hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

K&H: havi 60 ezer forinttal kerülnek többe a “mindennapok”

szinte mindenkinél növekedtek a megélhetési költségek

Továbbra is alig van olyan, aki ne költene többet a megélhetésre, mint egy évvel korábban a második negyedéves K&H biztos jövő felmérés szerint, amely a 30-59 évesek kiadásainak változásait vizsgálta. A válaszadók 91 százaléka havi átlagban 60 ezer forinttal költ többet, ami lényegében megegyezik az első negyedévben mért 92 százalékos aránnyal és 64 ezer forintos többletkiadással. Azonban jelentős azok aránya, akik akár 100-149 ezer forintos többletkiadásból tudják csak finanszírozni az életüket. Tehát bár az infláció minimális mértékben lassult a második negyedévben, ezt a harmincas, negyvenes és ötvenes korosztályba tartozók nem igazán érzékelték. 

K&H: halvány optimizmus az inflációs porondon

alig akad, aki nem tapasztalt drágulást

Elenyésző azoknak a középkorúaknak a száma, akik nem tapasztaltak jelentős drágulást az élelmiszereknél - derül ki a K&H második negyedéves biztos jövő felméréséből, amely a 30-59 éves korosztályban vizsgálta az infláció mindennapokra gyakorolt hatásait. A friss eredmények szerint a válaszadók 92 százaléka érzi úgy, hogy számottevő az élelmiszer-drágulás, ami gyakorlatilag megegyezik az első negyedévben mért 94 százalékkal. Szerény mértékben javultak az inflációs kilátások, a 30-59 évesek 78 százaléka számít további drágulásra az év végéig, ez egyértelműen kedvező irányú elmozdulás az előző negyedéves 87 százalékos szintről.

K&H: jövőbe tekintő rezsicsökkentést segítő energetikai kalkulátort kap a 4,6 millió magyarországi lakás

az új energetikai kalkulátor megmondja a mostani és a korszerűsítés utáni kiadásokat

A lakások energiafogyasztására és a rezsiköltségekre ad becslést a K&H most induló energetikai kalkulátora, amely egyúttal kiszámolja azt is, hogy egy korszerűsítés után mennyi lesz az ingatlan üzemeltetési költsége - közölte a K&H. Azaz kiderül, hogy milyen időtávon térül meg egy felújítás, amely kedvezményes hitelből is finanszírozható. A K&H célja, hogy a 4,6 milliós lakásállomány nagy része a jövőben korszerűbbé, energiatakarékosabbá váljon. Erre szükség is van, hiszen az idén gazdát cserélő lakóingatlanok majdnem fele, 48 százaléka átlagos vagy annál rosszabb energetikai osztályba tartozott.

díjazzák a 40 év alatti gyermekorvosokat

a K&H jövő gyógyítói díjon a zsűri és a közönség is értékeli a legjobb gyermekgyógyítókat

Magyarországon nemcsak a társadalom, de a gyermekeket gyógyító orvosok is elöregednek, a házi gyermekorvosok mindössze 12 százaléka 40 év alatti.  A K&H jövő gyógyítói díj ezért azokat a fiatal orvosokat ismeri el, akik szívvel-lélekkel, innovatív módon látják el a kicsiket.  A K&H gyógyvarázs 20. jubileuma alkalmából létrehozott díjra a már praktizáló és a még szakvizsga előtt álló háziorvosok és szakorvosok pályázhatnak, valamint a nagyközönség is jelölheti őket. A pályázók közül a szakmai zsűri, a lakosság és a média is kiválasztja kedvenc orvosát. A nyertesek fejenként 1,3 millió forintot kapnak, egy részét szakmai továbbképzésre. 

K&H: van még mit pótolniuk a külföldi pihenésre készülő magyaroknak

a határon túli utazást tervező 30-59 évesek közel 70 százaléka nyárra időzíti a pihenést

Bár a járványhatás lassan kezd kikopni a turizmusból, azért a külföldi utazásokat nézve bőven van mit behozni a pandémia előtti szinthez képest - derül ki a K&H összeállításából. A pénzintézet idei első negyedévben készített felméréséből az derül ki, hogy a 30-59 éves korosztály legalább ötnapos külföldi utazást tervező tagjainak 68 százaléka nyáron utazna. A KSH adatai szerint a múlt év második és harmadik negyedévében 4,2 millió alkalommal utaztak több napra külföldre a magyarok, szemben a 2019 hasonló időszakára jutó 5,5 millió utazással.

nyáron sincs megállás a nagyvállalatoknál

Nyáron sem húzzák le a rolót a hazai nagyvállalatok, 10-ből 9 cég nem tervez leállást szeptemberig. Akinél mégis lesz, várhatóan 1-2 hétig fog tartani. A cégvezetők viszont többnyire megengednek maguknak egy kis pihenést: minden negyedik 1-2 hétre, közel harmaduk pedig több mint két hétre megy el nyaralni idén nyáron - derül ki a K&H kutatásából. A gyermekes munkavállalók támogatásában a vállalatok harmada partner a nyári szünetben. Legtöbb esetben azzal segítik a szülőket, hogy bevihetik a gyermeket a munkahelyre, de van, ahol a home office a megoldás a vakáció alatt.

nem most lesz innovációs boom a családi vállalatoknál

Nem kedvez a jelenlegi gazdasági helyzet a családi vállalatok innovációs törekvéseinek, innovációs indexük 2 pontot csökkenve jelenleg 27 ponton áll - derül ki a K&H kutatásának első féléves eredményéből. A vállalatok főként a szoftverek és gépek vásárlását fogják vissza a következő egy évben, innovációs stratégiája pedig a családi cégek töredékének van. A fejlődés azonban elengedhetetlen, az elmúlt évtizedek európai gazdasági növekedésének mintegy kétharmada az innovációnak tulajdonítható. A jó példákra nagy szükség van, a K&H ezért idén is elindította a K&H családi vállalatok kiválósági díjat, amelyre az innováció mellett a sikeres generációváltás, a hosszú távú stratégia és a társadalmi, környezetvédelmi felelősségvállalás kategóriában várják az inspiráló céges gyakorlatokat.

K&H: felborította az utazási terveket a pénzhiány

a többség nem tervez hosszabb utazást, 77 százalékuknak nincs rá kerete

A magyarok utazási lehetőségei korlátozottak lesznek ebben az évben. Hosszabb utazást a 30-59 éves korosztály tagjainak többsége - 68 százaléka - nem tervez az idén, 77 százalékuk ezt a pénzhiánnyal indokolta. Ez jelentős növekedést jelent éves szinten, mivel tavaly a hosszabb utakról lemondóknak csak az 58 százalékánál játszottak szerepet ebben az anyagiak - derül ki a K&H biztos jövő felméréséből. A megkérdezettek 46 százaléka azért egy belföldi hosszú hétvégére elutazna.

K&H: a fiatalok többsége drágulásra számít

továbbra is spórolnak a fiatalok

Továbbra is magas, 25 százalékos éves inflációt érzékeltek a 19-29 évesek május elején, ez nem jelent lassulást a februárban mért éves szinthez képest. A fiatalok nagy többsége, 72 százaléka keres olcsóbb, akciós vagy saját márkás élelmiszereket - derül ki a második negyedéves K&H ifjúsági index felmérésből. A kutatás eredményei szerint a fiatalok többsége nem számít arra, hogy az év végére enyhülne az inflációs nyomás.

K&H: sok fiatal elbizonytalanodott

kisebbségben az elégedettek

Egy negyedév alatt egyértelműen, 14 pontról 11 pontra csökkent a K&H ifjúsági index értéke - közölte a pénzintézet. A felmérés második negyedévben készült hullámából kiderült, hogy miközben csökkent a saját életükkel elégedett fiatalok aránya, az elégedetleneké nem emelkedett, azaz többen változó állásponton vannak. A jövőt illetően viszont többségben maradtak a derűlátók: 64 százalékuk optimista, a pesszimisták aránya 16 százalékos.