szervezett családi vállalatok klubján.

itt rontják el a kezdő vállalkozások

Kezdő vállalkozóként mindenki követ el hibákat, érdemes azonban a profiktól tanulni, és ezzel minél több buktatót elkerülni. A K&H, a Cápák között versenyzőinek pénzügyi mentora ezért tippeket ad a Bank több mint 30 évnyi és a műsorban szereplő nemzetközi szinten is ismert és elismert üzletemberek, azaz a Cápák tapasztalatai alapján, hogy miket és hogyan érdemes elkerülni, ha vállalkozást indít vagy fejleszt az ember.

tanuljunk az e-sportolóktól: hogyan készítsük fel szervezetünket többórás ülő tevékenységre

Az egészségügyi világnap alkalmából érdemes figyelmet fordítani arra, hogy a digitalizáció korában ma már tudatosan kell gondot fordítani az egészségmegőrzésre, ezen belül is az életmódunkra és a testmozgásra. Az e-sport hazai fejlődését támogató K&H ezért összegyűjtött néhány tippet, amire mindenképpen ügyelj, ha több órán keresztül ülő tevékenységet végzel a monitor előtt, legyen az munka, szórakozás vagy e-sport.

a startupok ma már az IT-világon túl is mernek gondolkodni

Habár továbbra is az IT-megoldások a legnépszerűbbek, egyre több startup nyit új ágazatok felé. Biztosítási csalások kivédése, automatizált beltéri gazdálkodás, biztonságos közösségimédia-használat tiniknek – csupán néhány megoldás a Start it @K&H inkubátorprogramba legutóbb bekerült 8 csapat innovációja közül. Magyarország vezető nagyvállalati inkubátora így 25 startuppal folytatja tovább működését, ahol a csapatok legalább fél éves szakmai segítséget, mentorálást, hazai és nemzetközi kapcsolatrendszert kapnak, hogy innovatív ötletükből piacképes termék vagy szolgáltatás váljon.

K&H: vastagabb borítékot várnak a fiatalok

10-ből 7 fiatal számít fizetésemelésre, a nyugati országrészben élők közül pedig még többen reménykednek a bérek növekedésében. Bár a 19-29 évesek többsége stabilnak érzi a munkahelyét, mindössze 40 százalék – főleg a budapestiek – gondolják úgy, hogy meg is becsülik őket. A dolgozó fiatalok közül egyre kevesebben tervezik a külföldi munkavállalást: mindössze 19 százalékuk tartja ezt reális forgatókönyvnek. A diákok közül azonban jóval többen vágnának bele a külföldi álláskeresésbe: 41 százalékuk tervezi, hogy legalább egy ideig más országban dolgozna.

a legkisebbek életében is döntő szerepet játszhat a modern technika

indul a 16. K&H gyógyvarázs műszerbeszerzési pályázat

Az egészségügyi dolgozók mindent megtesznek a gyermekek gyógyításáért, különösen igaz ez akkor, ha a legkisebbekről van szó, az új, gyakran kifejezetten gyermekméretben is készülő korszerű műszerek pedig ezt egyre hatékonyabbá tudják tenni. A K&H gyógyvarázs 16. alkalommal meghirdetett műszerbeszerzési pályázatán a kórházak, mentőállomások, gyermekmentő alapítványok, valamint – ez alkalommal újdonságként – a gyermekháziorvosok és vegyes praxisú háziorvosok olyan új, korszerű orvosi eszközöket igényelhetnek, amelyek lehetővé teszik a gyermekek könnyebb és gyorsabb gyógyulását. A május 31-ig benyújtható pályázatok elbírálásánál pedig idén azok az intézmények kapnak kiemelt figyelmet, amelyek a legkisebbek, a 0-3 év közötti korosztály ellátását és egészségmegőrzését segítő eszközökre nyújtanak be támogatási igényt.