A K&H Bank 12,6 milliárd forint, a K&H Biztosító pedig 2,6 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el 2021 első negyedévében

A K&H piaci részesedése a lakossági hitelezés minden szegmensében erőteljesen növekedett
A K&H az azonnali számlanyitás és a Google Pay elindításával folytatja innovációit

A K&H Bank 12,6 milliárd forint, a K&H Biztosító pedig 2,6 milliárd forint adózás utáni eredményt ért el 2021 első negyedévében.

  • 2021 első három hónapjában a K&H összesen 134 milliárd forint új hitelt helyezett ki, teljes hitel volumene pedig éves összehasonlításban 11%-kal nőtt, és elérte az 1936 milliárd forintot.
  • A K&H lakossági hitelpiaci részesedése minden szegmensben nőtt. Az új lakossági hitelkihelyezések piaci részesedése 14,7%-ra emelkedett az első negyedévben.
  • Az államilag támogatott lakásfelújítási hitel erősen indult a bevezetés után, a hitelkérelmek volumene elérte a  3,1 milliárd forintot május első hetének végéig.
  • Március 31-ig a K&H összesen 177 milliárd forint értékű hitelszerződést kötött a „Növekedési Hitelprogram Hajrá!” keretében.
  • A K&H folytatja innovációs programját a következő újdonságok bevezetésével:
    • a piacon egyedülálló, azonnali számlanyitási szolgáltatás;
    • mobilbanki applikációján keresztül elérhető rendszeres befektetési szolgáltatás;
    • Google Pay okostelefon-alapú fizetési megoldás;
    • azonnali elektronikus zöldkártya  szolgáltatás kgfb ügyfelei számára.

 

A K&H Bank eredményei

2021 első negyedévében a K&H Bank 12,6 milliárd forint nettó eredményt ért el, ami a rendkívüli tételektől (a törlesztési moratóriumhoz kapcsolódó módosítási veszteség és a pénzügyi eszközök valós értékét érintő változás hatásától) megtisztítva 19%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

Guy Libot, a K&H Csoport vezérigazgatója hangsúlyozta: „A nehéz körülmények ellenére a K&H Bank az év első három hónapjában is nyereséges maradt. A K&H pénzügyi eredményeit elsősorban a hitelvolumenek erős növekedésének köszönheti, amely a piaci részesedés bővülését eredményezte valamennyi szegmensben. A K&H újabb piacvezető innovációkat vezetett be, ilyen például az azonnali számlanyitási szolgáltatás és a Google Pay. A KBC Csoport Fenntartható Finanszírozás Programjával összhangban a K&H felülvizsgálta hitelezési és befektetési stratégiáját, középpontba állítva a fenntarthatóság kérdését a leginkább érintett ágazatoknál, törekedve a témával kapcsolatos tájékozottság és elkötelezettség erősítésére a szervezeten belül és az ügyfelek körében egyaránt. A fenntarthatóság áthatja szervezetünket, amit az első negyedévben több pozitív példa is bizonyított, többek között az, hogy a K&H a piacvezetők között szerepel a megújuló energiák finanszírozásában, aminek  volumene 2021. március végére elérte a 70 milliárd forintot; valamint az is  hogy a K&H-nál a befektetési alapok új értékesítésén belül a társadalmilag felelős befektetések (SRI) aránya már elérte a 25%-ot.“

„A K&H Bank továbbra is aktív szerepet vállal a magyar gazdaság, a háztartások, a kisvállalkozások, a nagyvállalatok és a közszféra (állam, önkormányzatok) finanszírozásában. Az év első három hónapjában összesen 134 milliárd forintnyi új hitelt folyósítottunk, és a teljes hitelvolumenünk éves összehasonlításban 11%-kal, 1936 milliárd forintra nőtt. A K&H-nál a hitelezés erőteljesen növekedett az első negyedévben. Az új lakossági hitelkihelyezések esetében piaci részesedésünk az első negyedévben 14,7%-ra nőtt. Az új lakossági hitelkihelyezések értéke 70 milliárd forintot ért el, ami éves összehasonlításban 21%-os növekedésnek felel meg. Az új kihelyzések értéke a  babaváró hiteleknél  elérte a 17 milliárd forintot az év első három hónapjában, ami 12,8%-os piaci részesedést jelent. A magyar bankszektorban a K&H az elsők között vezette be a lakásfelújítási hitelt állami támogatással, ami erősen indult : a bank által már elfogadott hitelkérelmek összvolumene elérte az 3,1 milliárd forintot május első hetének végére, az átlagos folyósítási összeg pedig 5,2 millió forint. A felújítási hitelek népszerűsége az államilag nem támogatott személyi hitelek szegmenségben is nő; ezeknek az  új hitelkérelmeknek több mint harmada lakásfelújítási kölcsönre vonatkozik. Az „NHP Hajrá!” program keretében  összesen 177 milliárd forint, az EXIM kárenyhítő hitelprogram keretében pedig 45 milliárd forint értékű hitelszeződést kötöttünk 2021 első negyedévének végéig. Mérlegünkben az államkötvények volumene 1125 milliárd forintot ért el, ami éves összehasonlításban 15%-os növekedésnek felel meg” - mondta el Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője.

Bank a zsebben

A K&H folytatja innovatív szolgáltatásainak fejlesztését, nem hagytuk, hogy ebben a koronavírus-járvány lelassítson minket.  2021 februárjában bevezettük a teljesen online számlanyitási szolgáltatásunkat, mely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy mobiljukon teljeskörű számlaszolgáltatást nyújtó bankszámlát nyissanak, és azonnal digitalizált bankkártyához jussanak 10 percen belül. Áprilistól az ügyfelek rendszeres befektetést is könnyedén beállíthatnak a mobilbank alkalmazásban: értékpapírszámlát tudnak nyitni, és beállíthatnak egy rendszeres havi vételi tranzakciót a kiválasztott befektetési jegyekre. Továbbá mostantól minden, digitális személyi hitellel rendelkező ügyfelünk igényelheti új szolgáltatásunkat, a nemrég bevezetett törlesztési biztosítást. Áprilisban - a magyarországi bankok közül elsőként - bevezettük az okostelefon-alapú fizetési megoldást, a Google Pay-t, újabb lökést adva a bankkártyás fizetéseknek. A jövőre nézve az okostelefon segítségével végrehajtott fizetések jelentős bővülésére számítunk, azok számát és teljes összegét tekintve egyaránt. A bank digitálisan aktív lakossági ügyfeleinek száma folyamatosan nő, mostanra elérte az 592 ezret. A mikrovállalkozások szintén nagyon aktívak digitálisan,  a mikrovállalkozásoknál ezek aránya már elérte a  63%-ot az első negyedévben” - tette hozzá Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője.

Fenntarthatóság a K&H-nál

A KBC Csoport Fenntartható Finanszírozás Programjával összhangban a K&H felülvizsgálta, és átalakította hitelezési és befektetési stratégiáját, középpontba állítva a fenntarthatóság kérdését a leginkább érintett ágazatoknál,  törekedve a témával kapcsolatos tájékozottság és elkötelezettség erősítésére a szervezeten belül és az ügyfelek körében egyaránt. A fenntarthatóság áthatja szervezetünket, amit az alábbi példák is alá- támasztanak:

  • A K&H a piacvezetők között szerepel a megújuló energiák finanszírozásában - ennek volumene 2021. március végére elérte a 70 milliárd forintot. A 2021 első negyedévének végéig finanszírozott napenergiát hasznosító létesítmények összkapacitása mintegy 242 MW, ami több mint az ország teljes naperőmű kapacitásának 15%-a.
  • A K&H Bank az irodafejlesztésekhez kapcsolódó, kereskedelmi ingatlanhitelek 85%-át (kb. 50 milliárd forintot) zöld minősítéssel/előminősítéssel rendelkező épületekhez adta.
  • A befektetési alapoknál  az új értékesítések 25%-át a társadalmilag felelős befektetések (SRI) teszik ki, ami azt jelenti, hogy az értékesített befektetési alapok közül minden negyedik SRI alap. Az SRI alapok volumene 2020 december 31. és 2021. március 31. között 50%-kal nőtt.

A K&H Biztosító eredményei

Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója a következőket tette hozzá: „2021 első negyedévében nettó nyereségünk elérte a 2,6 milliárd forintot. A nem-élet terület díjbevétele 16,9 milliárd forintot ért el, főként a casco (+13% éves szinten), a lakásbiztosítási (+11% éves szinten) és a kkv biztosításoknak (+9% éves szinten) köszönhetően. Az életbiztosítási üzletág erős üzleti teljesítményt nyújtott, és éves szinten 15%-os növekedést ért el a rendszeres, biztosítási egységhez kötött (unit-linked) nyugdíj termék, illetve 20%-os éves szintű emelkedést a rendszeres, biztosítási egységhez kötött (unit-linked) nem nyugdíj termék esetében.Továbbá a kockázati termékek is 10%-kal bővültek éves szinten. Digitális szolgáltatásunk is folyamatosan javul, és a digitális biztosítási megoldások használata továbbra is erős ütemben emelkedik: az ügyfélportál felhasználóinak száma egy év alatt 60%-kal nőtt. Az ügyfélportál automatikus funkcióinak száma egyre nő, azonnali szolgáltatást biztosítva az ügyfeleknek, például több mint 1 millió kgfb ügyfelünk azonnal hozzájuthat elektronikus zöld kártyájához, illetve fedezetigazolásához, amennyiben azt az ügyfélportálon keresztül igényli.”

A K&H nem auditált, konszolidált, IFRS (nemzetközi számviteli szabályok) szerinti eredménye a következőképpen alakult:

milliárd Ft

2020. március 31.

2021. március 31.

változás

adózás utáni eredmény (rendkívüli tételek nélkül) *

8,4

10,0

+19%

adózás utáni eredmény *

0,8

12,6

n.a.

ügyfélhitelek

1747

1936

+11%

ügyfélbetétek

2679

3180

+19%

befektetési alapok állománya (szupernettó)

621

696

+12%

működési bevétel a rendkívüli tételek nélkül

42,4

44,5

+5%

működési költségek tranzakciós illetékkel

27,1

26,8

-1%

a hitelportfolió minősége

 

 

 

  nemteljesítő hitelek

3,6

2,6%

 

  hitelezési költségek

-0,2%

-0,2%

 

tőke és likviditás

 

 

 

  tőkemegfelelési mutató (csoportszintű)

16,5%

18,8%

 

  hitel/betét arány

65,6%

61,2%

 

  szolvencia mutató (K&H Biztosító)

230%

238%

 

hatékonyság

 

 

 

  költség/bevétel arány (bankadóval)

77,7%

74,4%

 

költség/bevétel arány (bankadó nélkül)

57,5%

53,3%

 

tőkearányos megtérülés

0,9%

13,0%

 

* Az I. negyedévi eredmény tartalmazza a tárgyévi bankadót

Kapcsolattartó

K&H Kommunikáció

  • sajto@kh.hu