hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

digitálisan és fenntarthatóan a társadalomért

A társadalmi felelősségvállalás a nagyvállalatok fenntarthatósági stratégiájának évek óta jelentős alkotóeleme, aminek ebben a bizonytalan időszakban még kiemeltebb szerepe lehet. Az aktuális társadalmi igényekre reagálás, illetve az előremutató digitális megoldások és innovatív programok nyújthatnak hatékony segítséget a vírusjárvány idején és hosszú távon is – hívja fel a figyelmet a K&H a társadalom és a gazdasági fenntarthatóság elkötelezett támogatójaként.

a fiatalok többsége maga állja a játékszámlát

22 ezerért vesznek játékszoftvert

A fiatalok döntő része – 84 százaléka - játszik valamilyen kütyün, a legnépszerűbbek az okostelefonos és tabletes játékok – derült ki a K&H ifjúsági indexéből. A 14-29 éves korosztály tagjainak kétharmada már költött ilyen jellegű időtöltésre. Komplett gépet 106-129 ezer forintért vettek, játékszoftvert pedig 22 ezer forintért. Többségük azt mondta, saját maga fizette ezeket a kiadásokat.

érdemes óvatosnak maradni, hiába van tömeg a vevők oldalán

Bár a koronavírus-járvány mély recessziót eredményez, mégis úgy tűnik az elmúlt hetek alapján, hogy ezt mellékes tényezőnek tekintik a piaci szereplők. A márciusi zuhanások eredményeként az amerikai S&P 500 és a frankfurti DAX részvényindex 30-40 százalékot esett, azóta pedig a veszteség felét ledolgozták. A következő hetekben, hónapokban érkező makroadatok, vállalati eredmények még okozhatnak turbulenciát a piacokon – derül ki Kovács Mátyás, a K&H Alapkezelő szenior portfóliómenedzserének piaci kommentárjából. A szakember szerint mindenképpen indokolt az óvatosság, mert a járványhatás még nem múlt el.

ezek kellenek ahhoz, hogy ne tűnjön el még több cég

3 válságkezelési tanács a K&H családi vállalatok kiválósági díj nyertesétől

A hazai cégvilág Achilles-ínja a hosszú távra tervezés. Az újonnan alapított vállalkozások ötöde ugyanis egy év, minden második cég pedig három év után megszűnik. Előrejelzések szerint a koronavírus-járvány nagysága és vége rendkívül bizonytalan, hazai szinten akár 5-7 százalékos GDP visszaesést is eredményezhet, ami a cégek várható életkorát még tovább csökkentheti. A 25 éves, K&H családi vállalatok kiválósági díjjal elismert Abrazív Mérnöki Iroda és Gépgyártó Kft. szerint azonban folyamatos fejlesztéssel, a munkavállalók megbecsülésével és a következő generáció felkészítésével jó eséllyel megalapozható a cég biztos jövője még a válság idején is.

a vírusjárvány miatt magas a félelemérzetünk

adományozási programot indított a K&H a járványkórházakért

Nemcsak a vírusjárvány terjedésének megelőzésében, de annak kezelésében is nagy szerepe lehet most a pénzügyi tudatosságnak. A K&H ugyanis május 1-jétől támogatási programot indít, amelyben az online banki tranzakciók és bankkártyás fizetések után akár 50 millió forint értékben támogatja majd a járványkórházakat. Az egyhónapos kampány emellett abban is segíthet, hogy a vírusjárvány okozta aggodalom enyhülni tudjon az ügyfelekkel közös adományozás által.

mennyire kell az autó? – így közlekedik Magyarország, ha nincs járvány

A magyarok 72 százaléka autózik rendszeresen, a kerékpárral hetente több alkalommal közlekedők aránya 23 százalékos, ami többéves távlatban visszaesést jelent – derül ki a K&H biztos jövő felméréséből. A legtöbben Budapesten használják a helyi tömegközlekedést, és főként a felsőfokú végzettségűek közlekednek így. A gépkocsi-megosztás illetve közösségi autózás viszont nem örvendenek nagy népszerűségnek: a megkérdezettek 89 százaléka szinte soha nem vett igénybe ilyenen szolgáltatásokat.

K&H: készpénz vagy bankkártya? Online bolt vagy piac?

ők a karanténhelyzet nyertesei és vesztesei

Földcsuszamlásszerű változásokat hoztak a mindennapokban, így a bankolásban és a vásárlásban is a koronavírus-járványhoz köthető intézkedések, köztük például a kijárási korlátozások. Az online bevásárlások átlagos értéke 17 ezerről 20 ezer forintra nőtt, tízből heten ritkábban látogatják a bankfiókokat, és egyre gyakrabban fizetnek bankkártyával. Azonban ez még nem jelenti a készpénz végét: bár ritkábban választják, 42 százalék még ebben az időszakban is ugyanannyiszor fizet készpénzzel, mint korábban. 

ezeket kell most tudnia minden cégnek

a 20. K&H családi vállalatok klub tudástára segít a vírushelyzet leküzdésében

A vírushelyzet miatt hozott intézkedések cégmérettől és tevékenységi körtől függetlenül igen komoly kihívások elé állítják a vezetőket, mivel szinte minden területet alapjaiban befolyásolnak. A 20. K&H családi vállalatok klub tudástára ezért abban nyújt segítséget a családi vállalkozások számára, hogy könnyen átlátható szakmai információkat és gyors megoldásokat kapjanak a vírushelyzet hatékony kezelésére, a jogi tanácsoktól a krízishelyzetben alkalmazható kommunikációs taktikákig.

K&H Alapkezelő: hogyan érinti a lakáshiteleseket a forint árfolyama? Mi az MNB célja?

Jelentős változások történtek a magyar monetáris rendszerben az MNB elmúlt hetekben látott lépései alapján. Ezek egyértelmű célja, hogy továbbra is alacsony legyen a kamatkörnyezet, bővüljön a hitelezés. Az MNB igyekszik figyelni a lakáshitelesekre is – derül ki a K&H Alapkezelő összefoglalójából, amely szerint a forint lassú leértékelődésre számíthat, igaz, ezen a téren szükség esetén készek azonnal lépni a jegybankárok. 

kérni sem kell, mégis a felére vagy nullára csökkenhet a számladíj

Több mint 400 ezer lakossági bankszámlával rendelkező K&H-s ügyfél most felére vagy egyenesen nullára csökkentheti a számlavezetési kiadásait, még abban az esetben is, ha jelenleg nem teljesíti az ehhez szükséges feltételeket- közölte a bank.

különórák karantén alatt

kidobott pénz minden forint, amit erre fordítunk?

Nagyon sok gyereknek nem csak az iskolába járása szűnt meg március közepén, hanem a délutáni különórái is vagy befejeződtek vagy online platformra kerültek. Nyelvet tanulni hatékonyan lehet online is, de vajon hogyan zajlik így egy zeneóra, mi történik a röplabda és jégkorongedzésen vagy a programozásórán? A K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi szakértői szerint a különóráknak most is van létjogosultsága, ám fontos átbeszélni a gyerekkel, hogy mi az, amiért érdemes pénzt kiadni és mi nem valósítható meg hatékonyan online.

a magyarok tizede él hónapról hónapra

39 százalék tart a megbetegedéstől az óvintézkedések ellenére is

A magyarok 66 százaléka nagyon aggódik a koronavírus-járvány miatt, 77 százalékuknak pedig a mindennapjait is érinti a pandémia. A megkérdezettek 39 százaléka tart attól, hogy minden óvintézkedés ellenére megbetegszik. A magyar családok közel 18 százaléka éppen, hogy csak belefér a havi büdzséjébe, 10 százalékuk minden hónapban anyagi problémákkal szembesül, 3 százalékuknak pedig nélkülözniük kell a megélhetés érdekében – derül ki a Kantar Hungary piackutató cég felméréséből és a K&H saját kutatásának eredményéből. Kiderült az is, hogy a járvány hogyan érinti a lakosság mindennapi pénzügyeit.

a járvány idején az e-sport nyújt lehetőséget a versenyzésre és a szurkolásra

indul a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság rájátszása és döntői

Nehéz helyzetbe került a sportvilág a koronavírus-járvány miatt. Gyakorlatilag az összes verseny és felkészülési lehetőség elmarad, ami hatalmas teher a sportolóknak, és szomorúság a szurkolóknak. Az e-sport, és így a K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság azonban a sportágak közül egyedüliként viszi tovább a fáklyát, a lángot. Az offline versenyek a játékosok biztonsága érdekében természetesen online lesznek megrendezve mind a hét versenyszámban, a tét pedig továbbra is 15 millió forint.  Most az e-sport képviseli az egész világon a sport alapértékeit: a kiválóságra való törekvést, a kitartást, a kemény munkát és a kimagasló eredményeket.

a K&H Bank aktívan hozzájárul a gazdaság újraindításához

az NHP Hajrá már igénybe vehető a K&H Bank ügyfelei számára

Már elérhető a K&H Bank ügyfelei számára a Növekedési Hitelprogram (NHP) Hajrá, a Magyar Nemzeti Bank mikro-, kis- és középvállalkozások számára igényelhető gazdaságvédelmi hitelprogramja. A K&H ezzel is aktívan hozzá kíván járulni ahhoz, hogy a gazdaság mielőbb talpra állhasson.  A Bank szolgáltatását több mint 110 ezer vállalkozó ügyfél veheti igénybe.

az erős immunrendszer 5 meghatározó összetevője

A járványidőszak alatt még összetettebb és hatásosabb védelmet kell biztosítanunk immunrendszerünk számára. A jól bevált egészségmegőrző szokásainkról most sem szabad lemondanunk, de a megváltozott helyzethez kell igazítani őket. A legalapvetőbb immunerősító módszerekkel, mint a rendszeres táplálkozás, a folyadékbevitel, az otthoni mozgás, a pihenés és a kikapcsolódás most nemcsak a következő hetek vészelhetők át, hanem akár a tavaszi fáradtság is csökkenthető - tanácsolja a K&H gyógyvarázs program.

a kárbejelentések háromnegyede már online

a járvány idején még többen áttérhetnek a digitális ügyintézésre

A mostani járványhelyzetben még inkább fókuszba került szinte minden területen az eddig is egyre nagyobb népszerűségnek örvendő online ügyintézés, ami igaz a K&H Biztosítóra is. Összesen már több mint 130 ezer ügyfél intézi ügyeit rendszeresen a társaság ügyfélportálján keresztül, amelynek „látogatottsága” csúcsidőben több 10 ezres. Az online szolgáltatások közül évente több mint 100 ezer bankkártyás díjfizetés történik, emellett a vagyonbiztosítási károk háromnegyedét, a járműkároknak pedig közel felét jelentik az internetes platformon keresztül.

így maradhat vidám az egész család

a K&H gyógyvarázs mesedoktor programja mesékkel garantálja a szórakoztató pillanatokat

A járványhelyzet a legtöbb család életét és napi rutinját jelentősen megváltoztatja, ami a családtagok közötti feszültséghez vezethet. A meseolvasás azonban most is nagy segítséget jelenthet: erősíti az összetartozás élményét, miközben a gyermekeknek és a szülőknek egyaránt szórakoztató és megnyugtató időtöltés ebben a bizonytalan helyzetben. A legkedvesebb történeteket pedig nemcsak otthon oszthatjuk meg egymással, hiszen a K&H gyógyvarázs mesedoktor programjával a felelős családok azokat a kisgyermekeket is boldoggá tehetik, akik a kórházak falai közt töltik a mindennapjaikat.

50 millió forinttal támogatja a K&H a koronavírus elleni küzdelmet

A K&H 50 millió forintot adományoz a kiemelt járványkórházak számára, amelyek koronavírusos betegeket kezelnek. A május 31-ig tartó adományozási programban a lakossági és kkv ügyfelek minden online bankkártyás fizetése és átutalása után 10 forint kerül adományozásra a kiemelt járványkórházak javára. Számításai szerint ez mintegy 50 millió forintot fog jelenteni az egy hónap alatt.

a legkisebb figyelmesség számít most a legtöbbet

Ahhoz, hogy a cégek a lehető legkisebb veszteséggel tudják átvészelni a következő heteket, elengedhetetlen a munkaerő hatékony lelki támogatása. Az operatív tevékenységek mellett így a bizonytalanság miatt felmerülő mentális problémák megelőzése,  a munkáltatók és kollégák közti kapcsolatok megerősítése még fontosabbá vált. Most látszik igazán a különbség a menedzser és a vezető közt – hívta fel a figyelmet a K&H.

a padlófék és a padlógáz esete, avagy mire jó a 280 forintos benzinár? És mire nem?

Többek között a koronavírus-járvány és az olajháború tette meredek lejtőre  az olaj árfolyamát, amely januárhoz képest mostanra 66 százalékkal csökkent. Ennek eredményeként az üzemanyagok ára világszerte, így Magyarországon is jelentősen visszaesett. Az alacsony olajár kedvező kilátásokat jelent, és az gazdaság újraindításában is jókora szerepet kaphat majd. A lakosság azonban nem csak az olcsó benzinnek örülhet.