nyáron sincs megállás a nagyvállalatoknál

Nyáron sem húzzák le a rolót a hazai nagyvállalatok, 10-ből 9 cég nem tervez leállást szeptemberig. Akinél mégis lesz, várhatóan 1-2 hétig fog tartani. A cégvezetők viszont többnyire megengednek maguknak egy kis pihenést: minden negyedik 1-2 hétre, közel harmaduk pedig több mint két hétre megy el nyaralni idén nyáron - derül ki a K&H kutatásából. A gyermekes munkavállalók támogatásában a vállalatok harmada partner a nyári szünetben. Legtöbb esetben azzal segítik a szülőket, hogy bevihetik a gyermeket a munkahelyre, de van, ahol a home office a megoldás a vakáció alatt.

Itt a nyár, még sincs megállás a hazai nagyvállalatoknál. „A K&H kutatásából azt látjuk, hogy a nagyvállalatok működését nem befolyásolja érdemben a nyári időszak, 10-ből 9 vállalat nem tervez szünetet tartani szeptemberig. Csupán minden tizedik cég készül teljes leállásra idén, ami várhatóan 1-2 hétig fog tartani. A különböző ágazatok közül leginkább az ipari vállalatokra jellemző a nyári leállás (20%), a kereskedelemben viszont szinte alig lesz olyan cég, aki több hétre kirakná a zárva táblát (4%). A szolgáltatásban pedig az átlaggal szinte megegyező arányban várható nyári leállás (9%)” - mondta el Rajna Gábor, a K&H Vállalati ügyfelek divízió vezetője.

a főnökök is nyaralnak

A vezetők is megengednek maguknak egy kis szabadságot nyáron. Legnagyobb arányban azok vannak, akik 1-2 hétre hagyják hátra a munkát (37%), de közel minden harmadik cégvezető tervez több mint két hetes nyaralást (29%). Minden ötödik vezető azonban alig tud elszakadni a munkától, mert kevesebb, mint egy hétre hagyja csak ott a vállalatot (19%), míg olyan is bőven akad, aki egyáltalán nem megy el szabadságra nyáron (15%).

A kutatás arra is rávilágít, hogy a szabadság hossza szoros összefüggésben van a cég árbevételének nagyságával. A 10 milliárd forint alatti éves árbevételű vállalatokbál minden harmadik vezető tud elmenni több mint két hét pihenésre, míg a 10 milliárd forint feletti éves árbevételű cégeknél csupán minden nyolcadik, és inkább a rövidebb nyaralás jellemző.

Az ágazatok közül az iparban és a szolgáltató szektorban a maximum 2 hetes (44%-44%) nyaralás jellemző. A kereskedelemben viszont úgy tűnik nagyobb szünetre van szükség, mert itt a minimum 2 hetes nyaralás a legjellemzőbb a cégvezetők körében (36%).

gyerekekkel a munkahelyen

A nyár a gyerekes munkavállalóknak általában nehezebb időszak, hiszen meg kell oldani a kicsik felügyeletét amíg újra megkezdődik az óvoda vagy az iskola. Úgy tűnik azonban, hogy a nagyvállalatok egy jelentős része partner ebben, mivel a cégek harmada támogatja a gyermekes munkavállalóit a nyári szünet idején: a vállalatok negyedénél be lehet vinni a gyerekeket a munkahelyre, de minden tizedik dolgozónak lehetősége van otthonról dolgozni a vakáció alatt.

         
 

a K&H nagyvállalati növekedési index kutatásról

A hazai nagyvállalatok jelentős gazdasági szerepe miatt a K&H Csoport 2014-től kezdődően átfogó negyedéves kutatást végez, amelyben feltérképezi a hazai nem-állami nagyvállalati szektor aktuális helyzetét, valamint, hogy hogyan látják saját cégük és a gazdasági környezet változásait a következő egy évben. A kutatás 200 darab, a 2 milliárd forint éves árbevételt meghaladó, nem állami tulajdonú cég döntéshozójának megkérdezésével történik. A felmérést az Impetus Research készítette 2023. május 15. és június 9. között a K&H Egészséges Társadalomért Alapítvány megrendelésére.

Kapcsolattartó

K&H Kommunikáció

  • sajto@kh.hu