hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

K&H: az első forintátutalás MI segítségével Magyarországon

inspiráló fejlesztői környezet, akár egy startupnál, a nemzetközi bankcsoport minden előnyével

A K&H mobilbankjában októbertől a MI-n alapuló digitális pénzügyi asszisztens, Kate segítségével már forintátutalást is végre lehet hajtani. A K&H sorra ontja magából az újabb és újabb digitális megoldásait. Éppen olyan, mint egy start-up, csak éppen enterprise környezetben. A K&H IT-csapata szerint a nemzetközi bankcsoporttal a háttérben izgalmas projekteken, jól szervezetten folynak a mindig újabb kihívásokat hozó fejlesztések.

A UnionPay és a magyarországi K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. nagyszabású kártyaelfogadási együttműködési megállapodást írt alá, tovább bővítve az európai hálózatot

A UnionPay a magyarországi K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft.-vel együttműködve 2023. szeptember 25-én, a K&H Csoport budapesti székházában tartotta a nagyszabású UnionPay kártyaelfogadási megállapodás sikeres elindítását bejelentő aláírási ünnepségét, amelyen részt vett a China UnionPay elnöke, Shao Fujun és Paulovics Ottó, a K&H Pénzforgalmi Szolgáltató Kft. ügyvezető igazgatója. Az együttműködés a UnionPay kártyaelfogadói hálózatának további bővítését jelenti Magyarországon, hozzáférést teremtve a kártyabirtokosok számára mintegy 25 ezer POS-terminálhoz.

K&H: elég néhány jó szó

hangalapú digitális forintátutalás elsőként a magyar pénzügyi szektorban

Szóbeli utasítás alapján is lehet forintátutalást kezdeményezni a K&H mobilbankjában. A K&H tavaly novemberben indította útjára Kate-et, a mesterséges intelligencián alapuló digitális pénzügyi asszisztenst, akivel az ügyfélkör 65 százaléka már találkozott, 6,5 százaléka pedig havi szinten igénybe is vesz. Kate új funkciója a hazai pénzügyi szektorban előzmény nélküli, innovatív megoldás, amely jelentősen megkönnyíti az ügyfelek pénzügyeinek intézését – hangzott el a K&H mai sajtóbeszélgetésén.

K&H: aratnak az okoseszközös fizetések, óránként több mint 5500 tranzakciónál tartanak

havi átlagban 30 milliárd feletti a költés

Továbbra is nagyon lendületes növekedést mutatnak az okoseszközös fizetések a K&H-nál. Az idei év első nyolc hónapjában óránként átlagosan több mint 5500 okoseszközös fizetést bonyolítottak a pénzintézet ügyfelei, ami 67 százalékos emelkedésnek felel meg éves összevetésben. Az okoseszközös fizetések havi összege júniusban lépte át a 30 milliárd forintot, majd júliusban, augusztusban is bőven meghaladta ezt a szintet. A magyar piacon elsőként a K&H-nál megjelent Google Pay-fizetések összege idén augusztusban megközelítette a 12 milliárd forintot, az Apple Pay-fizetéseké pedig majdnem elérte a 22 milliárd forintot.

K&H: mennyiért vásárolnak a fiatalok?

50 ezer forint a határ a kártyás vásárlásoknál

A fiatalok több mint fele - 54 százaléka - részesíti előnyben az elektronikus fizetést az üzletekben, boltokban – nem online – történő vásárlások során. Ötödük 50-99 ezer forintért vásárol egy hónapban bankkártyával, de szintén 21 százalékuk több mint 200 ezer forintot költ el egy hónapban. Az átlagérték 88 ezer forint, a medián 50 ezer forint a K&H ifjúsági index szerint, amely a fiatalok bankkártyás, okostelefonnal, okosórával vagy hasonló eszközzel történő vásárlási szokásait vizsgálta. A felmérés szerint a bankkártyás költésekhez képest alacsonyabb az okosórás vásárlások átlagos összege: 38 ezer forintot tett ki.

K&H: rekordszinten a fiatalok megtakarítása

fejenként 783 ezer forint tartalékkal rendelkeznek

Csúcsot döntött a fiatalok megtakarítása, ha a konkrét összeget nézzük: a második negyedévben átlagban 783 ezer forintja volt a 19-29 éveseknek a K&H ifjúsági index szerint, hasonlóan magas összegre a felmérés több mint tízéves történetében még nem volt példa. Több mint 12 százalékuk pedig több mint 1 milliós tartalékot tudott felmutatni.

K&H: egyre többen távoznának a szülői házból

kevésbé vonzó a mamahotel

Tízből hat fiatal lakik önálló háztartásban, négyen élnek a szülőkkel, de ők is tervezik a búcsút a K&H ifjúsági index második negyedéves eredményei szerint. A “mamahotelben” lakó 19-29 évesek 33 százaléka amint lehet, távozna. 64 százalékuk hosszabb távon tervezi ezt, összesen csak 3 százalékuk maradna.

még nem központi kérdés a fenntarthatóság a családi cégeknél

Két évük van a minimum 250 főt foglalkoztató cégeknek arra, hogy beépítsék üzleti folyamataikba az ESG szempontokat. A K&H családi vállalatok fenntarthatósági indexe szerint ez egyelőre nagy kihívás a cégeknek, mivel alig 10 százalékuk rendelkezik erre vonatkozó stratégiával. Hasonlóan alacsony arányban vannak azok a cégek, ahol a tevékenységük minden területén figyelnek a fenntarthatóságra. A pénzintézet ezért a K&H családi vállalatok kiválósági díjjal idén immár 8. alkalommal ismerte el azokat a hazai cégeket, akik már elindultak ezen az úton és egyre tudatosabban jelenik meg a fenntarthatóság az üzletmenetükben. Emellett díjazták a hosszú távú stratégia, generációváltás, és innováció terén is a példamutatást.

K&H: zöld védjegyet szerzett a Bank

a karbonlábnyom bekerül a marketing-kommunikáció „szentnégyesébe”

Zöld védjegyet kapott a K&H közösen három reklámszakmai szervezettől. A Green Pledge védjegy tanúsítja, hogy a pénzintézet legjobb gyakorlatai megfelelnek a reklámszakma fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi szemléletváltozást előtérbe helyező elveinek, mert kiemelt figyelmet fordítanak a környezetvédelemre, továbbá a green-washing (megtévesztő zöld állítások) elkerülésére.

K&H: visszatértek a spóroló fiatalok

sokuknak csak egy hónapra elég tartaléka van

Jelentősen nőtt a megtakarítással rendelkezők fiatalok aránya egy negyedév alatt: a K&H ifjúsági index szerint az első negyedévben 49 százalékuknak, a másodikban 56 százalékuknak volt tartaléka, utóbbi érték megfelel a felmérés korábbi eredményeinek. Mindezzel együtt a fiatalok 33 százaléka maximum egy hónapig tudna rendszeres jövedelem nélkül megélni, és mindössze 11 százalékuknak van egy évet meghaladó időtávra megfelelő tartaléka.