hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

Vloggerek tanárszerepben? – új motivációt adhatnak az online oktatásban

pénzügyi vlogposztokat versenyeztet a K&H

Influencerek mint pénzügyi oktatók, social média mint edukációs platform?  Ez lehet a jövő, hiszen a digitális oktatás hónapjaiban felértékelődnek az értékes vlogtartalmak. A tanárok keresik azokat a lehetőségeket, amikkel képernyőn keresztül fenntartható a gyerekek motivációja. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szervezői hisznek az innovatív megoldásokban, ezért indították el vloggerversenyüket, melyben Baluka, B. Nagy Réka, Ditke, Jánosik Gergő és zsDav közvetítésével minél több gyerek figyelmét szeretnék felkelteni a pénzügyi ismeretek iránt.

a családi cégeknek kiemelkedő jelentősége lesz a gazdaság újraindításában

A családi vállalatok jóval ellenállóbbak a külső környezeti tényezőknek, ezért jellemzően jobban teljesítenek, mint a nagyobb piaci szereplők. Ugyanis óvatosabban fektetik be és használják fel a rendelkezésre álló tőkét, mivel a családi vagyon a tét. Ennek a szemléletnek köszönhetően válság idején általában nagyobb tőkemegtérülést érnek el, így feltehetően a koronavírus-járvány okozta visszaesés kevésbé hathat rájuk, tehát a gazdaság újraindításában is meghatározó szerepük lehet.

elstartolt az NHP Hajrá a K&H Banknál, 10-ből 4 vállalkozás élne a lehetőséggel

Két hete veheti igénybe a K&H Bank több mint 110 ezer vállalkozó ügyfele a Magyar Nemzeti Bank mikro-, kis- és középvállalkozások számára szóló gazdaságvédelmi programját, a Növekedési Hitelprogram (NHP) Hajrát. A pénzintézet áprilisi felmérése szerint a cégek több mint 40 százaléka tervezi, hogy részt vesz a programban, amelyben az eddigi tapasztalatok alapján a legnagyobb érdeklődés a forgóeszközhitelek iránt van.

bevallották az autósok, betartják-e a sebességhatárt

Tízből hat autós állítja, hogy betartja lakott területen belül az 50 km per órás sebességhatárt, különösen a nők, akiknek a 74 százaléka nem megy gyorsan városban – derül ki a K&H biztos jövő felméréséből. Ugyanakkor városon kívül már rosszabb a helyzet: itt már csak 52 százalék mondta, hogy a 90 km per órás korlátot nem lépi túl, 30 százalék pedig 96-100 km per órával közlekedik.

ultimátumot kapott a sárga csekk

Egyre inkább a mindennapok része az elektronikus bankolás a lakossági ügyfelek körében. A számok önmagukért beszélnek: a K&H e-bankjába közel 11 százalékkal többen léptek be az idén március 16-a és április 15-e között az egy hónappal korábbi időszakhoz képest. A koronavírus-járvány kitörése után a csekkbefizetések kaptak leginkább szárnyra: a bank ügyfelei egy hónap alatt március és április közepe között az e-bankon keresztül közel 36 ezer, a mobilbank segítségével pedig több mint 50 ezer „csekket” fizettek be, ez 97, illetve 96 százalékos növekedést jelent. A K&H szerint az elektronikus fizetések térnyerése várhatóan a járvány lecsengése után is fokozódni fog, ez pedig a készpénzhasználat és a készpénzállomány csökkenését eredményezheti.

ami most kényszernek tűnik, az később a kkv-k fejlődésének kulcsa lehet

digitális eszközök, innovációk, amik most segíthetik a vállalkozások életét

Habár sok mindent kényszerből lépnek most meg a vállalkozások, ez a felkészülés nagyban elősegítheti a hazai kkv szektor digitális fejlődését. Az Európai Bizottság tavalyi adatai alapján Magyarország a 23. helyen áll a digitális versenyképesség terén, a jelenlegi helyzetben azonban az eddig elmaradt fejlesztések várhatóan megvalósulhatnak. A K&H Bank ezért összegyűjtötte azokat az eszközöket, amelyek nemcsak most hasznosak, de hosszú távon is megtérülnek.

digitálisan és fenntarthatóan a társadalomért

A társadalmi felelősségvállalás a nagyvállalatok fenntarthatósági stratégiájának évek óta jelentős alkotóeleme, aminek ebben a bizonytalan időszakban még kiemeltebb szerepe lehet. Az aktuális társadalmi igényekre reagálás, illetve az előremutató digitális megoldások és innovatív programok nyújthatnak hatékony segítséget a vírusjárvány idején és hosszú távon is – hívja fel a figyelmet a K&H a társadalom és a gazdasági fenntarthatóság elkötelezett támogatójaként.

a fiatalok többsége maga állja a játékszámlát

22 ezerért vesznek játékszoftvert

A fiatalok döntő része – 84 százaléka - játszik valamilyen kütyün, a legnépszerűbbek az okostelefonos és tabletes játékok – derült ki a K&H ifjúsági indexéből. A 14-29 éves korosztály tagjainak kétharmada már költött ilyen jellegű időtöltésre. Komplett gépet 106-129 ezer forintért vettek, játékszoftvert pedig 22 ezer forintért. Többségük azt mondta, saját maga fizette ezeket a kiadásokat.

érdemes óvatosnak maradni, hiába van tömeg a vevők oldalán

Bár a koronavírus-járvány mély recessziót eredményez, mégis úgy tűnik az elmúlt hetek alapján, hogy ezt mellékes tényezőnek tekintik a piaci szereplők. A márciusi zuhanások eredményeként az amerikai S&P 500 és a frankfurti DAX részvényindex 30-40 százalékot esett, azóta pedig a veszteség felét ledolgozták. A következő hetekben, hónapokban érkező makroadatok, vállalati eredmények még okozhatnak turbulenciát a piacokon – derül ki Kovács Mátyás, a K&H Alapkezelő szenior portfóliómenedzserének piaci kommentárjából. A szakember szerint mindenképpen indokolt az óvatosság, mert a járványhatás még nem múlt el.

ezek kellenek ahhoz, hogy ne tűnjön el még több cég

3 válságkezelési tanács a K&H családi vállalatok kiválósági díj nyertesétől

A hazai cégvilág Achilles-ínja a hosszú távra tervezés. Az újonnan alapított vállalkozások ötöde ugyanis egy év, minden második cég pedig három év után megszűnik. Előrejelzések szerint a koronavírus-járvány nagysága és vége rendkívül bizonytalan, hazai szinten akár 5-7 százalékos GDP visszaesést is eredményezhet, ami a cégek várható életkorát még tovább csökkentheti. A 25 éves, K&H családi vállalatok kiválósági díjjal elismert Abrazív Mérnöki Iroda és Gépgyártó Kft. szerint azonban folyamatos fejlesztéssel, a munkavállalók megbecsülésével és a következő generáció felkészítésével jó eséllyel megalapozható a cég biztos jövője még a válság idején is.

a vírusjárvány miatt magas a félelemérzetünk

adományozási programot indított a K&H a járványkórházakért

Nemcsak a vírusjárvány terjedésének megelőzésében, de annak kezelésében is nagy szerepe lehet most a pénzügyi tudatosságnak. A K&H ugyanis május 1-jétől támogatási programot indít, amelyben az online banki tranzakciók és bankkártyás fizetések után akár 50 millió forint értékben támogatja majd a járványkórházakat. Az egyhónapos kampány emellett abban is segíthet, hogy a vírusjárvány okozta aggodalom enyhülni tudjon az ügyfelekkel közös adományozás által.

mennyire kell az autó? – így közlekedik Magyarország, ha nincs járvány

A magyarok 72 százaléka autózik rendszeresen, a kerékpárral hetente több alkalommal közlekedők aránya 23 százalékos, ami többéves távlatban visszaesést jelent – derül ki a K&H biztos jövő felméréséből. A legtöbben Budapesten használják a helyi tömegközlekedést, és főként a felsőfokú végzettségűek közlekednek így. A gépkocsi-megosztás illetve közösségi autózás viszont nem örvendenek nagy népszerűségnek: a megkérdezettek 89 százaléka szinte soha nem vett igénybe ilyenen szolgáltatásokat.

K&H: készpénz vagy bankkártya? Online bolt vagy piac?

ők a karanténhelyzet nyertesei és vesztesei

Földcsuszamlásszerű változásokat hoztak a mindennapokban, így a bankolásban és a vásárlásban is a koronavírus-járványhoz köthető intézkedések, köztük például a kijárási korlátozások. Az online bevásárlások átlagos értéke 17 ezerről 20 ezer forintra nőtt, tízből heten ritkábban látogatják a bankfiókokat, és egyre gyakrabban fizetnek bankkártyával. Azonban ez még nem jelenti a készpénz végét: bár ritkábban választják, 42 százalék még ebben az időszakban is ugyanannyiszor fizet készpénzzel, mint korábban. 

ezeket kell most tudnia minden cégnek

a 20. K&H családi vállalatok klub tudástára segít a vírushelyzet leküzdésében

A vírushelyzet miatt hozott intézkedések cégmérettől és tevékenységi körtől függetlenül igen komoly kihívások elé állítják a vezetőket, mivel szinte minden területet alapjaiban befolyásolnak. A 20. K&H családi vállalatok klub tudástára ezért abban nyújt segítséget a családi vállalkozások számára, hogy könnyen átlátható szakmai információkat és gyors megoldásokat kapjanak a vírushelyzet hatékony kezelésére, a jogi tanácsoktól a krízishelyzetben alkalmazható kommunikációs taktikákig.

K&H Alapkezelő: hogyan érinti a lakáshiteleseket a forint árfolyama? Mi az MNB célja?

Jelentős változások történtek a magyar monetáris rendszerben az MNB elmúlt hetekben látott lépései alapján. Ezek egyértelmű célja, hogy továbbra is alacsony legyen a kamatkörnyezet, bővüljön a hitelezés. Az MNB igyekszik figyelni a lakáshitelesekre is – derül ki a K&H Alapkezelő összefoglalójából, amely szerint a forint lassú leértékelődésre számíthat, igaz, ezen a téren szükség esetén készek azonnal lépni a jegybankárok. 

kérni sem kell, mégis a felére vagy nullára csökkenhet a számladíj

Több mint 400 ezer lakossági bankszámlával rendelkező K&H-s ügyfél most felére vagy egyenesen nullára csökkentheti a számlavezetési kiadásait, még abban az esetben is, ha jelenleg nem teljesíti az ehhez szükséges feltételeket- közölte a bank.

különórák karantén alatt

kidobott pénz minden forint, amit erre fordítunk?

Nagyon sok gyereknek nem csak az iskolába járása szűnt meg március közepén, hanem a délutáni különórái is vagy befejeződtek vagy online platformra kerültek. Nyelvet tanulni hatékonyan lehet online is, de vajon hogyan zajlik így egy zeneóra, mi történik a röplabda és jégkorongedzésen vagy a programozásórán? A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi szakértői szerint a különóráknak most is van létjogosultsága, ám fontos átbeszélni a gyerekkel, hogy mi az, amiért érdemes pénzt kiadni és mi nem valósítható meg hatékonyan online.

a magyarok tizede él hónapról hónapra

39 százalék tart a megbetegedéstől az óvintézkedések ellenére is

A magyarok 66 százaléka nagyon aggódik a koronavírus-járvány miatt, 77 százalékuknak pedig a mindennapjait is érinti a pandémia. A megkérdezettek 39 százaléka tart attól, hogy minden óvintézkedés ellenére megbetegszik. A magyar családok közel 18 százaléka éppen, hogy csak belefér a havi büdzséjébe, 10 százalékuk minden hónapban anyagi problémákkal szembesül, 3 százalékuknak pedig nélkülözniük kell a megélhetés érdekében – derül ki a Kantar Hungary piackutató cég felméréséből és a K&H saját kutatásának eredményéből. Kiderült az is, hogy a járvány hogyan érinti a lakosság mindennapi pénzügyeit.

a járvány idején az e-sport nyújt lehetőséget a versenyzésre és a szurkolásra

indul a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság rájátszása és döntői

Nehéz helyzetbe került a sportvilág a koronavírus-járvány miatt. Gyakorlatilag az összes verseny és felkészülési lehetőség elmarad, ami hatalmas teher a sportolóknak, és szomorúság a szurkolóknak. Az e-sport, és így a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság azonban a sportágak közül egyedüliként viszi tovább a fáklyát, a lángot. Az offline versenyek a játékosok biztonsága érdekében természetesen online lesznek megrendezve mind a hét versenyszámban, a tét pedig továbbra is 15 millió forint.  Most az e-sport képviseli az egész világon a sport alapértékeit: a kiválóságra való törekvést, a kitartást, a kemény munkát és a kimagasló eredményeket.

a K&H Bank aktívan hozzájárul a gazdaság újraindításához

az NHP Hajrá már igénybe vehető a K&H Bank ügyfelei számára

Már elérhető a K&H Bank ügyfelei számára a Növekedési Hitelprogram (NHP) Hajrá, a Magyar Nemzeti Bank mikro-, kis- és középvállalkozások számára igényelhető gazdaságvédelmi hitelprogramja. A K&H ezzel is aktívan hozzá kíván járulni ahhoz, hogy a gazdaság mielőbb talpra állhasson.  A Bank szolgáltatását több mint 110 ezer vállalkozó ügyfél veheti igénybe.

az erős immunrendszer 5 meghatározó összetevője

A járványidőszak alatt még összetettebb és hatásosabb védelmet kell biztosítanunk immunrendszerünk számára. A jól bevált egészségmegőrző szokásainkról most sem szabad lemondanunk, de a megváltozott helyzethez kell igazítani őket. A legalapvetőbb immunerősító módszerekkel, mint a rendszeres táplálkozás, a folyadékbevitel, az otthoni mozgás, a pihenés és a kikapcsolódás most nemcsak a következő hetek vészelhetők át, hanem akár a tavaszi fáradtság is csökkenthető - tanácsolja a K&H gyógyvarázs program.

a kárbejelentések háromnegyede már online

a járvány idején még többen áttérhetnek a digitális ügyintézésre

A mostani járványhelyzetben még inkább fókuszba került szinte minden területen az eddig is egyre nagyobb népszerűségnek örvendő online ügyintézés, ami igaz a K&H Biztosítóra is. Összesen már több mint 130 ezer ügyfél intézi ügyeit rendszeresen a társaság ügyfélportálján keresztül, amelynek „látogatottsága” csúcsidőben több 10 ezres. Az online szolgáltatások közül évente több mint 100 ezer bankkártyás díjfizetés történik, emellett a vagyonbiztosítási károk háromnegyedét, a járműkároknak pedig közel felét jelentik az internetes platformon keresztül.

így maradhat vidám az egész család

a K&H gyógyvarázs mesedoktor programja mesékkel garantálja a szórakoztató pillanatokat

A járványhelyzet a legtöbb család életét és napi rutinját jelentősen megváltoztatja, ami a családtagok közötti feszültséghez vezethet. A meseolvasás azonban most is nagy segítséget jelenthet: erősíti az összetartozás élményét, miközben a gyermekeknek és a szülőknek egyaránt szórakoztató és megnyugtató időtöltés ebben a bizonytalan helyzetben. A legkedvesebb történeteket pedig nemcsak otthon oszthatjuk meg egymással, hiszen a K&H gyógyvarázs mesedoktor programjával a felelős családok azokat a kisgyermekeket is boldoggá tehetik, akik a kórházak falai közt töltik a mindennapjaikat.

50 millió forinttal támogatja a K&H a koronavírus elleni küzdelmet

A K&H 50 millió forintot adományoz a kiemelt járványkórházak számára, amelyek koronavírusos betegeket kezelnek. A május 31-ig tartó adományozási programban a lakossági és kkv ügyfelek minden online bankkártyás fizetése és átutalása után 10 forint kerül adományozásra a kiemelt járványkórházak javára. Számításai szerint ez mintegy 50 millió forintot fog jelenteni az egy hónap alatt.

a legkisebb figyelmesség számít most a legtöbbet

Ahhoz, hogy a cégek a lehető legkisebb veszteséggel tudják átvészelni a következő heteket, elengedhetetlen a munkaerő hatékony lelki támogatása. Az operatív tevékenységek mellett így a bizonytalanság miatt felmerülő mentális problémák megelőzése,  a munkáltatók és kollégák közti kapcsolatok megerősítése még fontosabbá vált. Most látszik igazán a különbség a menedzser és a vezető közt – hívta fel a figyelmet a K&H.

a padlófék és a padlógáz esete, avagy mire jó a 280 forintos benzinár? És mire nem?

Többek között a koronavírus-járvány és az olajháború tette meredek lejtőre  az olaj árfolyamát, amely januárhoz képest mostanra 66 százalékkal csökkent. Ennek eredményeként az üzemanyagok ára világszerte, így Magyarországon is jelentősen visszaesett. Az alacsony olajár kedvező kilátásokat jelent, és az gazdaság újraindításában is jókora szerepet kaphat majd. A lakosság azonban nem csak az olcsó benzinnek örülhet.

#bankoljotthon #bankoljdigitálisan

Az otthoni bankolási lehetőségekre hívja fel a figyelmet új kampányában a pénzintézet

Április 13-án indította el a K&H Bank digitális bankolást népszerűsítő TV kampányát, melyet kifejezetten a kialakult egészségügyi helyzet inspirált. A pénzintézet innovációalapú üzleti stratégiája részeként évek óta folyamatosan fejleszti elektronikus szolgáltatásait, de arra nem gondoltak, hogy a mobilbankon és e-bankban széleskörűen végezhető pénzügyi tranzakciók egy ilyen kényszerű helyzetben kell hogy megoldásokat kínáljanak az ügyfelek számára. Mindenesetre jobbnál jobb megoldások elérhetőek, melyek könnyű és kényelmes bankolást tesznek lehetővé akár otthonról, még a legkisebb zugból is – ezt mutatja be a kampány.

a koronavírus teljesen átszabja a családi költségvetést

A koronavírus nem csak az iskolások mindennapjait borította fel: az életünk jelentősen megváltozott akár hónapokra. Sok nehézséget, kihívást rejt ez az új helyzet magában, de érdemes látnunk a jó oldalát is. A családi költségvetésnek például biztosan kedvez, hogy kevesebbet vagyunk távol otthonról. A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedő szervezői szerint ez egy jó alkalmat adhat arra is, hogy a gyerekekkel együtt beszéljük át a bevételeinket és kiadásainkat, illetve, hogy min és mennyit tudunk most spórolni.  Összegyűjtöttek néhány tippet, amivel Te is hozzájárulhatsz ahhoz, hogy gyermeked tudatosan kezelje a pénzügyeket, még ebben a rendkívüli helyzetben is.

6 dolog, amit minden webshop indítónak tudnia kellene

Tavaly 16 százalékkal nőtt a hazai online kiskereskedelem, és 3,3 millió magyar vásárolt online. A koronavírus-járvány hatására ezek a számok még tovább nőhetnek, amire a hazai cégvilágnak is reagálnia kell. Egy webshop elindítása és sikeres fenntartása ugyan összetettebb feladat, mint azt elsőre gondolnánk, hiszen több szakmát kell alapszinten elsajátítani hozzá, de a most befektetett idő, energia és költség jövőbeli megtérülést és a túlélést jelentheti a vállalkozásoknak. A K&H ezért a Shoprenterrel közösen összeállított egy webáruház indítási kisokost, így segítve a cégeknek, hogy mi az a 6 terület, amit mindenképpen érdemes átgondolni, mielőtt belevágnánk egy saját webshop létrehozásába.

nem kell havi díjat fizetni a K&H SZÉP Kártya lejárt egyenlegek után

a vírusjárvány miatt a költések húsz százalékkal csökkentek márciusban

Az új Kormányrendeletnek megfelelően a K&H Bank felfüggeszti a lejárt vagy hamarosan lejáró K&H SZÉP Kártya egyenlegek utáni 3 százalékos havi díjat. A döntés a 2017-ben és a 2018-ban utalt, de fel nem használt egyenlegekre egyaránt vonatkozik, és a veszélyhelyzet megszűnését követő 60 napig lesz érvényben. Az intézkedés több mint 34 ezer K&H-s kártyabirtokost érint, a fel nem használt összegek 80 százalékát pedig a május végén lejáró egyenlegek teszik ki. 2020 márciusában a koronavírus járványnak köszönhetően a költések húsz százalékkal estek vissza.