hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

tudatosabban étkezünk, mint 5 éve?

A hazai lakosság fogyasztói szokásainak változása az egészséges és tudatos életmód irányába mutat, ugyanis a megkérdezettek azt állítják, hogy 2013-hoz képest több zöldséget, gyümölcsöt és hazai élelmiszert fogyasztanak. Élelmiszer vásárlása esetén a minőség, az ár-érték arány és a származási hely a három legfontosabb tényező a kutatásban résztvevők szerint – derül ki a K&H felméréséből.

évente minden hetedik gyerek kórházba kerül

pályázzon és nyerjen!

Hazánkban évente közel minden hetedik gyermek kerül kórházba. A szülők számára ilyenkor nagy segítséget jelenthet, ha van olyan hasonló helyzetben lévő anyuka vagy apuka, akinek megismerhetik történetét. A K&H gyógyvarázs „gyermekem varázslatos gyógyulásának története” címmel pályázatot hirdet azoknak a szülőknek, akik szívesen megosztják, hogyan épült fel gyermekük az orvosok, az ápolók, a kórház segítségével, erőt adva ezáltal más nehéz helyzetben lévő családoknak is. Sőt, a pályázattal az általuk megjelölt gyermekegészségügyi intézmény 1 millió forint értékű műszerrel gazdagodhat.  

a digitális generáció diktálja a tempót

A most felnövő digitális generáció nem csak az online, de az offline teret is egyre jobban meghódítja: ma már jelen vannak a munkaerőpiacon és a cégek ügyfeleiként egyaránt. Dinamizmusuk, mobilitásuk és a technológiai igényük azonban új megoldásokat kíván a cégek részéről. Ezt szem előtt tartva valósítja meg fenntarthatósági programjait a K&H, és indított útjára olyan kezdeményezéseket, amelyek a jövő generációjának munkavállalását, fejlődését, vállalkozói ambícióit építi. 

csak a bizonytalanság biztos

K&H befektetési monitor – 2018 3. negyedévének trendjei

Nem csoda, hogy jelenleg a bizonytalanság a leginkább meghatározó a piacokon: a kereskedelmi és politikai ellentétek fennállása mellett a jegybankok is egyre inkább kivonulnak a piacokról. Ennek hatásaként pedig csaknem minden befektetési eszközosztály teljesítménye elmarad a korábbi évekétől. A K&H befektetési szakemberei ezért az előttünk álló negyedévben a legbiztosabb alapokkal rendelkező fejlett tőzsdéket részesítik előnyben. 

Lenyomja az Y generáció az X-et?

Hatalmas változás jön néhány éven belül a munkaerőpiacon: a jelenleg még legnagyobb arányban jelenlévő X generációs munkavállalók 2025-től kisebbségbe kerülnek az Y generációhoz képest. A vállalatoknak ezért ideje szembenézniük a megszokottnál jóval kevésbé lojális munkaerő szokásaival és elvárásaival, nemcsak a toborzás és megtartás, de a több generáció hatékony együttműködése miatt is – hangzott el a K&H-ban szervezett családi vállalatok klubján.

K&H: szeretik a munkájukat a fiatalok, de kevesen számítanak előrelépésre

csak minden hatodik diák elégedett az oktatással

Új rekord született a K&H ifjúsági indexének eredményei szerint: a 19-29 éves korosztály 35 százaléka gondolja úgy, hogy könnyen találna munkát. A dolgozó fiatalok 69 százaléka fizetésemelésre számít. Sőt, a munkájukat sem szerették még soha ennyien: az első negyedévben a megkérdezettek 57 százaléka mondta, hogy olyan állása van, ahol örömmel dolgozik. 43 százalékuk érezte úgy, hogy megbecsülik a munkahelyén, ugyanakkor a korábbiakhoz képest jóval kevesebben, mindössze 25 százalék számít arra, hogy előrébb tud lépni a jövőben a ranglétrán. A kutatásból kiderül az is, hogy bár a diákok mindössze 17 százaléka gondolja úgy, hogy a magyar oktatási rendszer európai viszonylatban magas színvonalú, mindössze 28 százalék tervez külföldön tanulni.

A K&H Bank corporate finance szolgáltatásokat is nyújt mostantól

Az elmúlt évek során a K&H Bank és a KBC Securities Magyarország tevékenysége egyre közelebb került egymáshoz. Ezért az a döntés született, hogy 2018. július 1-től a K&H Bank Üzleti ügyfelek divízióján belül önálló, teljes körű szolgáltatást nyújtó corporate finance részleg kerül kialakításra. A döntés következtében a K&H Bank corporate finance szolgáltatásokat is nyújt mostantól Magyarországon a KBC Csoporton belül. Ezzel párhuzamosan a KBC Securities Magyarországi Fióktelepének hasonló szolgáltatása a KBC Csoport Vezetői Bizottságának döntése értelmében megszűnik.

a „nincs nálam pénz” nem mentség többé – és ezt a gyerekek is tudják

5 tipp, hogy a gyerek is értse a „láthatatlan pénzt”

Készpénzmentes világ vár ránk? Bő tíz évvel ezelőtt még kétszerannyian fizettek készpénzzel, mint bankkártyával. A mai gyerekeket már nem lehet azzal az indokkal lerázni, hogy „nem veszek, mert nincs nálam pénz”, hiszen ott a kártya. Nemcsak ezt tudják a gyerekek, hanem azt is, hogy miért biztonságosabb a kártyás fizetés a készpénzesnél – legalábbis azok a gyerekek, akik részt vettek a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőjében.

egyre nagyobb teret hódítanak a digitális befektetési szolgáltatások

Okostelefon, okosotthon, okosbankár? - A trend egyértelműen a digitális szolgáltatások még szélesebb körű elterjedése irányába mutat, ami már a megtakarítások terén is tetten érhető. Háromból egy hazai megtakarító ugyanis szívesen használ e-portfóliót vagy távbankár segítséget befektetési tranzakcióinak végrehajtásához a hagyományos bankolási mód mellett - jelzi a digitális szolgáltatások rohamos terjedését a K&H.

egekben a kkv-k beruházási szándéka

2007 óta nem akartak ennyien fejleszteni a magyar cégek közül, jelenleg ugyanis a kkv-k 75%-a készül valamilyen beruházásra. A középvállalkozásoknál még ennél is erősebb a szándék, mivel közülük 10-ből 9 cég tervez fejleszteni – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból. A célokat tekintve jelenleg a termelő beruházások állnak a középpontban, ugyanis a gépek, berendezések korszerűsítésére készülnek a legtöbben, megelőzve az informatikai és gépjárműpark fejlesztéseket.