hírek és hivatalos közzétételek

nem található sajtóhír

rezsi 2.0 avagy az előfizetések átláthatóvá tétele versenyelőny lehet a bankoknak

A dobozos szoftvernek lassan vége van, havi előfizetési díjat kérnek a professzionális gyártók. Az operációs rendszer pedig szinte megszűnt termék lenni, ideális esetben frissítésekkel együtt jár a számítógéphez. Az előfizetésekben rejlő lehetőségek azonban ennyivel még nincsenek kiaknázva.

boom a nyugdíjra készülőknél

jelentősen nőtt a nyugdíjas évekre takarékoskodók száma

Egyre többen készülnek tudatosan az időskorukra - közölte a K&H. A társaságnál az idei év első négy hónapjában 43 százalékkal több nyugdíjbiztosítási szerződést kötöttek, mint egy évvel korábban, amiben a bázishatás – azaz a koronavírus-járvány tavalyi megjelenése miatti óvatosság - is szerepet játszott. A nyugdíjbiztosítások állománya pedig a múlt év végéhez képest több mint 6 százalékkal nőtt.

az önbeteljesítő jóslat esete a forinttal

Az infláció megugrása miatt az MNB üzenetet küldött a piacnak, gyakorlatilag szóbeli intervenciót hajtott végre, ami erőt adott a forintnak. Hajósi Péter, a K&H alapok kezelőjének befektetési igazgatója szerint azonban a forint hosszabb távon - ha az infláció visszatér a jegybank által tolerálható szintre - veszíthet az értékéből.

a korlátozások helyett a pénzhiány áll a nyaralás útjában

belföldön hétvégézne a többség

A magyarok többsége, 57 százaléka idén csak maximum négy éjszakás, belföldi kikapcsolódással számol, mindössze 16 százalék tervez hosszabb külföldi nyaralást. Az utazástól nem a koronavírus-járvány miatt bevezetett korlátozások, hanem a pénzhiány tartja vissza a megkérdezetteket - derül ki a K&H biztos jövő felméréséből. 56 százalék mondta ugyanis, hogy nincs elég pénze a nyaralásra, míg az érvényben lévő korlátozások 25 százalékot tántorítanak el az utazástól, és mindössze 22 százalék tartja ezt korainak és kockázatosnak.

háromszorosan nyerhetünk a fenntarthatóság ösztönzésével

A K&H új fejezetet nyit a pénzintézeti szerepvállalásában. A saját fenntartható működése mellett a lakosság és a cégek felelős tevékenységét, működését is ösztönzi. Ezzel pedig triplán nyerhetünk. A környezetünk védelme mellett ugyanis a fenntarthatóság elvét követő vállalatok versenyelőnyre tehetnek szert, a lakossági befektetők pedig a társadalmilag felelős alapokon (social responsible investment - SRI) keresztül az iparág növekedéséből profitálhatnak.

így reagálnak a kkv-k a kata szigorításra

Közel minden tizedik kkv-t érint megrendelői oldalról a katás adózás idén életbe lépett szigorítása. A cégek túlnyomó többsége ezért a 3 millió forintos éves megbízási díj eléréséig tervez szerződést kötni katás vállalkozóval, illetve más adózási forma választását javasolja számukra - derül ki a K&H kkv-k körében végzett kutatásából. Az adóhatóság fokozott ellenőrzése és a vevői kapcsolatok megőrzése szempontjából is egyaránt elengedhetetlen azonban az adózási státuszra vonatkozó pontos tájékoztatás.

kelendőek a lakáshitelek, berobbantak a felújítási kölcsönök

Bár a teljes magyarországi lakáshitelpiacon az új szerződések összege 4,7 százalékkal csökkent az első negyedévben,  K&H-nál az új lakáshitel-szerződések összege 33 százalékkal emelkedett. Az otthonfelújítási hitelre is nagy az igény, közel 1300 fő nyújtott be igénylést összesen 6,5 milliárd forint értékben ezeknél a konstrukcióknál az átlagos hitelösszeg meghaladja az 5 millió forintot.

minden harmadik új számla az ifjúságé

Az ifjúsági számlák száma a K&H-nál május közepén meghaladta az 50 ezret, szemben a múlt év végi 39 ezres állománnyal, így ma már minden harmadik bankszámlanyitás 27 éven alulihoz köthető. Az is jól látszódik, hogy a fiatalok többet fizettek bankkártyával, az egy vásárlásra jutó összeg pedig egy év leforgása alatt 28 százalékkal 4400 forintra nőtt. A digitális megoldások térnyerését az is jól mutatja, hogy a 19-29 éves korosztály 32 százaléka minden banki ügyet online intéz.

több mint 5 millió forint, jellemzően ennyi pénz kell egy vállalkozás beindításához

Jellemzően több mint ötmillió forint szükséges az első pár évben egy vállalkozás beindításához és működtetéséhez - derült ki a K&H felméréséből. A vállalkozók a legtöbb pénzt termékük vagy szolgáltatásuk minőségének fejlesztésére költik, míg a plusz, külső forrásokat leginkább marketingtevékenységre, valamint digitális, innovációs fejlesztésekre fordítanák. 

több tízezer forintot vett ki a járvány sok fiatal zsebéből

10-ből 4 fiatal bevételei csökkentek a koronavírus-járvány tavalyi megjelenése óta, ők átlagosan 74 ezer forintról voltak kénytelenek lemondani. A 19-29 éves korosztály tagjainak 41 százaléka nem érzékelt változást, velük szemben a fiatalok majdnem hatoda a bevételek növekedéséről számolt be – derült ki a K&H ifjúsági indexéből.