hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

több tízezer forintot vett ki a járvány sok fiatal zsebéből

10-ből 4 fiatal bevételei csökkentek a koronavírus-járvány tavalyi megjelenése óta, ők átlagosan 74 ezer forintról voltak kénytelenek lemondani. A 19-29 éves korosztály tagjainak 41 százaléka nem érzékelt változást, velük szemben a fiatalok majdnem hatoda a bevételek növekedéséről számolt be – derült ki a K&H ifjúsági indexéből.

a K&H SZÉP kártya tulajdonosok már év elején bíztak a belföldi utazás lehetőségében

Úgy tűnik, a K&H SZÉP kártya tulajdonosok már év elején bíztak a közelgő újranyitásban, ugyanis a tavalyi év azonos időszakához képest idén alig csökkent a szálláshely alszámlára befizetett összeg. A K&H SZÉP kártyára jóváírt teljes összeg 27 százalékkal növekedett az első negyedévben, miközben a felhasználást leginkább az online vásárlások közel triplázódása húzta felfelé.

a kezdő és a haladó gamerek mindent tudó barátjává válhat a magyar fejlesztésű virtuális játékos asszisztens

A járvány megjelenését követően világszerte megnövekedett a videójátékkal kikapcsolódni vágyók aránya. A kezdő és a haladó gamerek számára azonban egyaránt zavaró és időigényes, ha minden alkalommal ki kell lépniük a játékból, amikor azzal kapcsolatos információt keresnek - erre hoz megoldást a Start it @K&H inkubátorprogramban mentorált startup innovatív fejlesztése, a Fridai. A virtuális játékos asszisztens hangvezérléssel működik, a hatékony információszerzést pedig a mesterséges intelligencia segíti. A felhasználók így a teljes figyelmüket a játékban tarthatják, ami hozzájárul a jobb teljesítményhez, és a zavartalan játékélményhez.

a festés áll a felújítási slágerlista élén

A lakásfelújítást tervezők döntő többsége, 72 százaléka kifestené az ingatlanját, míg a burkolatok korszerűsítése, cseréje a második helyen áll, utóbbit a 30-59 éves korosztály tagjainak 34 százaléka végeztetné el - derül ki a K&H biztos jövő indexéből, amely azt vizsgálta, hogy milyen munkákra kerülhet sor a közeljövőben tervezett felújítások során. A rezsiköltséget érintő fűtési rendszer felújítása csak az érintettek 18 százalékánál szerepel a listán. A rekonstrukcióra készülő háztartások 20 százaléka tartozik a legtudatosabbak közé, ők azok, akik a korszerűsítés után - amennyiben az értéknövekedés olyan mértékű, akkor - hozzáigazítják a lakásbiztosítást is. A K&H-hoz eddig több, mint 6 milliárd forint értékben érkezett hitel iránti érdeklődés.

rekordot értek el a fiatalok? Mennyien várnak fizetésemelést?

A 19-29 éves korosztály a koronavírus-járvány ellenére is nagyon optimista a munkavállalással kapcsolatban. A K&H ifjúsági indexéből az derül ki, hogy amellett, hogy 61 százalékuk stabilnak látja munkahelyét, 49 százalékuk megbecsültnek is érzi ott magát. Ezt a pozitív hozzáállást fokozhatja az is, hogy a dolgozó fiatalok 49 százaléka a járvány után a fizetése növekedésére számít.

hogyan élték meg a fiatalok a járványt?

A fiatal korosztály életére a járványhelyzet miatt bevezetett digitális oktatás nagy hatással volt, összesen 70 százalékuk került kapcsolatba a virtuális tanulással - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A felmérés szerint a 19-29 éves korosztály 51 százaléka kevesebbet találkozott a családtagjaival, vagy mozdult ki otthonról, mint korábban. A fiatalok 90 százaléka pedig banki ügyeiket is otthonról, digitálisan vagy online intézték.

az uniós pályázati startpisztoly eldördülésére várnak a cégek

Rendkívül megugrott az érdeklődés a kkv-k részéről az uniós pályázati lehetőségek iránt - derült ki a K&H kkv bizalmi index kutatás első negyedéves eredményeiből. Tízből négy vállalkozást komolyan érdekli valamelyik pályázat és a cégek több mint fele tartja reálisnak, hogy uniós forráshoz juthat. Emellett a Kamatmentes Újraindítási Gyorskölcsön is nagy segítséget jelenthet, ami már jelenleg is elérhető számukra.

A K&H Bank 12,6 milliárd forint, a K&H Biztosító pedig 2,6 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el 2021 első negyedévében

A K&H piaci részesedése a lakossági hitelezés minden szegmensében erőteljesen növekedett
A K&H az azonnali számlanyitás és a Google Pay elindításával folytatja innovációit

A K&H Bank 12,6 milliárd forint, a K&H Biztosító pedig 2,6 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el 2021 első negyedévében.

a közösségi média önmagában kevés a márkaépítéshez

Ha vállalkozni szeretnénk, ma már nem elég, ha ahhoz a termékhez vagy szolgáltatáshoz értünk, amit kínálunk. A vevők eléréséhez elengedhetetlen a marketing, a kommunikáció, amire nagyszerű lehetőséget nyújt a közösségi média. Ez azonban még kevés, ugyanis ahhoz, hogy hosszú távon meg tudjuk tartani a vevőket, tudatos márkaépítésre van szükség. A K&H szakértői és Balogh Levente, a Cápák között üzleti showműsor egyik befektetője úgy vélik, a márkaépítés ugyanolyan fontos, mint a cég pénzügyi vagy gyártási tevékenysége, így minél hamarabb érdemes kikérni a szakemberek véleményét, segítségét. A K&H nemrégiben elindította vállalkozásösztönző videósorozatát, amely többek között ebben a tevékenységben is segítséget nyújt.

új vezérigazgató a K&H Csoport élén

Guy Libot-t, a KBC Csoport korábbi pénzügyi szenior ügyvezető igazgatóját nevezték ki a K&H Csoport élére. Guy Libot hosszú és széleskörű nemzetközi tapasztalattal rendelkezik a pénzügyi szektorban, melynek során négy évig dolgozott már a K&H-nál is korábban. A K&H Csoport korábbi vezérigazgatóját, David Moucheront a KBC Bank Belgium vezérigazgatójává nevezték ki. 

A WAMP-on nem veszünk még egy darabig NFT-t, de a digitális műkincsek már itt vannak

Formát és jogállást kapott a digitális művészet az NFT-k (non fungible token), azaz a fel nem cserélhető tokenek megjelenésével. Ez a tokenfajta ugyan nem új, az ilyen jellegű használatról már évek óta spekulálnak a kriptovalutákat befektetési eszköznél többnek tekintő szakértők. A piac azonban 2021-re robbant be, most adtak el több digitális műalkotást is jelentős, több millió dolláros áron.

lendületes nyitás – közel hatezer számla született online

A vártnál nagyobb kereslet mutatkozik az online számlanyitásra a K&H-nál. A lehetőség február közepe óta érhető el, azóta közel 6 ezer ügyfél nyitott mobilon keresztül számlát, vagyis napi átlagban 78 számlát hoztak létre, továbbá több, mint 2200 bankkártyát digitalizáltak. A jelenleg közel 600 ezer digitálisan aktív ügyféllel rendelkező K&H újabb banki és nem banki szolgáltatásokat tesz elérhetővé.

a Simple On You lett a Cápák között K&H az innovációért különdíj nyertese

mostantól akár magunkra is ölthetjük kedvenc magyar verseinket

A szívünknek oly kedves verssorokkal már az utcán sétálva is találkozhatunk. A Cápák között harmadik évadjának K&H az innovációért különdíj nyertese, a Simple On You vállalkozás a divatot köti össze a magyar költészettel: innovatív technológia segítségével nyomtatott, mindennapi ruhadarabjaikon ugyanis a művészi rajzok, illusztrációk mellett, a legnagyobb költőink versidézetei tűnnek fel. A díjjal járó 1 millió forint értékű pénzügyi mentorprogram többek között a tulajdonosok pénzügyi tudatosságát fejleszti.

a digitalizáció társadalmi igénnyé kezd válni?

A társadalmi igények és a digitalizáció nyújtotta lehetőségek kettőse határozta meg a K&H elmúlt évi társadalmi felelősségvállalási tevékenységét, aminek köszönhetően hatékony eszközöket tudott nyújtani a vírusjárvány megelőzése és kezelése érdekében. Az új eszközök bevezetésével olyan innovatív megoldások váltak a pénzügyi szolgáltatások részévé, amelyek használata hosszú távon beépül a mindennapi ügyintézésbe.

társadalmi egyenlőség kell a sportban is

Négy hónap van csupán hátra a 2021. augusztus 24. - szeptember 5. közötti időpontra átütemezett Tokiói Nyári Paralimpiai Játékokig, így a sportolók számára most mindennél fontosabb a közönség szurkolása, biztatása. De nemcsak erre van szüksége a parasportolóknak, hanem arra is, hogy meglássuk a teljesítményük mögötti valódi értéket. Ami nem valami szuperképesség, hanem az az elszántság, kitartás és bátorság, ami bármelyik élsportolót jellemez - buzdít mindenkit a K&H, a Magyar Paralimpiai Bizottság ezüst fokozatú támogatója, a Magyar Paralimpiai Csapat Pénzintézete.

a női és férfi vezetővel is rendelkező vállalkozások teljesítenek a legjobban

Bár a vállalkozó vagy vezető pozíciót betöltő nők társadalmi elfogadottsága és vállalkozói berkeken belüli megítélése az utóbbi években egyaránt javulni látszik, napjainkban még mindig nagyon alacsony a nők aránya a vállalkozói körökben. Holott, gazdasági szempontból az egész társadalom jól járna, ha több nő vállalkozna - vélik K&H szakértői és Tomán Szabina, a Cápák között üzleti showműsor egyik befektetője. Annak érdekében azonban, hogy ez megvalósuljon, nemcsak a nőknek kell tenniük, mert a vállalkozókedvet a partnerek támogatása is tudja ösztönözni. 

a kkv-k optimizmusa erősödik, de beruházásokat még óvatosan terveznek

A járvány negatív hatása lassan enyhülni látszik a hazai kis- és középvállalkozások körében, ugyanis a második hullámhoz képest mérséklődött azok száma, akiknek csökkent az árbevétele, valamint azok aránya is, akiket kedvezőtlenül érintett a pandémia kapcsán kialakult gazdasági helyzet. Ennek ellenére csak visszafogottan terveznek fejlesztéseket: a K&H kkv bizalmi index első negyedéves kutatása alapján a cégek beruházási hajlandósága folyamatosan csökkenő tendenciát mutat, melyet a járványhelyzet tovább erősített. A kkv-k óvatosságát a gyorsan változó árfolyam is indokolhatja, ami a cégek harmadának üzleti tevékenységét akadályozza.

a fiatalok nagy része a párnája alatt tartja a megtakarított pénzét, pedig a mobilba is tehetné

A 19-29 éves korosztály tagjai közül minden negyedik spórol csak rendszeresen, akár már a hónap elején félretesz azért, hogy később ne érhessék kellemetlen meglepetések, illetve, hogy óvatos alapot képezzenek valamilyen későbbi költésre. Azonban a félretett pénzzel rendelkezőknek mindössze 11 százaléka használ valamilyen banki megtakarítási konstrukciót, 35 százalék pedig nem bankban tartja a félretett pénzét - derült ki a K&H ifjúsági indexéből. A megtakarításra szánt összeget áprilistól már könnyen befektetéssé lehet alakítani a K&H mobilbankjában is, ugyanis elérhetővé válnak az értékpapírszámlák és befektetési jegyek, minden ügyfél számára.

lendületesen nyitott a Google Pay

Pár nap alatt közel 12 ezer K&H bankkártya landolt a Google Pay fizetési alkalmazásban - közölte a bank, amely Magyarországon április elején elsőként tette elérhetővé hazai pénzintézetként a Google Pay androidos fizetési megoldást. Az első tíz napban több, mint tízezer alkalommal történt vásárlás összesen 61 millió forint értékben, ami azt mutatja, hogy készpénzmentes elektronikus vagy okostelefonos fizetés térnyerésében komoly szerepet kaphat a GPay.

visszatérőben a hazai kkv-k bizalma: látszik a fény az alagút végén?

A harmadik hullám okozta kihívások ellenére tovább javultak a hazai kis- és középvállalkozások következő egy évre vonatkozó várakozásai, derült ki a K&H kkv bizalmi index első negyedéves kutatásából. A cégek éledező optimizmusát igazolja, hogy az index az előző időszakhoz képest 9 pontról 14 pontra ugrott, mely erőteljesen közelít a járványt megelőző időszakban mért értékekhez. Ez többek között annak tudható be, hogy a kkv-k pozitívan ítélik meg a kormány gazdaságpolitikai intézkedéseit, valamint több európai uniós forrásra számítanak.

a mesterséges intelligencia már a pénzügyeinket is támogatja

A mesterséges intelligencia (MI) már nem a fantasztikus filmek izgalmas látványeleme, hanem egyre inkább a mindennapjaink részét képezi, hiszen az orvostudománytól kezdve a pénzügyekig számos területen jelen van. Az ilyen irányú fejlesztések azonban még meghatározóbbak lesznek a jövőben, amelyet az is mutat, hogy világszerte egyre több forrást szánnak az MI támogatású megoldásokra a befektetők. A trend a hazai startupok körében is felfelé ívelő pályán mozog, melyet számos ígéretes, világszinten is élenjáró eredmény igazol: a Start it @K&H inkubátorprogramban részt vevő csapatok többek között a mesterséges intelligencia segítségével újítják meg a kriptokereskedést, a könyvelést és a videójátékok világát. A K&H innovatív megoldásai pedig a pénzügyi folyamatokat és platformokat helyezik új alapokra - hangzott el a Startup Szerda eseményen.

indul a Google Pay, a hazai bankok közül elsőként a K&H-nál

Elsőként vezeti be a Google Pay okostelefonos fizetési megoldást a K&H Magyarországon a hazai pénzintézetek között, mely újabb lendületet adhat a bankkártyás, azon belül is a biztonságos, okostelefonos fizetéseknek - közölte a K&H.  A múlt évben a magyarországi kibocsátású kártyákkal összesen közel 970 milliószor, napi átlagban 2,65 millió alkalommal fizettek belföldön, ami 7 százalékos emelkedésnek felel meg. A K&H érintésmentes mobilfizetést alkalmazó felhasználói pedig ötször annyian lettek 2020-ban, mint egy évvel korábban voltak.

a KBC jelentést tett közzé a fenntarthatóság területén elért eredményeiről

A KBC 2021. április 1-én tette közzé éves fenntarthatósági jelentését, ami áttekinti a KBC fenntartható bankbiztosítóként és alapkezelőként 2020-ban elért eredményeit.  A jelentés részletesen bemutatja, hogy miként járulnak hozzá a KBC fenntarthatósági célkitűzései  a Fenntartható Fejlődési Célok (SDG-k1) eléréséhez. A KBC a nemzetközi GRI-szabványokat2  követi, és 2019 óta alkalmazza a Fenntarthatósági Számviteli Standard Testület (SASB) által kidolgozott kritériumokat is. 2019 óta a KBC a fenntarthatósági jelentésében figyelembe veszi a klímaváltozás pénzügyi kockázatait elemző munkacsoport, a TCFD ajánlásait3  is. A jelentés részletesen megvizsgálja az éghajlati célkitűzéseket és a fenntarthatóságra vonatkozó tények és adatok áttekintését, azokat a területeket, amelyekre a KBC befolyást gyakorolhat, és azt is, hogy a KBC miként felel meg nyilvános kötelezettségvállalásainak.

vállalkozás indításakor jobb, ha nem a barátodra hallgatsz

Fokozatosan romlik Magyarországon az újonnan létrejövő vállalkozások túlélési aránya, közel minden harmadik cég az első öt évben elbukik. Ennek sokszor az az oka, hogy bár a fiatal vállalkozójelölteknek még nincs elegendő piaci tapasztalata, kapcsolatrendszere és vevői ismerete, a szakemberek segítsége helyett mégis legtöbben barátaik, ismerőseik véleményét kérik ki az üzleti jellegű kérdésekben. A vállalkozások hosszú távú sikere tehát azon is múlik, hogy felismerjék szakmai korlátaikat, hiányosságaikat, és tapasztalt üzleti tanácsadókhoz forduljanak, mert az innovatív ötlet bár felkelti a vállalkozás iránt az érdeklődést, a szakmai tudás és tervezés adja az alapját az eredményes működésnek - javasolják a K&H szakértői, valamint Balogh Péter, a Cápák között üzleti show-műsor egyik befektetője.

gyerekcipőben járnak a hazai vállalatok a fenntarthatóság útján

Gyerekcipőben jár a hazai nagyvállalati szektor a fenntarthatóság megvalósításában, de legalábbis hatalmas eltérések figyelhetők meg a cégek között – mutat rá a K&H nagyvállalati növekedési index kutatás az aktuális helyzetre. Hétből egy cég rendelkezik már fenntarthatósági stratégiával, miközben közel kétharmaduk egyelőre nem is foglalkozik a kérdéssel.

betegellátás perceken belül, videóhíváson keresztül

díjnyertes app újítja meg a hazai orvosi ellátást

A pandémia következtében minden eddiginél nagyobb igény mutatkozik a digitális megoldások alkalmazására az egészségügyben. Erre reagál a Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődött, majd a 2020-as év applikációjának választott DokiApp, amelynek köszönhetően a pácienseknek nem kell napokat, vagy heteket várniuk arra, hogy szakemberrel konzultálhassanak a problémájukról. A DokiApp-on keresztül akár néhány percen belül rendelkezésre áll egy orvos, akinek a páciens egy videóhívás során beszámolhat a panaszairól. A hívás alatt elhangzott beszélgetés pedig minden esetben titkosítva van a két fél között, így támogatva az orvosi titoktartási kötelezettséget.

autó vagy gyaloglás a tömegközlekedés helyett? így döntöttek a magyarok

A pandémia során sokan váltottak tömegközlekedésről autóra, a 30-59 évesek 44 százaléka döntött így - derül ki a K&H biztos jövő indexéből, amely a közlekedési szokások koronavírus-járvány miatt bekövetkezett változását mutatja be. A felmérés szerint jelentős azoknak az aránya, akik nem az autójukkal, hanem gyaloglással váltották le a buszozást. 

már csak minden tizedik magyar hordja helytelenül a maszkot

autózás során 62 százalék veszi fel

A magyarok többsége saját bevallása szerint szabályosan hordja a maszkot, ha elhagyja az otthonát - derül ki a K&H biztos jövő indexéből. 89 százalékuk szabálykövető, míg 11 százalékuk lazábban veszi az előírásokat. Az autós közlekedés során 38 százalékuk egyáltalán nem visel maszkot, 51 százalékuk csak akkor, ha idegennel vagy rokonnal utazik együtt, 11 százalékuk pedig minden esetben.

nehéz helyzetben vágtak neki a harmadik hullámnak a cégek

Nehéz helyzetben indultak neki a cégek a koronavírus-járvány harmadik hullámának - derült ki a K&H kkv bizalmi index kutatás eredményeiből.  A második hullám ugyanis tízből 9 kkv-t hátrányosan érintett, amelyek miatt a cégek több mint felénél megszorító intézkedések alkalmazására volt szükség. A legtöbb vállalkozás számára a belföldi kereslet csökkenése és a megváltozott munkafolyamatok okoztak eddig nehézséget.

hogyan tovább, katás egyéni vállalkozók?

A 2021. január 1-jétől életbe lépett kata szigorítások kihívás elé állítják a kisadózókat és partnereiket, akik a NAV idei tervezete alapján szigorúbb ellenőrzésekre is számíthatnak. Sok vállalkozó számára ugyanakkor még kérdéses lehet, hogy milyen lehetőségei vannak, ha a szabályozási változások miatt másik adónemet kell választania. A K&H szakértői összegyűjtötték, hogy kinek lehet érdemes váltani és ha erre kerül a sor, milyen egyéb adózási formák állnak a jelenlegi katások rendelkezésére.