hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

K&H: halvány optimizmus az inflációs porondon

alig akad, aki nem tapasztalt drágulást

Elenyésző azoknak a középkorúaknak a száma, akik nem tapasztaltak jelentős drágulást az élelmiszereknél - derül ki a K&H második negyedéves biztos jövő felméréséből, amely a 30-59 éves korosztályban vizsgálta az infláció mindennapokra gyakorolt hatásait. A friss eredmények szerint a válaszadók 92 százaléka érzi úgy, hogy számottevő az élelmiszer-drágulás, ami gyakorlatilag megegyezik az első negyedévben mért 94 százalékkal. Szerény mértékben javultak az inflációs kilátások, a 30-59 évesek 78 százaléka számít további drágulásra az év végéig, ez egyértelműen kedvező irányú elmozdulás az előző negyedéves 87 százalékos szintről.

K&H: jövőbe tekintő rezsicsökkentést segítő energetikai kalkulátort kap a 4,6 millió magyarországi lakás

az új energetikai kalkulátor megmondja a mostani és a korszerűsítés utáni kiadásokat

A lakások energiafogyasztására és a rezsiköltségekre ad becslést a K&H most induló energetikai kalkulátora, amely egyúttal kiszámolja azt is, hogy egy korszerűsítés után mennyi lesz az ingatlan üzemeltetési költsége - közölte a K&H. Azaz kiderül, hogy milyen időtávon térül meg egy felújítás, amely kedvezményes hitelből is finanszírozható. A K&H célja, hogy a 4,6 milliós lakásállomány nagy része a jövőben korszerűbbé, energiatakarékosabbá váljon. Erre szükség is van, hiszen az idén gazdát cserélő lakóingatlanok majdnem fele, 48 százaléka átlagos vagy annál rosszabb energetikai osztályba tartozott.

díjazzák a 40 év alatti gyermekorvosokat

a K&H jövő gyógyítói díjon a zsűri és a közönség is értékeli a legjobb gyermekgyógyítókat

Magyarországon nemcsak a társadalom, de a gyermekeket gyógyító orvosok is elöregednek, a házi gyermekorvosok mindössze 12 százaléka 40 év alatti.  A K&H jövő gyógyítói díj ezért azokat a fiatal orvosokat ismeri el, akik szívvel-lélekkel, innovatív módon látják el a kicsiket.  A K&H gyógyvarázs 20. jubileuma alkalmából létrehozott díjra a már praktizáló és a még szakvizsga előtt álló háziorvosok és szakorvosok pályázhatnak, valamint a nagyközönség is jelölheti őket. A pályázók közül a szakmai zsűri, a lakosság és a média is kiválasztja kedvenc orvosát. A nyertesek fejenként 1,3 millió forintot kapnak, egy részét szakmai továbbképzésre. 

K&H: van még mit pótolniuk a külföldi pihenésre készülő magyaroknak

a határon túli utazást tervező 30-59 évesek közel 70 százaléka nyárra időzíti a pihenést

Bár a járványhatás lassan kezd kikopni a turizmusból, azért a külföldi utazásokat nézve bőven van mit behozni a pandémia előtti szinthez képest - derül ki a K&H összeállításából. A pénzintézet idei első negyedévben készített felméréséből az derül ki, hogy a 30-59 éves korosztály legalább ötnapos külföldi utazást tervező tagjainak 68 százaléka nyáron utazna. A KSH adatai szerint a múlt év második és harmadik negyedévében 4,2 millió alkalommal utaztak több napra külföldre a magyarok, szemben a 2019 hasonló időszakára jutó 5,5 millió utazással.

nyáron sincs megállás a nagyvállalatoknál

Nyáron sem húzzák le a rolót a hazai nagyvállalatok, 10-ből 9 cég nem tervez leállást szeptemberig. Akinél mégis lesz, várhatóan 1-2 hétig fog tartani. A cégvezetők viszont többnyire megengednek maguknak egy kis pihenést: minden negyedik 1-2 hétre, közel harmaduk pedig több mint két hétre megy el nyaralni idén nyáron - derül ki a K&H kutatásából. A gyermekes munkavállalók támogatásában a vállalatok harmada partner a nyári szünetben. Legtöbb esetben azzal segítik a szülőket, hogy bevihetik a gyermeket a munkahelyre, de van, ahol a home office a megoldás a vakáció alatt.

nem most lesz innovációs boom a családi vállalatoknál

Nem kedvez a jelenlegi gazdasági helyzet a családi vállalatok innovációs törekvéseinek, innovációs indexük 2 pontot csökkenve jelenleg 27 ponton áll - derül ki a K&H kutatásának első féléves eredményéből. A vállalatok főként a szoftverek és gépek vásárlását fogják vissza a következő egy évben, innovációs stratégiája pedig a családi cégek töredékének van. A fejlődés azonban elengedhetetlen, az elmúlt évtizedek európai gazdasági növekedésének mintegy kétharmada az innovációnak tulajdonítható. A jó példákra nagy szükség van, a K&H ezért idén is elindította a K&H családi vállalatok kiválósági díjat, amelyre az innováció mellett a sikeres generációváltás, a hosszú távú stratégia és a társadalmi, környezetvédelmi felelősségvállalás kategóriában várják az inspiráló céges gyakorlatokat.

K&H: felborította az utazási terveket a pénzhiány

a többség nem tervez hosszabb utazást, 77 százalékuknak nincs rá kerete

A magyarok utazási lehetőségei korlátozottak lesznek ebben az évben. Hosszabb utazást a 30-59 éves korosztály tagjainak többsége - 68 százaléka - nem tervez az idén, 77 százalékuk ezt a pénzhiánnyal indokolta. Ez jelentős növekedést jelent éves szinten, mivel tavaly a hosszabb utakról lemondóknak csak az 58 százalékánál játszottak szerepet ebben az anyagiak - derül ki a K&H biztos jövő felméréséből. A megkérdezettek 46 százaléka azért egy belföldi hosszú hétvégére elutazna.

K&H: a fiatalok többsége drágulásra számít

továbbra is spórolnak a fiatalok

Továbbra is magas, 25 százalékos éves inflációt érzékeltek a 19-29 évesek május elején, ez nem jelent lassulást a februárban mért éves szinthez képest. A fiatalok nagy többsége, 72 százaléka keres olcsóbb, akciós vagy saját márkás élelmiszereket - derül ki a második negyedéves K&H ifjúsági index felmérésből. A kutatás eredményei szerint a fiatalok többsége nem számít arra, hogy az év végére enyhülne az inflációs nyomás.

K&H: sok fiatal elbizonytalanodott

kisebbségben az elégedettek

Egy negyedév alatt egyértelműen, 14 pontról 11 pontra csökkent a K&H ifjúsági index értéke - közölte a pénzintézet. A felmérés második negyedévben készült hullámából kiderült, hogy miközben csökkent a saját életükkel elégedett fiatalok aránya, az elégedetleneké nem emelkedett, azaz többen változó állásponton vannak. A jövőt illetően viszont többségben maradtak a derűlátók: 64 százalékuk optimista, a pesszimisták aránya 16 százalékos.

K&H: indul az újgenerációs mobilbank

szuperapplikáció a láthatáron

Új mobilbankkal jelentkezik a K&H. A pénzintézet 10 év folyamatos fejlesztés és funkcióbővítést követően döntött úgy, hogy alapjaiban újítja meg a mobilbankját. A világszínvonalú új megoldás élményszerű új dizájnnal jelenik meg. Már az első lépésben is kerül be új funkció a mobilbankba, de a teljességgel megújuló informatikai háttér megteremti annak a technológiai feltételeit, hogy a jövőben számos eddig nem ismert, összetett funkció váljon elérhetővé az ügyfelek számára. „A K&H újabb nagy lépést tett az úgynevezett »életmód mobilapplikáció« felé, ami messze több, mint egy hagyományos mobilbank” - jelentette ki Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője. A K&H azon ügyfeleinek, akik jelenleg is aktívan használják a mobilbankot, nem szükséges ismét letölteni, az applikáció a közeljövőben automatikusan frissül.