egyre nagyobb teret hódítanak a digitális befektetési szolgáltatások

Okostelefon, okosotthon, okosbankár? - A trend egyértelműen a digitális szolgáltatások még szélesebb körű elterjedése irányába mutat, ami már a megtakarítások terén is tetten érhető. Háromból egy hazai megtakarító ugyanis szívesen használ e-portfóliót vagy távbankár segítséget befektetési tranzakcióinak végrehajtásához a hagyományos bankolási mód mellett - jelzi a digitális szolgáltatások rohamos terjedését a K&H.

 „Az országszerte 27 helyszínen megtartott K&H prémium befektetési klub rendezvénysorozat során azt vizsgáltuk, hogy a megtakarítással rendelkezők jellemzően milyen csatornán - online vagy offline - rendelkeznek befektetéseikről. A trend egyértelműen a digitális szolgáltatások még szélesebb körű elterjedésének irányába mutat a megtakarítások terén is, hiszen háromból egy ember már szívesen bonyolítja befektetési tranzakcióit  e-portfólión keresztül vagy távbankár segítségével” – tájékoztatott Zobor Zsuzsanna, a K&H Alapkezelő vezérigazgatója.

offline tájékozódnak, online döntenek

„A megkérdezett prémium, tehát az átlagnál magasabb megtakarítással rendelkezők válaszai és a saját tapasztalataink alapján is azt látjuk, hogy míg befektetési kérdésekben továbbra is inkább személyesen, a banki tanácsadón keresztül informálódnak, addig egyre erőteljesebb az igény, hogy saját maguk, online követhessék befektetéseik, megtakarításaik alakulását” - hangsúlyozta ki Zobor Zsuzsanna.

A Bank ezért tavaly a hazai piacon elsőként vezette be az e-portfólió szolgáltatást, amelyen keresztül az e-bankba belépve a megtakarítók nyomon követhetik bankszámláikat, a bankbetéteiket, az értékpapír típusú megtakarításokat és az életbiztosítás típusú befektetéseket is. Az e-portfólió tájékoztató funkciói mellett pedig egyből látható és összehasonlítható a saját kockázati besorolásnak legoptimálisabb célportfólió-összetétel. Az online szolgáltatás egyben csatlakozik a telefonos befektetési tanácsadókhoz, a K&H távbank csapatához, így a megtakarítások módosítása rajtuk keresztül is történhet.

a K&H prémium befektetői felmérésről

Az országos K&H prémium befektetői klub rendezvénysorozat alkalmával évente több mint 1800 prémium - azaz az átlagnál magasabb megtakarítással rendelkezdő – magánbefektető ad választ befektetési szokásairól és szándékairól. A legutóbbi felmérés 2017 őszén, országosan 27 helyszínen zajlott, és 1850 megtakarító vett benne részt.

Kapcsolattartó

Kommunikációs Igazgatóság

  • +36 1 328 9133
  • sajto@kh.hu
  • www.kh.hu