hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

a családi vállalatokat a hosszú távú gondolkodás segíti a nehéz időkben

Saját teljesítményük és az ország gazdasági kilátásai kapcsán is mérséklődtek a családi vállalatok várakozásai, derült ki a K&H családi vállalatok kutatásából. A családi cégek azonban ebben a nehéz helyzetben is hosszú távra terveznek: nagyobb részük készül beruházásra, mint az előző negyedévben. Ez a hozzáállás segítheti őket, hogy átvészeljék a jelenlegi, kihívásokkal tűzdelt időszakot.

az alapanyaghiány lehet az új munkaerőhiány

kiderült, mi okozza a kkv szektorban a legnagyobb kihívást

Bár továbbra sem enyhül a munkaerőhiány Magyarországon, a járvány alatt megjelenő, majd az orosz-ukrán konfliktus kitörése után tovább súlyosbodó alapanyaghiány már majdnem ugyanannyi cégnek jelent problémát. A harmadik legtöbb kihívást okozó tényező az árfolyamváltozás - derült ki a K&H kkv bizalmi index eredményeiből.

K&H: fokozná a megújuló energiaforrások használatát a magyarok többsége

Bár a többségnek nagyon fontos a fenntarthatóság, meglehetősen keveset tudnak a magyarok az uniós karboncsökkentési célokról: mindössze 23 százalék mondta azt, hogy tisztában van az irányelvekkel – derült ki a K&H kutatásából. A felmérés szerint egyébként valamivel többen vannak azok, akik szerint az orosz-ukrán konfliktus miatt fokozni kell a fenntartható, megújuló energiaforrások használatát. 72 százalék szerint pedig a jelenlegi helyzet inkább felgyorsítja majd a fenntarthatósági törekvéseket. 

soha nem ért még ennyit a diákigazolvány

diákkedvezményekkel és TikTok-tippekkel segít a díjnyertes hazai startup

A Z generáció tagjai nyitottak a tudatos fogyasztásra: a vásárlásaik során rendszerint figyelik és értékelik a kedvezményeket. Egy jó ajánlat azonban számukra már nem elég! Azok a márkák érnek el leginkább hozzájuk, amelyek személyre szabott, különleges, online ajánlatokkal rukkolnak elő. Ezekre a megváltozott igényekre reagál a díjnyertes, a Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődött Diverzum innovációja, amely hazánkban egyedülálló módon köti össze a fiatalokat a márkákkal. Közben pedig nemcsak a márkahűségüket erősíti, hanem ahhoz is tippeket ad a TikTok-on, hogy még felelősebb vásárlókká válhassanak.

újra visszafogottabban terveznek beruházásokat a kkv-k

így reagáltak a kkv-k az orosz-ukrán konfliktus kitörésekor

A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése okozta gazdasági bizonytalanság és a fokozódó infláció ismét megfontoltabbá tette a kkv-kat. A K&H kkv bizalmi index 2022 első negyedévi kutatása alapján az előző időszakhoz képest 5 százalékponttal csökkent a beruházási hajlandóság, a vállalkozások közel háromnegyede készült azonban még így is fejleszteni. A célokat tekintve stabilan a digitális korszerűsítés állt az élen, míg csökkent a gép- és gépjármű beszerzésre, valamint az ingatlan fejlesztésre irányuló beruházási szándék.

az ember a kulcs, nem az ötlet

A hazai startup világban is megtalálhatók már az angyalbefektetők, a vállalkozások nagy része azonban még nem mindig tudja pontosan, hogyan és mikor lehet alkalmas arra, hogy tőkét kapjon tőlük a szintlépéshez. A Start it @K&H ezért a hazai angyalbefektetői szféra két közismert alakját látta vendégül, hogy tapasztalataikon keresztül mutassák be a kezdő vállalkozóknak az ilyen típusú forrásbevonás sajátosságait.

ösztöndíjprogrammal segíti a K&H a paralimpikonokat a Párizsba vezető úton

Az elhalasztott tokiói paralimpia miatt egy évvel lerövidített felkészülési időszakban feszített tempóban edzenek a magyar sportolók a párizsi paralimpiai játékokra. A lelki és anyagi támogatás ezért kiemelten fontos ebben az időszakban. A K&H az egészséges életmód elkötelezett támogatójaként K&H mozdulj! paralimpiai ösztöndíjprogramjával három kiváló, eltökélt és elhivatott sportolónak nyújt fejenként egymillió forintos támogatást, hogy minél zavartalanabbul készülhessenek a megmérettetésekre.

rés a pajzson – hol sérülhet a gyerekek digitális biztonsága?

A gyerekek digitális biztonsága szerencsére már nem új fogalom - mégis meglepő helyen kerülhet veszélybe. A kicsikről készült képek, videók online felületeken történő megosztása ugyanis veszélybe sodorhatja a gyerekek digitális biztonságát - akkor is, ha azt a szülők, az oktatási intézmény vagy éppen a nyári tábor szervezői teszik. A Start it @K&H inkubátorprogramba bekerült kidea egy olyan zárt, online óvodai kommunikációs felület, amely többek között erre az aktuális problémára nyújt egyszerű megoldást.  A Széchenyi Terv Plusz pályázatán keresztül pedig az óvodák és bölcsődék most forrást is szerezhetnek a szolgáltatás beszerzésére.

egyre több élelmiszert vásárolunk SZÉP kártyával

Áprilisban tovább növekedett az élelmiszerboltokban a K&H SZÉP kártya használat: a költések közel harmadát itt használták fel. A lehetőség továbbra is adott, ugyanis július 1-jéig meghosszabbították a rendelkezést, miszerint élelmiszerüzletekben is felhasználható a juttatás. A boltok is nyitottak az új fizetési eszközre, csak az elmúlt négy hónapban közel 5000 új kereskedővel bővült a K&H SZÉP kártya elfogadóhelyek száma.

az online marketing az új foci, mindenki ért hozzá – vagy mégsem?

A kkv-k körében is egyre népszerűbbek az online közösségi felületek könnyű, gyors és költéshatékony hirdetési megoldásai. A COVID időszakhoz hasonlóan pedig a mostani gazdasági környezetben is kritikus lesz a cégek működése szempontjából, hogy ki mekkora energiát fordít a márkaépítésre. A K&H szakértői azonban óva intenek a piackutatás és stratégiai tervezés nélküli, pár kattintással összerakott kampányoktól, ezek ugyanis egészen biztosan nem hoznak tartós eredményt.